وبلاگ

آیا عامل رتبه بندی است

آیا محتوای سندیکایی بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد؟

در برخی موارد، محتوای سندیکایی هرزنامه محسوب می شود.

در برخی دیگر، ممکن است از محتوای اصلی بهتر عمل کند.

با این حال، سندیکاسیون یک روش به طور گسترده پذیرفته شده در روزنامه نگاری و بازاریابی محتوا است.

اما آیا این یک عامل رتبه بندی در الگوریتم های رتبه بندی جستجو است؟

ادعا: محتوای سندیکایی یک عامل رتبه بندی است

پخش محتوا به روش های مختلفی انجام می شود.

نویسندگان محتوا ممکن است محتوای خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، یک مدیر عامل ممکن است یک وبلاگ در وب سایت شرکت خود ارسال کند.

سپس می توانند همان پست وبلاگ را در لینکدین، مدیوم یا هر جای دیگر توزیع کنند.

این به آنها امکان می دهد به مخاطبان هر شبکه دسترسی داشته باشند و احتمالاً به وب سایت اصلی شرکت پیوند دهند.

نشریات و وبلاگ ها همچنین می توانند محتوای سندیکایی را انتخاب کنند.

این زمانی اتفاق می‌افتد که یک ناشر (سازنده محتوا) موافقت می‌کند که محتوای خود را با یک شریک (صندوق) – یا حتی چندین شریک – به اشتراک بگذارد تا دامنه آن محتوا و برندی که در پشت آن ایجاد شده است را گسترش دهد.

محتوای اشتراکی، زمانی که در سایت شخص ثالث ظاهر می شود، ممکن است به این صورت باشد:

  • همسان (همه محتوا یکسان است به جز URL که در آن قرار دارد).
  • متراکم شده (مثلاً شاید فقط پاراگراف اول یا بخشی از مقاله ظاهر شود).
  • به طور قابل توجهی تغییر کرد (به عنوان مثال، عنوان دیگری دارد یا قسمت هایی ویرایش، حذف یا مرتب شده اند).
  جستجوی Google و نقشه‌ها برای سفرهای سبزتر از طریق @sejournal، @MattGSouthern ارتقا می‌یابند

هنگامی که توزیع بدون رضایت سازنده انجام می شود، این دزدی دریایی ممکن است منجر به تکراری شدن محتوا به جای محتوای سندیکایی شود.

بیایید اسمش را بگذاریم: سرقت محتوا.

برخی از وب‌سایت‌ها از نرم‌افزاری برای حذف محتوای سایر وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند.

این وب‌سایت‌ها فقط می‌توانند محتوایی را در مورد یک موضوع خاص برای هم‌اکنون حذف کنند.

دیگران ممکن است برای جذب ترافیک جستجو، هر چیزی محبوب را خراش دهند.

شواهد علیه محتوای سندیکا به عنوان یک عامل رتبه بندی

Google Search Central دستورالعمل‌های کیفیت خاصی برای مدیران وب دارد. در قسمت سئوی پیشرفته آنها مشخص كردن دو سناریو مربوط به محتوای سندیکایی که هرزنامه است:

  • ویرایش محتوای تولید شده به صورت خودکار توسط Scraping RSS ایجاد شده است فید یا نتایج جستجو
  • ویرایش محتوای بازیابی شده با استفاده از تکنیک های خودکار که هیچ ارزش اضافی اضافه نمی کند یا محتوای اصلی را تغییر دهید.

در هر صورت، بعید است که محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

نویسندگان محتوای اصلی می توانند شکایت نقض حق نسخه برداری نیز ارائه کنند.

که در 2012Google Search Central ویدیویی درباره نقض محتوای هرزنامه منتشر کرد.

این ویدیو استفاده از اتوماسیون و خراش برای ایجاد محتوایی که به عنوان هرزنامه منتشر می شود را تکرار می کند.

که در 2018جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، توضیح داد که چگونه محتوای سندیکایی پتانسیل بهتری نسبت به محتوای اصلی دارد.

این زمانی اتفاق می‌افتد که سایت سندیکایی دارای محتوای اضافی ارزشمندی در اطراف محتوای هک شده باشد.

که در 2021در یک مقاله Google Search Central برای توسعه دهندگان، گوگل در مورد مدیریت محتوای تکراری بحث می کند.

  این استراتژی های PPC را برای تجارت B2B خود در سال 2024 امتحان کنید

در مورد محتوای سندیکایی، آنها موارد زیر را پیشنهاد می کنند:

«اگر محتوای خود را در سایت‌های دیگر ارائه می‌کنید، Google همیشه نسخه‌ای را که ما فکر می‌کنیم برای کاربران در هر جستجوی داده‌شده مناسب‌تر است، نمایش می‌دهد، که ممکن است نسخه‌ای باشد که شما ترجیح می‌دهید یا نباشد.

با این حال، مطمئن شوید که هر سایتی که محتوای شما در آن ظاهر می شود، دارای پیوندی به مقاله اصلی شما باشد، کمک می کند. همچنین می‌توانید از کسانی که از مطالب سندیکایی شما استفاده می‌کنند بخواهید از تگ noindex استفاده کنند تا موتورهای جستجو نتوانند نسخه محتوای خود را ایندکس کنند.

که در 2023Google SearchLiaison در مورد محتوای سندیکایی مرتبط با Google News بحث کرد.

محتوای اشتراکی می تواند یک عامل رتبه بندی منفی باشد

فاکتور رتبه بندی: شاید

پیوند محتوا به رتبه بندی محتوای اصلی در نتایج جستجو کمک نمی کند.

از سوی دیگر، علیرغم تلاش‌های گوگل برای اولویت‌بندی محتوای اصلی بر محتوای همبسته، دلایل زیادی وجود دارد که چرا الگوریتم‌ها ممکن است محتوای سندیکایی را بر محتوای اصلی ترجیح دهند.

کارمندان گوگل تا آنجا پیش می روند که به شما پیشنهاد می کنند که از وب سایت هایی که محتوای شما را ارائه می دهند بخواهید از ایندکس ، گوگل جلوگیری کنید با توجه به این واقعیت که محتوای سندیکایی می تواند و بهتر از منبع اصلی باشد.

  Yoast SEO snippets برای شخصی سازی سایت شما • Yoast

در سال 2006 گوگل موارد زیر را پیشنهاد کرد مشاوره درباره محتوای سندیکایی:

«با دقت سندیکا: اگر محتوای خود را به سایت‌های دیگر ارسال می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها پیوندی به مقاله اصلی در هر مقاله سندیکایی دارند. حتی با این مورد، توجه داشته باشید که ما همیشه نسخه (قفل‌شده) را که فکر می‌کنیم برای کاربران در هر جستجوی داده شده مناسب‌تر است، نمایش می‌دهیم، که ممکن است نسخه مورد نظر شما باشد یا نباشد.

اگر محتوایی را با استفاده از بهترین روش‌های پیشنهادی Google به اشتراک می‌گذارید، نباید تأثیری بر رتبه‌بندی داشته باشد.

اگر Google خراش و توزیع خودکار را تشخیص دهد، ممکن است به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوید.

اگر شخصی که محتوای شما را سندیکایی می کند امتناع کند یا فراموش کند که آن را ایندکس نکند، در این صورت می تواند از شما پیشی بگیرد.


تصویر ویژه: رابین بیونگ/ژورنال موتور جستجو

منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/syndicated-content/