5 مورد مورد علاقه من Ahrefs برای بازاریابان محتوا
وبلاگ

5 مورد مورد علاقه من Ahrefs برای بازاریابان محتوا

من از سال 2016 از Ahrefs استفاده می‌کنم. فکر می‌کردم یک کاربر قدرتمند هستم، اما از زمانی که به تیم پیوستم موارد استفاده بیشتری را کشف کردم که نمی‌توانم زندگی بدون آنها را تصور کنم.

در اینجا پنج روش مورد علاقه من برای استفاده از Ahrefs برای بازاریابی محتوا آورده شده است:

بیایید صادق باشیم: ما همه رقبای خود را بررسی می کنیم تا ببینیم چه چیزی کار می کند (و چه چیزی نیست). اما امروزه، بسیاری از با ارزش ترین استراتژی های محتوا خارج از وبلاگ شرکت قرار دارند: ابزارهای رایگان، ادغام برنامه ها، محتوای برنامه نویسی، شما آن را نام ببرید.

برای اکثر وب سایت ها می توانید از ساختار سایت گزارش در کاوشگر سایت به سرعت ببینید ساختار وب سایت چگونه است و کدام بخش ها بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند.

در مثال زیر به ساختار سایت Copy.ai نگاه می کنیم. ممکن است انتظار داشته باشید که وبلاگ آنها بخش عمده ای از ترافیک جستجوی ارگانیک آنها را ایجاد کند، اما بسته به آن ساختار سایت گزارش، تنها 4 درصد از ترافیک ارگانیک را نشان می دهد. در عوض، زیرپوشه /tools آنها تقریبا 60 درصد از ترافیک آنها را ایجاد می کند:

بیشتر در ساختار سایت کلیک کنید و می توانید صفحات جداگانه ای را که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند، مشاهده کنید. در این مورد، سه ابزار به تنهایی حدود 20 درصد از کل ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت را تشکیل می دهند:

حتی می‌توانیم اقدامات امروز را با اقدامات گذشته مقایسه کنیم و ببینیم استراتژی آنها چگونه تغییر کرده است. در مقایسه با یک سال پیش، Copy.ai ترافیک زیرپوشه /tools خود را افزایش داده است، اما حذف شده 195 صفحه از وبلاگ او:

ردیابی عملکرد هر وبلاگ به طور کلی آسان است. URL را اضافه کنید کاوشگر سایتو یک ثانیه بعد خواهید دید شاخص های کلیدی:

اما برای وبلاگ های بزرگ (وبلاگ ما 2.5 هزار صفحه نمایه شده دارد)، پاسخ دادن به سوالاتی مانند:

  • کدام نویسندگان بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند؟
  • چگونه کسب لینک بین محتوای سئو و محتوای رهبری فکری متفاوت است؟
  • آیا به روز رسانی مقالات ما با یک ابزار سئوی درون صفحه عملکرد را فراتر از به روز رسانی معمولی آنها بهبود می بخشد؟
  TikTok هشتگ ها را در Creative Center محدود می کند

وارد کیف پول. کیف پول به شما امکان می دهد لیستی از URL ها را گروه بندی کنید و معیارهای انبوه آنها را مشاهده کنید. من از یک نمونه کار برای پیگیری عملکرد مقالاتم استفاده می کنم:

و دیگری برای دنبال ، مقالات اخیر منتشر شده توسط تیم من:

و دیگری برای نظارت بر عملکرد جستجوی برخی از بزرگ‌ترین ناشران «، SEO» (برای اینکه ببینیم آیا گوگل واقعاً کاری برای مبارزه با آن انجام می‌دهد یا خیر):

در هر صورت، می توانید روی نمونه کارها کلیک کنید و همان معیارهای دقیقی را که به آن عادت کرده اید مشاهده کنید. کاوشگر سایت:

کیف پول به روش پیش فرض من برای استفاده از Ahrefs تبدیل شده است و موارد استفاده زیادی وجود دارد:

  • مقالات نوشته شده توسط فریلنسر، شرایط داخلی و (به جرأت می گویم) ابزارهای هوش مصنوعی را مقایسه کنید
  • دریابید که کدام موضوعات مقاله بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند
  • تجزیه و تحلیل عملکرد انواع مختلف محتوا (مفید برای تفکیک تأثیر محتوای تحقیق و محتوای رهبری فکر)
  • نظارت بر عملکرد مقالات رقبای کلیدی
  • تأثیر مقالات تازه به روز شده یا بازنویسی شده را اندازه گیری کنید
  • ردیابی آزمایش ها (یک نمونه کار به عنوان کنترل و دیگری برای مواردی که می خواهید روی آنها آزمایش کنید ایجاد کنید)

سخت ترین بخش تحقیق کلمات کلیدی (حداقل برای من) همیشه تولید است کلمات کلیدی شروع

وقتی چند اصطلاح برای کاوش دارید، پیدا ، تغییرات دم بلند، اصطلاحات مطابق، اصطلاحات مرتبط و غیره آسان است. اما آیا می توانید به این موضوعات اولیه بپردازید؟ همیشه آسان نیست، و زمانی که موضوعات واضح را تمام کردید، سخت تر می شود.

اما اکنون می‌توانیم از کمی قدرت طوفان فکری هوش مصنوعی برای تبدیل یک صفحه خالی به ده‌ها و ده‌ها کلمه کلیدی اولیه استفاده کنیم. که در کاوشگر سایتفقط از دوست کوچک هوش مصنوعی ما کمک بخواهید:

بیایید کلمه کلیدی استاندارد “بازاریابی محتوا” را به عنوان مثال در نظر بگیریم. اینجاست اصطلاحات فنی و تخصصی مرتبط با بازاریابی محتوا:

  راهنمای کامل برای مبتدیان » رتبه ریاضی

اینجاست روندهای نوظهور:

و حالا بحث برانگیز و بحث برانگیز کلمات کلیدی (“کیفیت در مقابل کمیت” – رفتن مستقیم به موضوعات مهم):

با فهرست بزرگ کلمات کلیدی اولیه ما، روی «جستجو» کلیک کنید و حجم جستجوی تخمینی، دشواری کلمه کلیدی و دسته ای از نقاط داده دیگر را برای ایده های خود مشاهده خواهیم کرد. روی آن کلیک کنید تطبیق شرایط یا اصطلاحات مرتبط گزارش ها و لیست احتمالات ما به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد:

هر ایده ای از نظر حجم جستجوی بالا موفقیت آمیز نخواهد بود، اما بسیاری از آنها موفق خواهند بود و ممکن است ایده هایی باشند که در غیر این صورت به آن فکر نمی کردید.

محدود ، یک لیست از 300 کلمه کلیدی هدف برای به دست آوردن یک انتخاب واقعی از ایده های مقاله بسیار دشوار است. بسیاری از کلمات کلیدی دارای اهداف همپوشانی هستند، برخی دیگر ممکن است موضوعات فرعی باشند که ذکر آنها به عنوان بخشی از موضوع دیگر منطقی تر باشد. دشوار!

در اینجا ما از هوش مصنوعی برای طوفان فکری موضوعات seed استفاده کردیم و از آن استفاده کردیم تطبیق شرایط گزارش دهید تا ایده های بیشتری پیدا کنید. ما 1622 ایده برای کلمه کلیدی در حدود 30 ثانیه جستجو دریافت کردیم:

عالی، اما در عین حال کاملاً ناراحت کننده. اما ما می توانیم با استفاده از آن زندگی را بسیار آسان تر کنیم گروه بندی بر اساس موضوع والدین زبان.

موضوع والد با هدف کلمات کلیدی را با هدف جستجوی مشابه یا یکسان گروه بندی کنید، بنابراین می توانید همه آنها را در یک صفحه به جای چندین مورد هدف قرار دهید.

اگر بخواهیم کلمات کلیدی «ممیزی بازاریابی محتوا» و «تعریف حسابرسی محتوا» را هدف قرار دهیم، می‌توانیم به جای آن موضوع اصلی «ممیزی محتوا» را هدف قرار دهیم:و همچنین طبقه بندی کنید برای «ممیزی بازاریابی محتوا» و «تعریف حسابرسی محتوا».

سه رتبه بندی کلمات کلیدی، یک مقاله.

در تصویر زیر، 1622 کلمه کلیدی ما بر اساس موضوع اصلی گروه بندی شده اند. ما از 1622 کلمه کلیدی به 162 خوشه رسیدیم که بسیار قابل مدیریت است:

فقط یکی از این خوشه ها، ممیزی محتوا، شامل 43 کلمه کلیدی بنابراین، با نوشتن مقاله در نظر گرفته شده است ممیزی محتوا، ما در رتبه 43 از کلمات کلیدی مورد علاقه ما قرار داریم:

  The Complete Guide for Beginners » Rank Math

SERP های رقابتی معمولاً یک بازی بی پایان هستند بهینه سازی و به روز رسانی محتوا رقبا پست های جدید ارسال می کنند یا پست های موجود خود را به روز می کنند و شما باید محتوای خود را به روز کنید تا از سقوط در رتبه بندی جلوگیری کنید.

هنگامی که برنامه خود را برای به روز رسانی مقاله تدوین می کنید، به شما کمک می کند که دقیقا ببینید رقبا چگونه مقالات خود را به روز کرده اند.

در اینجا نمودار ترافیک ارگانیک برای محبوب ترین پست وبلاگ Zapier است. نحوه استفاده از ChatGPT. از نوامبر 2023 شاهد افزایش عظیم ترافیک ارگانیک هستیم:

این یک سوال واضح را ایجاد می کند: در نوامبر چه اتفاقی افتاد؟ علت این افزایش شدید ترافیک چیست؟ آیا این چیزی است که ما می توانیم از آن یاد بگیریم؟

خوب، خبر خوب: ما می توانیم از آن استفاده کنیم صفحه را بررسی کنید گزارش دهید تا متوجه شوید

به طور پیش فرض، می توانید HTML فعلی و متن صفحه را برای URL انتخابی مشاهده کنید:

اما مهمتر از آن، ما می توانیم استفاده کنیم صفحه را بررسی کنید برای مقایسه متن روی صفحه با لحظات خاص در زمان: مانند قبل و بعد از افزایش شدید ترافیک آنها در نوامبر 2023. با چند کلیک، ما در واقع می توانیم دیدن آیا Zapier صفحه را به گونه ای به روز کرده است که می تواند باعث افزایش ترافیک شود.

در این مورد، می‌توانیم بخش‌های کاملاً جدیدی از متن را ببینیم که با افزایش ترافیک به مقاله اضافه شده‌اند، مانند این مجموعه محتوای «چگونگی»:

عوامل زیادی می توانند عملکرد جستجو را بهبود بخشند، اما این یک راه قدرتمند برای جداسازی تأثیر تغییرات در صفحه است. اگر در حال نوشتن مقاله ای با همین موضوع بودیم، یا مقاله ای را که زاپیر از سلطنت خلع کرده بود، بازخوانی می کردیم، این دقیقاً همان بخشی است که می خواهم اضافه کنم.

افکار نهایی

من برای همیشه از Ahrefs برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد لینک و گزارش استفاده می‌کنم، اما این جریان‌های کاری جدید زندگی من را بسیار آسان‌تر کرده است. اگر شما یک بازاریاب محتوا هستید، ممکن است به شما نیز کمک کنند.

آیا گردش کار جالب Ahrefs برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ به من اطلاع دهید ایکس یا لینکدین!

منبع: https://ahrefs.com/blog/ahrefs-for-content-marketers/