وبلاگ

سایت خود را با چک لیست دسترسی • Yoast بهینه کنید

دسترس‌پذیری به شما کمک می‌کند محتوای خود را برای مخاطبان گسترده‌تری باز کنید، بنابراین افراد بیشتری می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. در اینجا یک منبع عالی برای کمک به شما برای شروع وجود دارد لیست کنترل های دسترسی تولید شده توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C). در این مقاله، چند بررسی مهم را برجسته می‌کنیم، پس حتماً بقیه چک لیست را نیز بخوانید. بیایید وب سایت خود را برای آن بهینه کنیم هر یک بازدید کننده!

دسترسی چیست و چرا اهمیت دارد؟

دسترس‌پذیری به این معنی است که اطمینان حاصل شود که افراد زیادی می‌توانند از سایت شما استفاده کنند. منطقی است، درست است؟ پس از همه، شما یک وب سایت ایجاد کرده اید زیرا می خواهید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. و با پیروی از چک لیست، از دستیابی شما مطمئن می شوید هر ،.

اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است برخی از افراد نتوانند به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند. شما بخش بزرگی از مخاطبان خود را نادیده می گیرید و در نتیجه بسیاری از فرصت های تعامل و سئو را از دست خواهید داد. پس بیایید دست به کار شویم و بررسی های دسترسی را بررسی کنیم!

یک متن معادل ارائه کنید

برای هر عنصر غیر متنی، باید یک معادل متنی ارائه دهید. این برای چیزهایی مانند تصاویر، و همچنین برای همه چیز از مناطق نقشه تصویر و GIF های متحرک گرفته تا فایل های صوتی و تصویری مستقل صدق می کند. این کار را می توان با alt یا longdesc به عنوان مثال برچسب ها

برای ویدیوها، این کار را می توان با اضافه ، زیرنویس به ویدیوهای خود انجام داد. اگر ویدیوهای خود را در YouTube آپلود کنید، می توانید به YouTube اجازه دهید به طور خودکار زیرنویس ایجاد کند. با این حال، خوب است آنها را مرور کنید و بررسی کنید که آیا درست هستند یا خیر.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 27 فوریه 2024

همین امر در مورد TikTok و حلقه های اینستاگرام نیز صدق می کند. اکثر شبکه‌های اجتماعی زیرنویس‌های خودکار را ارائه می‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده می‌کنید! و فراموش نکنید که وقتی قسمت غیر متنی تغییر می کند، تگ های alt یا زیرنویس را تغییر دهید.

به رنگ ها و کنتراست خود توجه کنید

برای افرادی که کوررنگ یا کم بینا هستند، برخی از ترکیبات رنگی و تضادها کارایی ندارند. آنها قادر به خواندن متن شما نخواهند بود. به همین دلیل است که همیشه باید بررسی کنید که آیا کنتراست و رنگ های وب سایت شما با هم کار می کنند یا خیر.

جدولی با دو ستون  ستون سمت چپ نام دارد: نمونه های بد.  از بالا به پایین نوشته شده است: آبی روی سیاه بد است، سبز روی نارنجی بد است، قرمز روی سبز بد است، خاکستری روی بنفش بد است.  ستون سمت راست با عنوان: Good Examples.  از بالا به پایین می‌توان خواند: زرد روی سیاه خوب است، سیاه روی نارنجی خوب است، سیاه روی سبز خوب است، سفید روی بنفش خوب است.  رنگ متن و پس زمینه با متن مطابقت دارد.
نمونه ای از تضاد رنگ خوب و بد

روش سریع و آسان؟ تبدیل وب سایت شما در مقیاس خاکستری. به این ترتیب شما به سرعت متوجه خواهید شد که چه چیزی قابل خواندن است و چه چیزی نیست. همچنین می توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید کنتراست یک صفحه وب را بررسی کنید. علاوه بر این، ما مقاله‌ای در مورد ابزارهای دسترسی داریم که در آن به کنترل‌های دسترسی عمیق‌تر برای رنگ و کنتراست اشاره می‌کنیم.

سوسو زدن

آیا می دانستید که اگر محتوا بیش از سه بار در ثانیه فلش شود، بالقوه خطرناک است؟ این می تواند در برخی افراد باعث تشنج فتوپیلپتیک شود. اما به طور کلی چشم را نیز خسته می کند. به همین دلیل است که باید از استفاده از این نوع سوسو زدن با گیف های متحرک، متن های چشمک زن و غیره خودداری کنید. و اگر تو باید از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که کاربران می توانند سوسو زدن را خاموش کنند.

مطمئن شوید که وب سایت شما می تواند با رابط صفحه کلید استفاده شود

این کنترل دسترسی به‌ویژه برای افرادی که از دست‌هایشان کم یا اصلاً استفاده نمی‌کنند یا اصلاً استفاده نمی‌کنند، مهم است. آنها برای پیمایش وب سایت شما به صفحه کلید متکی هستند.

کاربران صفحه کلید معمولا از زبان برای پیمایش در عناصر تعاملی مانند پیوندها، دکمه ها و فیلدهای ورود متن. یک کاربر صفحه کلید بینا (کسی که می تواند ببیند) باید بتواند ببیند که روی چیزی با زبان کلید این فوکوس معمولاً با یک حاشیه یا برجسته در اطراف عنصر نشان داده می شود. بنابراین مطمئن شوید که سایت شما نیز این را به وضوح نشان می دهد!

تصویری از صفحه اصلی Yoast.  یک طرح کلی سیاه از Yoast SEO برای عنوان Shopify وجود دارد.
هنگامی که از کلید تب در سایت ما استفاده می کنید، یک طرح کلی سیاه نشان می دهد که روی چه چیزی تمرکز کرده اید

سعی کنید از سایت فقط برگه خود استفاده کنید! ببینید آیا آسان است یا نه، مطمئن شوید که آن را تعمیر کنید.

  از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید • Yoast

به کاربران اجازه می دهد تا ضرب الاجل ها را کنترل کنند

احتمالاً می توانید تصور کنید که پیمایش یک وب سایت با صفحه کلید به جای مکان نما همیشه آنقدر سریع نیست. بنابراین، وظایف محدود به زمان می تواند برای کاربران صفحه کلید استرس زا باشد. و نه تنها آنها، بلکه افرادی که دارای ناتوانی حرکتی یا اختلال اضطراب فراگیر هستند، و همچنین افرادی که خواندن آنها بیشتر طول می کشد یا دارای بینایی ضعیف هستند نیز ممکن است در رعایت محدودیت های زمانی دچار مشکل شوند.

به همین دلیل است که باید به کاربران اجازه دهید تا زمان‌های زمانی را کنترل کنند، یا حداقل 20 ثانیه قبل از پایان زمان به آنها هشدار دهید. در صورت امکان، به آنها اجازه دهید که تمدید دریافت کنند.

از زبان روشن و ساده استفاده کنید

چک لیست می گوید: از واضح ترین و ساده ترین زبان مناسب برای محتوای سایت استفاده کنید. سعی نکنید همه چیز را خیلی پیچیده کنید. و مراقب اختصارات (خوانندگان صفحه نمایش نمی توانند آنها را درک کنند) و عبارات اصطلاحی باشید! اگرچه این ممکن است برای شما به عنوان یک زبان مادری منطقی باشد، اما همیشه به خوبی ترجمه نمی شود. برای مثال، اگر بخواهیم بنویسیم «حالا میمون از آستینش بیرون می‌آید» که یک اصطلاح هلندی است، احتمالاً تصور نمی‌کنید که منظور ما این است که بالاخره یک نفر دارد نشان می‌دهد که واقعاً چه شکلی است.

تصویر مرد سفیدپوستی با میمونی روی بازویش.  متن روی تصویر می گوید: حالا میمون از آستین بیرون می آید.
تصویر از stuffdutchpeoplelike.com

واضح است که نوشتن نه تنها برای دسترسی به سایت شما مفید است، بلکه برای سئو و تجربه کاربری شما به طور کلی مفید است. برای کمک به شما، تجزیه و تحلیل خوانایی را در افزونه خود ایجاد کرده ایم. این تحلیل به شما کمک می کند تا متون بهتری بنویسید. متن شما را اسکن می‌کند و به شما می‌گوید، برای مثال، اگر پاراگراف‌های شما خیلی طولانی هستند، یا اگر از صدای منفعل بیش از حد استفاده می‌کنید.

  Top Google Analytics SEO Reports to Track & Boost Performance

به کاربران خود کمک کنید از اشتباهات جلوگیری کنند

فرض کنید خدماتی را ارائه می‌دهید که در آن افراد باید اطلاعات شخصی خود را پر کنند، یا افراد می‌توانند در سایت شما یک مسابقه شرکت کنند تا بفهمند کدام محصول با خواسته‌های آنها مطابقت دارد. مهم نیست که چقدر خوب از قبل توضیح دهید، مردم همیشه اشتباه خواهند کرد. مهم این است که وقتی اشتباه می کنند به مردم چه می گویید.

به کاربران خود بگویید چه اشتباهی انجام داده‌اند و به آنها پیشنهادی آسان و قابل درک در مورد نحوه درست انجام دادن آن بدهید. از زبان سخت استفاده نکنید اگر کسی گزینه اشتباه را انتخاب کند چه؟ در صورت امکان، مطمئن شوید که کاربران می توانند اقدامات خود را لغو کنند. در غیر این صورت، در پایان نظرسنجی / مسابقه / و غیره به آنها فرصت دهید. برای بررسی و تایید یا تصحیح پاسخ های خود.

بیشتر بخوانید: نوشتن محتوای قابل دسترس: 4 بررسی که می توانید با Yoast SEO و Block Editor انجام دهید »

اگر نمی توانید سایت خود را ویرایش کنید چه باید کرد؟

به صراحت بگویم: اکثر بررسی های دسترسی ذکر شده در این مقاله دشوار نیستند. و خوشبختانه، بیشتر تم های وردپرس و سایر سازندگان وب سایت بیشتر بر روی دسترسی تمرکز می کنند. با این حال، اگر تم یا سایت شما در حین اجرای این تغییرات دسترسی عالی همکاری نمی کند، احتمالاً باید موضوع بهتری برای سایت خود پیدا کنید.

نتیجه: دست به کار شوید!

وقتی به دسترسی فکر می کنید، در واقع به طراحی، استفاده از محتوای متنی و چند رسانه ای و ساختار سایت خود فکر می کنید. بنابراین به رنگ ها و کنتراست، تگ های alt و زیرنویس های خود نگاه کنید. و سعی کنید از سایت خود فقط با سایت خود استفاده کنید زبان کلید بیایید مطمئن شویم که وب سایت شما برای همه قابل دسترسی است.

به خواندن ادامه دهید: ابزارهای دسترسی آسان با استفاده »

منبع: https://yoast.com/accessibility-checklist/