وبلاگ

برای کسب تاییدیه برای سرمایه گذاری سئو بین المللی برای سال 2024 یک مورد تجاری بسازید

تبدیل ایجاد کنید

هرچه برند شما بیشتر قابل مشاهده باشد، احتمال اینکه افراد از وب سایت شما بازدید کنند بیشتر می شود. هرچه افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند، تبدیل های بیشتری خواهید دید.

بنابراین، بر اساس اعداد ذکر شده در دو تصویر پیش‌بینی بالا، می‌توانید نرخ تبدیل هدف خود را تعیین کنید و ببینید برای رسیدن به آن چه کاری باید انجام دهید. اکثر وب سایت ها بسته به صنعت به طور میانگین حدود 2 تا 10 درصد هستند، بنابراین زیاد جاه طلب نباشید. با این حال، هنوز هم یک ابزار عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد میزان تبدیل‌های شما را بر اساس میزان ترافیک ارگانیک افزایش دهید.

3: یک برنامه استراتژیک با پیش بینی بازگشت سرمایه تهیه کنید

برای تکمیل پرونده تجاری خود، باید هزینه ها، پیش بینی درآمد و جدول زمانی کل استقرار را مشخص کنید. این به شما امکان می دهد سود یا زیان احتمالی را به طور دقیق پیش بینی کنید و از سرمایه گذاری های بین المللی SEO پشتیبانی کنید.

منابع مورد نیاز

باز هم، سئو اغلب به عنوان “ترافیک رایگان” نامیده می شود، اما این کاملاً صادق نیست. در واقع، سئو معمولاً در ابتدا بیشتر از PPC هزینه دارد، اما به دلیل پایداری طولانی مدت، مقرون به صرفه تر است. با PPC، برای ادامه مشاهده نتایج، باید به پرداخت ادامه دهید، اما سئو برای سال‌ها بدون نیاز به لمس آن به شما «پرداخت» ادامه خواهد داد.

  96,55 % du contenu ne reçoit aucun trafic de Google. Voici comment faire partie des 3,45 % restants (nouvelle recherche pour 2023)

البته این اتفاق پس از ایجاد موتور اولیه سئو و گردش کار پیاده سازی می شود که هزینه هایی را به همراه دارد. بنابراین، برای تعیین پیش‌بینی ROI دقیق، باید این هزینه‌ها را از قبل تعریف کنید.

مطمئن شوید که تمام هزینه های منابع را در نظر بگیرید، چه از آژانس استفاده کنید و چه در داخل آن را انجام دهید. تیمی که پروژه را اجرا می کند، یک محرک هزینه است، همراه با چیزهایی مانند درآمد ناخالص حاصل از تبدیل ها و حاشیه سود.

نکته مهم در اینجا برای محاسبه هزینه: مطمئن شوید که هزینه یک توسعه دهنده سئو اختصاصی را در نظر بگیرید. در تجربه من، این اولین دلیل شکست پروژه های سئو است: محتوا به دلیل کمبود منابع فعال نمی شود. در حقیقت، بررسی سئو فنی Aira از 500 سئوکار به این نکته اشاره می کند و خاطرنشان می کند که تغییرات فنی سئو به طور متوسط ​​شش ماه طول می کشد تا فعال شوند. این شش ماه است و شما می‌توانید از قبل به جای تغییرات در لیست کارهای برنامه‌نویسی که بیش از حد کار کرده‌اند، درآمد ایجاد کنید.

به طور کلی، این اعداد، نسبت به بازگشت سرمایه، عامل اصلی تعیین کننده در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری ذینفعان در سئوی بین المللی خواهند بود، بنابراین برای درک این موضوع وقت بگذارید و در اینجا به تفصیل توضیح دهید.

محدودیت زمانی

هنگامی که درک بهتری از نیازهای منابع پیدا کردید، می خواهید یک جدول زمانی برای ابتکارات پیشنهادی SEO ایجاد کنید. سعی کنید در اینجا بر اهمیت رویکرد تدریجی تأکید کنید، زیرا این به شما زمان کافی برای دیدن نتایج تلاش های خود می دهد.

  How to Measure SEO ROI (with Formulas)

در حالت ایده آل، در مراحل 6 ماهه فکر کنید. این به شما زمان زیادی را می دهد تا محتوای شما به صورت زنده منتشر شود، ایندکس شود و شروع به ایجاد تبدیل کند. این همچنین زمان کافی برای ایجاد گردش کار عملیاتی خوب است که آماده تکامل در دراز مدت است.

پیش بینی بازگشت سرمایه

هنگامی که هزینه ها، جدول زمانی، تبدیل های مورد انتظار و نقاط عطف KPI خود را بدانید، می توانید ROI را پیش بینی کنید. اگرچه به دست آوردن این داده ها مدتی طول می کشد، اما اغلب مهم ترین عامل در دریافت بودجه مورد نیاز شما از ذینفعان است.

در زیر به چند نمونه می پردازم.

مثال 1: تجارت الکترونیک

فرض کنید این شرکت تجارت الکترونیکی می خواهد به آلمان گسترش یابد. آنها از حجم جستجوی موجود تشخیص دادند که می توانند 6000 ترافیک ارگانیک ماهانه اضافی ایجاد کنند.

آنها در حال حاضر هیچ حضوری در آلمان ندارند اما می خواهند آن را گسترش دهند. آنها نرخ تبدیل را 2% برای محصولاتی که مشتری به طور متوسط ​​1290 یورو (متوسط ​​ارزش سفارش) خرج می کند، تخمین می زنند.

هزینه های عملیاتی برای اجرای استراتژی سئو آنها 18000 یورو در ماه است، که باعث می شود شاخص های کلیدی اصلی رشد آنها به 120 فروش ماهانه SEO که هر کدام 150 یورو هزینه دارد، باقی بگذارد.

این نشان دهنده درآمد ناخالص 154800 یورو از فروش ماهانه و ROI برای تلاش های سئو آنها 760٪ است.

منبع: https://moz.com/blog/get-an-seo-investment-approved