وبلاگ

پیش نمایشی از آنچه در آینده است • Yoast

زمان های هیجان انگیزی برای کاربران وردپرس در پیش است! به روز رسانی بعدی وردپرس 6.4 در افق است و برخی از ویژگی ها و پیشرفت های هیجان انگیز را به همراه دارد. وردپرس 6.4 قرار است در 7 نوامبر 2023 منتشر شود. بنابراین، از این نسخه چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ از یک موضوع کاملاً جدید برای درخشش سایت شما گرفته تا چندین بلوک که ویرایش را آسان تر می کند، چیزهای زیادی وجود دارد که منتظر آن باشید. و این همه ماجرا نیست. تصور کنید که تصاویر خود را در یک نور کاملا جدید نشان دهید و از یک وب سایت سریعتر و روانتر لذت ببرید. کنجکاو؟ بیایید نگاهی گذرا به آنچه در راه است بیندازیم!

اصلاحات متعدد و بهبود عملکرد

اول از همه، وردپرس 6.4 فقط در مورد ویژگی های جدید نیست. همچنین در مورد پالایش مواردی است که از قبل وجود دارند. این به روز رسانی بسیاری از باگ ها را برطرف می کند و عملکرد و ثبات کلی را بهبود می بخشد. چه یک توسعه دهنده باشید و چه کاربر معمولی، این ترفندها به یک تجربه راحت تر و قابل اعتماد وردپرس کمک می کند.

یک موضوع پیش‌فرض جدید: بیست و بیست و چهار

و به یک چهره جدید سلام کنید: تم بیست و بیست و چهار. این افزوده جدید قصد دارد به وب سایت شما ظاهری تمیز و مدرن بدهد. فرقی نمی‌کند از ابتدا شروع کنید یا به تغییر در فکر هستید، این موضوع چیزی است که به آن علاقه دارید!

  Google تاریخ انقضای مدل‌های انتساب در Ads و GA4 را تأیید می‌کند
نکات برجسته تم بیست و بیست و چهار در وردپرس 6.4
نکات برجسته تم جدید، تصویر وردپرس

با در نظر گرفتن سه مورد مختلف استفاده، این تم دارای الگوهای زیادی است که به شما در ایجاد صفحات در چند ثانیه کمک می کند. موارد استفاده ای که آنها انتخاب کردند ساختن یک وب سایت به عنوان یک کارآفرین/صاحب کسب و کار کوچک، عکاس/هنرمند یا نویسنده/وبلاگر است. اما حتی اگر وب سایتی خارج از این موارد استفاده داشته باشید، تنوع قالب ها به احتمال زیاد گزینه های عالی برای ایجاد صفحات جذاب و جذاب در اختیار شما قرار می دهد.

قالب های بیست بیست و چهار در وردپرس 6.4
چند نمونه از الگوها در موضوع بیست و بیست و چهار

بلوک بهبودها

ویرایشگر بلوک با پیشرفت هایی که نوید یک تجربه ساخت بصری تر را می دهد به تکامل خود ادامه می دهد. این به‌روزرسانی تصاویر پس‌زمینه را برای بلوک‌های گروهی، تغییر نام بلوک‌های گروهی در نمای فهرست و موارد دیگر معرفی می‌کند. هدف این پیشرفت ها ساده سازی تولید محتوا است و به شما امکان می دهد به راحتی صفحات و پست های غنی و پویا ایجاد کنید.

اکنون کاربران همچنین می توانند دسته بندی ها را به قالب های بلوک خود اضافه کنند. این یک به روز رسانی است قابلیتی که در نسخه 6.3 اضافه شده است، جایی که کاربران می توانند الگوهای بلوک خود را در ویرایشگر ایجاد و ذخیره کنند. پاراگراف ها، عنوان ها، پیوندهای بعدی و قبلی و پاورقی ها گزینه جدیدی برای متن عمودی دارند. این ویژگی باید توسط موضوع فعال شود.

نمایشگر برای تصاویر

وردپرس 6.4 می داند که تصاویر در قلب هر داستان خوب قرار دارند. با ویژگی جدید لایت باکس، اکنون می‌توانید تصاویر شما را در قالب بزرگ‌تر مشاهده کنید وقتی افراد روی تصویر کلیک می‌کنند. که می تواند به شما کمک کند بدون اتلاف فضای زیاد و کاهش محتوای دیگر، تصاویر عالی ارائه دهید.

  Recherchez-vous des alternatives ?

تغییر نام بلوک های گروه و موارد دیگر

سازماندهی ضروری است، به خصوص هنگام کار با ساختارهای پیچیده صفحه. امکان تغییر نام بلوک‌های گروهی به طور مستقیم در نمای فهرست، یک تغییر بازی برای سازندگان سایت است که امکان مدیریت و شناسایی بهتر را فراهم می‌کند و در نهایت منجر به فرآیند ساخت کارآمدتر می‌شود.

تصاویر پس زمینه برای بلوک های گروهی

خلاقیت با وردپرس 6.4 محدودیتی نمی شناسد. اکنون می‌توانید تصاویر پس‌زمینه را برای بلوک‌های گروهی خود تنظیم کنید و لایه‌ای از جذابیت زیبایی شناختی بیشتری به بخش‌های خود اضافه کنید. این ویژگی برای ایجاد بخش های قهرمان، بنرها یا هر بخش بصری چشمگیر دیگری که نیاز به خلاقیت دارد عالی است.

بلاک گروه تصویر پس زمینه در وردپرس 6.4
یک تصویر پس زمینه به بلوک گروه اضافه کنید

توجه، توسعه دهندگان! برای انبوهی از ابزارهایی که برای آسان ، زندگی کدنویسی شما طراحی شده اند آماده شوید. از قلاب‌های بلوک پیشرفته گرفته تا کنترل‌های تایپوگرافی قابل تنظیم، WordPress 6.4 آماده است تا قابلیت‌های توسعه شما را تقویت کند و انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری را در ایجاد تجربیات آنلاین ارائه دهد.

تنظیمات پیوند پیشرفته دارای یک گزینه جدید است: “علامت گذاری به عنوان nofollow”. برای استفاده از این گزینه ابتدا باید یک بلوک متن مانند پاراگراف اضافه کنید. پیوند را از طریق نوار ابزار بلوک اضافه کنید، دوباره پیوند را انتخاب کنید و روی نماد قلم کلیک کنید تا گزینه ها باز شوند. سپس روی دکمه “Advanced” کلیک کنید تا پانل پیشرفته باز شود و کادر “Mark as nofollow” را علامت بزنید.

وردپرس 6.4: به زودی!

WordPress 6.4 مملو از ویژگی هایی است که برای بهبود قابلیت استفاده، بهبود زیبایی شناسی و ارائه ابزارهای پیشرفته به توسعه دهندگان طراحی شده است. خواه به دنبال ایجاد یک وب سایت پویاتر یا ایجاد محتوا بدون زحمت هستید، وردپرس جدید اینجاست تا تجربه دیجیتالی شما را بهتر از همیشه کند. همانطور که گفتیم، می توانید انتظار این به روز رسانی را در 7 نوامبر داشته باشید، بنابراین برای استفاده از تمام این ویژگی های جدید، آن تاریخ را در تقویم خود علامت بزنید!

  قدرت استفاده نشده هوش آدرس ایمیل را باز کنید

آیا می دانستید که Yoast تیم اصلی وردپرس خود را دارد؟ این گروه از کارشناسان به بهبود وردپرس کمک می کنند. آن‌ها مشکلات را برطرف می‌کنند، ویژگی‌های جدید را پیشنهاد می‌کنند و با مردم سراسر جهان کار می‌کنند تا پلتفرم را برای همه آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. این بخشی از وعده Yoast برای ساختن یک اینترنت قوی تر و دوستانه تر است!

بیشتر بخوانید: وردپرس 20 ساله شد: CMS که وب را متحول کرد! »

منبع: https://yoast.com/wordpress-6-4/