هارو مدتی است که مرده است
وبلاگ

هارو مدتی است که مرده است

مورد علاقه هر سئو لینک بیلدینگ ابزار همکاری HARO هفته گذشته توسط Cision به طور رسمی بازنشسته شد. اکنون در یک محصول جدید ادغام شده است: اتصال.

من چیزی در مورد ابزار جدید نمی دانم. من آن را امتحان نکرده ام. اما پس از تلاش برای استفاده از HARO اخیرا، نمی توانم بگویم که از مرگ آن متعجب یا ناراحت هستم. او مدتی است که یک جسد در حال راه رفتن است.

من خیلی وقت پیش از HARO برای لینک بیلدینگ استفاده کردم. کار کرد. اما چند ماه پیش، زمانی که تصمیم گرفتم ایده‌های «متخصص» را برای پست‌هایمان پیدا کنم، پلتفرم را از طرف دیگر کشف کردم.

تنها پس از چند دقیقه کار، صدها زمین به دست آوردم:

صدها مکان من فقط از سه درخواست HARO دریافت کردم

بنابراین، یک فنجان قهوه گرفتم و شروع به مطالعه آنها کردم. طولی نکشید که اراده زندگی را از دست دادم. همه استدلال‌های دیگر مانند مزخرفات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی تنبل از کسی به نظر می‌رسیدند که قطعا متخصص نبود

اینجا یکی هست:

نمونه زمین تولید شده توسط هوش مصنوعی در HAROنمونه زمین تولید شده توسط هوش مصنوعی در HARO

به طور جدی. کی اینطوری مینویسه من یک ، به خود اعتراف هستم (هر پسری اعضای باشگاه مردان کسل کننده اینجا؟)، و حتی من نیستم که کدر…

فکر نمی کنم بیشتر از 30-40 پاسخ را طی کرده باشم. من فقط نمی توانستم خودم را مجبور به انجام آن کنم. مثل اینکه با ChatGPT مکالمه ای داشته باشید…و نه خیلی خوب!

حتی با وجود اینکه من فقط چند ده مورد از تعداد زیادی که دریافت کردم را مرور کردم، یکی برایم متمایز بود:

  پیش نمایشی از آنچه در آینده است • Yoast
نمونه ای از زمین HARO که توجه من را به خود جلب کردنمونه ای از زمین HARO که توجه من را به خود جلب کرد

باور کنید یا نه، این پاسخ از سوی یکی از مشتریان سابق من که یک آژانس سئو در بریتانیا را اداره می کند، آمده است. با توجه به دانش و تجربه او (در واقع زمانی که در اسکایپ با سؤالات او را آزار می دادم، در واقع چیزهای زیادی در مورد SEO به من آموخت)، این سخنرانی به دو دلیل زنگ خطر را به صدا در آورد:

  1. من واقعاً شک دارم که او وقت خود را صرف پاسخ دادن به سؤالات HARO کند
  2. من به درستی می دانم که او از طرفداران نیل پاتل نیست (متاسفم، نیل، اما من مطمئن هستم که شما از شهرت خود در این مرحله آگاه هستید!)

بنابراین… تصمیم گرفتم با او مقابله کنم

این همان چیزی است که او گفت:

شهودم تایید شد ;)شهودم تایید شد ;)

تکان دهنده.

من او را برای جزئیات بیشتر فشار دادم:

من یک معامله واقعا خوب دریافت می کنم و به ازای هر پیوند به جای xxxx پوند در ماه برای تعداد X مکان پرداخت می کنم. (…) پاسخ هایی که دیدید ایده آل نیستند، اما این ریسکی است که من حاضرم آن را بپذیرم، زیرا به طور واقع بینانه، زمان لازم برای انجام آن را ندارم. او انگلیسی زبان مادری نیست، اما مجبور شدم چند بار در مورد استفاده واضح از هوش مصنوعی با او صحبت کنم. در سایت های کم هزینه برایم مهم نیست، اما در سایت های معتبر باید بیشتر اصلاح شود.

من فکر می کنم که تقریباً وضعیت هارو قبل از مرگش را خلاصه می کند. بسیاری از طرح ها فقط پاسخ های هوش مصنوعی از سئوکارانی بود که سعی می کردند برای مشتریان خود پیوند ایجاد کنند.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 7 دسامبر 2023

خودتان را اشتباه نگیرید. من اینجا سایه نمی اندازم. من می دانم که یافتن پیوندهای خوب سخت است، بنابراین باید کاری را انجام دهید که جواب می دهد. و واقعیت این است که HARO انجام داد کار فقط به مثال زیر نگاه کنید. می توانید از لنگر و متن اطراف در Ahrefs متوجه شوید که این پیوندها تقریباً با HARO ایجاد شده اند:

نمونه ای از پیوندهای ساخته شده با HARO، از طریق کاوشگر سایت Ahrefsنمونه ای از پیوندهای ساخته شده با HARO، از طریق کاوشگر سایت Ahrefs

اما مشکل همین بود. HARO در آن زمان به قدری خوب کار می کرد که فقط مسئله زمان بود که اسپمرها و تیم #scale آن را برای همه خراب کنند. این همان چیزی است که اتفاق افتاد و اکنون HARO دیگر وجود ندارد. بنابراین…

اگر شما یک سازنده لینک هستیدمن فکر می کنم زمان آن رسیده است که بپذیریم که لینک سازی HARO مرده است و ادامه دهیم.

هیچ تاکتیکی برای همیشه کار نمی کند. این است قانون کلیک های بیهوده به همین دلیل است که دیگر نمی بینید که سئوکاران با تاکتیک هایی مانند لینک سازی شکسته موفقیت بزرگی داشته باشند. آن‌ها تاکتیک‌های نوآورانه‌تری را اتخاذ کرده‌اند یا به جرأت می‌توانم بگویم، فقط لینک‌ها را خریداری کرده‌اند.

یادداشت جانبی.

در مورد خرید پیوندها، اینجا چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید: اگر به صورت اتصالی برای مکان‌ها هزینه‌ای دریافت می‌کند، آیا لینک‌هایی که از طریق آن مکان‌ها ساخته می‌شوند از نظر فنی هزینه پرداخت می‌کنند؟ اگر چنین است، آیا آنها سیاست های ضد هرزنامه گوگل را نقض می کنند؟ این یک دنیای قدیمی تیره و تار است، این سئو سایت، نه؟

اگر روزنامه نگار هستید، ممکن است به صورت اتصالی ارزشش را داشته باشد. اما از آنجایی که کارشناسان برای ارائه هزینه دریافت می کنند، احتمالاً پاسخ های زیادی دریافت نخواهید کرد. این ممکن است چیز خوبی باشد. ممکن است هرزنامه کمتری دریافت کنید. یا ممکن است فقط توسط SEO ها با جیب های عمیق اسپم شوید. هیئت منصفه در حال حاضر خارج است.

  What Is a Top Level Domain (TLD)? Top Level Domains Explained

توصیه من؟ به دنبال روش های جایگزین، مانند یافتن و تماس مستقیم با کارشناسان باشید. شما به راحتی می توانید از ابزارهایی مانند Content Explorer برای یافتن افرادی که مطالب زیادی در مورد موضوع نوشته اند و احتمالاً متخصص هستند استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر محتوایی را با «بک لینک» در عنوان جستجو کنید و به برگه نویسندگان بروید، ممکن است یک نام آشنا ببینید. 😉

افرادی را برای درخواست اطلاعات در Ahrefs Content Explorer پیدا کنیدافرادی را برای درخواست اطلاعات در Ahrefs Content Explorer پیدا کنید

نمی‌دانم که آیا خودم را یک متخصص خطاب کنم یا نه، اما اگر در رسانه‌های اجتماعی با من تماس گرفتید یا برای من ایمیل ارسال کردید، خوشحال می‌شوم که یک نقل قول به شما بدهم (در اینجا نحوه یافتن آدرس ایمیل – ایمیل من آمده است).

از طرف دیگر، می توانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا در رسانه های اجتماعی به شما بازخورد بدهند. من اخیراً این کار را با یک نظرسنجی در X انجام دادم و بسیاری از پاسخ‌ها را در راهنمای خود در مورد بک لینک‌های سمی گنجانده‌ام.

من به طور غیر مستقیم در شبکه های اجتماعی به جستجوی اطلاعات می پردازممن به طور غیر مستقیم در شبکه های اجتماعی به جستجوی اطلاعات می پردازم

هر یک از گزینه‌ها سریع‌تر از استفاده از HARO است، زیرا نیازی نیست صدها پاسخ را به دنبال سوزنی در انبار کاه جستجو کنید. اگر با من مخالفید و همچنان HARO را دوست دارید، راحت باشید به من بگو چرا در 😉

منبع: https://ahrefs.com/blog/rip-haro/