مطالعات نشان می دهد که 94 درصد از پیوندهای Google SGE با نتایج جستجوی ارگانیک متفاوت است
وبلاگ

مطالعات نشان می دهد که 94 درصد از پیوندهای Google SGE با نتایج جستجوی ارگانیک متفاوت است

پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در Google’s Search Generative Experience (SGE) در 93.8٪ مواقع با هیچ پیوندی در 10 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر گوگل مطابقت ندارند.

این بر اساس یک تحلیل جدید از Autoritas است که عمدتاً بر روی کلمات کلیدی تجاری متمرکز شده است.

چرا ما اهمیت می دهیم. انتظار می رود Google SGE به طور قابل توجهی ترافیک ارگانیک به وب سایت ها را برای بسیاری از کلمات کلیدی کاهش دهد زیرا جستجوگران می توانند پاسخ را مستقیماً در پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی گوگل دریافت کنند. تنها نکته مثبت؟ وب‌سایت‌هایی که نمی‌توانند به 10 نتایج ارگانیک Google برسند ممکن است به‌عنوان پیوندهایی در SGE ظاهر شوند.

SGE اغلب به محتوایی پیوند می دهد که در نتایج ارگانیک برتر نیست. طبق مطالعه انجام شده:

  • به بیان ساده، هنگام مقایسه URL های تولید شده توسط محتوای SGE گوگل با URL هایی که در نتایج جستجوی معمولی (ارگانیک) ظاهر می شوند، همپوشانی نسبتاً کم است. فقط در حدود 4.5٪ مواقع یک URL در محتوای تولیدی دقیقاً با URL در نتایج ارگانیک مطابقت دارد. درصد حتی کمتر (1.6٪) در سطح دامنه است، به این معنی که محتوای تولیدی از همان وب سایت به عنوان یک نتیجه ارگانیک می آید، اما نه از همان صفحه. اکثریت قریب به اتفاق مواقع (93.8%)، محتوای تولیدی URL های کاملاً متفاوتی نسبت به نتایج جستجوی ارگانیک معرفی می کند.

و:

  • 93.8 درصد از پیوندهای تولیدی (حداقل در این مجموعه داده) از منابع خارج از دامنه های رتبه برتر ارگانیک آمده است. تنها 4.5 درصد از URL های تولیدی که مستقیماً با یک URL ارگانیک از صفحه 1 مطابقت دارند و تنها 1.6 درصد نشانی اینترنتی متفاوت از همان دامنه رتبه بندی ارگانیک را نشان می دهند.
  5 روشی که سئوکاران می توانند از ChatGPT استفاده کنند - جمعه تخته سفید

پیوندها در SGE به طور کلی، SGE به طور متوسط ​​حدود 10 پیوند را نشان می دهد، اما تنها حدود چهار پیوند منحصر به فرد را نشان می دهد. علاوه بر این، پیوندهای موجود در پاسخ‌های SGE از چهار وب‌سایت منحصربه‌فرد می‌آیند. این بدان معنی است که به طور متوسط، دو یا سه لینک در پاسخ های SGE به یک وب سایت اشاره می کنند.

درصد کلمات کلیدی با نتایج SGE. SGE 86.8 درصد از کلمات کلیدی را در این تحلیل به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که 13.2٪ از کلمات کلیدی نتوانستند محتوای SGE را فعال کنند.

  • THE تولید می کنند نسخه دکمه ای (جایی که گوگل می پرسد آیا می خواهید پاسخ هوش مصنوعی ایجاد کنید) SGE در 65.9٪ مواقع ظاهر می شد که بیشتر از نسخه دکمه بود. بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر قالب دکمه (که در آن گوگل بخشی از پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی را به شما نشان می دهد).

در مورد مطالعه داده‌های 1000 کلمه کلیدی تجاری با استفاده از داده‌های یک دارنده حساب Google Chrome متصل مستقر در نیویورک، طی دو روز در دسامبر 2023 جمع‌آوری شد. این شامل کلمات کلیدی در 10 دسته است:

  • خودرو
  • تجارت الکترونیک و خرده فروشی
  • سرگرمی
  • مد و لباس
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • غذا و نوشیدنی
  • سلامتی
  • مجاز
  • فناوری و الکترونیک
  • مسافرت و مهمان نوازی

حفاری عمیق تر:


جدید در سرزمین موتورهای جستجو

  جستجوی Google و نقشه‌ها برای سفرهای سبزتر از طریق @sejournal، @MattGSouthern ارتقا می‌یابند

درباره نویسنده

دنی گودویندنی گودوین

دنی گودوین از سال 2022 سردبیر موتور جستجو Land & Search Marketing Expo – SMX بوده است. او در سال 2022 به عنوان سردبیر به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش آخرین اخبار در بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه ریزی رویدادهای SMX در ایالات متحده کمک می کند.

گودوین از سال 2007 در مورد آخرین تحولات و روندهای جستجو و بازاریابی دیجیتال ویرایش و می نویسد. او قبلا سردبیر مجله موتور جستجو (از 2017 تا 2022) و سردبیر Momentology (از 2014 تا 2016) و سردبیر جستجو. نظارت بر موتور (از 2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس‌های تحقیقاتی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها جستجو شده است.

منبع: https://searchengineland.com/google-sge-links-organic-search-results-study-436275