وبلاگ

اسلاگ چیست و چگونه آن را برای سئو بهینه کنیم؟ • Yoast

وقتی در مورد سئو برای وردپرس صحبت می کنیم، اغلب در مورد ایجاد درست صحبت می کنیم حلزون حرکت ، برای یک صفحه البته، ما در مورد موجود لزج که گیاهان شما را می خورد صحبت نمی کنیم. بنابراین، این “لبه” چیست؟ و چرا باید آن را بهینه کرد؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید را به شما خواهیم گفت.

یک چراغ نارنجی یا قرمز برای ‘ داشته باشیدعبارت کلیدی در اسلگدر Yoast SEO چک کنید؟ اینجاست این چک برای چیست و چگونه این سبز روشن را درست کنیم.

اسلگ چیست؟

Slug بخشی از URL است که صفحه خاصی از یک وب سایت را به شکلی آسان برای خواندن شناسایی می کند. به عبارت دیگر، بخشی از URL است که محتوای صفحه را توضیح می دهد.

برای این مقاله، برای مثال، URL است و Slug به سادگی “Slug” است.

چگونه یک URL Slug را ویرایش کنیم

در وردپرس، Slug بخشی از URL شما است که می توانید هنگام نوشتن یا ویرایش یک پست تغییر دهید. ویرایش آن در وردپرس به شکل زیر است:

ویرایشگر پست وردپرس، بخش کنترل های

توجه داشته باشید که این فقط با تنظیمات صحیح پیوند ثابت کار می کند. می توانید تنظیمات پیوند ثابت در وردپرس را از طریق Settings > Permalinks تغییر دهید. توصیه می‌کنیم گزینه‌ای را انتخاب کنید که در آن URL حاوی کلمات مرتبط باشد، زیرا به کاربران و موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد صفحه نسبت به شناسه یا پارامتر ارائه می‌دهد.

  تبلیغ کنندگان Google اکنون می توانند از شبکه جستجو انصراف دهند

کنترل تنظیمات پیوند دائمی وردپرس

توجه: هنگامی که سایت شما از قبل فعال است، تنظیمات پیوند ثابت خود را تغییر ندهید. این می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند.

دو راه برای ویرایش Slug در Shopify وجود دارد: می‌توانید از ویژگی «پیش‌نمایش فهرست موتور جستجو» Shopify استفاده کنید یا به جای آن می‌توانید از ابزار Google Preview در Yoast SEO برای Shopify استفاده کنید.

برای ویرایش یک اسلاگ با استفاده از ویژگی داخلی Shopify، ابتدا باید روی “ویرایش سئوی وب سایت” کلیک کنید تا گزینه های پیش نمایش لیست موتور جستجو باز شود. از آنجا به راحتی می توانید اسلگ خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. توجه: Shopify اسلگ را “دسته” می نامد، اما دقیقاً همان چیزی است!

مروری بر لیست موتورهای جستجو در Yoast

از طرف دیگر، اگر صفحه Shopify خود را با Yoast SEO ویرایش می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیش‌نمایش Google را در نوار کناری Yoast SEO باز کنید و یک فیلد برای وارد ، یک اسلاگ جدید مشاهده خواهید کرد:

Slug جدید را در پیش نمایش URL وارد کنید

چرا اسلاگ های URL برای سئو مهم هستند؟

نوشتن یک اسلاگ خوب برای صفحه یا پست شما می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:

1. کلمه کلیدی خود را وارد کنید

برای چی؟ زیرا Slug یکی از شاخص هایی است که گوگل برای تعیین موضوع یک صفحه از آن استفاده می کند. بنابراین Slug خود را تغییر دهید و مطمئن شوید که شامل کلماتی است که واقعاً می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.

2. راب URL دوستانه ایجاد کنید

یک صفحه نتایج را تصور کنید: URL های مختلفی را در مورد یک موضوع خاص خواهید دید، درست است؟ بنابراین باید مطمئن شوید که حلزون شما همان چیزی است که مردم انتظار دارند ببینند.

به عنوان مثال، مقاله اصلی ما در مورد سئو وردپرس دارای URL yoast.com/wordpress-seo است که بسیار مرتبط است. احتمال اینکه مردم روی آن کلیک کنند بسیار بیشتر از yoast.com/?p=607 هستند، حتی اگر این URL به طور پیش فرض توسط وردپرس ایجاد شده باشد.

  تبلیغات جستجوی گوگل باعث ایجاد بحث در وب سایت های مشکوک می شود

درباره ایجاد URL های سازگار با سئو بیشتر بدانید »

چه می کند عبارت کلیدی در اسلگ ارزیابی در Yoast SEO؟

پست یا صفحه شما باید دارای یک URL آسان برای به خاطر سپردن، هدفمند و سئو باشد. بنابراین، برای بهبود URL شما، افزونه Yoast SEO نحوه ادغام عبارت کلیدی اصلی خود را بررسی می کند و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه می دهد.

تصویری از تجزیه و تحلیل Yoast SEO با عبارت کلیدی در ارزیابی Slug

چگونه اسلاگ خود را در وردپرس بهینه کنیم

هنگام ایجاد اسلگ مناسب برای پست یا صفحه خود به چه چیزی باید فکر کنید؟ بیایید شش مرحله برای بهینه سازی آن در وردپرس را طی کنیم:

  1. عبارت کلیدی تمرکز خود را درج کنید

    این احتمالاً بیهوده است، اما عبارت کلیدی شما باید همیشه در ذهن شما باشد. این بلافاصله به مخاطبان شما می گوید که صفحه شما در مورد چیست.

    اگر عبارت کلیدی شما در اسلاگ نیست، تجزیه و تحلیل SEO در افزونه Yoast این پیام را به شما نشان می دهد:

    تصویری از ارزیابی عبارت کلیدی با یک گلوله نارنجی

  2. به کلمات تابع فکر کنید

    Slug ایجاد شده پیش فرض می تواند شامل کلمات تابعی مانند “a”، “the” و “and” باشد. در برخی موارد، ممکن است برای روشن شدن موضوع صفحه شما به آن نیاز داشته باشید. با این حال، معمولاً می توانید آنها را کنار بگذارید.

    در مقاله سئوی وردپرس ما می توانید در مورد این موضوع بیشتر بدانید.

  3. تمرکز را اضافه کنید

    شما نباید فقط کلمات تابع غیر ضروری را فیلتر کنید، بلکه تمام کلماتی را که به آنها نیاز ندارید فیلتر کنید. در مورد این مقاله، وردپرس به طور خودکار اسلگ “What-is-a-slug-and-how-to-optimize-it” را ایجاد کرد (بر اساس تنظیمات پیوند ثابت در وردپرس). بسیار طولانی است، بنابراین ما به صورت دستی آن را به “Slug” کاهش دادیم. با این حال، باید مطمئن شوید که حلزون شما هنوز منطقی است!

    و به یاد داشته باشید: شما فقط یک بار می توانید از اسلاگ استفاده کنید، بنابراین از آن برای صفحه صحیح استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهیم در آینده مقاله دیگری (اما متفاوت) در مورد راب بنویسیم، نمی توانیم از این اسلگ (دوباره) استفاده کنیم.

  4. مختصر و تشریحی باشد

    همانطور که قبلاً گفتیم، URL صفحه شما گاهی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و بنابراین می تواند بر تصمیم مخاطبان شما برای کلیک بر روی قطعه شما تأثیر بگذارد. بنابراین فضای زیادی برای بازی ندارید. بنابراین به دقت در مورد کلمات خاصی که می خواهید بگنجانید فکر کنید.

    همچنین هنگام افزودن تاریخ و موارد مشابه به URL خود مراقب باشید. اینها فوراً به مخاطبان شما می گویند که محتوای شما در ابتدا چه زمانی منتشر شده است.

  5. فقط از حروف کوچک استفاده کنید

    سعی کنید فقط از حروف کوچک در اسلاگ خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام ندهید، در برخی موارد ممکن است به طور تصادفی با مخلوط ، حروف بزرگ و کوچک، محتوای تکراری ایجاد کنید.

  6. به یاد داشته باشید که اسلاگ های URL باید دائمی باشند

    تغییر URL ها می تواند برای سئو و کاربران مضر باشد، حتی اگر از مدیر تغییر مسیر استفاده کنید تا مطمئن شوید افراد به مکان مناسبی می رسند. بنابراین هنگامی که حلزون خود را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که سال‌ها بعد همچنان منطقی خواهد بود.

  نحوه مخفی ، سریع شماره نسخه وردپرس » رتبه ریاضی

سری مبتدی وردپرس

منبع: https://yoast.com/slug/