وبلاگ

تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید • Yoast

آیا تا به حال احساس کرده اید که برخی از کلمات کلیدی شما مانند گذشته عملکرد خوبی ندارند؟ و تعجب می کنید که چرا شرکت های دیگر در گوگل از شما بهتر عمل می کنند؟ ممکن است ایده خوبی باشد که یک تحلیل رقابتی سریع انجام دهید. زیرا در بیشتر موارد، لزوماً این سایت شما نیست که بدترین عملکرد را دارد. سایت های دیگری هستند که بهتر عمل می کنند. خوشبختانه، اگر می‌خواهید تحلیل رقابتی برای بهینه‌سازی تلاش‌های سئوی خود انجام دهید، در واقع کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید. اجازه دهید شما را از طریق مراحل راهنمایی کنیم!

مرحله 1: کلمات کلیدی خود را تعریف کنید

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تحلیل رقابتی بسیار مهم است. اگر اصرار دارید که از کسب و کار (احتمالاً برند) خود به عنوان یکی از کلیدواژه های اصلی استفاده کنید، ممکن است هیچ رقابتی نداشته باشید، اما همچنین ترافیک ارگانیک مناسبی به وب سایت خود نخواهید داشت. مثال: فرض کنید «خانه های تعطیلات» را پیشنهاد می کنید. اگر اصرار دارید از کلمه کلیدی “خانه تعطیلات” استفاده کنید، خودت را کوتاه میفروشی. کلماتی را که مشتریانتان استفاده می کنند مطابقت دهید.

از Google Trends برای دریافت بینش در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی خود استفاده کنید

انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی به شما کمک می کند. نه فقط برای این تحلیل رقابتی، بلکه برای تمام بهینه سازی سئو وب سایت شما!

مرحله 2: این کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید با رقبای خود مقایسه کنید تعریف کردید، مرحله بعدی واضح است: در مورد آن کلمات کلیدی تحقیق کنید. رقبای خود را با یادداشت برداری از افرادی که در رتبه های بالاتر از شما قرار دارند، دریابید.

واقع بین بودن

اگر در صفحه دوم گوگل هستید و می خواهید یک تحلیل رقابتی با شماره یک انجام دهید، احتمالا چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود دارد. اما باید دو نکته را در نظر داشته باشید. اولاً، احتمالاً رتبه شما فوراً به رتبه اول نخواهد رسید. احتمالا پله پله بالا می روند. و دوم، صفحات وب با رتبه بالا، بسته به کلمات کلیدی، ممکن است بودجه بازاریابی بالاتری نسبت به شما برای پشتیبانی از استراتژی های رتبه بندی خود داشته باشند. در واقع، شاید به همین دلیل باشد که آنها در وهله اول رتبه بالایی دارند!

اما تسلیم نشو ماموریت ما “سئو برای همه” به دلایلی است. اگر کار کنید، می توانید به تدریج به رتبه های بالاتر صعود کنید. کلمات کلیدی را بررسی کنید، سپس آن را دم بلند کنید یا در صورت لزوم کلمات کلیدی محلی (نام شهر، نام منطقه) را اضافه کنید. تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید. Google Trends به همراه ابزارهای (رایگان / پولی) مانند کلمات کلیدی به شما می گوید که بیشترین ترافیک را در بازارهای هدف کسب و کار شما دارند. Ahrefs.com و Searchmetrics.com اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی به شما می دهد. حتی می توانید از ادغام Semrush در Yoast SEO برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط که می توانند ترافیک را جذب کنند استفاده کنید.

  قهرمانان اینجا هستند: 25 بهترین وبلاگ Moz در سال 2023

هر بار یک (چند) پله از رتبه ها صعود کنید

گاهی اوقات شما می توانید به طور قابل توجهی رتبه خود را بهبود بخشید. اما اگر وب سایت شما در رتبه ششم قرار دارد، قبل از هدف قرار دادن سه رتبه برتر، آسان تر است که به رتبه پنجم یا چهارم صعود کنید. باز هم، این سه نفر برتر احتمالاً بودجه بازاریابی را دارند تا تمام موانع را انجام دهند، در حالی که “همسایگان همسایه” شما مانند شما در حال مبارزه هستند. ابتدا آنها را شکست دهید. راحت تر است گفت: اگر فرصت دارید شماره یک، دو یا سه را از سلطنت خلع کنید، حتماً دنبال آن بروید.

مرحله 3: تفاوت های فنی را بررسی کنید

شما باید تعدادی از موارد را بررسی کنید تا مشخص کنید رقبای شما کجا جلوتر از شما هستند. به همین دلیل قدم بعدی در تحلیل رقابتی شما این است که ببینید آیا تفاوت های فنی وجود دارد یا خیر.

سرعت سایت

هرچه سرعت سایت بیشتر باشد، بازدید کننده راضی تر و موتور جستجو خوشحال تر است. به همین دلیل است که هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، توجه به بینش سرعت مهم است. بینش سرعت به شما می گوید که آیا تفاوت زیادی بین شما و رقبای اصلی شما وجود دارد یا خیر.

راه های زیادی برای بررسی سرعت سایت شما وجود دارد، مانند استفاده از ابزارهای سرعت پینگدام و گوگل.

SSL/HTTPS

هدف HTTPS و SLL ارائه یک وب سایت امن به بازدیدکننده شماست. بدیهی است که این بسیار مهم است. زیرا داشتن یک وب سایت امن نشان می دهد که شما می خواهید بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید. این به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان آینده خود را جلب کنید. به علاوه، گوگل نیز آن را دوست دارد و به احتمال زیاد این کار را خواهد کرد رتبه بندی یک وب سایت امن در مقابل یک سایت ناامن.

باز هم، چندین راه برای بررسی SLL/HTTPS در یک تحلیل رقابتی وجود دارد. با Builtwith.com می توانید یک نمای کلی خوب به دست آورید. این سایت اطلاعات فنی زیادی از جمله گواهی SSL را در اختیار شما قرار می دهد. بدیهی است که می‌توانید نوار آدرس مرورگر خود را نیز بررسی کنید، اما Builtwith می‌تواند در حین بررسی سایر جزئیات اطلاعات بیشتری به شما بدهد. مانند CMS هایی که رقیب شما استفاده می کند (اگر آنها نصب وردپرس خود را ارتقا دهند و شما این کار را نکنید چه می شود؟).

سایت موبایل

اول موبایل برابری موبایل تلفن همراه UX. این روزها همه چیز حول محور موبایل می چرخد. منطقی است، زیرا بیشتر ترافیک وب سایت امروزی، به استثنای چند مورد، از دستگاه های تلفن همراه می آید.

یک وب سایت تلفن همراه خوب تماماً این است که بازدیدکننده شما را در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مناسب برساند. این به سرعت، طراحی واضح و دلپذیر برند و تصمیم گیری در مورد وظایف اصلی وب سایت شما مربوط می شود. به وب سایت های رقبای خود مراجعه کنید و ببینید که آنها به وضوح از شما بهتر عمل می کنند. همچنین حتما Core Web Vitals خود را بررسی کنید، زیرا گوگل توجه زیادی به این موضوع دارد. برای آزمایش این، می توانید به عنوان مثال استفاده کنید:

  SEO News for December 2023

مرحله 4: فرصت های محتوا را پیدا کنید

در حالی که بهینه سازی فنی بسیار مهم است، پیروزی های سریع احتمالاً در حوزه محتوا خواهد بود. به آنچه در مورد تجارت و محصولات خود نوشته اید نگاه کنید، سپس ببینید رقبای شما چه مطالبی را در سایت های خود ارسال کرده اند.

صفحات اصلی رقبای شما کدامند؟ آنها در تلاش برای فروش چه چیزی هستند و چگونه بالاتر از شما قرار گرفتند؟ ببینید منوی آنها چقدر متمرکز است و از آنجا به چه صفحاتی پیوند می دهند. ببینید آیا رقیب شما داستان بهتری از شما تعریف می کند یا خیر. سپس بهبود یابد شما تاریخ. منوی اصلی وب سایت شما باید برای بازدیدکنندگان شما هدف قرار گیرد. نیازی به توضیح نیست همه چیزهای شگفت انگیزی که شما تصور کرده اید

صفحات دسته بندی یا صفحات محصول

اگر صاحب یک فروشگاه هستید، ممکن است ارزش انجام یک تحلیل رقابتی از ساختار فروشگاه رقیب خود را داشته باشد. آیا آنها در تلاش برای متقاعد ، مشتریان در صفحه محصول یا صفحات دسته هستند؟

توصیه ما: بهینه سازی کنید و سعی کنید بیشتر صفحات دسته بندی خود را رتبه بندی کنید. از این گذشته، در بازاری که میلیاردها محصول وجود دارد، طبقه بندی هر یک از آنها دشوار است! بنابراین برای صفحات دسته بندی خود محتوای با کیفیت و جذاب بنویسید، آن را محتوای اصلی خود قرار دهید و سعی کنید تعداد زیادی از آنها را رتبه بندی کنید. تجزیه و تحلیل رقابتی شما به شما می گوید که کدام یک از این صفحات توسط رقبای اصلی شما بهینه شده است. بهینه سازی خود را بر این اساس و، بدیهی است، بهتر است.

نکته: در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی صفحه این دسته از فروشگاه آنلاین شما وجود دارد. علاوه بر این، دریابید که آیا نیاز به بهبود توضیحات محصول خود دارید یا خیر.

نقشه سایت

نقشه سایت می تواند ساختار سایت رقیب شما را به شما نشان دهد، چه از طریق نقشه سایت HTML یا نقشه سایت XML. به عنوان مثال، می تواند به شما بگوید که آیا آنها کلمات کلیدی دم بلند خاصی را از طریق slugs صفحه خود هدف قرار می دهند. علاوه بر این، چند کلیک روی صفحات آنها به شما می گوید که چگونه پیوندهای داخلی آنها انجام می شود.

می توانید این نقشه سایت را در اکثر سایت ها در example.com/sitemap.xml یا example.com/sitemap_index.xml یا در example.com/sitemap پیدا کنید. گاهی اوقات یک وب سایت نقشه سایت ندارد، اما ابزارهایی مانند قورباغه جیغ و لامپ سایت می تواند به شما کمک کند سایت را کاوش کنید و با URL سفارش دهید.

وبلاگ

شما وب لاگ دارید؟ اگر نه، احتمالا باید. یک وبلاگ محتوای پویا ایجاد می کند و سایت شما را به روز نگه می دارد. و اگر به طور منظم پست می کنید، گوگل انواع تاریخ های جالب و اخیر “آخرین به روز رسانی” را پیدا می کند.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 27 فوریه 2024

بررسی کنید که آیا رقیب شما وبلاگ دارد یا خیر و آیا رقیب شما در رتبه بالاتری از شما قرار دارد یا خیر. اگر چنین است، احتمالاً وبلاگ خود را در استراتژی محتوای خود ادغام کرده اند.

مرحله 5: UX را مقایسه کنید

یک UX عالی به شما امکان می دهد زمان بیشتری را در سایت خود بگذرانید، صفحات بیشتری را مشاهده کنید و نرخ پرش را کاهش دهید. ما در اینجا خیلی به UX نمی پردازیم، زیرا فکر می کنیم ابتدا باید روی سایر عناصر در تجزیه و تحلیل رقابتی خود تمرکز کنید. با این حال، ما می‌خواستیم دو چیز را برجسته کنیم: تماس‌ها برای اقدام و صفحات تماس.

فراخوانی برای اقدام

یک فراخوان خوب به هر صفحه ای کمک می کند. خواه این امر باعث فروش یا تعامل باشد، هر صفحه نیاز به یک فراخوان مناسب برای اقدام دارد. فقط برخی از صفحات رقبای خود را مرور کنید و ببینید که چگونه این کار را انجام دادند. ببینید آیا می‌توانید ایده‌هایی داشته باشید و دعوت به اقدام خود را بهبود ببخشید. اوه، و آن نوار لغزنده و/یا پس‌زمینه ویدیو را حذف کنید. این یک فراخوان برای اقدام نیست. فراخوانی است به خیر عمل. (اگر واقعاً باید یکی را وارد کنید، حداقل مطمئن شوید که پس‌زمینه ویدیوی خود را به درستی بهینه کرده‌اید).

صفحه تماس و اطلاعات تماس

صفحه تماس و جزئیات تماس شما می تواند هدف نهایی بازدید از صفحه شما باشد. اگر چنین است، بررسی کنید که چگونه رقابت این صفحه را ایجاد کرده است. آیا آنها برای مثال داده های ساختاریافته را اضافه کرده اند؟ آیا فرم تماس وجود دارد؟ آیا آنها یافتن این جزئیات را آسانتر از شما کردند؟ اگر این مقایسه جرقه ایده های خوبی می دهد، سایت خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

آخرین اما نه کم اهمیت: اگر همه چیز تقریباً یکسان به نظر می رسد و هیچ راه منطقی برای توضیح اینکه چرا رقیب شما از شما بهتر عمل می کند وجود ندارد، ممکن است به سادگی این باشد که وب سایت دیگر لینک های بسیار مرتبط تری نسبت به شما دارد. یا به سادگی بهترین. بررسی لازم خواهد بود Ahrefs.com، Moz OpenSiteExplorer یا مثلا معیارهای جستجو برای آن

تحلیل رقابتی خود را دنبال کنید!

در این مرحله شما تفاوت های اصلی سایت رقیب خود را با سایت خود می دانید. این زمانی است که شما شروع به اولویت بندی بهینه سازی و شروع به کار می کنید. ابتدا از میوه کم آویزان مراقبت کنید. مواردی را که به راحتی قابل رفع هستند، اصلاح کنید. در مرحله بعد، تعیین کنید که کدام مسائل می توانند بیشترین تأثیر را بر رتبه بندی شما داشته باشند، سپس آن ها را نیز حل کنید. اگر از بازدیدکنندگان دائمی این وبلاگ هستید، احتمالاً مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. توصیه ما؟ ابتدا مشکلات مربوط به سرعت و محتوا را برطرف کنید و سعی کنید در این فرآیند بک لینک های بیشتری دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 3 برد سریع سئو برای پیاده سازی اکنون »

منبع: https://yoast.com/benchmarking-seo-competitive-analysis/