فرضیات تحلیلی رایج - جمعه تخته سفید
وبلاگ

فرضیات تحلیلی رایج – جمعه تخته سفید

و البته، آخرین اما نه کم‌اهمیت، احتمالاً این جایزه کوچکی که من در اینجا دارم را دیده‌اید. GA4 تعریف نشده است. این مشکل بزرگی است که مردم در GA4 می بینند. آنها می گویند: “من به صفحات فرود خود نگاه کردم و تعدادی از آنها تنظیم نشده بودند یا به خرید خود نگاه می کردم و تعدادی از آنها تنظیم نشده بودند. او چه می شود؟”

بنابراین در اینجا نحوه عملکرد GA4 و تفاوت آن با یونیورسال آنالیتیکس است. GA4 مجموعه‌ای از رویدادهایی را که در وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد، نمایش صفحه، اسکرول، کلیک ، روی دکمه تماس برای اقدام را اندازه‌گیری می‌کند، اگر آن را برای ردیابی آن تنظیم کرده باشید. اگر من، مثلاً، برگه‌ای در وب‌سایت باز داشته باشم، شاید این برگه که شما در حال حاضر در آن هستید، شاید از مثلاً یک خبرنامه روی آن کلیک کرده باشید، و سپس تصمیم گرفتید که بعداً این ویدیو را تماشا کنم. و بعداً برگشتید، و روی پخش ویدیو کلیک کردید، آن صفحه دوباره بارگیری نشد. دیگر هیچ رویدادی برای مشاهده صفحه وجود ندارد. اما از آنجایی که روی ویدیویی که در حال تماشای آن هستید روی Play کلیک کرده اید، یک رویداد پخش ویدیو وجود دارد.

مشکل این است که از آنجایی که هیچ بازدید از صفحه وجود ندارد، ما نمی دانیم که شما چگونه در وب سایت قرار گرفتید، زیرا آن رویداد بازدید از صفحه، آن رویداد شروع جلسه، با بازدید اولیه از صفحه همراه است. بنابراین اگر به این برگه برگشته بودید، بارگذاری مجدد را فشار داده بودید و سپس بازی را فشار می دادید، می دانستیم که از کجا آمده اید. اما چون این کار را نکردید، فقط play را زدید، شاید به عقب برگردید و دوباره بارگذاری کنید، سپس روی play بزنید، تا بدانیم از کجا می‌آیید. مشکل این است که به صورت تعریف نشده ظاهر می شود.

  10 دلیل برای پیوستن به ما در SMX Online در ماه نوامبر

بنابراین اگر چیزهای تعریف نشده زیادی در GA4 خود مشاهده کردید، بخش بسیار کوچکی از آن وجود دارد که ممکن است گوگل آن را برطرف کند یا نکند. اما طرف دیگر مشکل این است که مردم در حال جمع آوری صورت حساب ها هستند. در حال حاضر چند تب باز دارید؟ شرط می بندم بیشتر از آن یکی است. و بنابراین به همین دلیل، قطعاً چیزهای تعریف نشده زیادی را در گزارش های خود خواهید دید. تعداد تعریف‌نشده‌هایی که می‌بینید به تعداد افرادی که برگه‌های شما را جمع می‌کنند بستگی دارد.

انباشتن برگه ها لزوما چیز بدی نیست. مردم دوست دارند مطالب را بعدا بخوانند. ممکن است مردم بگویند، من یک هفته در مورد این محصول فکر می کنم و سپس آن را می خرم. بنابراین می تواند به شما بگوید که چند نفر این کارها را انجام می دهند. اما زمانی که در حال انجام این گزارش هستید باید به آن فکر کنید. آیا باید این داده های تعریف نشده را نیز درج کنید؟ شاید کمی متفاوت در مورد آن صحبت کنید.

بنابراین اگر دید شما ثابت نیست، نگران نباشید. این چیزی است که اتفاق می افتد. ممکن است بخواهید آن را در تحلیل های خود بگنجانید یا نخواهید. من متوجه می‌شوم که وقتی به افرادی گزارش می‌دهید که کارهای ما را انجام نمی‌دهند، مانند مدیران شرکت یا مشتریانتان، گاهی اوقات بهتر است از شر آنها خلاص شوید، زیرا این کار باعث سردرگمی افرادی می‌شود که ما نیستند. اما مطمئناً می‌دانید، بسته به نوع داده‌هایی که بدون تعریف می‌گیرید، ممکن است بخواهید آن را گزارش کنید یا گزارش نکنید.

  10 راه برای بهره مندی بیشتر از رویدادهای شبکه های تجاری

و به این ترتیب، اینها فرضیات تحلیلی رایجی هستند که به نظر من مردم اغلب نادرست هستند. امیدوارم این به شما در سفر تحلیلی شما کمک کرده باشد و قول می‌دهم که به مرور زمان همه ما عاشق GA4 خواهیم بود زیرا اکنون به نوعی در آنجا گیر کرده‌ایم. ممنون که تماشا کردید

منبع: https://moz.com/blog/analytics-assumptions-whiteboard-friday