وبلاگ

چه هستند و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

متا تگ ها تگ های HTML هستند که اطلاعاتی در مورد محتوای یک صفحه وب در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار می دهند.

آنها نقش مهمی در تأثیرگذاری بر نحوه نمایش یک وب سایت در نتایج جستجو دارند و می توانند بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر بگذارند.

معمولاً متا تگ ها در قسمت اضافه می شوند

کد HTML شما به عنوان مثال :

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name="description" content="Turn the algorithm into a friend. Make your business visible online with 55+ tools for SEO, PPC, content, social media, competitive research, and more.">
</html>
</head>

در مثال بالا، از یک متا تگ به نام “متا توضیحات” استفاده شده است. در نتایج جستجو به این صورت خواهد بود:

نمونه ای از توضیحات متا در نتایج جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو اغلب توضیحات متا را در نتایج جستجو نمایش می دهند.

گوگل از چندین متا تگ پشتیبانی می کند:

نام متا تگ

شرح

مثال

شرح

توضیح مختصری از صفحه ارائه می دهد. این توضیحات اغلب در قطعه نمایش داده شده در نتایج جستجو استفاده می شود.

روبات ها

نحوه خزیدن و فهرست بندی صفحات شما توسط موتورهای جستجو را کنترل می کند. برای اجازه دادن به هر دو عمل می توانید از “index” و “follow” استفاده کنید. یا “noindex” و “nofollow” برای جلوگیری از آنها. اگر چیزی را مشخص نکرده‌اید، «index» و «follow» مقادیر پیش‌فرض هستند.

Googlebot

شبیه ربات ها، اما مخصوص گوگل.

گوگل

برخی از ویژگی های اختیاری Google را برای سایت شما غیرفعال می کند، مانند کادر جستجوی لینک سایت که به کاربران اجازه می دهد تا سایت شما را از گوگل جستجو کنند و خدمات تبدیل متن به گفتار گوگل که به کاربران اجازه می دهد صفحات وب شما را بشنوند. مقادیر پشتیبانی شده عبارتند از “nositelinkssearchbox” و “nopagereadaloud”.

بررسی سایت گوگل

مالکیت وب سایت را برای کنسول جستجوی Google بررسی می کند.

نوع محتوا و مجموعه کاراکترها

نوع محتوا و مجموعه کاراکترهای صفحه وب را مشخص می کند. این برای ارائه صحیح کاراکترهای غیر ASCII مهم است.

تازه ،

به مرورگر می‌گوید که صفحه را پس از چند ثانیه به‌طور خودکار بارگیری مجدد کند. همچنین می توان از آن برای هدایت کاربر به URL دیگر پس از مدتی استفاده کرد.

پنجره

نحوه نمایش صفحه وب در دستگاه های تلفن همراه را کنترل می کند

  PR and Content Marketing: Differences, Similarities, & More

همانطور که می بینید، متا تگ ها انواع مختلفی دارند، اما مرتبط ترین آنها برای سئو عبارتند از:

  • توضیحات متا
  • متاروبات ها
  • پنجره متا

بیایید این برچسب ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم و نحوه بهینه سازی آنها را ببینیم.

توجه داشته باشید: تگ عنوان (که اغلب “عنوان متا” نامیده می شود) از نظر فنی یک متا تگ نیست، از منظر HTML. اگرچه این برای SEO مهم است و معمولاً با سایر متا تگ ها مانند توضیحات متا بحث می شود. در راهنمای تگ عنوان ما یا در بخش مختصری که «عناوین متا» را در زیر پوشش می‌دهد، درباره این برچسب بیشتر بیاموزید.

توضیحات متا

توضیحات متا محتوای صفحه وب را برای موتورهای جستجو و کاربران خلاصه می کند.

زیر عنوان در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.

مانند آن:

نمونه ای از توضیحات متا در نتایج جستجو

کد تگ توضیحات متا به شکل زیر است:

<meta name="description" content="This is your meta description"/>

توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیر نمی گذارد. اما یک توضیحات متا به خوبی نوشته شده می تواند کاربران را تشویق کند تا به جای پیمایش در لینک شما، روی آن کلیک کنند.

در اینجا چند نکته برای کمک به ایجاد توضیحات متا موثر وجود دارد:

  • آنها را زیر 120 کاراکتر نگه دارید
  • از حالت جمله استفاده کنید
  • فقط در جایی که منطقی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. اجتناب از پر ، کلمات کلیدی
  • مشخص، توصیفی و مختصر باشد
  • هدف جستجو را مطابقت دهید
  • از توضیحات متا تکراری در وب سایت خود اجتناب کنید

جستجوگر سئوی روی صفحه Semrush می تواند بررسی کند که آیا توضیحات متا شما برای کلمات کلیدی بهینه شده است یا خیر.

  ابزار کلمات کلیدی خود را با پایتون و ChatGPT بسازید: راهنمای تجزیه و تحلیل Subreddit

ابزار را باز کنید و یک پروژه برای وب سایت خود راه اندازی کنید.

پس از اتمام، به «ایده های بهینه سازیتب “. تمام صفحات وب سایت خود را خواهید دید. روی ” کلیک کنید# ایده ها” دکمه.

تب

بخش محتوای گزارش به شما می گوید که آیا توضیحات متا شما شامل کلمه کلیدی هدف شما بدون پر ، کلمه کلیدی است یا خیر.

"برچسب <meta> حاوی کلمات کلیدی هدف است" و "بدون پر ، کلمه کلیدی در برچسب <meta>"  نتایج برجسته در لیست “data-original =” https://static.semrush.com/blog/uploads/media/6b/05/6b05FCA452F0DE8FF475FB90D39C6C3E/EE03F63666D8A08A0541AB0541AB0541AB0541AB0541AB0541AB0541AB0541AB0541AB0841AB0841AB086452DAL “بارگیری =” تنبل “عرض = “660” class = “lazyload” src = “https://static.semrush.com/blog/uploads/media/6b05/6b05fca452f0de8ff475fb90d39c6c3e/ee03f6366d8a0541ab0541ab0541ab0865452 0yifgwsfipz “/></picture></figure>
<h3 id=تگ متا روبات ها

یک متا تگ ربات، رفتار خزیدن و نمایه سازی موتورهای جستجو را کنترل می کند.

به عبارت دیگر، متا تگ ربات به موتورهای جستجو می گوید که آیا می خواهید آنها را بخزند و صفحه شما را در نتایج جستجو نمایش دهند.

این تگ در بخش موجود است

از HTML شما و به شکل زیر است:

<meta name="robots" content="follow, index">

دستورالعمل های خود را برای موتورهای جستجو در ویژگی «محتوا» اضافه کنید.

برخی از مقادیر رایج عبارتند از:

  • دنبال ،: این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا پیوندهایی را که در صفحات وب خود قرار داده اید را بخزند. اگر چیزی به کد خود اضافه نکنید، این تنظیمات پیش فرض است.
  • موارد زیر وجود ندارد: این امر به موتورهای جستجو می‌گوید که پیوندها را در صفحه جستجو نکنند و ارزش لینک (قدرت رتبه‌بندی) را منتقل نکنند.
  • اشاره: این به موتورهای جستجو می گوید که صفحه را فهرست کنند. اگر صفحه ایندکس شده باشد، ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شود.
  • بدون شاخص: این به موتورهای جستجو می گوید که صفحه وب را به فهرست خود اضافه نکنند. یعنی صفحه در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.

اطمینان حاصل کنید که از این مقادیر به درستی استفاده می کنید.

به عنوان مثال، اگر صفحاتی با محتوای تکراری دارید، می توانید از تنظیمات “noindex” در آن صفحات استفاده کنید تا از هرگونه مشکل SEO جلوگیری کنید.

علاوه بر این، استفاده از “nofollow” در پیوندهای داخلی به طور کلی توصیه نمی شود. زیرا ممکن است این پیوندها کاوش نشوند.

اگر می خواهید بررسی کنید که آیا پیوندهای داخلی را به اشتباه “آنفالو” کرده اید، از ابزار ممیزی سایت Semrush استفاده کنید.

ابزار را باز کنید و یک پروژه برای سایت خود پیکربندی کنید.

پس از آن، به “چالش ها و مسائل» و «nofollow» را جستجو کنید.

مشاهده خواهید کرد که آیا پیوندهای “nofollow” داخلی دارید یا خیر.

نتایج برای "بدون دنبال ،" جستجو در ممیزی سایت "چالش ها و مسائل" زبان

در صورت لزوم، این پیوندها را بررسی کنید و مقادیر “nofollow” را اگر به اشتباه اضافه شده اند حذف کنید.

تگ پنجره متا

یک متا تگ Viewport نحوه نمایش صفحه وب شما در تلفن همراه و سایر دستگاه ها را کنترل می کند.

هدف اصلی آن تنظیم عرض و مقیاس دید (یعنی قسمت قابل مشاهده یک صفحه وب) برای ارائه تجربه مشاهده بهینه در دستگاه های مختلف است.

این تگ به طور کلی به نظر می رسد:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

به بخش می رود

از صفحه وب شما

گوگل تأیید کرده است که وجود این برچسب را بررسی می کند تا تأیید کند که آیا صفحه برای موبایل مناسب است یا خیر. اگر می خواهید رتبه بندی کنید مهم است.

پس حتما این تگ را به صفحات وب خود اضافه کنید.

عنوان متا

عنوان متا (با نام مستعار “برچسب عنوان”) به موتورهای جستجو می گوید که عنوان یک صفحه وب چیست.

این عنوان معمولاً در صفحات نتایج جستجو به عنوان عنوان قابل کلیک یک نتیجه نمایش داده می شود.

مانند آن:

نمونه ای از عنوان متا در نتایج جستجو

در اینجا مثالی از آنچه در HTML به نظر می رسد آورده شده است:

<title>Best Homemade Pizza Recipe (1 Hour or Overnight)</title>

توجه داشته باشید: از نظر فنی، عنوان متا یک متا تگ نیست، اما مانند متا تگ های وب سایت عمل می کند، زیرا متادیتا را در مورد محتوای صفحه ارائه می دهد.

گوگل به تگ عنوان یک صفحه وب نگاه می کند تا بفهمد صفحه در مورد چیست. تا بتواند صفحه را به طور مناسب رتبه بندی کند.

هنگام ایجاد عناوین متا در وب سایت خود، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

  • از عناوین کلیکی خودداری کنید
  • از حروف عنوان استفاده کنید
  • از عناوین عمومی و مبهم مانند “صفحه اصلی” برای صفحه اصلی خودداری کنید
  • از تکرار عناوین در صفحات وب خودداری کنید
  • کلمه کلیدی هدف خود را بدون پر ، کلمات کلیدی وارد کنید
  • هدف جستجو را مطابقت دهید
  • مطمئن شوید که توصیفی هستند
  • آنها را زیر 60 کاراکتر نگه دارید

مشاوره: جستجوگر سئوی روی صفحه Semrush می‌تواند بررسی کند که آیا عناوین متا شما برای کلمات کلیدی بهینه شده‌اند یا خیر.

برجسته ، اینکه آیا کلمه کلیدی مورد نظر خود را بدون پر ، کلمات کلیدی در عناوین خود گنجانده اید یا خیر.

"برچسب <title> حاوی کلمات کلیدی هدف است" و "بدون پر ، کلمه کلیدی در برچسب <title>"  نتایج برجسته‌شده در لیست” data-original=”https://static.semrush.com/blog/uploads/media/f8/9c/f89c06b6a22e32c9e9b013571a9c88f4/d08268244178f56f2a6aginai”heights “تنبل” عرض= “660” class = “lazyload” src = “https://static.semrush.com/blog/uploads/media/f8/9c/f89c06b6a2c9e9b013571a9c88f4/d08268268244444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444444ANARA444444444A9اییایی 7rsb8vjdfu “/></picture></figure>
<p>متا تگ ها یکی از عناصر مهم وب سایت شما هستند. </p>
<p>بنابراین مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید.</p>
<p>اگر به کمک نیاز دارید، ابزارهای Semrush On Page SEO Checker و Site Audit می توانند اجرای شما را تأیید کنند.  و تأیید کنید که آیا بهترین شیوه ها را دنبال کرده اید.</p>
<p>برای شروع ثبت نام کنید.</p>
</div>
<p>منبع: https://www.semrush.com/blog/meta-tag</p>
</body></html>