وبلاگ

چگونه می توانم ویدیوها را برای پلتفرم ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش بهینه کنم؟ • Yoast

امروزه یکی از چالش‌های بازاریابی ویدیویی، بهینه‌سازی محتوای شما برای توزیع در چندین پلتفرم است که همگی محتوا را به روش‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. آنچه در YouTube به خوبی کار می کند به طور خودکار به TikTok ترجمه نمی شود. حتی در پلتفرم‌ها، گزینه‌های قالب متفاوتی وجود دارد، به عنوان مثال، فیلم‌های کوتاه یا ویدیوهای یوتیوب، پست‌ها یا استوری‌های اینستاگرام. حداقل برای برخی از ویدیوهای خود، باید به نحوه ترجمه آنها از یک پلتفرم و قالب به دیگری فکر کنید. همیشه انواع صفحه‌هایی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما ویدیوها را روی آن تماشا می‌کنند.

سایت اینترنتی

شما می توانید ویدیوها را در هر نسبت یا اندازه ای در وب سایت خود قرار دهید. مخاطبان شما آنها را در دستگاه های مختلف دسکتاپ و تلفن همراه تماشا خواهند کرد.

با این حال، اگر می خواهید ویدیوها ایندکس شوند و در جستجوی گوگل قابل مشاهده باشند، بهتر است به نسبت ابعاد عریض 16×9 معمولی پایبند باشید. با استفاده از افزونه Yoast Video SEO SEO برای WordPress، می توانید یک تصویر کوچک و داده های ساختاری اضافی را برای اطمینان از آن مشخص کنید. ویدیوهای شما باعث افزایش ترافیک می شود.

علاوه بر این، اطمینان از واکنش‌گرا بودن ویدیوهای وب‌سایت شما ضروری است تا با بقیه صفحه مطابقت داشته باشند و به درستی در تلفن‌ها و تبلت‌ها نمایش داده شوند، بدون اینکه نیمی از تصویر کوچک از جای خود خارج شود. اگر از یک پلتفرم میزبانی پولی مانند Wistia استفاده می‌کنید، به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد، اما باید کارهای بیشتری را برای جاسازی‌های YouTube انجام دهید تا پاسخگو شوند.

یوتیوب

ویدیوهای YouTube در فرمت عریض 16×9، با YouTube Shorts در قالب عمودی 9×16 هستند. این به YouTube Shorts احساس «اول از تلفن همراه» می‌دهد. فرمت ویدیویی گسترده تر، فرمت فیلمی و تلویزیونی بیشتری دارد.

هنگام ایجاد ویدیو برای هر دو فرمت این را در نظر داشته باشید. فیلم را با نقطه کانونی بسیار مرکزی در کادر فیلمبرداری کنید. به این ترتیب، می توانید بدون از دست دادن محتوای ضروری یا کیفیت تصویر، آن را به طور موثر برش دهید. اگر سر صحبت می کند، اگر به صورت افقی و بالا و پایین عکس می گیرید، فضای زیادی را به کناره ها بگذارید.

  Yoast SEO 21.4 پیشرفت های بیشتری را به ارمغان می آورد • Yoast

اگر یک ویدیوی عمودی ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید آن را با فرمت عریض تطبیق دهید، راه‌های خلاقانه زیادی برای ستون‌بندی ویدیو با گرافیک در سمت چپ و راست تصویر متحرک وجود دارد. ابزارهایی مانند کلیپ چمپ و موج.ویدیو به شما این امکان را می دهد که این کار را بسیار ساده انجام دهید. Adobe Premiere و Premiere Rush نیز می‌توانند این فرآیند را با پروژه‌های قالب مقیاس‌بندی کنند.

همین امر در مورد تطبیق ویدیوهای عریض برای شورت های یوتیوب نیز صدق می کند. می توانید ویدیو را با نوارهایی حاوی متن یا تصاویر پشتیبان “جعبه نامه” کنید. این یک جایگزین معقول برای برش کامل ویدیو است. به خصوص اگر محتوا در نسبت ابعادی متفاوت عالی به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، زمانی که ویدیو یک شات واید از دو نفر را نشان می‌دهد.

فیس بوک

فیس بوک امکان تنوع گسترده تری از فرمت های تصویر را نسبت به یوتیوب فراهم می کند و ویدیوهای ارائه شده در فید می توانند با هر شکل و اندازه سازگار شوند.

می‌توانید ویدیوها را در قالب‌های 16×9 (منظره عریض استاندارد)، 4:5 (قالب تلویزیون قدیمی، اما عمودی)، 1:1 (مربع)، و 6×19 (تلفن عمودی) پست کنید. برای داستان های فیس بوک، ویدیوها در قالب عمودی 9×16 هستند.

بنابراین فیس‌بوک می‌تواند اکثر فرمت‌های ویدیویی را که در ابتدا برای سایر پلتفرم‌های توزیع ایجاد شده‌اند، بدون سازگاری بپذیرد. گاهی اوقات فرمت ، ویدیوهای 16×9 برای تبدیل آنها به 4×5 و اضافه ، متن پشتیبانی که در هنگام مشاهده ویدیو در حالت بی‌صدا، زمینه را اضافه می‌کند، می‌تواند کمک کند. بنابراین ارزش آن را دارد که قالب‌های مختلف را برای ویدیوهای خاص خود آزمایش کنید و ببینید کدام یک بهترین تعامل را دارد.

ابزارهای بهینه سازی ارائه با فرمت های مختلف یوتیوب برای فیس بوک نیز اعمال می شود.

  دست و پنجه نرم ،، به‌روزرسانی پایین نظرات Google، جواهرات پنهان، Google سفارشی، ردیابی و رتبه‌بندی، EMS، چت بینگ، Copilot، SEO، محلی، تبلیغات و موارد دیگر

اینستاگرام

اینستاگرام مانند فیس بوک کار می کند. از فرمت های متعدد پشتیبانی می کند اما فیلم ها را کمی متفاوت نشان می دهد.

حلقه های اینستاگرام در فید به صورت عمودی 4×5 نمایش داده می شوند. وقتی روی آن کلیک می کنید، به صورت عمودی 9×16 ظاهر می شود، بنابراین یک تصویر بزرگتر. شما باید ویدیوهای خلاقانه را در هر دو فرمت ایجاد و منتشر کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید آنها را از 9×16 به 4×5 برش دهید و کاملاً حاوی کار پایه باشد.

برای دارایی‌هایی که با ویدیوهای عریض 16×9 شروع می‌شوند، این معمولاً به معنای ارسال نامه به آنها با متن پشتیبانی است. برای ویدیوهایی که با ویدیوهای متحرک 9×16 شروع می‌شوند، این به سادگی به این معنی است که مطمئن شوید همه پوشش‌ها یا عناصر متحرک بالا در تصویر اصلی 4×5 ویدیو قرار دارند تا به‌طور خودکار توسط پلتفرم برش نشوند.

استوری های اینستاگرام ظاهراً همان استوری های فیس بوک هستند. ویدئوها فقط به صورت قطعات عمودی 9×16 در دسترس هستند. ارسال مجدد فیلم‌های حلقه‌ها/فید با متن پشتیبان در بالا و پایین ویدیوها، روشی متداول برای استفاده مجدد از آنها برای داستان‌ها است.

لینکدین

از نظر تئوری، لینکدین از انواع فرمت های تصویری پشتیبانی می کند. اما در عمل، بهتر است به ویدیوهای پانوراما عریض 16×9 یا مربع 1:1 پایبند باشید. ویدیوهای عمودی 9×16 به صورت خودکار ستون می شوند.

برای ویدیوهایی با نماهای گسترده تر با مناظر، افراد متعدد و سبک فیلمی تر، به 16×9 پایبند باشید. برای صحبت‌های ساده یا انیمیشن‌ها، از ویدیوهای 1:1 استفاده کنید، زیرا آنها کمی بیشتر صفحه نمایش را در جریان می‌گیرند.

اگر در حال فیلم‌برداری از ویدیوهای عمودی برای استوری‌های اینستاگرام یا TikTok و غیره هستید و می‌خواهید در لینکدین زندگی بیشتری به آن‌ها ببخشید، فقط فضای کافی را در بالا و پایین ویدیو بدون موارد زیاد بگذارید تا پس از برش دادن زیبا شوند.

تیک تاک

ویدیوهای TikTok عمودی 9×16 هستند و برای فیلمبرداری با تلفن طراحی شده اند. اغلب فضای کافی برای یک بدن کامل وجود دارد، به عنوان مثال در مورد استفاده اولیه از ویدیوهای رقص. برای TikTok باید ویدیوهای عریض 16×9 را به میزان زیادی مقیاس کنید. آنها تمایل دارند زمانی که فقط به صورت سطحی با صندوق پستی اصلاح می شوند، به درستی کار نمی کنند.

  3 روش سریع و دقیق

بنابراین، باید ویدیوهایی را برای TikTok منحصراً با در نظر گرفتن پلتفرم ایجاد کنید. اگرچه ویدیوهای استفاده شده در استوری های اینستاگرام و YouTube Shorts به طور طبیعی برای TikTok فرمت خوبی دارند.

بهترین اصول تمرین برای بهینه سازی ویدیو در پلتفرم های مختلف

با توجه به انبوهی از رسانه های اجتماعی و پلتفرم های ویدئویی که امروزه در دسترس هستند، باید به این فکر کنید که ویدیو در کجا نمایش داده می شود. این کار را قبل از فیلمبرداری انجام دهید تا بتوانید برای ویرایش و بهینه سازی محتوا برای دستگاه و قالبی که در آن ارائه می شود برنامه ریزی کنید.

به طور کلی، ویدیوها یکی از دو نوع خلاقیت خواهند بود.

اینها می توانند در درجه اول خلاقیت های فیلمی باشند، یعنی خلاقیت های افقی 16×9 که به صورت افقی با دوربین یا تلفن ساخته شده اند. این تصاویر دارای عکس‌های عریض‌تر، احتمالاً سطوح زوم متفاوت و حرکت نسبتاً کمی دوربین هستند. این همان کاری است که معمولاً برای وب سایت یا YouTube خود انجام می دهید.

از طرف دیگر، اینها می‌توانند ویدیوهای موبایلی باشند، یعنی آثاری با ابعاد 9×16، که به صورت عمودی بر روی تلفن گرفته شده‌اند. آنها تمایل دارند نزدیکتر باشند و روی یک سوژه متمرکز شوند، اغلب با حرکات بزرگ دوربین. این همان چیزی است که معمولاً برای TikTok، YouTube Shorts و Stories اینستاگرام می‌سازید.

ویدئو را برای پلتفرم ها و صفحه های مختلف بهینه کنید

برای بهینه‌سازی ویدیو برای پلتفرم‌ها و اندازه‌های صفحه‌نمایش مختلف، باید هر نوع ویدیو را به گونه‌ای متفاوت تطبیق دهید تا روی پلتفرم‌هایی که به صراحت برای آن فیلم‌برداری نکرده‌اید، کار کنند. به طور معمول، باید ویدیو را برش دهید یا گرافیک های اضافی را به صندوق یا صندوق پستی اضافه کنید تا آنها را در آن قرار دهید.

منبع: https://yoast.com/optimize-videos-for-different-platforms-and-screen-sizes/