گوگل تایید می کند که تاخیر ایندکس بر تعداد کمی از سایت ها تاثیر می گذارد
وبلاگ

گوگل تایید می کند که تاخیر ایندکس بر تعداد کمی از سایت ها تاثیر می گذارد

آخرین به روز رسانی که در روز شنبه، 3 فوریه منتشر شد، اشاره می کند که گوگل همچنان در حال کار بر روی یک اصلاح است که نتایج آن باید روز دوشنبه در دسترس باشد.

“مشکل نمایه سازی کاهش یافته است و سیستم های ما در حال پایدار شدن هستند، اما ما هنوز در حال کار بر روی یک اصلاح هستیم. به روز رسانی بعدی ظرف 48 ساعت رخ خواهد داد.

گوگل به مشکل مداوم در نمایه سازی موتور جستجوی خود اذعان کرده است که روند نمایه سازی “برخی” وب سایت ها را کند می کند.

اوایل صبح پنجشنبه، گوگل اعلام کرد که در حال بررسی یک مشکل نمایه سازی در جستجوی گوگل است که تعداد کمی از سایت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این شرکت گفت وب سایت های آسیب دیده “ممکن است زمان نمایه سازی کندتر از معمول را تجربه کنند.”

مسائل نمایه سازی حدود ساعت 11:30 بعد از ظهر به وقت شرقی عصر دوشنبه 31 ژانویه آغاز شد. از آن زمان، بسیاری از ناشران وب‌سایت، تولیدکنندگان محتوا و سازمان‌های خبری مشکلاتی را در نمایه‌سازی محتوای جدید منتشر شده خود و نمایش در نتایج جستجوی Google گزارش کرده‌اند.

گوگل در به روز رسانی خود گفت: «ما در حال کار برای شناسایی علت اصلی هستیم. “به روز رسانی بعدی ظرف 12 ساعت خواهد بود.”

به روز رسانی وضعیت مشکلات نمایه سازی Google فوریه 2024اسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴به روز رسانی وضعیت مشکلات نمایه سازی Google فوریه 2024

این تایید از طرف گوگل پس از آن صورت می گیرد که بسیاری از متخصصان سئو و مدیران وب یک شبه از ایندکس نشدن آخرین محتوای خود شکایت کردند.

  راهنمای به روز رسانی گوگل در مورد حذف تصاویر از فهرست جستجو

یک مشکل رایج این بود که محتوا علیرغم دریافت سیگنال های اولیه مانند نمایش ها و کلیک ها در کنسول جستجوی گوگل ایندکس نمی شد.

با تأیید این مشکل، ناشران با تأخیر در نمایه شدن و نمایش محتوای خود در جستجوی Google باید مطمئن باشند که تنها آنها نیستند که تحت تأثیر قرار می گیرند.

اگرچه گوگل گفت که تنها زیرمجموعه کوچکی از سایت‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، تأخیرهای نمایه‌سازی باعث ناامیدی ناشرانی شده است که برای افزایش ترافیک و درآمد حاصل از جستجو به فهرست‌سازی سریع متکی هستند.

گوگل هنوز جزئیاتی در مورد علت احتمالی این مشکل ارائه نکرده است. این شرکت گفت که تیم های مهندسی آن در حال بررسی علت اصلی این مشکل هستند تا بتوانند به سرعت مشکل را حل کنند.


تصویر ویژه: monte_a/Shutterstock

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-indexing-issue-affecting-some-websites/507018/