بازاریابی درونگرا یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن جذب مشتریان با محتوای مرتبط و مفید است.
توسط بنیانگذاران HubSpot اختراع شد برایان هالیگان و دارمش شاههدف بازاریابی درونگرا ایجاد محتوا برای موارد زیر است:
- جذب کنند مشتریان بالقوه.
- متعهد شدن و آموزش دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند مشکل آنها را حل کند.
- لذت فراتر از انتظارات آنها بروید تا به آنها در موفقیت محصول شما کمک کنید.
آنها با هم مانند یک چرخ طیار کار می کنند.
نحوه انجام بازاریابی درونگرا
بازاریابی ورودی استراتژی اصلی بازاریابی ما در Ahrefs است. ما محتوای مفیدی ایجاد میکنیم که به مشتریانمان در مورد SEO و بازاریابی دیجیتال در حین تبلیغ محصولمان آموزش میدهد، درست مانند مقالهای که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید.
در اینجا نحوه استفاده از بازاریابی ورودی در Ahrefs آمده است:
جذب کنند
رتبه بندی در جستجوی ارگانیک راه اصلی جذب مشتریان بالقوه است. ما این کانال را به دو دلیل انتخاب کردیم:
- ترافیک ثابت – با رتبه بندی برای موضوعاتی که مردم جستجو می کنند، می توانیم ترافیک را ماه به ماه به محتوای خود هدایت کنیم.
- بسیار هدفمند – با نوشتن در مورد مشکلاتی که محصول ما به حل آنها کمک می کند، افراد مناسب را در زمان مناسب جذب می کنیم.
به عنوان مثال، ما رتبه 1 را برای “چگونگی انجام بازاریابی وابسته” داریم:
طبق کنسول جستجوی گوگل، این پست در سه ماه گذشته 58000 کلیک جذب کرده است:
همه این افراد مشتریان بالقوه هستند زیرا بدون ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs برای انجام بازاریابی وابسته به سختی خواهند داشت.
برای یافتن بهترین موضوعات برای نوشتن، ما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهیم. در اینجا این روند است:
- به Ahrefs Keyword Explorer بروید
- یک اصطلاح مرتبط با کسب و کار یا محصول خود وارد کنید
- رفتن به تطبیق شرایط گزارش
این گزارش همه کلیدواژههای حاوی موضوع را بهصورت مرتب شده بر اساس محبوبیت به شما نشان میدهد.
گزارش را مرور کنید و آنهایی را انتخاب کنید که پتانسیل تجاری دارند. پتانسیل تجاری اساساً به این بستگی دارد که ارائه محصول شما در حین پرداختن به یک موضوع چقدر آسان است.
به این کلمات کلیدی نمره 0 تا 3 بدهید و آنهایی را که “2” یا بالاتر هستند اولویت بندی کنید. سپس، منابع زیر را دنبال کنید تا محتوایی را برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
متعهد شدن
تعامل در مورد آموزش به خوانندگان است که چگونه مشکلات خود را با استفاده از محصول شما حل کنند. برای انجام این کار، باید مشکل آنها را درک کنید و به آنها در حل آن کمک کنید.
به عنوان مثال، یک جستجوگر می خواهد بداند که چگونه می تواند به وب سایت آنها لینک دهد. آنها در گوگل جستجو می کنند و محتوای ما را پیدا می کنند. حدس بزن چی شده؟ محصول ما، Site Explorer، این مشکل را حل می کند. بنابراین ما آن را به عنوان ابزار بالقوه ای که آنها می توانند در مقاله خود استفاده کنند، قرار می دهیم.
در واقع، این مقاله نیز همین کار را انجام میدهد: ما به شما نشان میدهیم که چگونه بازاریابی درونگرا را به روش خودمان، یعنی سئو، انجام دهید. و برای انجام این کار به ابزاری مانند ابزار ما نیاز خواهید داشت.
درک کنید که این کار اجباری نیست. محصول ما بهترین راه برای حل این مشکل است، بنابراین بخشی طبیعی از داستان است. اگر مناسب نباشد، هرگز آن را درج نمی کنیم:
به همین دلیل است که اولویت بندی موضوعات دارای پتانسیل تجاری در مرحله جذب بسیار مهم است. اگر محصول شما راه حل مناسبی برای مشکل نباشد، «فروش» آن در محتوا و جذب خوانندگان به روشی معنادار دشوار خواهد بود.
لذت
هر مشتری خوشحال می تواند پیام را به دوستان و همکاران خود منتقل کند. این به شما امکان می دهد مشتریان بیشتری را جذب کنید، که سپس می توانند افراد بیشتری را معرفی کنند. اما چرخ طیار تنها در صورتی حرکت میکند که در این مرحله عالی باشید: خوشحال ، مشتریانتان.
شما نمی توانید رژ لب را روی خوک بزنید. بنابراین، هیچ یک از «استراتژیهای رضایت» که استفاده میکنید، نمیتواند مشتریانتان را خوشحال کند، اگر محصول یا خدماتی نداشته باشید که نتیجهای داشته باشد. در واقع این هدف اصلی ماست. ما همیشه در تلاش هستیم تا محصول خود را بهبود بخشیم و دائماً ویژگی های جدید را منتشر کنیم:
اما اگر مشتریان شما ندانند که چگونه از آنها استفاده کنند، ویژگی های جدید معنایی ندارد. شما باید به آنها کمک کنید تا از این ویژگی ها استفاده کنند و به نتایج دلخواه خود برسند. این کاری است که ما در وبلاگ خود انجام می دهیم.
فراتر از آن، بخش «راهنما» ما در صورت داشتن سؤالات خاص در مورد ابزارهای ما در دسترس مشتریان ما است.
از هر مشتری جدید نیز دعوت می شود تا به انجمن فقط مشتری ما بپیوندد:
اگر آنها هر گونه بازخورد یا ایده ای برای ویژگی هایی که می خواهند توسعه دهند، دارند، می توانند در مورد آنها در انجمن بحث کنند یا حتی آنها را در انجمن ارسال کنند. مراقب باشیدجدول درخواست ویژگی ما:
سوالات متداول
در اینجا چند سوال متداول در مورد بازاریابی درونگرا وجود دارد.
مزایای بازاریابی درونگرا چیست؟
بازاریابی درونگرا مشتریان بالقوه را جذب می کند، به آنها می آموزد که چگونه مشکلات خود را با محصول شما حل کنند و به مشتریان کمک می کند تا بیشترین بهره را از محصول شما ببرند. این منجر به مشتریان خوشحالی می شود که محصول شما را به دیگران توصیه می کنند.
تفاوت بین بازاریابی ورودی و خروجی چیست؟
بازاریابی برونگرا نوعی بازاریابی مخرب است که در آن پیام یا محصولی را از طریق تماسهای سرد، ایمیلهای سرد، پست مستقیم و غیره به مشتری تحویل میدهید.
بازاریابی درونگرا برعکس است: شما محتوای مفیدی برای مخاطبان خود ایجاد می کنید که در صورت نیاز به دنبال آن می گردند.
افکار نهایی
محصول خاص ما، مشتریانی که به آنها خدمات می دهیم، و صنعتی که در آن کار می کنیم، مسیر استراتژی بازاریابی ورودی ما را مشخص کرده اند.
کسب و کار شما احتمالاً در صنعت متفاوتی فعالیت می کند، مشتریان متفاوتی را هدف قرار می دهد و منابع متفاوتی دارد. اصول بازاریابی درونگرا یکسان خواهد بود، اما تاکتیک های فردی متفاوت خواهد بود.
آیا چیز مهمی را از دست دادم؟ خبرم کن در X (تویتر).
منبع: https://ahrefs.com/blog/inbound-marketing/