- 1. زیرموضوعات گمشده را در محتوای موجود پر کنید
- 2. یک طرح بهینه شده برای جستجو ایجاد کنید
- 3. هدف جستجو را شناسایی کنید
- 4. در مورد کلمات کلیدی بذر تحقیق کنید (سپس ایده های کلیدی بیشتری بیابید)
- 6. عناوین از دست رفته و توضیحات متا را رفع کنید
- 7. تفکیک کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک هر سایت را ببینید
- افکار نهایی
اگر کاربر Ahrefs هستید، می توانید داده های ما را با ChatGPT ترکیب کنید تا SEO خود را بهبود ببخشید.
در اینجا برخی از بهترین موارد استفاده آورده شده است.
اگر صفحه ای از شما بهتر عمل می کند، ممکن است به این دلیل باشد که موضوعات فرعی مهمی را پوشش می دهد که جستجوگران می خواهند ببینند (و شما نمی بینید).
در اینجا نحوه یافتن این موضوعات فرعی آورده شده است:
- کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید کاوشگر کلمات کلیدی
- اسکرول کنید به بررسی اجمالی SERP
- سه صفحه مرتبط با رتبه برتر را بررسی کنید
- را کلیک کنید باز ، در و Content Gap را انتخاب کنید
THE شکاف محتوایی این گزارش به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی رایج در بین این صفحات با رتبه برتر چگونه رتبه بندی می شوند. همه کلمات کلیدی را از گزارش صادر کنید. سپس به ChatGPT بروید و یک اعلان بنویسید:
من به شما دو چیز می دهم.
#1. یک پست وبلاگ در مورد (موضوع)
#2. لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع
باید به من بگویید چه کلمات کلیدی، نهادها یا موضوعات فرعی را در محتوای خود بر اساس لیست کلمات کلیدی از دست داده ام.
ChatGPT به شما می گوید که چه چیزی کم است:
لازم نیست محتوای خود را با هر «شکاف» ChatGPT که شناسایی می کنید، به روز کنید. این فقط یک پیشنهاد است، بنابراین مشخص کنید که کدام یک مناسب ترین کلمه کلیدی مورد نظر شما هستند و محتوای خود را بر اساس آن به روز کنید.
ChatGPT در ایجاد بسیار خوب است پیش نمایش پست های وبلاگ اما میتوانید اطمینان حاصل کنید که ChatGPT با ارائه موضوعات فرعی مهمی که جستجوگران میخواهند ببینند، برنامههای بهینهسازی شده برای جستجو ایجاد میکند.
مانند بالا را با صادرات کلمات کلیدی از شکاف محتوایی گزارش. سپس این دستور را در ChatGPT وارد کنید:
من لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با (موضوع) را در اختیار شما قرار می دهم. یک طرح کلی برای این موضوع بر اساس این کلمات کلیدی ایجاد کنید.
بنابراین ! طرح شما آماده است.
به طور معمول، هدف جستجو با نگاه ، به صفحات رتبه بندی برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر شما مشخص می شود.
می توانید از ChatGPT بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. کلمه کلیدی خود را در Keywords Explorer وارد کنید و SERP ها را از آن صادر کنید بررسی اجمالی SERP.
10 عنوان برتر را از تابلوی امتیازات کپی کنید و به ChatGPT پیامی مانند زیر ارسال کنید:
من لیستی از عناوین را به شما می دهم. این صفحات رتبه بندی برتر برای کلمه کلیدی (کلمه کلیدی) هستند. آیا می توانید هدف جستجو را برای من شناسایی کنید؟
ChatGPT هدف جستجو را برای شما تجزیه و تحلیل می کند:
خیلی خجالت آور؟ خبر خوب: ما این مورد استفاده را مستقیماً در Keywords Explorer ادغام کرده ایم. کلیک نیت ها را شناسایی کنیدو ما این کار را برای شما انجام خواهیم داد:
کلمات کلیدی واضحی برای هر جایگاهی وجود دارد، مانند “قهوه” اگر صاحب یک سایت قهوه هستید. اما ممکن است عباراتی مانند “موکا پات” یا “آئروپرس” را از دست بدهید، به خصوص اگر با فضا آشنا نباشید.
ChatGPT می تواند به شما کمک کند. فقط از او بخواهید که به شما شرایط بدهد.
اصطلاحات مربوط به (موضوع) را به من بدهید. توضیحات را نادیده بگیرید
سپس میتوانید از آنها بهعنوان کلیدواژههای اولیه در Keyword Explorer برای یافتن ایدههای کلیدی بیشتر استفاده کنید.
مشاوره
ما هوش مصنوعی را در Keywords Explorer تعبیه کرده ایم تا به شما کمک کند کلمات کلیدی اولیه را به راحتی پیدا کنید. اکنون می توانید کل قسمت ChatGPT را رد کنید.
اگر سئو را برای چندین بازار انجام می دهید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مشابهی را به زبان های مختلف هدف قرار دهید. اگر چند زبانه باشید اشکالی ندارد، اما برخی از ما با زبان مشکل داریم. نگران نباشید: ChatGPT می تواند به شما کمک کند.
فهرست ایده های کلمه کلیدی خود را بردارید و از ChatGPT بخواهید آنها را ترجمه کند.
من لیستی از سوالات جستجو به زبان انگلیسی دارم. اگر یک زبان مادری اسپانیایی این سوالات را در گوگل جستجو کند، از چه کلمات کلیدی استفاده می کند؟ لطفاً یک تا پنج مورد از متداولترین عبارتهای محلی جایگزین را برای هر پرس و جو پیشنهاد کنید که معنای آنها را با در نظر گرفتن اصطلاحات محاورهای و رسمی منعکس میکند.
این عبارات را در Keywords Explorer جایگذاری کنید و کشوری را که جستجو میکنید تعیین کنید تا ببینید آیا حجم جستجو دارد یا خیر.
یک مشکل رایج که بسیاری از وب سایت ها را گرفتار می کند، از دست دادن عنوان، تگ H1 یا توضیحات متا است. با انجام تجزیه و تحلیل با سایت شما می توانید متوجه شوید که آیا سایت شما این مشکلات را دارد یا خیر ممیزی سایت
برای مشاهده صفحات مربوطه روی شماره کلیک کنید. سپس کلیک کنید صادرات برای دریافت همه URL ها
این URL ها را به ChatGPT ارسال کنید و از آن بخواهید توضیحات متا را برای شما ایجاد کند.
من لیستی از URL هایی دارم که توضیحات متا ندارند. برای آنها توضیحات متا ایجاد کنید. آنها را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید و از صدای فعال استفاده کنید.
کلمات کلیدی برند حاوی نام کسب و کار، خدمات یا محصول شما هستند. دانستن تفکیک بین کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک مفید است زیرا:
- اگر در حال تجزیه و تحلیل یک رقیب هستید، باید بدانید که چه مقدار از ترافیک آنها دارای مارک است (که نمی توانید آن را تکرار کنید).
- ترافیک برند ممکن است مستقیماً توسط SEO ها کنترل نشود، بنابراین ممکن است بخواهید در مورد انتساب شفاف باشید.
- برندهای بزرگ جستجوهای بیشتری برای برند دریافت میکنند (بخدا!)، بنابراین این میتواند نشانگر خوبی برای مشاهده عملکرد برند شما باشد.
برای مشاهده خرابی، سایت خود (یا سایت رقیب خود) را وارد کنید کاوشگر سایت، به آن بروید کلمات کلیدی ارگانیک گزارش، سپس بر روی Export کلیک کنید.
فایل را در ChatGPT آپلود کنید و این دستور را بدهید:
هر کلمه کلیدی را در ستون “Keyword” به عنوان مارک دار یا بدون مارک برچسب گذاری کنید. سپس، یک نمودار دایره ای ایجاد کنید که مجموع «ترافیک فعلی ارگانیک» را برای هر دو دسته نشان دهد. یک افسانه را در نمودار دایره ای قرار دهید.
افکار نهایی
Ahrefs فقط یک ابزار SEO نیست، یک ابزار است ماشین کلان داده بنابراین در مورد استخراج و صادرات مرتبط ترین داده ها از مجموعه ابزار ما، سپس استفاده از ChatGPT برای تسهیل تجزیه و تحلیل است.
آیا موارد استفاده جالبی را از دست دادم؟ به من اطلاع دهید ایکستوییتر یا لینکدین
منبع: https://ahrefs.com/blog/chatgpt-and-ahrefs/