وبلاگ

راهنمای غیر فنی برای تشخیص مشکلات SEO JavaScript

هر سئوی خوب می داند که اشاره ، به مشکلات بدون ارائه راه حل مفید نیست. بنابراین بیایید به گزینه هایی که می توانیم به توسعه دهندگان وب برای بهبود سئوی جاوا اسکریپت خود ارائه دهیم نگاه کنیم.

امکان سنجی این راه حل ها به پشته فناوری وب سایت شما بستگی دارد. بنابراین مهم است که یک رویکرد خوب/بهتر/بهترین را تعریف کنیم.

راه حل ایده آل: محتوای مهم را در HTML خام در دسترس قرار دهید

به‌عنوان سئوکار، می‌توانیم با دانستن اینکه پیوندهای داخلی وب‌سایت، عناوین صفحه، نسخه‌های متنی و موارد دیگر در HTML خام ما در دسترس Google هستند، راحت بخوابیم. ربات‌های جستجوگر می‌توانند به‌طور مؤثر محتوای مهم ما را بدون خطر خطا یا تأخیر مرتبط با سرویس ارائه Google جستجو و فهرست‌بندی کنند.

حتماً عناصر سئوی حیاتی که در حال حاضر در HTML خام وجود ندارد را برای توسعه‌دهندگان برجسته کنید و امکان‌سنجی ایجاد این به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

بهترین راه حل بعدی: راه حل رندر سمت سرور (SSR) را پیاده سازی کنید

قبل از اینکه وارد این راه حل شویم، بیایید رندر سمت سرور (SSR) در مقابل رندر سمت مشتری (CSR) را درک کنیم:

  • رندر سمت سرور: بارگذاری اولیه صفحه تمام محتوا را از طریق HTML به مرورگر تحویل می دهد.

  • رندر سمت کلاینت: محتویات فایل های جاوا اسکریپت پس از بارگیری اولیه صفحه در مرورگر دانلود می شود.

  70+ Best Digital Marketing Tools (2024 list by categories)

مشکلات نمایه سازی محتوای ارائه شده در جاوا اسکریپت از رندر سمت مشتری آن ناشی می شود. آیا می دانید زمانی که جاوا اسکریپت را در مرورگر خود غیرفعال می کنید و قسمت هایی از صفحه ناپدید می شوند؟ این مشکلی است که در اینجا به تصویر کشیده شده است.

من مرتباً از این قیاس استفاده می کنم منحصر به فرد برای توضیح این تفاوت: “CSR مانند دستور پخت غذا است. گوگل دستور کیکی را که باید پخته و جمع آوری شود دریافت می کند. SSR – گوگل کیک را برای مصرف آماده می کند. نیازی به پخت نیست.”

بنابراین سوال کلیدی برای توسعه دهندگان ما این است: “آیا می توانیم برای ارائه محتوا در بارگذاری اولیه صفحه به جای CSR به SSR تکیه کنیم؟”

و در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد: اگر با چارچوب جاوا اسکریپت وب سایت خود آشنا هستید، بسیاری از آنها ابزارهای مفیدی را برای ادغام آسان SSR ارائه می دهند.

چارچوب JS

راه حل های RSS

واکنش نشان دهید

Next.js، گتسبی

زاویه ای

یونیورسال انگولار

Vue.js

Nuxt.js

آخرین راه حل: اجرای رندر پویا

رندر پویا یک راه حل ترکیبی است که در آن کاربران شما از رندر سمت مشتری از وب سایت شما بهره می برند در حالی که خزنده های موتورهای جستجو یک نسخه HTML ثابت جداگانه دریافت می کنند.

منبع: https://moz.com/blog/audit-javascript-seo