وبلاگ

گوگل در سنجش ترافیک و سئو

پادکست اخیر Google Search Off the Record جزئیات مهم سئو را پوشش می دهد، از جمله بخش قابل تاملی در مورد اینکه چگونه سئوکاران می توانند از همسویی مجدد افکار خود در مورد ترافیک با اهداف دیگر، شاید مهم تر، سود ببرند.

ترافیک به عنوان معیار موفقیت؟

یکی از نادرست ترین کارهایی که بازاریابان جستجو انجام می دهند این است که موفقیت خود را با استناد به آمار ترافیک اندازه گیری می کنند. همه ما آن پست‌های فیس‌بوک یا مقاله‌های وبلاگی را دیده‌ایم که در آن یک بازاریاب جستجو نحوه انجام X را برای مشتری به اشتراک می‌گذارد و ترافیک در عرض چند ماه به طور تصاعدی منفجر شد.

سازنده های لینک از ترافیک به عنوان معیار موفقیت استفاده می کنند، نویسندگان محتوا این کار را انجام می دهند و سئوکاران این کار را انجام می دهند.

سوالی که وقتی این را می بینم به ذهنم خطور می کند: این چه تاثیری بر فروش یا کلیک روی تبلیغات داشته است؟

زیرا اگر درآمد ثابت بماند، احتمالاً افزایش ترافیک اهمیتی ندارد و همچنین سئو کار برای آن ترافیک انجام نمی شود.

از هر متخصص پرداخت به ازای کلیک یا بازاریاب وابسته در مورد اهمیت تبدیل ها در مقابل ترافیک بپرسید و پاسخ واضح است: تبدیل ها همه چیز هستند، نه ترافیک.

آدام جی هامفریس، مدیر عامل بازاریابی جستجو و مشاوره طراحی Making 8 (پروفایل لینکدین) در مورد شاخص های موفقیت گفت:

از ابتدا، من بر تجزیه و تحلیل تمرکز کردم و زبان تجاری ROAS را یاد گرفتم. این همه چیزهایی است که رهبران به آن اهمیت می دهند، غیر از آگاهی.

وظیفه ما این است که ابتدا کسب و کار آنها را توسعه دهیم، سپس آنها را آموزش دهیم.

بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه اسناد را از SEO اندازه گیری کنند.

چیزهایی مانند پر ، فرم ها و تماس ها تقریباً همیشه اندازه گیری یا گزارش نمی شوند. وقتی من در مورد آن صحبت می کنم، مشتریان بسیار هیجان زده می شوند، زیرا تقریباً هیچ ، هرگز به موفقیت آنها اهمیت نداده است.

آنچه گوگل در مورد سئو و ترافیک می گوید

مارتین اسپلیت این سوال را درباره تاثیر تجاری ترافیک پرسید.

  رتبه بندی SE پایگاه داده بک لینک را برای داده های به روزتر و با کیفیت بهبود می بخشد

مارتین پرسید:

«…وقتی می گویید ترافیک در حال کاهش است، این برای شما چه معنایی دارد؟ آیا این برداشت هاست؟

آیا می‌خواهید به کنسول جستجو بروید و روی گزارش عملکرد کلیک کنید و فقط به نمایش‌ها یا کلیک‌ها نگاه می‌کنید که پایین می‌آیند؟

یا واقعاً در حال اندازه گیری تأثیر واقعی بر تجارت هستید؟ مثل اینکه فقط نیمی از آنچه را که در ماه گذشته فروختید فروختید؟ »

جان مولر نظرات خود را در مورد این موضوع اضافه کرد. او سعی کرد توضیح دهد که چرا سئوکاران بر بازگشت سرمایه (ROI) یا تأثیر سئو بر درآمد تمرکز نمی کنند.

او پیشنهاد کرد که شاید زمان بین سئو و تأثیر آن است.

او اظهار نظر کرد:

معمولاً چیزی که من از مردم می بینم این است که آنها بر جذب ترافیک به سایت خود تمرکز می کنند.

و آنها به چیزی مانند Analytics نگاه می کنند و می گویند: “اوه، من تعداد زیادی بازدید کننده و بازدیدکنندگان زیادی از موتورهای جستجو دریافت می کنم. و این تعداد کاهش چشمگیری داشته است.

… و جنبه بازگشت سرمایه یا ارزش آن ترافیک، من به آن به عنوان چیزی نگاه می کنم که بسیاری از این سئوکاران عمدتاً روی آن تمرکز نمی کنند زیرا فرض من این است که زمان چرخش بسیار طولانی است.

به عنوان مثال، اکنون می توانید وب سایت خود را غیرفعال کنید، اما ممکن است هنوز افرادی داشته باشید که بخواهند برای مدتی برای چیزی پول پرداخت کنند.

و بعد مثل اینکه، وای…”

مولر سپس در مورد اینکه چرا سئوکاران ممکن است روی درآمد تمرکز نکنند، توضیح داد که چگونه ترافیک وب سایت می تواند یک معیار گمراه کننده باشد، زیرا چیز زیادی در مورد اینکه چرا چیزی تولید می شود، نمی گوید، بلکه فقط نشان می دهد که چه اتفاقی افتاده است.

  چگونه «محتوای عمیق» از سئوی شما در عصر هوش مصنوعی محافظت می کند

او ادامه داد:

اما فکر می‌کنم این چیزی است که گاهی اوقات احساس می‌کنم تمرکز بر ترافیک گمراه‌کننده است.

و من آن را با سایت های ما نیز می بینم. یک یا دو سال پیش، کلمه “گوگل” را در کانادا یا چیزی شبیه به آن، البته در اسناد جستجو طبقه بندی می کردیم.

امیدوارم وب سایت گوگل برای کلمه گوگل رتبه ای کسب کند. اما مانند اسناد جستجو، کلمه Google در جایی در صفحه اول رتبه بندی می شود.

و ما ترافیک زیادی در آنجا داشتیم، اما همه این ترافیک اساساً بی ربط بود.

و سپس اگر فقط به ترافیک نگاه کنید و تمام آن ترافیک نامربوط ناپدید شود، ممکن است احساس کنید که ترافیک زیادی را از دست داده اید، اما در واقعیت مانند این است که همه این موارد مربوط به افرادی است که به هر حال به سایت شما مربوط نیستند.

بنابراین، تقریباً باید یک نمای کلی از تمام ترافیکی که از بین رفته است داشته باشید، اما همچنین به خاطر داشته باشید که، خوب، بسیاری از آن ها بی فایده بودند و شاید باید روی جستارهایی که مردم استفاده می کنند، سپس کلیک ها و برداشت ها تمرکز کنم. برای اینها یا تک تک صفحات سطح پایین سایت را لایک کرده و کمی بیشتر آنها را دنبال کنید.

ترافیک و سئو

SEO ها خود را از طریق مطالعات موردی نشان می دهند که تمام ترافیک ایجاد شده توسط تلاش های آنها را نشان می دهد. اما اگر مطلقاً اشاره ای به افزایش فروش ناشی از تلاش آنها نباشد، این مطالعات توخالی و شاید حتی گمراه کننده هستند.

  26 Women and Nonbinary SEO Pros Who Inspire Me

سازندگان لینک با تبلیغ صدها یا هزاران پیوندی که برای یک مشتری به دست آورده اند و گاهی اوقات به افزایش ترافیک اشاره می کنند، کار مشابهی را انجام می دهند. درست مانند سئوکاران سیستماتیک، آنها همیشه تأثیر خود را بر فروش یا سود کنار می گذارند.

چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ من گمان می‌کنم که بسیاری از این سئوکاران هرگز در واقع کسب‌وکاری را حول کسب درآمد از فروش شرکت‌های وابسته یا کلیک‌های تبلیغاتی ایجاد نکرده‌اند و بنابراین تجربه مستقیمی در آن سمت از حصار سئو ندارند.

بسیاری از سئوکاران قدیمی مانند من آنچه را که می‌دانیم با ساختن و کسب درآمد از وب‌سایت‌ها آموختند، شاید به این دلیل که کار مشتری برای سئو در آن زمان واقعاً به اندازه امروز مهم نبود.

استفاده از ترافیک به عنوان یک معیار برای اندازه گیری تاثیر سئو مفید است، اما ترافیک نباید هدف سئو باشد. دلیل آن این است که انواع مختلفی از ترافیک وجود دارد.

برخی از ترافیک به فروش تبدیل می شود. برخی از ترافیک بین اولین بازدید و فروش تاخیر دارد. مقداری ترافیک برای ایجاد نام تجاری مفید است.

اما برخی از ترافیک نه مرتبط هستند و نه مفید.

وقتی نوبت به تشخیص افت ترافیک مربوط به تغییرات رتبه‌بندی می‌شود، می‌توان فهمید که آیا تأثیری بر فروش دارد یا خیر، و در غیر این صورت، درک اینکه چرا افت ترافیک هیچ تأثیر پولی ندارد و آیا تلاش‌های محتوا و سئو می‌تواند مفید باشد. بهتر است در جهت دیگری هدایت شود.

به پادکست گوگل گوش کنید، تحقیقات غیر رسمی: سئو در جزئیات است.

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-on-traffic-metric-seo/502163/