استراتژی ساخت لینک موفق در 6 مرحله • Yoast
وبلاگ

استراتژی ساخت لینک موفق در 6 مرحله • Yoast

سئو در مورد ایجاد یک تجربه عالی برای افرادی است که از وب سایت شما بازدید می کنند یا قطعه شما را در نتایج جستجو می بینند. به همین دلیل است که بسیاری از تلاش‌های سئوی شما احتمالاً روی مواردی مانند محتوا، UX و سرعت صفحه متمرکز خواهد شد. تلاش هایی که به شما کمک می کند صفحه یا وب سایت خود را به طور کلی بهینه کنید. همانطور که باید باشند! آنها به شما کمک می کنند تا به بهترین نتیجه جستجو برای موتورهای جستجو و کاربران اینترنت تبدیل شوید. با این حال، چند چیز در خارج از وب سایت شما نیز وجود دارد که نباید فراموش کنید. یک عنصر مهم لینک بیلدینگ است. در این مقاله، 6 مرحله برای ایجاد یک استراتژی ساخت لینک موفق برای هر کسب و کاری را مورد بحث قرار خواهیم داد.

به طور خلاصه، لینک بیلدینگ باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحه شما لینک دهند. دلیل اینکه باید برای این کار وقت بگذارید این است که این لینک ها برای سئو مهم هستند. آنها به صفحات شما کمک می کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. اما این تنها کاری نیست که آنها انجام می دهند:

مهمتر از همه، یک لینک خوب باعث ایجاد ترافیک برای سایت شما می شود.

سایر وب سایت هایی که به صفحه شما پیوند داده شده اند به دریافت ترافیک (ارجاع) بیشتر به سایت شما کمک می کنند. این کار ترافیک کلی شما را افزایش می دهد و افراد جدید را به وب سایت شما متصل می کند. برای اطمینان از بیهوده نشدن این تلاش ها، ایده خوبی است که فکر کنید کدام وب سایت ها منطقی هستند که به صفحات شما پیوند داده شوند. شما می‌خواهید افرادی که از این وب‌سایت بازدید می‌کنند، هنگامی که به آنجا هدایت می‌شوند، وب‌سایت شما را نیز دوست داشته باشند، اما ما با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.

نکته مهم این است که لینک بیلدینگ همیشه باید از منظر سئو جامع انجام شود. این بدان معنی است که شما باید بر روی دریافت بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید که در واقع ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. علاوه بر این، این به معنای دوری از اقدامات بد است زیرا می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

1. واقعاً مخاطب خود را بشناسید

برای اینکه ایده‌ای داشته باشید که کدام وب‌سایت‌ها به طور ایده‌آل به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، ابتدا باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. ممکن است تصوری داشته باشید که مخاطب شما چه کسی است، اما تعجب خواهید کرد که چگونه اغلب با واقعیت مطابقت ندارد. برای شناخت مخاطبان خود حتما تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شما کمک کند مخاطب فعلی خود را حفظ کنید و شاید حتی به مخاطبان جدیدی که ممکن است به آنچه ارائه می دهید علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید. همه اینها همچنین به شما ایده بهتری از اینکه چه وب سایت های دیگری ممکن است مورد علاقه آنها باشد به شما می دهد. اگر طبیعی به نظر می رسد، حتی می توانید از آنها در مورد سایر وب سایت هایی که بازدید می کنند بپرسید.

  نمودار دانش گوگل چیست؟ • Yoast

برای مثال زدن، فرض کنید یک فروشگاه آنلاین دارید که مواد DIY زیادی را ارائه می دهد. و در مورد ایده های جدید صنایع دستی گهگاهی وبلاگ. تحقیقات کاربر ممکن است به شما این تصور را بدهد که بخش بزرگی از مخاطبان شما والدینی هستند که به دنبال کاردستی‌های سرگرم‌کننده برای انجام با فرزندان خود هستند. این ممکن است به شما این ایده را بدهد که وب‌سایت‌هایی را که فعالیت‌های سرگرم‌کننده با بچه‌ها را فهرست می‌کنند، بررسی کنید. کاری که اگر این بخش از مخاطبان هدف خود را نمی شناختید انجام نمی دادید. یا برای مثال نزدیک‌تر، در Yoast با مخاطبانی از توسعه‌دهندگان وردپرس شروع کردیم. با این حال، ما می‌خواستیم بدون از دست دادن مخاطبان اولیه خود، مخاطبان خود را به یک گروه عمومی‌تر از کاربران وردپرس گسترش دهیم. بنابراین ما محتوای اضافی ایجاد کردیم که با مخاطبان جدید ما صحبت می‌کرد و تلاش کردیم تا به وب‌سایت‌های دیگری که این افراد در آن‌ها یافت می‌شوند پیوند داشته باشیم.

2. فهرستی از سایت های بازدید شده توسط مخاطبان خود ایجاد کنید

زمانی که بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید و می توانید لیستی از وب سایت هایی ایجاد کنید که به شما کمک می کند به آنها دسترسی پیدا کنید. از تحقیقات خود برای یافتن وب سایت هایی که این افراد را جذب می کنند استفاده کنید. زیرا لینک های این وب سایت ها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، به خصوص اگر آنها هنوز از وب سایت شما آگاه نباشند. توجه داشته باشید که آیا ارتباط منطقی بین شما و وب سایت موجود در لیست وجود دارد یا خیر. این شانس شما را برای دریافت لینک افزایش می دهد و همچنین برای سئو بهتر است. پیوندی از یک وب سایت که مطلقاً هیچ ربطی به جایگاه شما ندارد، وقتی صحبت از موقعیت شما در نتایج جستجو می شود، ارزشی ندارد.

علاوه بر این، من می خواهم توجه داشته باشم که پیوند از یک وب سایت هرزنامه هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. این لینک‌ها حتی می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند و به رتبه‌بندی شما آسیب بزنند، زیرا گوگل مطلقاً طرفدار شیوه‌های ساخت لینک بد نیست. بنابراین از وب‌سایت‌های هرزنامه دوری کنید، برای لینک‌های خود و سایر فعالیت‌های ایجاد لینک نباید هزینه کنید. لینک بیلدینگ فقط یک ترفند یا چیزی نیست که بتوانید روی آن سرمایه گذاری کنید. دریافت این پیوندها باید مانند یک تلاش بازاریابی عادی و بخشی از یک رویکرد سئو جامع باشد.

3. محتوای عالی بنویسید

برای اینکه سایر وب سایت ها به محتوای شما پیوند دهند، باید محتوایی داشته باشید که آنها را وادار کند به محتوای شما پیوند دهند. این بدان معناست که شما باید محتوای باکیفیت ایجاد کنید. محتوایی که برای مخاطب شما جذاب باشد، مفید باشد و دیدگاه منحصر به فرد شما را برجسته کند. اگر محصولات یا خدماتی را می فروشید، فقط در مورد اینکه چرا عالی هستند و چرا باید آنها را بخرند، ننویسید. محتوایی بنویسید که به سوالی که مخاطب شما دارد پاسخ دهد یا مشکلی را که با آن مواجه است حل کند. آن را روی محصول یا خدمات خود متمرکز نکنید. محتوای خود را واقعاً مفید نشان دهید و تخصص خود را در مورد موضوع نشان دهید. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود، بلکه پیوندهای بیشتری به صفحه خود دریافت خواهید کرد زیرا سایر وب سایت ها ارزش محتوای شما را خواهند دید.

  یوتیوب یکپارچه سازی فید RSS جدید را برای پادکست ها راه اندازی کرد

برای مثال: فرض کنید شما ابزار باغبانی مانند ماشین چمن زنی می فروشید. به جای نوشتن یک پست وبلاگ که توضیح دهد چرا ماشین چمن زنی شما بهترین در بازار است، پست های وبلاگی را در مورد موضوعاتی مانند “چگونه حیاط خود را برای تابستان آماده کنیم” بنویسید. یا اگر مبلمان می فروشید، مقاله ای در مورد آخرین روند طراحی داخلی بنویسید. این نوع محتوا با دیگران خارج از شرکت شما قابل اشتراک گذاری است. که شانس شما را برای دریافت لینک های مرتبط افزایش می دهد. اگر برای ایجاد محتوای عالی به مشاوره نیاز دارید، ما پست های وبلاگ سئوی محتوا و آموزش نوشتن سئو را داریم.

وبلاگ های مهمان

هنگامی که یک وبلاگ نویس هستید یا (می خواهید در زمینه خود متخصص شوید)، گزینه دیگر وبلاگ نویسی مهمان است. این نه تنها قدرت شما را افزایش می دهد، بلکه یک راه عالی برای به دست آوردن لینک های بیشتر به وب سایت شما است. اغلب، وبلاگ ها به دنبال بازخورد از سایر وبلاگ نویسان هستند و در ازای آن به شما اجازه می دهند به محتوای خود پیوند دهید. این به شما یک لینک عالی به وب سایت خود و فرصتی برای ارتباط با مخاطبان آنها می دهد. دسترسی خود را افزایش دهید.

باز هم، تاکتیکی باشید که در کدام وب سایت ها شریک می شوید. آنها باید قابل اعتماد و مرتبط با وب سایت شما باشند تا ارزش واقعی از آنها بدست آورید. از وبلاگ های مورد علاقه خود یا وبلاگ های مشابه خود بازدید کنید و بررسی کنید که آیا آنها برای ارسال مهمان باز هستند یا خیر. آنها معمولاً این را در صفحه تماس یا همکاری خود ذکر می کنند.

4. محتوا را با وب سایت مناسب مطابقت دهید

وقتی از محتوایی که نوشته‌اید راضی هستید، وقت آن است که به فهرست وب‌سایت‌هایی که در مرحله ۲ ایجاد کرده‌اید، بپردازید. کدام وب سایت ها احتمالاً به کدام قسمت از محتوا پیوند می دهند؟ ممکن است وسوسه شوید که هر چیزی را که ایجاد کرده اید برای همه ارسال کنید، اما این شانس شما را برای لینک دادن به محتوای شما کاهش می دهد. شما به عنوان هرزنامه برخورد خواهید کرد و نمی توانید از این افراد بخواهید که 5 پست وبلاگ را بخوانند و تصمیم بگیرند که کدام یک را دوست دارند.

همچنین خوب است بدانید: اگر رویکرد کلیدواژه دم بلند (نوشتن در موضوعات کوچک و خاص) دارید، تعداد وب سایت های مناسب شما کمتر خواهد بود. این چیز بدی نیست، زیرا محتوای بسیار خاص می تواند به این معنی باشد که تعداد کمی از وب سایت ها تمایل بیشتری به پیوند دادن به محتوای شما دارند. همچنین می‌تواند به این معنا باشد که خوانندگان از محتوای شما حتی بیشتر لذت خواهند برد، زیرا محتوای مشابه کمتری وجود دارد و آنها مشتاق خواهند بود که درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

  Marketing éthique : définition, principes et exemples

5. شخصاً با ما تماس بگیرید

بعد از اینکه مشخص کردید چه محتوایی را برای چه کسی ارسال کنید، وقت آن است که با آنها تماس بگیرید. همیشه می توانید ایمیل ارسال کنید، اما شبکه های اجتماعی مانند X/Twitter یا LinkedIn نیز راه بسیار خوبی برای تماس مستقیم با مردم هستند. برای افزایش شانس خود برای جلب توجه آنها، مطمئن شوید که تکالیف خود را انجام می دهید. از تحقیقات مخاطبان خود و آنچه در مورد وب سایت می دانید برای شخصی سازی پیام خود استفاده کنید. هرگز ایمیل های خودکار یا پیام های مستقیم ارسال نکنید. یک پیام مودبانه برای آنها ارسال کنید که در آن درباره محتوای خود به آنها بگویید، چرا فکر می کنید برای مخاطبان مفید است و از آنها بخواهید پیوندی به محتوای شما بگذارند. مراقب باشید، اغلب اوقات هیچ پاسخی دریافت نمی کنید.

برای افزایش شانس خود، باید توضیح دهید که چرا محتوای شما منحصر به فرد است. تلاش برای به دست آوردن پیوندی به یک پست وبلاگ بسیار کلی که می‌توانست توسط هر کسی نوشته شده باشد، نسبت به محتوای منحصر به فرد احتمال موفقیت کمتری دارد. محتوایی که افراد فقط می توانند در وب سایت شما پیدا کنند. همانطور که گفته شد، پست خود را بیش از حد طولانی نکنید، زیرا این کار باعث می شود که مردم اصلا آن را نخوانند. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با شرکای تجاری خود نیز تماس بگیرید. آنها احتمالاً در حوزه ای مرتبط با شما فعال خواهند بود و تمایل بیشتری برای پیوند به سایت شما خواهند داشت (زیرا شما قبلاً آنها را شخصاً می شناسید). فقط مطمئن شوید که بک لینک مرتبط است و اجباری به نظر نمی رسد. همانطور که قبلاً گفتم، لینک بیلدینگ همیشه باید طبیعی باشد.

6. دسترسی خود را با رسانه های اجتماعی گسترش دهید

تماس با افراد یا وب سایت های خاص یکی از راه های دریافت لینک به محتوای شماست. گزینه دیگر این است که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند منجر به به اشتراک گذاشتن محتوای شما توسط افراد دیگر شود و به شما کمک کند دسترسی خود را گسترش دهید. و همچنین دسترسی گسترده تر به شما شانس بیشتری برای پیوند دادن افراد به شما در وب سایت هایشان می دهد. وقتی مردم محتوای شما را در رسانه های اجتماعی دوست دارند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن صحبت می کنند، مطمئناً به مخاطبان جدیدی دست خواهید یافت و پیوندهای بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

هدف یک استراتژی ساخت لینک موفق همیشه باید این باشد که افراد جدیدی با وب سایت شما تماس بگیرند. یکی از عوارض جانبی (خوش آمدید) لینک سازی خوب، رتبه بالاتر در گوگل است. تا زمانی که لینک سازی را راهی برای دسترسی به سایت های دیگر برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر که واقعاً از محتوای شما لذت می برند، نگاه کنید، کارها را درست انجام می دهید. شانس زیاد!

بیشتر بخوانید: لینک سازی از دیدگاه سئو جامع »

منبع: https://yoast.com/successful-link-building-strategy/