- 1. اهداف
- 2. بررسی و بهینه سازی بودجه
- 3. پلتفرم های تبلیغاتی جدید را در نظر بگیرید
- 4. موضوعات برتر در Google Ads و Microsoft Ads
- 5. کلمات کلیدی را مجددا بررسی کنید
- 6. مخاطبان خود را دوباره بررسی کنید
- 7. سازماندهی منابع داده
- 8. نحوه گزارش خود را دوباره ارزیابی کنید
- 9. استفاده از اسکریپت ها را در نظر بگیرید
- 10. به دنبال همکاری باشید
- آماده شدن برای موفقیت رسانه های پولی
چه در رسانههای پولی تازه وارد باشید و چه تلاشهای خود را دوباره ارزیابی میکنید، ضروری است عملکرد و بهترین شیوههای خود را در کل برنامه، حسابها و کمپینهای بازاریابی PPC خود مرور کنید.
بررسی طرح رسانه پولی شما فرصتی برای اطمینان از همسویی استراتژی شما با اهداف فعلی شما است.
بررسی بهترین روشهای پرداخت به ازای کلیک نیز راهی عالی برای پیگیری روندها و بهبود عملکرد با فناوریهای جدید تبلیغات است.
همانطور که مرور می کنید، استراتژی ها و ویژگی های جدیدی را نیز برای گنجاندن در برنامه جستجوی پولی خود کشف خواهید کرد.
در اینجا 10 بهترین روش PPC برای کمک به تنظیم و برنامه ریزی برای ماه های آینده آورده شده است.
1. اهداف
هنگام برنامه ریزی، توصیه می شود اهدافی را برای برنامه بازاریابی کلی، پلتفرم های تبلیغاتی و در سطح کمپین تعیین کنید.
تعریف اهداف اولیه و ثانویه کل برنامه PPC را هدایت می کند. به عنوان مثال، تبدیل اولیه شما ممکن است ایجاد سرنخ از تبلیغات شما باشد.
همچنین باید به اهداف ثانویه نگاه کنید، مانند آگاهی از نام تجاری که در قیف فروش بالاتر است و می تواند علاقه را برای در نهایت به دست آوردن پیشرو در فروش افزایش دهد.
2. بررسی و بهینه سازی بودجه
برخی از آگهیدهندگان در بلاتکلیفی گیر میکنند و فراموش میکنند که توزیع بودجه رسانههای پرداختی خود را بررسی و ارزیابی مجدد کنند.
برای استفاده بهینه از بودجه، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- به طور منظم پیش بینی ها و هزینه های خود را برای هر حساب یا کمپین تطبیق دهید. بسته به اندازه بودجه، یک روش ماهانه، سه ماهه یا شش ماهه تا زمانی که بتوانید به اعداد بودجه برسید، کار خواهد کرد.
- تعیین کنید که آیا کمپین هایی باید در این مرحله حذف شوند تا بودجه برای کمپین های دیگر آزاد شود.
- آیا ترافیک اضافی برای جذب و افزایش نتایج کمپین های موفق وجود دارد؟ پلتفرم های تبلیغاتی اغلب شامل ابزاری هستند که تخمین بودجه روزانه را با کلیک ها و هزینه ها ارائه می دهد. این فقط یک تخمین برای نشان دادن پتانسیل کلیک بیشتر در صورت علاقه است.
- اگر سایر کانالهای رسانهای پولی ضعیف عمل میکنند، آیا منطقی است که آن بودجهها را به دیگری منتقل کنیم؟
- برای جستجوی کلی پولی و بودجه اجتماعی پرداخت شده، آیا کسب و کار شما می تواند روی نتایج مثبت کمپین سرمایه گذاری بیشتری کند؟
3. پلتفرم های تبلیغاتی جدید را در نظر بگیرید
اگر می توانید بودجه خود را تغییر دهید یا افزایش دهید، چرا یک پلت فرم تبلیغاتی جدید را امتحان نکنید؟ شناخت مخاطبان خود و محل سپری ، زمان آنلاین به تصمیم شما در انتخاب پلتفرم های تبلیغاتی کمک می کند.
در Google، Microsoft و Meta Ads فراتر از منطقه راحتی خود بروید.
در اینجا چند پلتفرم تبلیغاتی دیگر وجود دارد که باید آزمایش کنید:
- لینکدین: مناسب ترین برای هدف گیری حرفه ای و تجاری. از طریق تبلیغات مایکروسافت نیز می توان به مخاطبان لینکدین دسترسی پیدا کرد.
- TikTok: مخاطبان جوان نسل Z (16 تا 24 سال)، ویدئو.
- پینترست: محصولات، خدمات و کالاهای مصرفی در نظر گرفته شده برای یک هدف زن.
- اسنپ چت: جمعیت جوان تر (13-35)، تبلیغات ویدیویی، نصب برنامه، فیلترها، اهداف.
به اطلاعات دقیق تر و حتی ایده های بیشتری نیاز دارید؟ درباره 5 بهترین جایگزین Google Ads بیشتر بدانید.
4. موضوعات برتر در Google Ads و Microsoft Ads
اخیراً، گرایشها در پلتفرمهای جستجو و تبلیغات اجتماعی فرصتهایی را برای ارتباط با مشتریان احتمالی به روشهای دقیقتر، خلاقانهتر و مؤثرتر فراهم کردهاند.
انواع جدیدی از هدفگذاری و کمپینهایی که ممکن است هنوز امتحان نکردهاید را نادیده نگیرید.
- ویدئو: ادغام ویدیوها در حساب های PPC شما نیاز به برنامه ریزی در مورد اهداف، خلاقیت تبلیغات، هدف گذاری و انواع تبلیغات دارد. در اینجا فرصتهای زیادی وجود دارد، زیرا میتوانید به سادگی ویدیو را در تبلیغات نمایشی واکنشگرا بگنجانید یا هدفگذاری YouTube را عمیقتر کنید.
- حداکثر عملکرد: این نوع کمپین خودکار در کل موجودی تبلیغاتی گوگل توزیع می شود. Microsoft Ads اخیراً PMAX را منتشر کرده است، بنابراین می توانید برای سازگاری انواع کمپین در سراسر سیستم عامل برنامه ریزی کنید. آیا می خواهید بودجه ای برای کمپین های PMax اختصاص دهید؟ درباره نحوه مقایسه PMax با جستجو بیشتر بدانید.
- خودکارسازی: در حالی که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین استراتژی و خلاقیت انسان شود، می تواند به شما کمک کند کمپین های خود را راحت تر مدیریت کنید. هنگام برنامه ریزی، عناصری را که می خواهید خودکار کنید، شناسایی کنید، مانند عناصر ایجاد شده خودکار و/یا نحوه هدایت موفقیت آمیز هوش مصنوعی در کمپین های Performance Max.
در حین بررسی ویژگیهای جدید، برخی از ویژگیهای پنهان PPC را که احتمالاً از آنها اطلاعی ندارید، کشف کنید.
5. کلمات کلیدی را مجددا بررسی کنید
نقش کلیدواژهها در سالهای اخیر تکامل یافته است، به گونهای که انواع تطبیق کمتر دقیق شدهاند و بیشتر با هدف جستجوگر سازگار شدهاند.
به عنوان مثال، کلمات کلیدی (تطابق دقیق) به معنای واقعی کلمه با عبارت جستجوی کلمه کلیدی دقیق مطابقت دارند. اکنون تبلیغات را می توان با پرس و جوهای جستجو با همان معنا یا هدف راه اندازی کرد.
یک تمرین برنامهریزی عالی این است که گروههایی از کلمات کلیدی را تعریف کنید و ارزیابی کنید که آیا هنوز دقیقاً نشان دهنده برند و محصول/خدمت شما هستند یا خیر.
برای کشف گرایشها و رفتارهایی که ممکن است در نظر نگرفتهاید، عبارتهای جستجوی تبلیغاتی را مرور کنید. این ممکن است در طول زمان بر عملکرد و تبدیل تأثیر بگذارد.
برای استراتژی شما حیاتی است:
- قوانین کلیدواژه فعلی را مرور کنید و تعیین کنید که آیا این ممکن است بر حساب شما از نظر انواع نزدیک یا تغییر در حجم ترافیک تأثیر بگذارد.
- نحوه کار کلمات کلیدی در هر پلتفرم را مرور کنید، زیرا تفاوت ها واقعا مهم هستند!
- گزارشهای عبارت جستجو را بیشتر بررسی کنید تا کلمات کلیدی نامربوطی را که ممکن است به دلیل تغییر نوع تطابق ظاهر شوند، پیدا کنید. در صورت لزوم، آنها را در تغییرات نوع مطابقت یا فهرستهای کلیدواژه منفی قرار دهید.
6. مخاطبان خود را دوباره بررسی کنید
به ویژه با توجه به تعداد زیادی از انواع کمپین های مبتنی بر هدف، مخاطبانی را که در گذشته انتخاب کرده اید، مرور کنید.
ویژگیهای خودکاری که مخاطبان شما را افزایش میدهند میتوانند مفید باشند، اما به معیارهای عملکرد و رفتار در سایت بعد از کلیک توجه کنید.
به یاد داشته باشید، مخاطب به سادگی فهرستی از کاربران است که بر اساس علایق یا رفتارهای آنلاین گروه بندی شده اند.
بنابراین، بسته به قیف فروش، راههای نامحدودی برای ترکیب و تطبیق این مخاطبان و اهداف وجود دارد.
در اینجا چند فرصت برای بررسی و آزمایش وجود دارد:
- هدف قرار دادن کاربران لینکدین: علاوه بر لینکدین، این به طور انحصاری در تبلیغات مایکروسافت یافت می شود.
- مشخصات دموگرافیک دقیق: وضعیت تأهل، وضعیت والدین، دسترسی به دارایی، تحصیلات، درآمد خانوار.
- هدف در بازار و شخصی سازی شده: جستجوها و رفتارهای آنلاین سیگنال خرید را نشان می دهد.
- بازاریابی مجدد: بازدیدکنندگان وب سایت تبلیغ کننده، تعاملات تبلیغاتی و ویدیو/یوتیوب.
توجه داشته باشید: این بسته به نوع کمپین متفاوت است و به نظر میرسد که اغلب بهروزرسانی میشود، بنابراین آن را به یک نقطه بازرسی منظم در مدیریت کمپین خود برای همه پلتفرمها تبدیل کنید.
7. سازماندهی منابع داده
احتمالاً کمپین هایی را در پلتفرم های مختلف با ترکیبی از جستجو، نمایش، ویدیو و غیره اجرا خواهید کرد.
با فکر ، به اهداف خود، چه داده هایی مهم هستند و از چه پلتفرم هایی برای بررسی و گزارش استفاده خواهید کرد؟ آیا می توانید اکثریت داده ها را روی یک پلتفرم تجزیه و تحلیل جمع آوری کنید تا مقایسه و به اشتراک بگذارید؟
میلیونها کسبوکار از Google Analytics استفاده میکنند، که گزینه خوبی برای تجسم متمرکز عملکرد تبلیغات، رفتار وبسایت و تبدیلها است.
8. نحوه گزارش خود را دوباره ارزیابی کنید
آیا سال ها از گزارش عملکرد مشابه استفاده می کنید؟
زمان آن رسیده است که معیارهای کلیدی ضروری PPC خود را مجدداً ارزیابی کنید و این داده ها را جایگزین یا به گزارش های خود اضافه کنید.
دو منبع عالی برای شروع این تمرین وجود دارد:
اهداف شما در ارزیابی مجدد گزارش عبارتند از:
- آیا ما هنوز از این داده ها استفاده می کنیم؟ آیا هنوز مرتبط است؟
- آیا داده هایی که به آنها مراجعه می کنیم قابل استفاده است؟
- چه اقدامات جدیدی را باید در نظر بگیریم و اضافه کنیم که به آن فکر نکرده ایم؟
- هر چند وقت یکبار باید این داده ها را مرور کنیم؟
- آیا ذینفعانی که گزارش را دریافت می کنند می دانند که به چه چیزی نگاه می کنند (یعنی تجسم داده ها)؟
افزودن داده های جدید باید در تصمیم گیری در مورد برنامه بازاریابی مفید، عملی و مفید باشد. همچنین تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع داده ای برای مشاهده به عنوان «غواصی عمیق» در صورت نیاز مفید است، مفید است.
9. استفاده از اسکریپت ها را در نظر بگیرید
پلتفرم های تبلیغاتی امروزی دارای توصیه های متعدد هوش مصنوعی و قوانین خودکار هستند و هیچ کمبودی در ابزارهای شخص ثالث برای تسهیل بهینه سازی وجود ندارد.
اسکریپتنویسی روش دیگری برای تبلیغکنندگان با حسابهای بزرگ یا برخی مهارتهای اسکریپت است تا گزارشدهی و کارهای تکراری را در حسابهای Google Ads خود بهطور خودکار انجام دهند.
پیمایش در دنیای اسکریپت نویسی می تواند طاقت فرسا به نظر برسد، اما یک مکان خوب برای شروع مقاله ای در اینجا در Search Engine Journal است که موارد استفاده و منابعی را برای شروع کار با اسکریپت ارائه می دهد.
خوشبختانه شما نیازی به دکترا ندارید. در علوم کامپیوتر – منابع آنلاین زیادی با اسکریپت های رایگان یا قالب وجود دارد.
10. به دنبال همکاری باشید
یکی دیگر از تاکتیک های موثر برنامه ریزی، جستجوی منابع دوستانه و نظرات دوم است.
بسیاری از مهارت ها و علم مدیریت PPC منحصر به فرد یا آژانس است، بنابراین هیچ کمبودی برای اشتراک گذاری ایده ها وجود ندارد.
برای ایجاد ارتباطات جدید و یافتن رویدادهای صنعت، میتوانید از انجمن جستجوی پولی، منبعی برای مدیران تبلیغات پولی در سراسر جهان دیدن کنید.
آماده شدن برای موفقیت رسانه های پولی
استراتژی ها باید بر اساس اهداف تجاری واضح و قابل اندازه گیری باشد. سپس می توانید وضعیت فعلی کمپین های خود را بر اساس این اهداف جدید ارزیابی کنید.
استراتژی رسانه پولی شما نیز باید با در نظر گرفتن عملکرد گذشته و فرصت های آینده ساخته شود. در حین بررسی پلتفرم ها، موضوعات، مخاطبان و فناوری های جدید، به گذشته نگاه کنید و مفروضات و سیستم های موجود خود را مجددا ارزیابی کنید.
همچنین با روندها به روز باشید و به یادگیری ادامه دهید. برای منابع انگیزشی و نکات، کتابهای الکترونیکی، کارشناسان رسانههای اجتماعی و نشریات صنعتی را بررسی کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Vanatchanan/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/ppc-best-practices/274019/