چگونه «محتوای عمیق» از سئوی شما در عصر هوش مصنوعی محافظت می کند
وبلاگ

چگونه «محتوای عمیق» از سئوی شما در عصر هوش مصنوعی محافظت می کند

سئوکاران نگران هستند که هوش مصنوعی تمام شود و کارشان انجام شود. اما من به طور غیرعادی خوشبین هستم و اینطور نیست.

بله، هوش مصنوعی سئو را برای همیشه تغییر داده است (و این کار را ادامه خواهد داد)، اما آن را از بین نخواهد برد. فقط باید خودمان را وفق دهیم. چگونه؟ اولویت دادن به “محتوای عمیق” در موضوعاتی که نمی توان به سرعت یا به راحتی پاسخ داد.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا فکر می کنم این آینده سئو است.

اگر از ChatGPT بپرسید نحوه نصب مجدد macOS، می توانید به راحتی دستورالعمل های آن را برای انجام کار دنبال کنید. این به وضوح توضیح می دهد چی شما باید انجام دهید و چگونه برای انجام این.

این همان موضوع “کم عمق” است که هوش مصنوعی به آن پرداخته است.

هنگامی که Google SGE را برای عموم مردم عرضه کرد (که (این احتمالاً به زودی اتفاق خواهد افتاد)، محققان نیازی به کلیک ، برای پاسخ به این نوع سؤالات نخواهند داشت. آنها به لطف هوش مصنوعی در نتایج جستجو حضور خواهند داشت. ربات ها ترافیک را می دزدند.

پیش‌بینی من این است که کلیک‌ها روی موضوعات سطحی در آینده به سمت هوش مصنوعی هدایت می‌شوند.  تنها راه برای حفظ سئوی خود، پرداختن به موضوعات عمیق استپیش‌بینی من این است که کلیک‌ها روی موضوعات سطحی در آینده به سمت هوش مصنوعی هدایت می‌شوند.  تنها راه برای حفظ سئوی خود، پرداختن به موضوعات عمیق است

این را با پاسخ ChatGPT برای موضوعی مانند مقایسه کنید نحوه اجرای ممیزی محتوا:

ChatGPT نحوه اجرای ممیزی محتوا را توضیح می دهد.  نتیجه چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.ChatGPT نحوه اجرای ممیزی محتوا را توضیح می دهد.  نتیجه چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.

حتی با نیمی از پاسخ کوتاه، مشکل واضح است: به ما می گوید چی انجام دهید اما نه چگونه برای انجام این.

  • چگونه لنز مناسب را انتخاب کنیم؟
  • چگونه داده‌ها را از Google Analytics، CMS خود و خزنده‌های وب‌سایت استخراج کنیم تا فهرستی از محتوا بسازیم؟
  • «ابزارهای مناسب» که حسابرسی را تسهیل می‌کنند کدامند؟

از آنجایی که این موضوع عمیق تری است، نیاز به پاسخ عمیق تری دارد. شما نمی توانید آن را از هوش مصنوعی دریافت کنید. برای یافتن آموزشی که توسط شخصی با تجربه واقعی در انجام ممیزی محتوا نوشته شده است، باید روی نتیجه کلیک کنید.

اینها موضوعاتی هستند که باید در دنیای هوش مصنوعی اولویت بندی کنید.

چگونه موضوعات “عمیق” را پیدا کنیم؟

علم دقیقی وجود ندارد. بسیاری از آن به شناخت صنعت شما و استفاده از عقل سلیم مربوط می شود. با این حال، اگر در حال انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید، می توانید با حذف کلمات کلیدی که باعث ایجاد قطعه های برجسته می شوند، موارد را محدود کنید. پس از همه، اگر گوگل فکر می کند که از قبل می توان به یک پرس و جو با یک قطعه پاسخ داد، پاسخ هوش مصنوعی قطعا این کار را انجام می دهد.

  نحوه مخفی ، سریع شماره نسخه وردپرس » رتبه ریاضی

می توانید این کار را در Keywords Explorer با فیلتر ویژگی های SERP انجام دهید:

فیلتر ، کلمات کلیدی بدون قطعه های ویژه در Ahrefs Keyword Explorerفیلتر ، کلمات کلیدی بدون قطعه های ویژه در Ahrefs Keyword Explorer

همچنین می‌توانید از دکمه «Identify Intent» در Keyword Explorer برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند استفاده کنید. اگر پاسخ سریع یا آسان دشوار به نظر می رسد، احتمالاً یک موضوع “عمیق” است.

به عنوان مثال، به ما می‌گوید که بسیاری از افرادی که برای «ممیزی محتوا» جستجو می‌کنند، «فرایند مفصلی برای انجام ممیزی محتوا، از جمله الگوها» می‌خواهند:

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی هدف کلمه کلیدی در Ahrefs Keyword Explorerاستفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی هدف کلمه کلیدی در Ahrefs Keyword Explorer

برای هوش مصنوعی مولد تقریباً غیرممکن خواهد بود که این مورد را در اختیار محققان، به ویژه مدل‌ها قرار دهد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که موضوعی به اندازه کافی “عمیق” است که هوش مصنوعی از کار بیفتد، موضوع خود را در ChatGPT یا Gemini قرار دهید و ببینید چه چیزی ایجاد می کند. اگر چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد و فقط به شما می گوید چینه چگونهبنابراین احتمالاً موضوع عمیقی است.

بک لینک ها همیشه یک فاکتور رتبه بندی هستند. هوش مصنوعی این را تغییر نداده است. اگر می خواهید به صورت رقابتی رتبه بندی کنید، باید آنها را به دست آورید، و بهترین راه برای انجام این کار این است که تجربیات، تخصص و داده های منحصر به فرد را در محتوای خود به نمایش بگذارید.

به عنوان مثال، ما یک لینک از adobe.com (DR 96) زمانی که به آماری از مطالعه ما در مورد تعداد صفحاتی که ترافیک جستجو ایجاد نمی کنند:

نمونه ای از بک لینک به دست آمده با داده هانمونه ای از بک لینک به دست آمده با داده ها

و ما یک لینک از hubspot.com (DR 93) هنگامی که آنها به الگوی گزارش SEO که ما ایجاد کردیم استناد کردند:

نمونه ای از بک لینک کسب شده با یک مدلنمونه ای از بک لینک کسب شده با یک مدل

اما مشکل اینجاست:

انجام این کار برای موضوعات سطحی دشوار است زیرا نمی توانید چیز زیادی اضافه کنید.

به عنوان مثال، موضوع را در نظر بگیرید نحوه نصب مجدد macOS. دقیقاً چه چیزی می توانید در اینجا بنویسید فراتر از همان دستورالعمل های اساسی ارائه شده در هر مقاله دیگری؟ هیچ چی. ایجاد محتوای “قابل پیوند” در این موضوع تقریبا غیرممکن است. خیلی سطحی است.

  EEAT Quick Wins - جمعه تخته سفید

رتبه بندی موضوعات سطحی دشوار است زیرا محتوای شما هرگز منحصر به فرد نیست. اینها فقط کلماتی است که قبلاً میلیون ها بار گفته شده است. هیچ چیزی در زیر سطح وجود ندارد که مردم بتوانند به آن استناد کنند و به آن پیوند دهند.

این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما نهفته است که بک لینک تولید می کند!این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما نهفته است که بک لینک تولید می کند!
این چیزی است که در زیر سطح محتوای شما نهفته است که بک لینک تولید می کند!

جذاب ، موضوعات سطحی دشوار است. من فکر می کنم به همین دلیل است که “محتوای سئو” خسته کننده زیادی وجود دارد. شما می دانید که من در مورد چه چیزهایی صحبت می کنم: بدون شخصیت، فقط پاسخ های مبهم به سؤالات خسته کننده که در زیر H2 های غنی از کلمات کلیدی قرار دارند.

اکنون می دانم که احتمالاً به چه چیزی فکر می کنید:

“اما جاش، این چیزی است که کار می کند!” ما این کار را فقط به این دلیل انجام می دهیم که گوگل می خواهد! »

این ممکن است برای موضوعات سطحی صادق باشد، اما ما قبلاً در مورد چگونگی سرقت ترافیک توسط هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور بحث کرده ایم. برای موضوعات عمیقی که نیاز به توضیح بیشتری دارند، محتوای شما باید جذاب و جالب باشد.

حداقل دو دلیل برای این وجود دارد.

محتوای جالب = “کسب اطلاعات”

حتی اگر آوردن چیزهای جدید و جالب به شما بک لینک بیشتری ندهد، اما می توان من همیشه به شما کمک می کنم رتبه بالاتر در گوگل

این به این دلیل است که گوگل به اصالت محتوا اهمیت می دهد و تقریباً به طور قطع مکانیسم هایی برای شناسایی و پاداش دادن به آن دارد. آنها حتی در سال 2022 یک مکانیسم امتیازدهی “به دست آوردن اطلاعات” را ثبت کردند.

محتوای جذاب = سیگنال های کاربر بهتر

اگر می‌خواهید جرقه‌ای در میان سئوکاران ایجاد کنید، گفتگو را به سمت سیگنال‌های کاربر هدایت کنید.

بسیاری در صنعت سال ها متقاعد شده اند که سیگنال های کاربر مانند نرخ کلیک، سیگنال های رتبه بندی هستند. حتی ممکن است رند فیشکین را بشناسید مینی آزمایش بدنام از سال 2014، جایی که او از دنبال کنندگان توییتر خود خواست تا به طور انبوه بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند و در آن شب رتبه 1 را به دست آورد.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 1 نوامبر 2023

گوگل می گوید که این سیگنال ها فاکتورهای رتبه بندی نیستند زیرا بیش از حد نویز هستند.

اگر در مورد آن فکر کنید، به طور کلی کلیک ها فوق العاده بلند هستند. افراد در صفحات نتایج جستجو کارهای عجیب و غریب انجام می دهند. آنها دیوانه وار کلیک می کنند و معمولاً پاک ، آن داده ها واقعاً بسیار سخت است.

گری ایلیزگری ایلیز

اما … آنها همچنین این را در صفحه “جستجو چگونه کار می کند” می گویند:

ما همچنین از داده های جمع آوری شده و ناشناس استفاده می کنیم داده های تعامل برای ارزیابی مرتبط بودن نتایج جستجو با پرس و جوها. ما این داده‌ها را به سیگنال‌هایی تبدیل می‌کنیم که به سیستم‌های یادگیری ماشین ما کمک می‌کنند ارتباط را بهتر تخمین بزنند.

تومایتو، توماتو. به طور مستقیم یا غیرمستقیم، داده های کاربر بر الگوریتم های گوگل تأثیر می گذارد. اگر تمام مطالبی که پست می کنید محتوای خسته کننده و غیر جالبی است که هوش مصنوعی می تواند در یک چشم به هم زدن بنویسد، هیچ ، آن را نخواهد خواند یا به آن اهمیت نمی دهد. این می تواند بر توانایی شما برای رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد.

افکار نهایی

اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از این مقاله در ChatGPT داشته باشید، این است: موضوعات عمیقی را که هوش مصنوعی در پاسخ به آن‌ها تلاش می‌کند، اولویت‌بندی کنید و محتوای جالب و جذابی در مورد آنها ایجاد کنید. به این صورت است که شما یک خندق سئو در دنیای هوش مصنوعی می سازید.

می دانم که این ممکن است اتلاف وقت به نظر برسد، به خصوص در دنیایی که دامنه توجه روز به روز در حال کاهش است. به راحتی می توان خود را متقاعد کرد که پاسخ های خسته کننده هوش مصنوعی همان چیزی است که مردم واقعاً می خواهند.

این دقیقاً همان چیزی است که من چند ماه پیش احساس کردم … قبل از اینکه تیم با مهربانی من را صاف کند

نظر تیم چند ماه پیش.  خیلی عاقلانه اگه از من بپرسی :) نظر تیم چند ماه پیش.  خیلی عاقلانه اگه از من بپرسی :)

شاید فقط به این دلیل است که او رئیس من است و من به او احترام می گذارم، اما فکر می کنم این اظهار نظر حقیقتی دارد. مردم همچنان می خواهند مطالب را بخوانند، اما به شرطی که جذاب و عمیق باشد.

پس بیایید ماموریت جمعی خود را انتخاب نبردهای عاقلانه تر و ایجاد محتوای جذابی کنیم که در آزمون زمان مقاومت کند.

منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-ai-deep-content/