وبلاگ

آینده پژوهش؟ • Yoast

شما در حال رانندگی هستید، بنابراین نمی توانید از تلفن خود استفاده کنید. اما واقعاً باید بدانید که فیلم بعدی مارول چه زمانی اکران می شود. چیکار میکنی (و 52 درصد مردم) انجام دادن؟ شما از جستجوی صوتی استفاده می کنید! جستجوی صوتی یا جستجوی صوتی به متن، قرار است چیز بزرگ بعدی باشد. ببینیم درسته و خبر خوبه یا بد.

این در نام است: به جای استفاده از صفحه کلید برای جستجوی آنلاین، از صدای خود استفاده می کنید. اما این بدون برنامه یا دستیار جستجوی مناسب مانند گوگل یا الکسا امکان پذیر نیست. آنها صدای شما را به متن تبدیل می کنند و سپس از آن فرمان برای پاسخ به درخواست شما استفاده می کنند. جستجوی صوتی ممکن است به این صورت باشد: “Ok Google، چند نفر در Wijchen زندگی می کنند؟

(پاسخ 40951 در سال 2019 است).

بیایید به چند عدد نگاه کنیم. مطالعه Uberall نشان داد که 21 درصد مردم از جستجوی صوتی در a استفاده کرد هفتگی پایه. نظرسنجی HubSpot نشان داد که 74 درصد مردم در ماه گذشته از جستجوی صوتی استفاده کرده بود. و آخرین اما نه کم اهمیت ترین: تقریبا 50 درصد مردم اکنون محصولات را قبل از خرید با استفاده از جستجوی صوتی جستجو کنید.

با نگاهی به این اعداد، نمی توان انکار کرد که جستجوی صوتی روز به روز محبوب تر می شود. اما چرا؟

بدیهی است که بیشتر این رشد به دلیل دستگاه های هوشمندی مانند سیری اپل، الکسای آمازون و گوگل است. چون همه جا هستند. می توانید با تلفن، لپ تاپ، تبلت، ماشین، بلندگو، ترموستات و احتمالاً بسیاری دیگر صحبت کنید. مطمئناً، قبلاً می‌توانستید این کار را انجام دهید، اما اکنون این دستگاه‌ها واقعاً متوجه می‌شوند که شما چه می‌گویید. از آنجایی که جستجوی صوتی در همه جا حاضر است، سخت نیست که بفهمیم چرا مردم شروع به استفاده از آن کرده اند.

  How to Make AI Your Writing Sidekick for Content Marketing

دلیل دیگر این است که آسان است. همانطور که قبلاً دیدیم، جستجوی صوتی تقریباً همیشه در دسترس شماست. و پرسیدن سوال بسیار سریعتر از باز ، یک مرورگر وب یا برنامه، تایپ درخواست خود، پیمایش در نتایج و سپس انتخاب موردی است که مناسب شماست.

بهتر و باهوش تر

بله، ما دوباره به هوش مصنوعی نگاه می کنیم. اکنون که قابلیت‌های یادگیری ماشینی بهبود یافته است، دستیارهای صوتی ما به مرور زمان هوشمندتر خواهند شد. این بدان معناست که هرچه بیشتر از جستجوی صوتی استفاده کنید، ترجیحات شما را بهتر درک می کند و پاسخی را که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار می دهد.

یک گزینه در دسترس

ابزارهای جستجوی صوتی به متن بهتر همچنین به معنای استقلال بیشتر برای افراد دارای معلولیت است که نمی توانند از صفحه کلید یا صفحه لمسی استفاده کنند. کارهایی که ممکن بود دشوار یا غیرممکن باشند، اکنون با کمک گوگل، سیری یا الکسا امکان پذیر هستند. که خبر فوق العاده ای است

و به همین جا ختم نمی شود. دستگاه‌های تبدیل متن به گفتار نیز می‌توانند به افراد دارای اختلالات بینایی کمک کنند، زیرا یک دستیار صوتی می‌تواند یک صفحه وب، پست وبلاگ یا ایمیل را با صدای بلند بخواند. و همچنین برای افراد کم شنوا مفید است. هنگامی که آنها در یک جلسه شرکت می کنند، یک دستیار صوتی می تواند آنچه گفته شده را به متن تبدیل کند.

همه چیزهای خوب، درست است؟ نوع خوب. مشکلات زمانی بوجود می آیند که ما شروع به علاقه مندی به زبان می کنیم. اکثر دستیارهای صوتی به طور استثنایی به زبان انگلیسی آموزش دیده اند، که نباید مشکلی ایجاد کند زیرا همه انگلیسی صحبت می کنند، درست است؟ جعلی. 75 درصد مردم در دنیا اصلا انگلیسی صحبت نکنید بنابراین، این دستیارهای صوتی چه کاربردی دارند؟*

  نوشتن موبایل • Yoast

با این حال، از این 25 درصد که انجام دادن انگلیسی صحبت می کنند، تنها 6٪ زبان مادری هستند. این بدان معنی است که 19٪ از مردم احتمالاً لهجه انگلیسی دارند یا ممکن است با برخی از عبارات، گفته ها یا استعاره های انگلیسی آشنا نباشند. و از آنجایی که دستیارهای صوتی به شدت به پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی متکی هستند، این بدان معناست که آن 19 درصد از مردم در استفاده از دستگاه های تبدیل متن به گفتار مشکل بیشتری خواهند داشت.

*در حالی که گوگل بازی خود را با بیش از 40 زبان موجود برای جستجوی صوتی خود افزایش می دهد، سیری تنها به 21 زبان و الکسا تنها به هشت زبان صحبت می کند.

مستقل یا وابسته؟

اگر دستیارهای صوتی به افراد دارای معلولیت اجازه دهند مستقل تر شوند، می تواند تأثیر معکوس بر سایر افراد داشته باشد. زیرا استفاده از جستجوی صوتی فقط محدودیت هایی دارد. جستجوی صوتی به شما می دهد آ پاسخ. معمولا در بالای نتایج جستجو قرار دارد. اکنون می دانیم که به روز رسانی محتوای مفید گوگل سودمند بودن نتایج برتر را تضمین می کند، اما 100٪ بی خطا نیست. و با نگاهی به نتایج برتر این روزها، … تبلیغات را می بینیم.

اگر افراد فقط بدون سوال از جستجوی صوتی استفاده کنند (چون بسیار ساده است)، فقط یاد خواهند گرفت آ پاسخ دهید و آ روایت و این سناریو چندان هم دور از ذهن نیست. در حال حاضر، مردم از ChatGPT برای پاسخ به سؤالات خود استفاده می کنند، بدون اینکه بررسی کنند که آیا پاسخ ها صحیح هستند یا خیر. در حقیقت درست.

خوب گوگل، آیا شما تعصب دارید؟

آن 6 درصد از افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است را به خاطر دارید؟ معلوم می شود که شما باید آن باشید درست انگلیسی به طوری که برخی از دستگاه های هوشمند شما را درک کنند. اگر اهل بریتانیا یا ایرلند هستید، شانس خوبی وجود دارد دستگاه شما شما را درک نخواهد کرد.

  چگونه از هوش مصنوعی برای بهبود سئو و ایجاد محتوای بهتر استفاده کنیم

علاوه بر این، دستگاه های هوشمند من برای درک مشکل دارم سهم افرادی که سفیدپوست نیستند. همانند تشخیص چهره، تشخیص صدا نیز برای زنان و رنگین پوستان عملکرد بدتری دارد. و اگرچه این ممکن است عمدی نباشد، اما همچنان مشکل ساز است.

دستیارهای صوتی چه چیزی مشترک دارند؟

برای عمیق‌تر شدن تعصبات دستیارهای صوتی، نمی‌توانیم نادیده بگیریم که اکثریت آنها به طور پیش‌فرض هنوز زن هستند. و آن، همانطور که یونسکو در گزارش خود به خوبی می گوید: “این سیگنال را می فرستد که زنان کمک کننده ای متعهد، مطیع و مشتاق هستند که با فشار دادن یک دکمه یا با یک فرمان صوتی صریح مانند “هی” یا “OK” در دسترس هستند. دستیار هیچ قدرتی ندارد که فراتر از آنچه فرمانده از او می‌خواهد عمل کند… در بسیاری از جوامع، این موضوع سوگیری‌های جنسیتی رایج را تقویت می‌کند که زنان مطیع هستند و بدرفتاری را تحمل می‌کنند.»

پتانسیل زیاد و کار زیاد

خط آخر: جستجوی صدا به متن از نظر تئوری عالی به نظر می رسد، اما در عمل هنوز کاملاً وجود ندارد. دستگاه‌هایی که از جستجوی صوتی پشتیبانی می‌کنند باید زبان‌های دیگر را اضافه و بهبود بخشند و تعصبات خود را کنار بگذارند. چون وقتی آنلاین جستجو می کنم (اگر برای صدای من کار کند)، می خواهم حقیقت را بدانم. نه فقط آنچه برای گروهی از مردم صادق است.

بیشتر بخوانید: چرا دسترسی مهم است (در عصر هوش مصنوعی) »

منبع: https://yoast.com/voice-to-text-the-future-of-search/