وبلاگ

تبلیغ کنندگان Google اکنون می توانند از شبکه جستجو انصراف دهند

گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد از شبکه جستجو انصراف دهند.

این اقدام به دنبال گزارشی از Adalytics است که ادعا می‌کند تبلیغات جستجوی Google در وب‌سایت‌های نامناسب غیر Google از طریق سایت‌های شریک جستجو ظاهر می‌شوند و خطرات بالقوه ایمنی برند را ایجاد می‌کنند.

وب‌سایت‌های پرچم‌گذاری‌شده و ارجاع‌شده در جستجو حاوی محتوای هرزه‌نگاری، تحریم‌شده و غیرقانونی، گزارش‌ها هستند هفته تبلیغات.

اگرچه گوگل این ادعاها را رد کرد، اما نیاز به بهبود و رضایت مشتری را تایید کرد. این منجر به معرفی توانایی حذف شرکای جستجو از همه انواع کمپین شد.

چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغاتی که در کنار محتوای نامناسب ظاهر می شوند می توانند به اعتبار یک برند آسیب بزنند. علاوه بر این، مخاطبانی که این محتوا را مصرف می کنند، بعید است که با مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشند، که منجر به استفاده ناکارآمد از بودجه، زمان و منابع تبلیغاتی می شود.

توانایی های جدید تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به‌طور موقت همه انواع کمپین، از جمله کمپین‌های عملکرد حداکثر و برنامه‌ها را از سایت‌های شریک جستجو حذف کنند. خریداران رسانه تا 1 مارس 2024 فرصت دارند از کمپین های PMax انصراف دهند.

ادعاهای Adalytics. گزارش Adalytics که هفته گذشته منتشر شد، ادعا کرد که یک شرکت فورچون 500 که نامش فاش نشده است، پس از اطلاع از نمایش تبلیغات آن در وب‌سایت‌های غیر گوگل، “متعجب” شده است. این وب‌سایت‌ها شامل Breitbart.com بودند – سایتی که این شرکت چندین سال قبل به‌طور خاص به فهرست محرومیت دامنه در سطح حساب (یعنی فهرست بلاک‌های خود) اضافه کرده بود. یک محقق Adalytics اظهار داشت:

  • این احتمال را افزایش می‌دهد که علیرغم تلاش‌های عمدی برند برای اطمینان از ایمنی برند و اعمال کنترل بر سرمایه‌گذاری‌های رسانه‌ای، تبلیغات در وب‌سایت‌ها و ناشران اجرا شده باشد.»
  9 conseils essentiels pour les blogs que tout débutant devrait connaître » Rank Math

دن تیلور، نایب رئیس تبلیغات جهانی در گوگل، اتهامات موجود در این گزارش را رد کرد و هفته گذشته آنها را “بسیار اغراق آمیز” خواند.

آنچه گوگل می گوید. یکی از سخنگویان گوگل به Search Engine Land گفت:

  • “اولویت ما شرکای ما هستند و ما با دقت به بازخورد آنها گوش می دهیم، به همین دلیل است که به طور موقت گزینه انصراف جدیدی را ارائه می دهیم.”
  • “Adalytics در حالی که تلاش می کرد تا جایی که ممکن است تبلیغات منفی ایجاد کند، ادعاهای اغراق آمیزی کرد، اما تجزیه و تحلیل خود ما نشان داد که این قرارگیری ها به ندرت قبل از شروع عمدی انجام می شد.”
  • «در حالی که ما به شدت با روش‌شناسی و یافته‌های Adalytics مخالفیم، همیشه به دنبال بهبود محصولات خود برای برآوردن نیازهای شرکای خود هستیم.

Search Engine Land برای نظر بیشتر با گوگل تماس گرفته است. در صورت دریافت پاسخ، داستان را به روز خواهیم کرد.

چرا کمپین ها به SPN اضافه می شوند؟ کمپین‌های انتخاب گوگل در شبکه شریک جستجو ادغام می‌شوند، زیرا موتور جستجو می‌گوید زمانی که تبلیغ‌کنندگان دامنه دسترسی خود را به این سایت‌ها گسترش می‌دهند، «بهبود قابل اندازه‌گیری» را در کلیک‌ها و تبدیل‌ها مشاهده می‌کند. عضویت در SPN می‌تواند به تبلیغ‌کننده اجازه دهد تا در سایت‌هایی مانند YouTube به مشتریان دسترسی پیدا کند.

آیا SPN نظارت می شود؟ Google حفاظت‌ها و مکانیسم‌هایی را در SPN مانند سایر ویژگی‌های آن به کار می‌گیرد:

  • کاربرد محتوا در مقیاس طبقه بندی کننده های خودکار و بازبین های انسانی امنیت سایت را در SPN ارزیابی می کنند.
  • جاروهای منظم برای شناسایی نقض خط‌مشی AdSense اسکن‌های منظم انجام دهید و با شناسایی تخلف، حساب‌ها خاتمه می‌یابند.
  • نمونه برداری و اندازه گیری. نمونه گیری منظم از شبکه SPN برای سنجش میزان شیوع تخلفات.
  • حفاظت های ترافیکی نامعتبر حفاظت از ترافیک نامعتبر (IVT) در فهرست SPN یکپارچه شده است. هنگامی که IVT شناسایی می شود، به تبلیغ کنندگان صورتحساب دریافت نمی شود (اگر قبل از صدور صورت حساب شناسایی شود) یا در صورت لزوم و امکان به آنها اعتبار داده می شود.
  How the Google Search Algorithm Works: A Zero-Fluff Guide

سخنگوی گوگل اضافه کرد:

  • ما سیاست‌ها و شرایط مشارکت خود را برای سایت‌های موجود در شبکه شریک تحقیقاتی خود اجرا می‌کنیم و در صورت کشف خطرات یا روندهای جدید، تنظیمات لازم را انجام می‌دهیم. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که بسیاری از سایت هایی که Adalytics در آنها گزارش داده اند قبلاً توسط سیستم نظارت ما تحریم شده اند.

خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


منبع: https://searchengineland.com/google-advertisers-opt-out-search-partner-network-adalytics-435513