وبلاگ

نوشتن موبایل • Yoast

ما در عصر گوشی های هوشمند هستیم، به این معنی که بخش بزرگی از مخاطبان شما از سایت شما از طریق موبایل استفاده خواهند کرد. معنی آن چیست؟ اگر برای مخاطبان «موبایل» می نویسید، آیا باید متفاوت بنویسید؟ در این مقاله، نکات مفیدی را در مورد نحوه نوشتن متون عالی که برای هر دو دسکتاپ مناسب است، به اشتراک خواهیم گذاشت. و دستگاه های تلفن همراه

چرا کپی رایتینگ موبایل متفاوت است؟

حتی با طراحی‌های ریسپانسیو وب‌سایت، خواندن در دستگاه تلفن همراه با خواندن در رایانه رومیزی متفاوت است. از آنجایی که صفحه‌های گوشی کوچک‌تر هستند، متن طولانی‌تر نشان داده می‌شود زیرا فضای بیشتری را اشغال می‌کند. و مردم برای خواندن همه چیز باید اسکرول کنند (که باعث می شود خواندن آن بیشتر طول بکشد).

علاوه بر این، بسیاری از مردم از دستگاه های تلفن همراه خود در حین انجام کارهای دیگر “در حال حرکت” استفاده می کنند. این بدان معنی است که دامنه توجه و تمرکز آنها محدود است. آنها به راحتی حواسشان پرت می شود، بنابراین می خواهید هنگام نوشتن برای موبایل توجه آنها را با محتوای کوتاه و مختصر جلب کنید.

نکته 1: همیشه روی مخاطبان خود تمرکز کنید

در حالی که خوب است روی این سوال تمرکز کنیم که “چگونه می توانم یک نسخه خوب برای کاربران گوشی های هوشمند بنویسم”، نباید از این سوال مهم غافل شویم: “مخاطبان من چه چیزی را دوست دارند؟ زیرا تلفن ها محتوای شما را نمی خوانند. اما مخاطب شما خواهد شد! به همین دلیل خوب است که مراقب علایق مخاطبان خود باشید و در مورد آن موضوعات بنویسید.

  What does an SEO company do

نکته 2: فونت های خود را به اندازه کافی بزرگ کنید

اندازه قلم برای UX موبایل شما مهم است. شما می خواهید متون شما خوانا باشند بدون اینکه افراد مجبور به چشمک زدن یا کوچک ، و بزرگنمایی شوند. به ویژه، فونت پایه شما – فونت پاراگراف شما – باید قابل خواندن باشد. بنابراین از اندازه فونت رایانه خود در سایت تلفن همراه خود استفاده نکنید. حداقل، نه بدون بررسی اینکه ابتدا در موبایل چگونه به نظر می رسد. و در حالی که در آن هستید، تبلت ها را نیز بررسی کنید.

از چند اندازه فونت باید استفاده کنید؟

توجه داشته باشید که اگر بیش از سه اندازه فونت استفاده کنید، سایت تلفن همراه شما نامرتب به نظر می رسد. تفاوت اندازه بسیار بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تعداد را به دو یا حتی سه اندازه محدود کنید.

بیشتر بخوانید: 10 راه برای بهبود UX موبایل »

نکته 3: جملات کوتاه بنویسید

از جملات زیاد طولانی استفاده نکنید. همانطور که قبلاً گفتیم، افرادی که در تلفن خود جستجو می کنند، پاسخ های سریع و کوتاه می خواهند. برای نشان دادن، یک جمله 25 کلمه ای در یک صفحه دسکتاپ متوسط ​​دو خط را اشغال می کند. اما در صفحه گوشی، آن 25 کلمه خواهد بود چهار خطوط دوبرابر طولانی تره!

ناگفته نماند که جملات طولانی خواندن متن شما را بسیار دشوارتر می کند. این در مورد دسکتاپ نیز صادق است، اما زمانی که برای مخاطبان تلفن همراه می نویسید، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین سعی کنید با کپی خود به مشکلات خاص مخاطبان خود رسیدگی کنید و به سرعت راه حلی ارائه دهید.

نکته 4: زیرنویس اضافه کنید

کاربران تلفن همراه اغلب متن‌ها را مرور می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوای شما خوانا باشد، آن را با زیرعنوان‌های آموزنده تقسیم کنید. این زیرعنوان ها خوانندگان شما را از طریق متن شما راهنمایی می کنند و هضم پیام شما را بسیار آسان تر می کنند. آنها تقریباً مانند تابلوهای راهنما هستند که کاربران شما را به چیزهای درست راهنمایی می کنند.

  اکنون تصاویر و نوشته تولید می کند

نکته 5: فضای سفید خود را بررسی کنید

از اینکه اجازه دهید کلماتتان نفس بکشند نترسید. از آنجایی که گوشی‌ها صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارند، نمی‌خواهید متن شما فشرده به نظر برسد. با دادن مقداری فضا به محتوای خود، خواندن آن آسان تر خواهد شد. علاوه بر این، اگر فضای سفید کافی بین جملات داشته باشید، کاربران می توانند به راحتی با انگشت خود به عناصر قابل کلیک ضربه بزنند.

اگر مطمئن نیستید که فضای سفید کافی وجود دارد یا خیر، باید بررسی کنید که در چندین دستگاه چگونه به نظر می رسد. و از پرسیدن نظر دیگران دریغ نکنید!

نکته 6: ساختار متن را زیر نظر داشته باشید

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته باشد، مردم راحت تر پیام اصلی پیام شما را درک خواهند کرد. اگر نه، مردم ممکن است گم شوند و ارتباطشان قطع شود. بنابراین ساختار متن شما باید بی عیب و نقص باشد.

یک متن خوب دارای دو چیز است:

  1. پاراگراف هایی که به ترتیب منطقی دنبال هم می آیند.
  2. جملاتی که معمولاً با کلمات انتقالی به یکدیگر مرتبط می شوند. این کلمات به مردم کمک می کند تا معنای متن شما را درک کنند.

به یاد داشته باشید، نوشتن با موبایل در مورد نوشتن متنی است که خواندن آن آسان باشد. بنابراین، به ساختار متن خود توجه کنید و مطمئن شوید که منطقی است.

در ادامه بخوانید: 10 نکته نوشتن – از متخصص به متخصص »

نکته 7: از استفاده از تصاویر یا ویدیوها نترسید

با شلوارهای کوتاه، قرقره‌ها و انواع ویدیوهای کوتاه در حال حاضر، احمقانه خواهید بود که از نوعی از چندرسانه‌ای در سایت تلفن همراه خود استفاده نکنید. بنابراین از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید که بر پیام اصلی متن شما تأکید یا تقویت می کند. و به حجم فایل دقت کنید! هیچ ، وب سایتی را که به کندی بارگذاری می شود دوست ندارد.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 13 اکتبر 2023

و به یاد داشته باشید: استفاده از تصاویر یا ویدیوها فقط برای زیبا جلوه دادن سایت شما نیست. شما می خواهید آنها تجربه کاربر شما را بهبود بخشند.

کوتاه و شیرین

اگر می خواهید از ویدیوها در صفحات یا پست های خود استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که آنها باید کوتاه باشند! کاربران موبایل مانند سرعتی هستند که می خواهند بدانند کی و چی و چرا سریع. یک ویدیوی کوتاه آنها را درگیر و در سایت شما نگه می دارد.

و البته، اضافه ، زیرنویس را فراموش نکنید. افرادی که با تلفن خود جستجو می کنند معمولاً در فضای باز یا در وسایل حمل و نقل عمومی هستند، بنابراین نمی توانند صدا را افزایش دهند. استفاده از زیرنویس تضمین می کند که مردم می توانند ویدیوی شما را تماشا کنند.

نتیجه گیری: خوانایی در موبایل ضروری است

نوشتن برای موبایل با نوشتن برای دسکتاپ تفاوت چندانی ندارد. در هر دو مورد، شما باید برای یک مخاطب واقعی بنویسید. با این حال، متون «موبایل» حتی نسبت به متون «رومیزی» به خوانایی بهتری نیاز دارند، زیرا خواندن از روی صفحه نمایش تلفن همراه دشوارتر از رایانه رومیزی است. اما اگر مطمئن شوید که خوانایی شما عالی است، متون شما خوانندگان زیادی هم در دستگاه های تلفن همراه و هم در رایانه های رومیزی خواهند داشت.

به خواندن ادامه دهید: SEO موبایل: راهنمای نهایی »

منبع: https://yoast.com/copywriting-mobile/