وبلاگ

چگونه در 4 مرحله متخصص سئو شویم؟

با توجه به اینکه 74.1 درصد از سئوکاران بیش از 500 دلار در ماه برای خدمات خود از مشتریان خود هزینه دریافت می کنند، انگیزه مالی واضحی برای خوب شدن در سئو وجود دارد. اما از آنجایی که هیچ دانشگاهی مدرکی در این زمینه ارائه نمی دهد، این شما هستید که باید مسیر خود را در این صنعت ترسیم کنید.

خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد؛ برخی از آنها بیشتر از دیگران طول می کشد.

در این مقاله، من قصد دارم توضیح دهم که اگر دوباره این کار را انجام دهم، چگونه از صفر به یک متخصص سئو می رسم.

1. یک دوره مبتدی SEO را شرکت کنید

درک اینکه بهینه سازی موتور جستجو در واقع چیست و چگونه کار می کند اولین قدم است. در حالی که شما می توان برای انجام این کار، پست های بی پایان وبلاگ را بخوانید یا ویدیوهای YouTube را تماشا کنید. من این روش را به چند دلیل توصیه نمی کنم:

  • سخت است بدانیم از کجا شروع کنیم
  • اتصال نقطه ها سخت است
  • سخت است بدانیم به چه کسی اعتماد کنیم

شما می توانید تمام این مشکلات را با گذراندن یک دوره ساختاریافته مانند دوره SEO ما برای مبتدیان حل کنید. این کاملا رایگان است (بدون نیاز به ثبت نام)، شامل 14 درس ویدیویی کوتاه (مدت کل 2 ساعت) و شامل موارد زیر است:

  • سئو چیست و چرا اهمیت دارد
  • نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • نحوه بهینه سازی صفحات برای کلمات کلیدی
  • نحوه ساخت لینک (و چرا به آنها نیاز دارید)
  • بهترین روش های سئو فنی

در اینجا اولین درس برای شروع است:

اولین درس از دوره سئو ما برای مبتدیان
درس 1: اصول سئو: سئو چیست و چرا مهم است؟ الان نگاه کن.

2. یک وب سایت ایجاد کنید و سعی کنید آن را رتبه بندی کنید

مهم نیست که چقدر کتاب در مورد گلف بخوانید، بدون داشتن مجموعه ای از باشگاه ها و تمرین هرگز برنده مسابقات نخواهید شد. در مورد سئو هم همینطور است. تئوری مهم است، اما هیچ جایگزینی برای کثیف ، دست ها و تلاش برای رتبه بندی یک سایت وجود ندارد.

  Google Publisher Center دیگر به شما اجازه اضافه ، انتشارات را نخواهد داد

اگر هنوز سایتی ندارید، می‌توانید با هر پلتفرم وب‌سایتی به سرعت راه‌اندازی کنید. برخی از آنها چند دلار برای شما هزینه خواهند داشت، اما اصول اولیه سئو را به درستی انجام می دهند. این باعث صرفه جویی در وقت شما برای عرق ، در مورد چیزهای کوچک می شود.

در مورد اینکه چه نوع سایتی باید ایجاد کنید، من یک وبلاگ سرگرمی ساده را توصیه می کنم.

در اینجا یک وبلاگ غذایی ساده است که من در کمتر از 10 دقیقه ایجاد کردم:

وبلاگی که من فقط در چند دقیقه ایجاد کردم.  چیز خاصی نیست، اما کار را انجام می دهدوبلاگی که من فقط در چند دقیقه ایجاد کردم.  چیز خاصی نیست، اما کار را انجام می دهد

پس از راه اندازی، آماده شروع تمرین و تکمیل مهارت های SEO خود هستید. به طور خاص، انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن موضوعات، نوشتن و بهینه سازی محتوا در مورد آنها، و (احتمالا) ایجاد چند بک لینک.

برای مثال، با توجه به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs، کلمه کلیدی “دستور پخت خمیر پیتزا نئوپلیتی” دارای پتانسیل ترافیک ماهانه 4.4K و همچنین امتیاز نسبتاً پایینی در سختی کلمه کلیدی (KD) است:

معیارهای کلیدواژه برای "خمیر پیتزا نئوپلیتی" از طریق Ahrefs Keyword Explorerمعیارهای کلیدواژه برای "خمیر پیتزا نئوپلیتی" از طریق Ahrefs Keyword Explorer

بهتر از این، یک وب سایت ضعیف (DR 16) در سه جایگاه برتر وجود دارد. بنابراین قطعاً این موضوع باید یک موضوع بسیار آسان برای دسته بندی باشد.

صفحه از یک وب سایت DR پایین که در رتبه 3 برتر قرار دارد. این نشان دهنده کلمه کلیدی است که رتبه بندی آن آسان است.صفحه از یک وب سایت DR پایین که در رتبه 3 برتر قرار دارد. این نشان دهنده کلمه کلیدی است که رتبه بندی آن آسان است.

از آنجایی که اکثر مقالات با رتبه برتر حداقل چند بک لینک دارند، صفحه ای در این موضوع احتمالاً برای رقابتی بودن حداقل به چند بک لینک نیاز دارد. برای یادگیری نحوه ایجاد آنها، منابع زیر را بررسی کنید.

3. یک شغل ابتدایی دریافت کنید

بعید است که وبلاگ نویسی آماتور شما قبض ها را پرداخت کند، بنابراین وقت آن است که از کارهایی که تاکنون انجام داده اید برای یافتن شغل در سئو استفاده کنید. در اینجا برخی از مزایای این عملیات وجود دارد:

  • برای یادگیری پول دریافت کنید. وقتی در خانه تنها هستید، پست‌های وبلاگ را می‌خوانید، ویدیوها را تماشا می‌کنید یا در سایت خود کار می‌کنید، اینطور نیست.
  • تجربه عملی عمیق تری کسب کنید. آژانس‌ها با انواع کسب‌وکارها کار می‌کنند، به این معنی که شما می‌توانید در هر چیزی، از وبلاگ گرفته تا تجارت الکترونیک، تجربه کسب کنید.
  • شهرت خود را بسازید. اگر برای یک آژانس سئو معتبر کار کرده باشید، مشتریان یا کارفرمایان آینده احتمالاً شما را جدی خواهند گرفت.
  Google Ads Tests قرار دادن عناوین در توضیحات آگهی

برای یافتن فرصت های شغلی، با ثبت نام در خبرنامه های سئو شروع کنید مشاغل سئو و SEOFOMO. هر دوی این ها ایمیل های هفتگی ارسال می کنند و فرصت های شغلی از راه دور را ارائه می دهند:

مشاغل SEO در خبرنامه SEOFOMOمشاغل SEO در خبرنامه SEOFOMO

شما همچنین می توانید مسیر سنتی را انتخاب کنید و در تابلوهای شغلی برای موقعیت های ابتدایی جستجو کنید. انواع مشاغلی که به دنبال آن هستید معمولاً در عنوان خود عبارت “Junior” را دارند یا حداقل در توضیحات خود به این اشاره می کنند که یک موقعیت جوان است.

نمونه ای از پیشنهاد شغلی سئو جواننمونه ای از پیشنهاد شغلی سئو جوان

فراتر از آن، می توانید آژانس های سئو را در منطقه خود جستجو کنید و صفحات شغلی آنها را بررسی کنید.

حتی اگر هیچ موقعیت سطح ابتدایی در اینجا لیست نشده باشد، باز هم ارزش دارد که ایمیل بزنید و بپرسید که آیا فرصت های آینده وجود دارد یا خیر. مطمئن شوید که هر موفقیتی را که در سئو کسب کرده اید با وب سایت خود و جایی که تاکنون در مسیر خود قرار گرفته اید ذکر کنید.

این ممکن است سخت به نظر برسد، اما بسیاری از آژانس ها در واقع این کار را تشویق می کنند، به عنوان مثال. ساعت هفت بلند شو:

برای نقش های جایگزین از Rise at Seven دعوت کنیدبرای نقش های جایگزین از Rise at Seven دعوت کنید

در اینجا یک الگوی ایمیل سریع برای شروع شما آمده است:

موضوع: موقعیت سئو جوان؟

دوستان سلام،

آیا فرصتی برای سئوکاران جوان دارید؟

من از آن زمان در حال یادگیری سئو هستم (عدد) ماه، اما من به دنبال ارتقاء دانش خود به سطح بعدی هستم. تا به حال دوره SEO برای مبتدیان Ahrefs را به پایان رسانده ام و وبلاگ خود را در آن راه اندازی کرده ام (موضوع)… که من با آن موفقیت هایی داشته ام. این فقط است (عدد) ماه اما قبلا طبقه بندی شده است (عدد) کلمات کلیدی و برآورد می شود (عدد) بازدیدهای تحقیقاتی ماهانه به نقل از Ahrefs.

(اسکرین شات Ahrefs)

من به صفحه مشاغل شما نگاه کردم و هیچ موقعیت جوانی در آنجا ندیدم، اما امیدوار بودم که ممکن است من را برای موقعیت های بعدی در نظر بگیرید؟ من فوق العاده مشتاق، سخت کوش و مشتاق یادگیری هستم.

خبرم کن.

(نام)

می توانید با ایجاد یک حساب کاربری رایگان Ahrefs Webmaster Tools و تأیید وب سایت خود، تمام اعداد و اسکرین شات های مورد نیاز خود را استخراج کنید.

  نوسانات جستجوی گوگل جمعه 5 و 6 ژانویه

4. تخصص و مهارت های خود را تقویت کنید

سئو یک صنعت بزرگ است. غیرممکن است که در هر جنبه ای متخصص باشید، بنابراین باید تمرکز کنید و مهارت های خود را در زمینه ای که بیشتر مورد علاقه شماست تقویت کنید. شما باید یک ایده معقول از کار در سایت خود و یک آژانس داشته باشید.

به عنوان مثال، لینک بیلدینگ منطقه ای بود که بیشتر به من علاقه مند بود، بنابراین در اینجا بود که روی تعمیق دانشم تمرکز کردم. در نتیجه، من به چیزی تبدیل شدم که به عنوان “SEO T-shaped” شناخته می شود: فردی با مهارت های گسترده در همه موارد SEO اما دانش عمیق در یک زمینه.

سئو T شکلسئو T شکل
سئوی T شکل چگونه به نظر می رسد

ماری هاینز یکی دیگر از نمونه های عالی سئوی T شکل است که در بازیابی جریمه های گوگل تخصص دارد. لینک نمی سازد یا سئوی درون صفحه ای انجام نمی دهد. این وب سایت ها را با کاهش ترافیک بررسی می کند و به صاحبان آنها کمک می کند تا بهبود یابند.

برای توسعه دانش خود در زمینه انتخابی خود، در اینجا چند ایده وجود دارد:

در اینجا چند سئوکار وجود دارد که من دنبال ، آنها و تخصص های (بزرگ) آنها را توصیه می کنم:

افکار نهایی

K Anders Ericsson این فرضیه را مطرح کرد که برای تسلط بر یک مهارت جدید 10000 ساعت تمرین لازم است. ممکنه کمتر طول بکشه؟ شاید. اما واقعیت این است: تبدیل شدن به یک متخصص سئو یک شبه اتفاق نمی افتد.

حتی می توانم بگویم که این یک هدف دست نیافتنی است، زیرا هر چقدر هم که بدانید، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. اما این بخشی از سرگرمی است. سئو یک صنعت سریع است که شما را سرپا نگه می‌دارد، اما در عین حال بسیار مفید است.

در اینجا چند آمار برای اثبات آن وجود دارد:

  • 74.1٪ از سئوکاران بیش از 500 دلار در ماه برای خدمات خود از مشتریان خود دریافت می کنند (منبع)
  • متوسط ​​حقوق سالانه 49211 دلار (منبع)
  • ~ 74000 دلار حقوق متوسط ​​برای سئوکاران آزاد (منبع)

سوالی دارید؟ به من پینگ کن توییتر ایکس.

منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-expert/