گوگل دارد تایید شده که عرضه بهروزرسانی ضد هرزنامه اکتبر 2023 آن در 20 اکتبر کامل شد.
آپدیت ضد هرزنامه اولین بار در 4 اکتبر اعلام شد.
گوگل در اطلاعیه خود می گوید که آخرین به روز رسانی ضد اسپم بر اساس بازخورد کاربران راه اندازی شده است. بسیاری از افراد هنگام جستجو به زبان مادری خود، افزایش نتایج هرزنامه را گزارش کرده اند.
با این به روز رسانی قابلیت های تشخیص هرزنامه، گوگل امیدوار است نتایج جستجو را برای کاربران در سراسر جهان بهبود بخشد.
نحوه مبارزه گوگل با هرزنامه
Google از سیستمهای خودکار و بازبینهای انسانی برای شناسایی و حذف صفحات و سایتهای هرزنامه استفاده میکند.
یکی از این سیستمها SpamBrain است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای حفظ تاکتیکهای نوظهور هرزنامه استفاده میکند.
گوگل بهروزرسانیهای دورهای مانند این را منتشر میکند تا با روند تغییر هرزنامهها هماهنگی داشته باشد.
آنچه گوگل آن را هرزنامه یا گمراه کننده می داند
Google در خطمشیهای ضد هرزنامه خود، اقدامات ممنوعه را توصیف میکند مستندات. اقداماتی که گوگل آن را هرزنامه میداند عبارتند از:
- متن یا لینک های مخفی برای کاربران نامرئی هستند اما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند.
- محتوای تولید شده به صورت خودکار با ارزش افزوده کمی.
- تراشیدن اقلام در مقیاس بزرگ و غیرمجاز.
- صفحات مملو از تبلیغات مزاحم.
- محتوای نازک وابسته به شدت بر کسب درآمد متمرکز بود.
- صفحات «درگاه» و دیگر تلاشها برای فریب دادن موتورهای جستجو.
- تاکتیک های بازاریابی تهاجمی یا فریبنده مانند ادعاهای نادرست.
گوگل توصیه می کند که سایت ها بر ارائه یک تجربه کاربری شفاف و صادقانه تمرکز کنند. کسانی که این کار را می کنند باید پس از به روز رسانی هرزنامه خوب باشند.
تاثیر بر روی وب سایت ها
آخرین بهروزرسانی هرزنامه Google به شما یادآوری میکند که از بهترین روشها مطلع باشید. سایت هایی که تاثیر منفی دارند باید محتوا و استراتژی های سئوی خود را بررسی کنند.
به دنبال صفحات نازک وابسته، متن پنهان، محتوای خراشیده شده و تبلیغات بیش از حد باشید. هر گونه تاکتیکی که بیش از حد تبلیغاتی یا گمراه کننده تلقی شود باید اصلاح شود.
در نهایت، با دستورالعمل های گوگل به روز بمانید و به طور مرتب وب سایت را بررسی کنید.
نکاتی برای ویراستاران
مانند همیشه، وب سایت ها باید بر انتشار محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنند تا تحت تأثیر به روز رسانی های هرزنامه گوگل قرار نگیرند.
محتوای عملی، جذاب و اصلی کمتر تحت تأثیر تغییرات الگوریتمی قرار می گیرد. محتوای نازک یا تکراری خطر بسیار بیشتری دارد.
نظارت منظم بر بک لینک ها و انجام ممیزی وب سایت می تواند به شناسایی پرچم های قرمز بالقوه کمک کند. اقدامات اصلاحی را سریع انجام دهید.
اولویت دادن به تجربه کاربری بر میانبرها یا ترفندها، بهترین راه برای ماندن در لطف گوگل است. تمرکز بر ارزش و شفافیت به وب سایت ها کمک می کند.
تصویر ویژه: N Universe/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-completes-rollout-of-october-2023-spam-update/498961/