چگونه از Ahrefs و ChatGPT برای بهبود سئوی خود استفاده کنید
وبلاگ

چگونه از Ahrefs و ChatGPT برای بهبود سئوی خود استفاده کنید

اگر کاربر Ahrefs هستید، می توانید داده های ما را با ChatGPT ترکیب کنید تا SEO خود را بهبود ببخشید.

در اینجا برخی از بهترین موارد استفاده آورده شده است.

اگر صفحه ای از شما بهتر عمل می کند، ممکن است به این دلیل باشد که موضوعات فرعی مهمی را پوشش می دهد که جستجوگران می خواهند ببینند (و شما نمی بینید).

در اینجا نحوه یافتن این موضوعات فرعی آورده شده است:

  1. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید کاوشگر کلمات کلیدی
  2. اسکرول کنید به بررسی اجمالی SERP
  3. سه صفحه مرتبط با رتبه برتر را بررسی کنید
  4. را کلیک کنید باز ، در و Content Gap را انتخاب کنید

THE شکاف محتوایی این گزارش به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی رایج در بین این صفحات با رتبه برتر چگونه رتبه بندی می شوند. همه کلمات کلیدی را از گزارش صادر کنید. سپس به ChatGPT بروید و یک اعلان بنویسید:

من به شما دو چیز می دهم.

#1. یک پست وبلاگ در مورد (موضوع)

#2. لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع

باید به من بگویید چه کلمات کلیدی، نهادها یا موضوعات فرعی را در محتوای خود بر اساس لیست کلمات کلیدی از دست داده ام.

ChatGPT به شما می گوید که چه چیزی کم است:

ChatGPT نشان می دهد که موضوعات فرعی وجود ندارد که محتوای من می تواند پوشش دهد

لازم نیست محتوای خود را با هر «شکاف» ChatGPT که شناسایی می کنید، به روز کنید. این فقط یک پیشنهاد است، بنابراین مشخص کنید که کدام یک مناسب ترین کلمه کلیدی مورد نظر شما هستند و محتوای خود را بر اساس آن به روز کنید.

ChatGPT در ایجاد بسیار خوب است پیش نمایش پست های وبلاگ اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ChatGPT با ارائه موضوعات فرعی مهمی که جستجوگران می‌خواهند ببینند، برنامه‌های بهینه‌سازی شده برای جستجو ایجاد می‌کند.

مانند بالا را با صادرات کلمات کلیدی از شکاف محتوایی گزارش. سپس این دستور را در ChatGPT وارد کنید:

من لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با (موضوع) را در اختیار شما قرار می دهم. یک طرح کلی برای این موضوع بر اساس این کلمات کلیدی ایجاد کنید.

طرحواره پیشنهادی توسط ChatGPT، بر اساس لیستی از کلمات کلیدی که ارائه کردمطرحواره پیشنهادی توسط ChatGPT، بر اساس لیستی از کلمات کلیدی که ارائه کردم

بنابراین ! طرح شما آماده است.

هدف جستجو دلیل پشت یک پرس و جو است. اگر می‌خواهید بهترین شانس را برای رتبه‌بندی داشته باشید، باید محتوای خود را با هدف جستجو هماهنگ کنید.

به طور معمول، هدف جستجو با نگاه ، به صفحات رتبه بندی برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر شما مشخص می شود.

می توانید از ChatGPT بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. کلمه کلیدی خود را در Keywords Explorer وارد کنید و SERP ها را از آن صادر کنید بررسی اجمالی SERP.

صادرات پیش نمایش برای SERPصادرات پیش نمایش برای SERP

10 عنوان برتر را از تابلوی امتیازات کپی کنید و به ChatGPT پیامی مانند زیر ارسال کنید:

من لیستی از عناوین را به شما می دهم. این صفحات رتبه بندی برتر برای کلمه کلیدی (کلمه کلیدی) هستند. آیا می توانید هدف جستجو را برای من شناسایی کنید؟

ChatGPT هدف جستجو را برای شما تجزیه و تحلیل می کند:

تجزیه و تحلیل ChatGPT از هدف جستجو برای کلمه کلیدی "نحوه بهبود سئو"تجزیه و تحلیل ChatGPT از هدف جستجو برای کلمه کلیدی "نحوه بهبود سئو"

خیلی خجالت آور؟ خبر خوب: ما این مورد استفاده را مستقیماً در Keywords Explorer ادغام کرده ایم. کلیک نیت ها را شناسایی کنیدو ما این کار را برای شما انجام خواهیم داد:

THE "نیت ها را شناسایی کنید" قابلیت در پیش نمایش SERP، در Keyword ExplorerTHE "نیت ها را شناسایی کنید" قابلیت در پیش نمایش SERP، در Keyword Explorer

کلمات کلیدی Seed کلمات یا عباراتی هستند که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی برای باز ، قفل کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید.

  How to Create an SEO-Friendly Homepage » Rank Math

کلمات کلیدی واضحی برای هر جایگاهی وجود دارد، مانند “قهوه” اگر صاحب یک سایت قهوه هستید. اما ممکن است عباراتی مانند “موکا پات” یا “آئروپرس” را از دست بدهید، به خصوص اگر با فضا آشنا نباشید.

ChatGPT می تواند به شما کمک کند. فقط از او بخواهید که به شما شرایط بدهد.

اصطلاحات مربوط به (موضوع) را به من بدهید. توضیحات را نادیده بگیرید

فهرست اصطلاحات مرتبط با قهوه، پیشنهاد شده توسط ChatGPTفهرست اصطلاحات مرتبط با قهوه، پیشنهاد شده توسط ChatGPT

سپس می‌توانید از آنها به‌عنوان کلیدواژه‌های اولیه در Keyword Explorer برای یافتن ایده‌های کلیدی بیشتر استفاده کنید.

ایده های کلمه کلیدی که از لیستی از اصطلاحات پیشنهاد شده توسط ChatGPT ایجاد شده استایده های کلمه کلیدی که از لیستی از اصطلاحات پیشنهاد شده توسط ChatGPT ایجاد شده است

مشاوره

ما هوش مصنوعی را در Keywords Explorer تعبیه کرده ایم تا به شما کمک کند کلمات کلیدی اولیه را به راحتی پیدا کنید. اکنون می توانید کل قسمت ChatGPT را رد کنید.

از AI باید کلمات کلیدی اولیه را پیشنهاد کند، یکی از ویژگی های Keywords Explorerاز AI باید کلمات کلیدی اولیه را پیشنهاد کند، یکی از ویژگی های Keywords Explorer

اگر سئو را برای چندین بازار انجام می دهید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مشابهی را به زبان های مختلف هدف قرار دهید. اگر چند زبانه باشید اشکالی ندارد، اما برخی از ما با زبان مشکل داریم. نگران نباشید: ChatGPT می تواند به شما کمک کند.

فهرست ایده های کلمه کلیدی خود را بردارید و از ChatGPT بخواهید آنها را ترجمه کند.

من لیستی از سوالات جستجو به زبان انگلیسی دارم. اگر یک زبان مادری اسپانیایی این سوالات را در گوگل جستجو کند، از چه کلمات کلیدی استفاده می کند؟ لطفاً یک تا پنج مورد از متداول‌ترین عبارت‌های محلی جایگزین را برای هر پرس و جو پیشنهاد کنید که معنای آنها را با در نظر گرفتن اصطلاحات محاوره‌ای و رسمی منعکس می‌کند.

ChatGPT اصطلاحات را به زبان دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی ترجمه می کندChatGPT اصطلاحات را به زبان دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی ترجمه می کند

این عبارات را در Keywords Explorer جای‌گذاری کنید و کشوری را که جستجو می‌کنید تعیین کنید تا ببینید آیا حجم جستجو دارد یا خیر.

فهرست کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها، بر اساس آنچه توسط ChatGPT ترجمه شده استفهرست کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها، بر اساس آنچه توسط ChatGPT ترجمه شده است

یک مشکل رایج که بسیاری از وب سایت ها را گرفتار می کند، از دست دادن عنوان، تگ H1 یا توضیحات متا است. با انجام تجزیه و تحلیل با سایت شما می توانید متوجه شوید که آیا سایت شما این مشکلات را دارد یا خیر ممیزی سایت

  کانون توجه SEO: سنگاپور
مشکلات عنوان و توضیحات متا توسط ممیزی سایت شناسایی شدمشکلات عنوان و توضیحات متا توسط ممیزی سایت شناسایی شد

برای مشاهده صفحات مربوطه روی شماره کلیک کنید. سپس کلیک کنید صادرات برای دریافت همه URL ها

دکمه صادرات در ممیزی سایتدکمه صادرات در ممیزی سایت

این URL ها را به ChatGPT ارسال کنید و از آن بخواهید توضیحات متا را برای شما ایجاد کند.

من لیستی از URL هایی دارم که توضیحات متا ندارند. برای آنها توضیحات متا ایجاد کنید. آنها را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید و از صدای فعال استفاده کنید.

توضیحات متا توسط ChatGPT پیشنهاد شده استتوضیحات متا توسط ChatGPT پیشنهاد شده است

کلمات کلیدی برند حاوی نام کسب و کار، خدمات یا محصول شما هستند. دانستن تفکیک بین کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک مفید است زیرا:

  • اگر در حال تجزیه و تحلیل یک رقیب هستید، باید بدانید که چه مقدار از ترافیک آنها دارای مارک است (که نمی توانید آن را تکرار کنید).
  • ترافیک برند ممکن است مستقیماً توسط SEO ها کنترل نشود، بنابراین ممکن است بخواهید در مورد انتساب شفاف باشید.
  • برندهای بزرگ جستجوهای بیشتری برای برند دریافت می‌کنند (بخدا!)، بنابراین این می‌تواند نشانگر خوبی برای مشاهده عملکرد برند شما باشد.

برای مشاهده خرابی، سایت خود (یا سایت رقیب خود) را وارد کنید کاوشگر سایت، به آن بروید کلمات کلیدی ارگانیک گزارش، سپس بر روی Export کلیک کنید.

دکمه صادرات در کلمات کلیدی ارگانیکدکمه صادرات در کلمات کلیدی ارگانیک

فایل را در ChatGPT آپلود کنید و این دستور را بدهید:

هر کلمه کلیدی را در ستون “Keyword” به عنوان مارک دار یا بدون مارک برچسب گذاری کنید. سپس، یک نمودار دایره ای ایجاد کنید که مجموع «ترافیک فعلی ارگانیک» را برای هر دو دسته نشان دهد. یک افسانه را در نمودار دایره ای قرار دهید.

نمودار دایره ای ایجاد شده برای کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارکنمودار دایره ای ایجاد شده برای کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک

افکار نهایی

Ahrefs فقط یک ابزار SEO نیست، یک ابزار است ماشین کلان داده بنابراین در مورد استخراج و صادرات مرتبط ترین داده ها از مجموعه ابزار ما، سپس استفاده از ChatGPT برای تسهیل تجزیه و تحلیل است.

آیا موارد استفاده جالبی را از دست دادم؟ به من اطلاع دهید ایکستوییتر یا لینکدین

منبع: https://ahrefs.com/blog/chatgpt-and-ahrefs/