A brown cardboard price tag with a twine string and a black dollar sign symbol, influenced by the Link Tax Law, set against a dark gray background.
وبلاگ

گوگل لینک های خبری در کالیفرنیا را به دلیل «مالیات لینک» محدود می کند

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد دسترسی برخی از کاربران این ایالت به سایت های خبری کالیفرنیا را کاهش دهد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که گوگل برای تصویب احتمالی قانون حفاظت از روزنامه‌نگاری کالیفرنیا (CJPA) آماده می‌شود، لایحه‌ای که پلتفرم‌های آنلاین مانند گوگل را ملزم می‌کند به ناشران اخبار برای پیوند به محتوایشان پول پرداخت کنند.

قانون حفظ روزنامه نگاری کالیفرنیا چیست؟

CJPA که در مجلس قانونگذاری ایالتی کالیفرنیا معرفی شد، با ایجاد آنچه گوگل “مالیات لینک” می نامد، از روزنامه نگاری محلی حمایت می کند.

در صورت تصویب، این قانون شرکت‌هایی مانند گوگل را مجبور می‌کند که به رسانه‌ها هنگام ارسال خوانندگان به مقاله‌های خبری پول پرداخت کنند.

با این حال، گوگل معتقد است که این رویکرد نیاز به بازنگری دارد و می تواند به جای کمک به صنعت خبر آسیب برساند.

جعفر زیدی، نایب رئیس مشارکت های خبری جهانی در گوگل، در یک پست وبلاگی گفت:

این به نفع شرکت‌های رسانه‌ای و صندوق‌های تامینی – که برای این لایحه لابی کرده‌اند – خواهد بود و می‌تواند از بودجه CJPA برای ادامه خرید روزنامه‌های محلی کالیفرنیا، محروم ، روزنامه‌نگارانشان و ایجاد روزنامه‌های سایه بیشتر که با یک تیم کوچک کار می‌کنند و فقط تولید می‌کنند، استفاده کند. محتوای کم هزینه و اغلب با کیفیت پایین.

پاسخ گوگل

برای ارزیابی تأثیر بالقوه CJPA بر خدمات خود، Google در حال انجام آزمایشی با درصدی از کاربران کالیفرنیا است.

  The Best Time To Post On Instagram (2023)

در طول این آزمایش، گوگل پیوندهایی به سایت های خبری کالیفرنیا را که قانون پیشنهادی می تواند پوشش دهد، حذف خواهد کرد.

زیدی می گوید:

“برای آماده شدن برای پیامدهای احتمالی CJPA، ما در حال شروع یک آزمایش کوتاه مدت برای درصد کمی از کاربران کالیفرنیایی هستیم. فرآیند آزمایش شامل حذف پیوندها به سایت‌های خبری کالیفرنیا است که احتمالاً توسط CJPA پوشش داده می‌شود تا تأثیر این قانون بر تجربه محصول ما اندازه‌گیری شود.

گوگل می گوید تنها 2 درصد از جستارهای جستجو مربوط به اخبار است

زیدی تغییر عادات مصرف اخبار مردم و تأثیر آن بر جستارهای جستجوی گوگل را برجسته کرد (تاکید از من است):

“به خوبی شناخته شده است که مردم اطلاعات را از منابعی مانند ویدئوهای کوتاه، خبرنامه های موضوعی، شبکه های اجتماعی و پادکست های مدیریت شده دریافت می کنند و بسیاری از آنها به طور کلی از اخبار اجتناب می کنند. مطابق با این روندها، تنها 2% از پرس و جوها در جستجوی گوگل مربوط به اخبار هستند

علیرغم درصد پایین درخواست‌های خبری، گوگل می‌خواهد به ناشران کمک کند تا در پلتفرم‌های خود دیده شوند.

زیدی می‌گوید، با این حال، «CJPA که در حال حاضر ساخته شده است، به این سرمایه‌گذاری‌ها پایان می‌دهد».

فراخوانی برای رویکردی متفاوت

در شکل فعلی خود، گوگل استدلال می کند که CJPA اطلاعات در کالیفرنیا را نقض می کند و می تواند اوضاع را برای همه طرف ها بدتر کند.

این شرکت از قانونگذاران می‌خواهد که رویکردهای جایگزین برای حمایت از صنعت خبر بدون آسیب رساندن به رسانه‌های کوچک محلی را در نظر بگیرند.

  Lower-Funnel Marketing: A Complete Beginner’s Guide

گوگل می گوید که در دو دهه گذشته کارهای زیادی برای کمک به ناشران اخبار در نوآوری انجام داده است:

«ما Google News Showcase را که در 26 کشور از جمله ایالات متحده حضور دارد و بیش از 2500 نشریه شرکت کننده دارد، مستقر کرده ایم. از طریق Google News Initiative، ما با بیش از 7000 ناشر خبری در سراسر جهان، از جمله 200 سازمان خبری و 6000 روزنامه نگار تنها در کالیفرنیا، شریک شده ایم.

زیدی پیشنهاد کرد که یک صنعت خبری سالم در کالیفرنیا به حمایت دولت ایالتی نیاز دارد. و پایگاه بزرگی از شرکت های خصوصی

همانطور که روند قانونی ادامه دارد، Google مایل است با ناشران و قانونگذاران کالیفرنیا همکاری کند تا راه‌های جایگزینی را که به آن اجازه می‌دهد به پیوند به اخبار ادامه دهد، کاوش کند.


تصویر ویژه: اسماعیل خوان/شاتراستاک

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-limits-news-links-in-california-over-proposed-link-tax-law/513810/