وبلاگ

Google Search، Chrome و Ad Execs قصد دارند درآمد تبلیغات را افزایش دهند

یک شکایت ضد انحصار ایالات متحده علیه گوگل ایمیل‌هایی از مدیران Google Search، Chrome و Ads را نشان می‌دهد که در مورد برنامه‌هایی برای افزایش درآمد تبلیغاتی بحث می‌کنند.

دو سند وجود دارد، یکی مربوط به سال 2019 که مدیران ارشد گوگل از جستجو، کروم و تبلیغات را در حال توسعه برنامه هایی برای افزایش درآمد تبلیغاتی قبل از پایان سه ماهه نشان می دهد. در یک نقطه، آنها حتی درباره تاثیر آن بر قیمت سهام گوگل و ثروت شخصی خود بحث می کنند.

سند دیگری، مربوط به سال 2017، بی میلی تیم تحقیقاتی را برای انجام هر کاری که می تواند بر کاربران تأثیر منفی بگذارد، تأیید می کند.

لازم به ذکر است که رسوایی ترین سند مربوط به مدیران ارشد از جمله بن گومز، یکی از مهندسان اصلی مسئول الگوریتم جستجوی گوگل است.

به نظر می رسد PDF مستند بحث ایمیل، اصرار طولانی مدت گوگل را مبنی بر اینکه تیم تحقیقاتی از طرف تبلیغات شرکت فایروال شده است، می شکند.

اما باز هم، این رهبران ارشد هستند که صحبت می کنند، نه خود تیم تحقیقاتی، به استثنای بن گومز.

تیم تحقیقاتی فایروال از تیم های تبلیغاتی

کارمندان Google در طول سال‌ها، در کنفرانس‌های جستجو، در Google Hangouts و توییتر اظهارات متعددی بیان کرده‌اند که بخش جستجوی Google با بخش تبلیغات هماهنگ نیست.

به عنوان مثال، در یک 8 مه 2015 Google Hangout، جان مولر از گوگل توضیح داد که چگونه تیم جستجو از تیم تبلیغات مسدود می شود.

سوالی که او پاسخ داد در مورد شایعه ای بود که گوگل سئو را سخت تر می کند تا از تبلیغات درآمد بیشتری کسب کند.

مولر پاسخ داد:

«این قطعاً درست نیست.

بنابراین این چیزی است که ما یک فایروال بسیار بسیار قوی برای آن داریم، اساساً بین بخش پولی Google و سمت جستجوی ارگانیک.

و این چیزی نیست که بتوانیم به نوعی با هم پیوند دهیم، جایی که بگوییم الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کنیم که نتایج جستجو را بدتر می‌کند تا مردم بیشتر روی تبلیغات کلیک کنند.

…بنابراین این چیزی است که ما به طور مصنوعی سعی نمی کنیم کارها را پیچیده تر یا سخت تر کنیم یا نتایج جستجو را بدتر کنیم تا مردم روی تبلیغات کلیک کنند.

… پس از یک طرف واقعاً جدایی شدیدی بین دو طرف داریم.

از طرف دیگر، ما واقعاً باید این را در حد یکسان نگه داریم، تا بتوانیم مطمئن شویم که نتایج جستجوی ما واقعاً تا حد امکان خنثی هستند، تا حد امکان با کیفیت بالا هستند و در واقع آنچه را که کاربران می خواهند ارائه می دهند.

مدیران گوگل با تیم گوگل ادز کار کردند

  Google انتشار به‌روزرسانی ضد هرزنامه اکتبر ۲۰۲۳ را تکمیل کرد

ایمیل 2019 از یک مدیر تبلیغات گوگل، جری دیشلر می آید. برای یک نگهدارنده ChromeOS به نام جان مالتیس ارسال شد.

همچنین بن گومز، که از روزهای اولیه روی الگوریتم جستجوی گوگل کار می‌کرد، و پرابهاکار راغاوان، معاون اجرایی که در جستجو و همچنین Google Ads مشارکت داشته، در بحث ایمیل شرکت می‌کنند.

دیشلر، رئیس گوگل ادز، نوشت:

تیم تحقیقاتی با ما کار می کنند تا راه اندازی یک ارائه جدید موبایل را تا پایان ماه مه تسریع بخشند، که درآمد بسیار مثبتی ایجاد خواهد کرد (اعداد دقیق هنوز در حال تغییر هستند)، اما هنوز کافی نخواهد بود.

بهترین شانس ما برای پشت سر گذاشتن این سه ماهه این است که در اسرع وقت از کروم درخواست تزریق حداقل (تدوین شده)٪ را دریافت کنیم.

او این اظهارات را با ابراز تاسف و تاسف دنبال کرد که اگر قیمت سهام گوگل کاهش یابد، همه اعضای تیم چقدر ناامید خواهند شد زیرا طرف تبلیغات به اندازه کافی خوب عمل نکرده است.

صادقانه بگویم، اینکه هر کسی که در الگوریتم گوگل دخیل است، در حال صحبت با ChromeOS و تیم های تبلیغاتی در مورد راه هایی برای افزایش مصنوعی عبارت های جستجو برای کمک به دستیابی به اهداف عملکرد در بخش تبلیغات برای سه ماهه، تکان دهنده است.

و هر چقدر هم که ناامید کننده به نظر برسد، وضعیت از این هم بدتر است.

سپس مدیران توضیح می‌دهند که چگونه عدم دستیابی به اهداف درآمدی آنها بر ثروت شخصی آنها تأثیر می‌گذارد.

دیشلر ادامه می دهد:

من بیشتر از یک فرد معمولی به درآمد اهمیت می‌دهم، اما فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم موافق باشیم که برای همه تیم‌های ما که سعی می‌کنند در مناطق پرهزینه زندگی کنند، یک کاهش دیگر دلاری (تدوین‌شده) در قیمت سهام خوب نخواهد بود. روحیه، بدون ذکر تأثیر عظیم بر تیم فروش ما.

در پاراگراف بعدی، او به “رویکرد ناب” گوگل ابراز افتخار می کند و می گوید که نمی خواهد “فرهنگ هیچ تیمی را مسموم کند.”

و در نفس های بعدی، همان موقع است که شروع به پخش زهر می کند و می گوید:

من نمی‌خواهم پیام این باشد که «ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا تیم تبلیغاتی به درآمد نیاز دارد». این یک پیام بسیار منفی است.

اما سوال من این است – بر اساس موارد فوق – فکر می کنیم بهترین تصمیم برای گوگل در کل چیست؟

… آیا تنظیمات دیگری در رتبه بندی وجود دارد که بتوانیم به سرعت انجام دهیم؟

Anil Sabharwal، یکی از مدیران ارشد کروم، در پاسخ می گوید که آنها باید تغییراتی در رتبه بندی جستجو ایجاد کنند (ظاهراً به نفع Google Ads، که زمینه کل ایمیل است).

  آنها چیست و چگونه می توان آنها را دریافت کرد؟

واضح است که او نگران “مطبوعات بد” در رویداد آتی Google IO است.

صبهاروال پاسخ داد:

«…ما هیچ فشار بدی در اطراف IO نمی‌خواهیم، ​​بیایید راه‌حل‌های #1 و #2 را هم‌اکنون به کار ببریم و از آن لذت ببریم.

همچنین بیایید آزمایش‌های رتبه‌بندی جستجو را در اسرع وقت شروع کنیم و پس از دریافت داده‌ها، آن‌ها را به کار ببریم.

بعداً در زنجیره ایمیل، آنیل سابهاروال این سوال را مطرح می‌کند که رهبران تا چه حد مایلند از نظر تأثیر منفی بر تجربه کاربر، حفظ طولانی‌مدت و انگیزه تیم بروند.

او سپس در مورد تغییرات در رتبه بندی جستجو صحبت می کند:

“ما در اینجا در حال پیشرفت هستیم و امیدوارم بهبود رتبه بندی جستجو در Omnibox نیز منجر به افزایش قابل توجهی در SQV شود، اما من درک می کنم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم.”

«بهبودهای» مورد بحث راهی برای افزایش درخواست‌های جستجو و احتمالاً درآمد تبلیغاتی است.

در بخشی دیگر از زنجیره ایمیل، جری دیشلر به دستاوردهای کوتاه مدت ناشی از معکوس ، “از دست دادن درآمد پرس و جو” اشاره می کند و به تجربیات مربوط به تحقیقات کروم و گوگل اشاره می کند.

سپس اشاره می کند که آنها باید در افزایش درآمد تبلیغاتی تهاجمی تر عمل کنند.

دیشلر می نویسد:

این شروع خوبی است، اما در مجموع ما باید دریابیم که چگونه کارهای بیشتری انجام دهیم و این کار ضروری است زیرا همچنان با این بادهای مخالف قوی در سه ماهه دوم روبرو هستیم.

Anil Sabharwal، رئیس Chrome، بعداً درباره تغییرات Chrome، به ویژه تغییرات Omnibox که برای افزایش جستارهای جستجو طراحی شده است، صحبت می‌کند و کار تیم Chrome برای افزایش عبارت‌های جستجو را «قهرمانانه» تحقیق می‌نامد.

  5 choses à améliorer • Yoast

او نوشت:

1…ما توانستیم برای اجرای دو تغییر (پیشنهاد موجودیت و پیشنهاد دنباله) که به ترتیب پرس‌و‌جوها را به‌ترتیب (تدوین‌شده) و (تجدیدشده) درصد افزایش می‌دهد، تأییدیه‌ای را دریافت کنیم.

2. ما بلافاصله آزمایش‌هایی را برای بهبود رتبه‌بندی جستجو در omnibox (نتایج جستجوی بیشتر و فشار جستجو به بالا) راه‌اندازی می‌کنیم.

تغییرات گوگل در کروم به قدری شدید بود که این آزمایش ها مورد توجه نظر دهندگان در Reddit قرار گرفت.

مدیر اجرایی این که Redditors فکر می کرد این آزمایش یک “اشکال” بود، طنز آمیز بود.

یکی دیگر از نمایشگاه های دولتی شامل بحثی است که در سال 2017 ارائه شده است که در آن طرف تبلیغاتی نسبت به دیواری که تیم تبلیغاتی را از تیم تحقیقاتی جدا می کند، ابراز ناامیدی می کند.

بحث توجه را به این واقعیت جلب می کند که طرف جستجو باید “سهمیه پرس و جو” را در نظر بگیرد.

سند نشان می دهد:

تبلیغات/درآمد
…مدل قدیمی پرتاب ، اشیاء روی دیوار به سمت آنها از کارایی خود گذشته است …

پیشنهاد می‌شود که تیم جستجو اهداف جدیدی را در مورد سهمیه‌های پرس و جو، تمرکز بر جستارهای قابل کسب درآمد، و تمرکز مجدد تجربه جستجو در کشورهای با درآمد بالا در نظر بگیرد…»

این مقاله ترس های تیم تحقیقاتی را در مورد اقداماتی که می تواند منجر به “تجارب جستجوی غیرطبیعی” به دلیل تلاش برای کسب درآمد از تبلیغات شود، ترسیم می کند.

بنابراین اینطور نیست که تیم تحقیقاتی خود در تقلب در تحقیقات در خدمت درآمد بیشتر از تبلیغات شریک باشند.

مقاله دوم تصدیق می‌کند که خود تیم تحقیقاتی نمی‌خواست در فعالیت‌هایی شرکت کند که تأثیر منفی بر کاربران بگذارد.

خواندن کل سند ایمیل در قالب PDF.

خواندن دومین نمایشگاه با فرمت PDF این به ایده “سهمیه پرس و جو” برمی گردد

تماشا کنید که جان مولر در مورد دیوار آتش بین جستجو و تبلیغات در 41 دقیقه صحبت می کند:

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-execs-scheme-to-increase-ad-revenues/497461/