آنها چه هستند و آیا به آنها نیاز دارید؟  • Yoast
وبلاگ

آنها چه هستند و آیا به آنها نیاز دارید؟ • Yoast

خوشه‌های محتوا، یا دسته‌های موضوعی، می‌توانند ابزاری عالی برای نشان دادن اختیارات شما در یک موضوع خاص به گوگل باشند. وقتی یک استراتژی خوشه محتوا به خوبی اجرا شود، می تواند به شما کمک کند تا به جایگاه بالاتری در نتایج جستجو برسید و کسب و کار خود را توسعه دهید. اما خوشه محتوا چیست و چگونه مطمئن می شوید که آن را به درستی انجام می دهید؟ در این پست وبلاگ، شما را از طریق همه این موارد راهنمایی می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این استراتژی محتوا برای وب سایت شما مناسب است یا خیر!

ساختار بندی محتوای خود در گروه های موضوعی می تواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد. با این حال، مهم نیست که وب سایت شما چقدر جدید باشد، سزاوار توجه شماست. اگر تازه شروع کرده اید، این می تواند پایه ای عالی برای ساختار محتوایی باشد که برای وب سایت خود ایجاد می کنید. اگر قبلاً محتوا دارید اما در زمینه سئو به کمک نیاز دارید، این استراتژی می تواند به شما در سازماندهی محتوای خود و بهبود رتبه خود کمک کند.

خوشه محتوا چیست؟

خوشه محتوا گروهی از صفحات و پست‌ها است که بر یک موضوع خاص متمرکز شده‌اند. این صفحه دارای یک صفحه است که در آن موضوع اصلی توضیح داده می شود، که به آن صفحه ستون نیز می گویند، و بسیاری از صفحات دیگر در قسمت های خاص تر آن موضوع. اگر با محتوای اصلی آشنا هستید، می توانید این صفحات ستون را با مقالات اصلی مقایسه کنید. اینها مهمترین صفحات شما هستند که بر یک موضوع مرکزی متمرکز شده اند که به تمام محتوای دیگر شما در آن موضوع پیوند می دهد.

اگرچه شبیه به هم هستند، اما خوشه‌های محتوا و صفحات ستون آن‌ها حتی عمیق‌تر از محتوای اصلی هستند. این راهی برای ساختار محتوا و صفحات خود با آن است. ساختار محتوای خود را در خوشه های مناسب به شما کمک می کند تا در آن موضوع قدرت ایجاد کنید. این به گوگل و بازدیدکنندگان سایت شما نشان می دهد که دانش زیادی در این زمینه دارید. هنگامی که این کار را به درستی انجام دهید، خوشه های محتوای شما یک پایه محکم برای سئوی محتوای شما فراهم می کند و به رتبه بندی شما کمک می کند.

اکثر وب سایت ها دارای چندین خوشه محتوا هستند. احتمالاً می خواهید تخصص خود را در چند موضوع مختلف نشان دهید. این خوشه ها همیشه بخشی از استراتژی محتوای شما خواهند بود، زیرا می خواهید محتوای آن را به روز کنید و صفحات یا پست های جدیدی اضافه کنید. به عنوان مثال، زمانی که روند جدیدی در زمینه شما وجود دارد یا زمانی که با سوال جدیدی از یک کاربر در این موضوع مواجه می شوید.

  دیزنی به عنوان بخشی از گسترش پلت فرم تبلیغاتی خود با گوگل همکاری می کند

نمونه های خوشه محتوا

بیایید این مفهوم را کمی ملموس تر کنیم. ما دو نمونه از وب سایت هایی را به شما نشان خواهیم داد که از خوشه های محتوا برای ساختار محتوای خود استفاده می کنند. اولین مثال، راهنمای نهایی Zapier برای کار از راه دور است. این صفحه فهرستی از محتوای کار از راه دور مختلف Al Zapier است که بر اساس موضوعات فرعی سازماندهی شده است. هیچ محتوای دیگری در صفحه وجود ندارد، بنابراین در نظر گرفته شده است که یک نمای کلی از محتوای آنها در کار از راه دور به شما ارائه دهد. می توانید روی موضوعی که می خواهید بیشتر بدانید کلیک کنید.

نمونه ای از خوشه محتوا توسط Zapier
تصویر صفحه ستون کار از راه دور Zapier

می‌خواهیم مثال دیگری را به شما نشان دهیم، زیرا گروه‌های موضوعی اشکال مختلفی دارند. این صفحه درباره مد سریع و چرایی بد بودن آن از Good on You است. این یکی متفاوت است زیرا این وب سایت انتخاب کرده است تا مهمترین مطالب را در خود صفحه ارائه دهد. در زیر (و در سراسر متن)، آنها به صفحات دیگری پیوند می‌دهند که در آنجا عمیق‌تر به موضوع فرعی مد سریع می‌پردازند.

نمونه ای از خوشه محتوا توسط Good on You
اسکرین شات از صفحه ستون مد سریع Good on You

چه زمانی باید از خوشه های محتوا استفاده کرد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از خوشه های محتوا برای ساختار محتوا استفاده کنید. البته راه‌های دیگری نیز برای ساختار محتوایی وجود دارد که می‌تواند انتخاب خوبی برای وب‌سایت شما باشد. پس چگونه می دانید که آیا این راه است؟ خوشه های موضوعی یک گزینه عالی برای وب سایت هایی هستند که هنوز نیاز به ایجاد قدرت در زمینه خود دارند. آنها به رتبه بندی عبارات کلیدی کمتر رقابتی و خاص تر کمک می کنند که به عبارات کلیدی دم بلند نیز معروف هستند. ممکن است وسوسه شوید که روی کلمات کلیدی اصلی خود تمرکز کنید، اما این عبارات کلیدی رقابتی کمتر احتمالاً ترافیک اولیه را به وب سایت شما هدایت می کند.

هنگامی که مهم ترین گروه های محتوای خود را راه اندازی کردید و ترافیک به دست آوردید، احتمالاً از عبارات کلیدی دم بلند خود، رتبه بندی کلی خود را نیز افزایش خواهید داد. در نتیجه، به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی برتر خود رتبه بندی کنید. گوگل شروع کرده است به شما به عنوان یک مرجع در زمینه شما نگاه کند. که به نوبه خود به رتبه بندی تمام صفحات فردی شما کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از خوشه های محتوا درک سلسله مراتب وب سایت شما و نحوه اتصال محتوای شما را برای Google آسان می کند.

گوگل از شما می خواهد که تخصص خود را نشان دهید

گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهند. محتوا به سؤالات آنها پاسخ می دهد و به آنها کمک می کند آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

هرچه محتوای باکیفیت تری در زمینه موضوعات مرتبط با رشته خود منتشر کنید، کلمات کلیدی متفاوت تری را خواهید یافت. هر چه محتوای بیشتر باشد، گوگل لینک های بیشتری می تواند برای درک وب سایت شما ایجاد کند. و هر چه بتوانید در این موضوعات اقتدار بیشتری ایجاد کنید. این موضوع روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا Google هنگام قضاوت درباره محتوای یک وب‌سایت بر روی EEAT و دستورالعمل‌های محتوای مفید تمرکز می‌کند. این مخفف عبارت Experience, Expertise, Authority و Trustworthiness است و باید بخشی از استراتژی محتوای شما باشد.

  Marketing éthique : définition, principes et exemples

نحوه ایجاد خوشه های محتوا

بنابراین اگر قصد استفاده از خوشه های محتوا را در وب سایت خود دارید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید مفید است. اولین قدم این است که تعیین کنید صفحات ستون شما چه خواهند بود. موضوعات اصلی که می خواهید در مورد آنها بنویسید چیست؟ تخصص شما کجاست؟ برای مثال، در Yoast، موضوعات اصلی ما همگی در زمینه سئو هستند. بنابراین مجموعه‌های محتوای ما می‌توانند حول محور تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن سئو، سئو فنی، سئوی تجارت الکترونیک و ساختار سایت بچرخند. فقط برای نام بردن از چند مورد. برای درک این موضوع وقت بگذارید، زیرا بخش مهمی از ساختار سایت شما خواهد بود.

1. زمان برای تحقیق کلمات کلیدی

برای تعیین اینکه موضوعات اصلی شما چیست، ما همیشه انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی را پیشنهاد می کنیم. نکته مهم در مورد تحقیق کلمات کلیدی این است که به شما الهام زیادی برای مطالب دیگر در گروه های محتوای خود می دهد، که از صفحه ستون خود به آنها لینک می دهید. پس از انتخاب صفحات ستون خود، عبارات کلیدی دم بلند خود را برنامه ریزی کنید و چند مورد را به هر صفحه ستون اضافه کنید.

2. به چیدمان صفحات خود فکر کنید

یک مرحله اختیاری که می‌خواهم در اینجا به آن اشاره کنم این است که وقتی اولین نگاهی به اینکه می‌خواهید صفحات ستون و سایر صفحات شما چگونه باشند، طراح UX خود را درگیر کنید. با فکر ، به مثال ها، می توانید سبک های زیادی را برای خوشه های محتوای خود انتخاب کنید. آیا می خواهید صفحات ستونی ایجاد کنید که نمای کلی از تمام محتوای دیگر را ارائه دهند، یا از قبل می خواهید محتوایی را در مورد موضوع اصلی نشان دهند؟ ما همچنین داشتن محتوای صفحه ستون را پیشنهاد می کنیم زیرا شما نیز می خواهید این صفحات برای کلمات کلیدی اصلی خود رتبه بندی کنند، اما البته این به شما بستگی دارد. ممکن است استراتژی دیگری در ذهن داشته باشید. فقط به طراحی و UX فکر کنید تا این صفحات برای بازدیدکنندگان سایت شما قابل دسترسی باشد. شما این کار را فقط برای دوست خوب قدیمی ما Google انجام نمی دهید.

3. بیایید شروع به نوشتن کنیم

هنگامی که می دانید خوشه های محتوای شما چگونه به نظر می رسند، وقت آن است که شروع به نوشتن کنید. این قسمت را دست کم نگیرید. از صفحات ستون اصلی خود شروع کنید و از آنجا بسازید. دسته های محتوایی را که باید ابتدا به درستی پیکربندی شوند، اولویت بندی کنید و از آنجا بروید. متأسفانه، زمانی نخواهد بود که کار با خوشه های محتوای خود را تمام کنید. این بخشی از وب سایت شما خواهد بود که دائماً در حال تغییر است و برای تازه و جالب نگه داشتن محتوای شما نیاز به به روز رسانی منظم دارد. اما زمانی فرا می رسد که می توانید عقب نشینی کنید، به کارهایی که تاکنون انجام داده اید نگاه کنید و به محتوایی که ایجاد کرده اید افتخار کنید. این نشان دهنده تخصص شما در موضوعات نزدیک به کسب و کار شما است.

  آنچه در مورد آسیب پذیری های سطح متوسط ​​وردپرس باید بدانید

4. شبکه داخلی خود را فراموش نکنید

بخش اساسی این استراتژی شبکه داخلی است. پیوند داخلی شامل افزودن پیوند از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر است. اینگونه است که شما خوشه های محتوای خود را تشکیل می دهید و چگونه گوگل می داند که کدام محتوا به یکدیگر مرتبط است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • همیشه از صفحات دیگر در خوشه محتوا به صفحه ستون خود پیوند دهید
  • از Pillar Pages برای پیوند دادن به (مهمترین) صفحات در خوشه محتوا استفاده کنید
  • از پیوند دادن بیش از حد به صفحات دیگر (ستون ها) خارج از خوشه محتوا خودداری کنید

پیوندهای داخلی نحوه هدایت محتوای شما توسط کاربران است. همچنین موتورهای جستجو به این ترتیب تعیین می کنند که کدام محتوا به یکدیگر مرتبط است و سلسله مراتب آنها چیست. اگر این موضوع را به درستی مدیریت کنید، گوگل مهمترین محتوا را درک خواهد کرد. این می تواند از آدمخواری کلمات کلیدی و رتبه بندی ضعیف صفحه برای عبارات جستجوی اشتباه جلوگیری کند.

زیاد نگران نباش؛ بیشتر آن عقل سلیم است. هنگامی که تصمیم می گیرید کدام صفحات را به یکدیگر پیوند دهید، سلسله مراتب و سلسله مراتب محتوا را در نظر داشته باشید. صفحات ستون شما باید در بالای سلسله مراتب در خوشه خود باشند، که باید در پیوندهای داخلی شما منعکس شود. البته، محتوای دیگر در خوشه شما می تواند به یکدیگر و حتی به محتوای دیگر خوشه ها پیوند داده شود. در این مورد زیاده روی نکنید. از آن برای تقویت خوشه های خود استفاده کنید، نه اینکه همه چیز را به هم گره بزنید.

آیا خوشه های محتوا برای شما مناسب هستند؟

فعلاً همین است! امیدواریم این پست وبلاگ به شما یک نمای کلی از اینکه چه خوشه های محتوا یا دسته های موضوعی هستند ارائه کرده باشد. اما همچنین اگر آنها برای وب سایت شما مناسب هستند و چه کاری می توانند برای SEO شما انجام دهند. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که محتوای شما باید به گونه ای ساختار یافته باشد که برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید باشد و این روش دیگری برای کمک به شما در دستیابی به آن است. آیا به استفاده از خوشه های محتوا در وب سایت خود فکر می کنید؟ یا در حال حاضر از آنها استفاده می کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

منبع: https://yoast.com/content-clusters/