وبلاگ

آیا وب سایت من بیش از حد بهینه شده است؟ • Yoast

شما می خواهید محتوای شما رتبه بندی شود. متوجه هستیم! اما باید مراقب باشید که در استراتژی های بهینه سازی خود زیاده روی نکنید. بنابراین، تفاوت بین سئو و بهینه سازی بیش از حد چیست؟ و چگونه می توان یک وب سایت بیش از حد بهینه شده را تشخیص داد؟ در این مقاله به این دو سوال پاسخ می دهیم!

بهینه سازی بیش از حد چیست؟

ما معتقدیم که اگر تکنیک هایی که با هدف دستیابی به رتبه های بالا برای کیفیت سایت مضر باشد، وب سایت بیش از حد بهینه شده است. در چنین حالتی بازدیدکنندگان از وب سایت دید متفاوتی خواهند داشت بدتر تجربه.

به عنوان مثال: اگر خواندن متون شما سخت یا خسته کننده می شود، احتمالاً آنها را با کلمات کلیدی پر می کنید که می خواهید آنها را پیدا کنید. ممکن است لینک‌های بی‌شماری در وب‌سایت شما وجود داشته باشد و احتمالاً سعی می‌کنید متن‌های انکر را بیش از حد بهینه کنید.

راه هایی که می توانید سایت خود را بیش از حد بهینه کنید

بیایید به تمام روش هایی که می توانید سایت خود را بیش از حد بهینه کنید نگاهی بیندازیم تا بدانید چه چیزی نه انجام دادن.

پر ، کلمه کلیدی

پر ، کلمات کلیدی واضح ترین راه برای بهینه سازی بیش از حد وب سایت شما است. البته استفاده از کلمه کلیدی خود چندین بار به شما کمک می کند تا رتبه خود را ارتقا دهید. گوگل موضوع پست شما را درک می کند و آن را بر اساس آن رتبه بندی می کند. با این حال، متن بیش از حد بهینه شده قابل خواندن نیست. اگر کلمه کلیدی خود را در هر جمله (سایر) قرار دهید، خواندن متن شما دشوار خواهد شد. اگر هر جمله حاوی کلمه کلیدی (کفش باله صورتی) باشد، هیچ ، نمی خواهد پست وبلاگی در مورد آپارتمان باله صورتی بخواند. حتی افرادی که واقعاً به آپارتمان‌های باله صورتی علاقه دارند خسته خواهند شد.

  The ultimate guide • Yoast

هنگامی که به بهینه سازی بیش از حد وب سایت خود فکر می کنید، ممکن است بلافاصله به ساختار سایت فکر نکنید. اما اگر تمام پیوندهای داخلی و خارجی خود را به صفحه اصلی یا صفحه تماس خود نشان می دهید، زیرا می خواهید آنها رتبه خوبی داشته باشند، قطعاً این کار را درست انجام نمی دهید.

اگر می خواهید ساختار سایت خوبی داشته باشید، پیوندهای داخلی و خارجی شما باید به محتوای عمیق شما اشاره کنند و صفحه اصلی شما یک قانون خوب این است که 50٪ را به صفحه اصلی و سایر صفحات ناوبری اصلی و 50٪ را به صفحات یا محتوای عمیق خود اختصاص دهید.

رتبه بندی برای کلمات کلیدی نامربوط

تلاش برای رتبه بندی برای عبارات جستجوی محبوب می تواند وسوسه انگیز باشد. پس از همه، افراد بیشتری سایت شما را خواهند دید! اما این لزوما درست نیست. اگر آن کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی «اضافی» ربطی به محتوای شما نداشته باشد، مردم متوجه می شوند که محتوای شما مفید نیست و سایت شما را ، خواهند کرد. این برای گوگل خوب به نظر نمی رسد. در واقع، داشتن محتوای بیش از حد بهینه شده برای کلمات کلیدی نامرتبط حتی می تواند رتبه سایت شما را در صفحات نتایج جستجو کاهش دهد.

راه دیگر برای بهینه سازی بیش از حد سایت خود پر ، پاورقی با کلمات کلیدی و لینک است. آنها واقعاً ارزشی به سئوی شما نمی‌افزایند زیرا اغلب خزیده نمی‌شوند و گوگل ارزش لینک‌های فوتر را کاهش می‌دهد. اما شما هستند بهینه سازی بیش از حد ریسک

  What Is Marketing? Types, Channels, and Strategies

علاوه بر این، پاورقی به هم ریخته نیز منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود. مردم عمدتاً از پاورقی استفاده می کنند تا به شبکه های اجتماعی شما ارجاع داده شوند یا به راحتی به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا کنند. و همانطور که همیشه می گوییم: شما باید وب سایت خود را برای خود طراحی و بهینه کنید کاربراننه گوگل

عواقب بهینه سازی بیش از حد وب سایت

اگر بهینه سازی محتوای خود را کمی بیش از حد پیش ببرید، خطر جریمه پاندا را خواهید داشت. اگر پاندا به شما ضربه بزند، متوجه افت ناگهانی رتبه خود خواهید شد. بنابراین، بهینه سازی بیش از حد محتوای شما می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

و این فقط گوگل است. سایتی که بیش از حد بهینه شده است عواقبی بر روی تجربه کاربری شما و در نتیجه بر روی کاربران شما نیز دارد. خواندن مقاله ای پر از کلمات کلیدی آسان یا سرگرم کننده نیست و متن مملو از پیوندها نیز جذاب نیست. خواهد بود شما آیا می خواهید این نوع محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟ احتمالا نه. بنابراین، یک وب‌سایت بیش از حد بهینه‌سازی شده نیز می‌تواند باعث شود که در رسانه‌های اجتماعی کمتر مورد توجه قرار بگیرید. خط پایانی: اگر بازدیدکنندگان شما حوصله داشته باشند، احتمال خرید چیزی یا بازگشت به وب سایت شما کمتر خواهد بود.

توصیه ما برای بهینه سازی بیش از حد

حتی اگر نیت خوبی داشته باشید، یک وب سایت بیش از حد بهینه شده به این معنی است که چیزهای خوبی وجود دارد. این بدان معناست که UX یا خوانایی وب سایت شما از استراتژی SEO شما آسیب دیده است. در Yoast، ما سئوی جامع را تمرین می کنیم. این توسط گوگل پشتیبانی می شود و می گوید که می خواهد بهترین نتیجه را به کاربر بدهد. با استراتژی سئوی خود، ما همیشه به دنبال بهترین نتیجه هستیم.

  How to Secure a WordPress Site » Rank Math

بنابراین، بهترین محتوا را بنویسید، مطمئن شوید که UX سایت شما بی عیب و نقص است، تمام جنبه های فنی را پوشش داده و امنیت سایت خود را تضمین کنید. بدون انجام دادن هر یک از آنها امتیازاتی برای کیفیت سایت شما وجود دارد، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک پست وبلاگ با کیفیت بالا و سئو پسند بنویسیم »

منبع: https://yoast.com/over-optimized-website/