وبلاگ

ابزار نرخ خزیدن Googlebot در کنسول جستجو ناپدید می شود

گوگل در 8 ژانویه 2024 ابزار قدیمی Crawl Rate Limiter را در کنسول جستجوی گوگل متوقف می کند. گوگل گفت این ویژگی دیگر مفید نیست زیرا Google گفت “منطق خزیدن و سایر ابزارهای موجود در دسترس ویرایشگران” خود را بهبود بخشید.

محدود کننده سرعت خزیدن چیست؟ این ابزاری از نسخه قدیمی‌تر کنسول جستجوی گوگل است که به شما امکان می‌دهد با Google ارتباط برقرار کنید تا سایت خود را کمتر از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهد بخزد. گوگل از لحاظ تاریخی چنین کرده است توصیه شده در مقابل کاهش سرعت خزیدن، مگر اینکه مشکلات بارگذاری سرور را مشاهده کنید که تقریباً به طور قطع ناشی از برخورد شدید Googlebot به سرور شما است.

می توانید به ابزار دسترسی داشته باشید بدین ترتیب، تا زمانی که حذف شود. این چیزی است که به نظر می رسد:

تنظیم محدودیت سرعت خزیدن کنسول جستجوی Googleتنظیم محدودیت سرعت خزیدن کنسول جستجوی Google

چرا گوگل آن را حذف می کند. گری ایلیس از گوگل گفت: “با بهبودهایی که در منطق خزیدن و سایر ابزارهای موجود در دسترس ناشران انجام دادیم، مفید بودن آن از بین رفته است.”

«Googlebot به نحوه پاسخ سایت – یا به طور دقیق تر سروری که سایت را مدیریت می کند – به درخواست های HTTP Googlebot واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر سرور دائما HTTP را برمی گرداند 500 کدهای وضعیت برای طیف وسیعی از URL ها، Googlebot به طور خودکار و تقریباً بلافاصله خزیدن را کاهش می دهد. به همین ترتیب، اگر زمان پاسخ پرس و جو به طور قابل توجهی طولانی تر شود، Googlebot به طور خودکار کند می شود. اگر خزیدن شدید غیرمعمولی را تجربه می کنید که سایت شما به تنهایی قادر به انجام آن نیست، به این مطلب مراجعه کنید. مقاله کمکی“، گری ایلیز اضافه کرد.

  Vlog قسمت 254: دیو دی گرگوریو: کارت های مایکل جردن توسط PSA درجه بندی می شوند

ایلیز توضیح داد که ابزار محدودکننده نرخ کنسول جستجوی گوگل “تاثیر بسیار کندتری داشت.” او گفت که این ابزار “اغلب بیش از یک روز طول می کشد تا محدودیت های جدید برای اکتشاف اعمال شود.”

او افزود که این ابزار “به ندرت” توسط صاحبان سایت استفاده می شود و کسانی که از آن استفاده می کنند “در بسیاری از موارد سرعت خزیدن را به حداقل ممکن کاهش می دهند.”

تغییر نرخ خزیدن گوگل گفت که با منسوخ شدن ابزار خزنده خزیدن، گوگل حداقل سرعت خزیدن را روی نرخ پایین‌تری تنظیم می‌کند که با محدودیت‌های سرعت خزیدن قدیمی قابل مقایسه است. به این ترتیب، Google به طور موثر به پارامترهایی که برخی از صاحبان سایت در گذشته تنظیم کرده‌اند، در صورتی که علاقه جستجو کم باشد و خزنده‌های ما پهنای باند سایت را هدر ندهند، ادامه خواهد داد.

و اگر مشکلی دارید. اگر در خزیدن مشکل دارید، گوگل به شما می گوید که می توانید این سند راهنما را بخوانید و از فرم گزارش استفاده کنید برای اطلاع دادن به گوگل

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر از این ابزار نرخ خزیدن استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که ناپدید می شود. بنابراین یک اعلان در تقویم خود تنظیم کنید تا ببینید در صورت فعال بودن این ویژگی چه تأثیری بر سرور شما دارد.

منبع: https://searchengineland.com/googlebot-crawl-rate-tool-in-search-console-is-going-away-435012