گوگل توضیح می دهد که چرا قدرت تبلیغات "مهم" است زیرا نگرانی ها را برطرف می کند
وبلاگ

گوگل توضیح می دهد که چرا قدرت تبلیغات “مهم” است زیرا نگرانی ها را برطرف می کند

برخی از تبلیغ کنندگان گوگل متقاعد شده اند که قدرت تبلیغات یک معیار غیر ضروری است که باید نادیده گرفته شود.

ابزار تشخیصی که توسط موتور جستجو به عنوان روشی موثر برای کمک به بازاریابان برای ایجاد تبلیغات بهتر معرفی می‌شود، با انتقادات زیادی مواجه شده است و برخی آن را «اتلاف وقت» می‌خوانند. علاوه بر این، بسیاری از بازاریابان متوجه روند عجیبی شده‌اند: کمپین‌هایی که دارای رتبه‌بندی «ضعیف» در تبلیغات هستند اغلب از کمپین‌هایی که رتبه «عالی» دارند، بهتر عمل می‌کنند.

با تشدید بحث، بازاریابان PPC چقدر باید به قدرت تبلیغات توجه کنند؟

“امتیاز قدرت تبلیغات مهم نیست”

Mateja Matić، بنیانگذار Dominate Marketing و متخصص بازاریابی آنلاین برای بیش از یک دهه، نظرات خود را در مورد قدرت تبلیغات به اشتراک گذاشت. علیرغم تاکید گوگل بر این موضوع، Matić فاش کرد که هنگام ایجاد کمپین، قدرت تبلیغات را در اولویت قرار نمی دهد.

او پس از انجام آزمایش‌های بی‌شماری، گفت که تبلیغات ریسپانسیو گوگل هرگز بهتر از تبلیغاتی که به صورت دستی تنظیم کرده بود، عمل نمی‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، به توصیه های خودکار گوگل اعتماد ندارد. او در مورد ایکس:

  • اگر در Google Ads تازه کار هستید باید از آن آگاه باشید این است که توصیه های Google لزوماً بهترین چیزها برای حساب شما نیستند. من از تجربه می توانم به شما بگویم که اکثر چیزهایی که آنها در حساب شما توصیه می کنند مانند سایر کارهایی که می توانید برای بهبود لیست خود انجام دهید، کار نمی کنند.
  • «فکر نمی‌کنم امتیاز قدرت تبلیغات معنایی داشته باشد. من برخی از تبلیغات دارم که عملکرد بسیار خوبی دارند و دارای امتیاز قدرت تبلیغاتی بسیار ضعیفی هستند. می‌گوید “ضعیف” و با این حال نرخ تبدیل 10 تا 15 درصدی در سرنخ‌های واقعی دریافت می‌کنند.

“نگران قدرت تبلیغات نباشید”

Frederick Vallaeys، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Optmyzr، بینشی در مورد قدرت تبلیغات ارائه کرد و تأکید کرد که عملکرد استثنایی کمپین همیشه با رتبه بندی با قدرت تبلیغات بالا مرتبط نیست. به گفته Vallaeys، قدرت تبلیغات در درجه اول منعکس کننده روندهای کلی است تا تفاوت های ظریف کمپین ها و مخاطبان فردی. به همین دلیل است که حتی اگر یک کمپین با رتبه بندی کم تبلیغاتی به طور استثنایی خوب عمل کند، گوگل امتیاز را تغییر نخواهد داد.

  UA sunset, Google on trial, X's downfall and more

Vallaeys این نکته را در یک پست وبلاگ برجسته کرد و به تبلیغ کنندگان باتجربه توصیه کرد که معیارهای دیگر را بر قدرت تبلیغات اولویت دهند:

  • «اگر نگران این هستید که قدرت تبلیغات کم به این معنی است که آگهی شما کمتر نمایش داده می‌شود، مطمئن باشید که قدرت تبلیغات هیچ تأثیری بر رتبه آگهی یا امتیاز کیفی ندارد. به عبارت دیگر، اگر قدرت تبلیغات شما کم است، به این معنی نیست که گوگل اولویت تبلیغات شما را در حراج های تبلیغاتی از دست می دهد.
  • «قدرت تبلیغات بالاتر به معنای CTR بهتر، نرخ تبدیل بهتر یا امتیاز کیفیت بهتر نیست. اگر در تبلیغات تازه کار هستید یا نمی دانید چه چیزی موثر است، این را به عنوان توصیه در نظر بگیرید. اما اگر تبلیغ کننده باتجربه ای هستید، ادامه دهید و کاری را که بهترین انجام می دهید انجام دهید. اجازه ندهید با زور تبلیغات کور شوید.

‘اتلاف وقت’

آنتونی هیگمن، مدیر عامل آژانس تبلیغات آنلاین Adsquire، گفت که در هنگام ایجاد کمپین، اولویت بندی قدرت تبلیغات را آزمایش کرده است. علیرغم تلاش هایش، او متوجه شد که تاکید بر قدرت تبلیغات منجر به افزایش سرنخ های کیفی نمی شود.

پس از آزمایش‌های گسترده، هیگمن به این نتیجه رسید که کمپین‌هایی با «قدرت تبلیغات کم و سرنخ‌های خوب» را به کمپین‌هایی با هزینه‌های بالاتر و سرنخ‌های مرتبط کمتر ترجیح می‌دهد، که به نظر او «اتلاف وقت برای همه» است. هیگمن علیرغم شک و تردیدش در مورد اثربخشی Ad Strength در تولید سرنخ های با کیفیت، مشکوک است که به زودی می تواند به معیاری بر رتبه بندی تبلیغات تبدیل شود. او به Search Engine Land گفت.

  • “من فکر می کنم آنها به زودی قدرت تبلیغات را به یک عامل رتبه بندی تبلیغات تبدیل می کنند. حدود دو ماه پیش، یکی از نمایندگانی که با ما تماس گرفت، در ایمیلی گفت که “قدرت تبلیغات” عاملی در رتبه بندی تبلیغات است. فکر کنم اشتباه کرد وقتی آن را گم کردم و گفتم “ببخشید، اما قدرت تبلیغ عاملی در رتبه بندی تبلیغات نیست” او عقب نشینی کرد.
  • صرف نظر از این، قدرت تبلیغات احتمالاً بر رتبه بندی تبلیغات در آینده تأثیر می گذارد، که ناامید کننده است. فقط دعا می کنیم قبل از اینکه همه کشتی را رها کنند راه حلی پیدا کنند.
  نحوه هدایت ترافیک در Google Discover: راهنمای نهایی

گوگل پاسخ می دهد

هنگامی که Search Engine Land نگرانی های جامعه PPC را در مورد ارتباط قدرت تبلیغات مطرح کرد، برندون کراهام، معاون جستجو و تجارت گوگل، به این موضوع پرداخت. او گفت قدرت تبلیغات “بسیار مهم” است و اهمیت آن را به عنوان یک معیار ارزیابی که بازاریابان باید در اولویت قرار دهند، برجسته کرد. او گفت:

  • من نمی دانم (این ایده که قدرت تبلیغات مهم نیست) از کجا می آید. قدرت تبلیغات برای کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، مرکزی است، زیرا خلاقیت بسیار مهم خواهد بود، و قدرت تبلیغات مکانیزمی است که برای ارزیابی آن هم در حداکثر عملکرد و هم در کانال‌هایی مانند تحقیق استفاده می‌کنیم.

کراهام در ادامه توضیح داد که Ad Strength وسعت و عمق دارایی های یک کمپین را قبل از تعیین رتبه ارزیابی می کند. به گفته گوگل، این وسعت و عمق دارایی برای دستیابی به کاربران در کانال‌های مختلف، از جمله SERP، نمایش ویدئو، و دیگر فرصت‌های خلاقانه، حیاتی است. گوگل این جنبه را در اولویت قرار می دهد زیرا تضمین می کند که کمپین ها به خوبی مجهز هستند تا به طور موثر کاربران را در پلتفرم ها و قالب های مختلف درگیر کنند.

نقش پرفورمنس مکس

کراهام خاطرنشان کرد که PMax قابلیت های تولید دارایی را ارائه می دهد که می تواند قدرت تبلیغات را بهبود بخشد. او تاکید کرد که تبلیغ‌کنندگانی که از قابلیت‌های تولید دارایی PMax در هنگام ایجاد کمپین استفاده می‌کنند، 63 درصد بیشتر احتمال دارد به یک امتیاز قدرت تبلیغات خوب یا عالی دست یابند. این نشان دهنده اثربخشی Performance Max در بهینه سازی عناصر تبلیغاتی و بهبود عملکرد کمپین است. او اضافه کرد:

  • «تبلیغ‌کنندگان باید با سرعت مصرف‌کنندگان سازگار شوند تا مطمئن شوند که تبلیغات مناسب را در زمان مناسب به کاربر مناسب ارائه می‌کنند – اما بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، بزرگ و کوچک، برای ارائه دسترسی و عمق دارایی‌های مورد نیاز تلاش می‌کنند. اگر از قابلیت‌های تولیدی PMax استفاده کنید، واقعاً به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات مناسب را در زمان مناسب به کاربر مناسب نشان دهند. این واقعاً می تواند وعده کاری را که بازاریابی برای مدتی در تلاش بوده انجام دهد را برآورده کند.
  Google Ads Tests قرار دادن عناوین در توضیحات آگهی

آیا PMax آینده تبلیغات گوگل است؟

کراهام در پایان تاکید کرد که هوش مصنوعی نشان دهنده آینده تبلیغات دیجیتال است و PMax نمونه عالی این مفهوم است. او تاکید کرد که چگونه PMax به مشاغل، به ویژه مشاغل کوچکتر با منابع محدود، توانایی ارائه طیف گسترده‌تر و عمق دارایی‌ها را ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با ترجیحات در حال تکامل مصرف‌کننده همگام شوند.

کراهام در سخنان پایانی خود بر اهمیت راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند PMax در توانمندسازی کسب‌وکارها برای رونق در چشم‌انداز دیجیتالی امروزی که به سرعت در حال تحول است، تاکید کرد. او گفت:

  • اتوماسیون آینده است و PMax بهترین نمونه هوش مصنوعی در تبلیغات است زیرا تنها نوع کمپینی است که موجودی را با استفاده از هوش مصنوعی مقیاس می‌دهد. هم پیش بینی کننده و هم مولد.
  • “ما در هر دو به رشد خود ادامه خواهیم داد زیرا باید به بازاریابان کمک کنیم تا با سرعتی که در آن کار می کنند به مصرف کنندگان برسند – PMax بهترین جلوه برای رسیدن به این هدف است. »

منبع: https://searchengineland.com/google-ad-strength-important-ppc-concerns-438824