وبلاگ

صفحه اصلی در وردپرس چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ » رتبه بندی ریاضی

آیا می خواهید یک صفحه والد در وردپرس ایجاد کنید؟

اگر تازه وارد هستید وردپرس یا فقط شروع به ساختن وب سایت خود کنید، ممکن است تعجب کنید که صفحه اصلی چیست و چگونه کار می کند.

در وردپرس، از صفحات برای ایجاد محتوای ثابت استفاده می شود که اغلب تغییر نمی کند، مانند صفحه اصلی، صفحه درباره یا صفحه تماس. با این حال، اگر می‌خواهید حجم زیادی از محتوا را در دسته‌ها یا بخش‌های مختلف سازمان‌دهی کنید، ممکن است بخواهید صفحات فرعی یا صفحات فرزند را در زیر صفحه اصلی ایجاد کنید.

یک صفحه والد به عنوان یک محفظه یا پشتیبانی برای صفحات فرزند عمل می کند. این به شما امکان می دهد محتوای مرتبط را گروه بندی کنید و یک سلسله مراتب منطقی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را در سایت شما آسان تر می کند.

بنابراین اگر می خواهید در مورد صفحات والدین و نحوه استفاده موثر از آنها در سایت وردپرس خود بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید!

در این مقاله، ما اطلاعات دقیقی در مورد اینکه صفحه والد چیست، چه تفاوتی با صفحه فرزند دارد و چگونه می توانید آنها را برای بهبود ساختار و سازماندهی وب سایت خود ایجاد کنید، ارائه خواهیم داد.

1 صفحه والدین چیست؟

صفحه والد یک صفحه سطح بالا در وردپرس است که به عنوان مرکز اصلی برای گروهی از صفحات مرتبط عمل می کند. این به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را ساختار و دسته بندی کنید.

هنگام ایجاد صفحات جدید، می توانید آنها را به عنوان یک صفحه فرزند یا فرعی از یک صفحه اصلی تعیین شده اختصاص دهید، که امکان پیمایش آسان و ترتیب منطقی موضوعات مشابه را فراهم می کند.

به عنوان مثال ابزار صفحه صفحه سطح بالای ما است و ما صفحات فرعی زیر آن داریم.

  Location Page Strategies for SEO Success
نمونه صفحه پدر

این سیستم سلسله مراتبی تجربه کلی کاربر از وب سایت را بهبود می بخشد و عملکرد آن را بهبود می بخشد. با استفاده موثر از صفحات والد، می توانید وب سایت خود را برای بازدیدکنندگان سازماندهی شده، در دسترس و حرفه ای نگه دارید.

اما تفاوت بین صفحه اصلی و صفحه فرزند چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که در بخش بعدی به آن پرداختیم.

2 تفاوت بین صفحه والد و صفحه فرزند

صفحه والد را به عنوان فهرست مطالب یا فهرست راهنمای بخش خاصی از وب سایت خود در نظر بگیرید. صفحات والد معمولاً در منوی پیمایش وب سایت شما نمایش داده می شوند و ممکن است به قسمت های دیگر سایت شما پیوند داده شوند.

از طرف دیگر، صفحه فرزند، صفحه ای است که در زیر صفحه اصلی ایجاد می شود. این یک صفحه فرعی است که به صفحه اصلی متصل است و در سلسله مراتب آن قرار می گیرد. صفحات کودک برای ارائه اطلاعات دقیق تر در مورد یک موضوع خاص یا برای تقسیم یک موضوع بزرگتر به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت تر استفاده می شوند.

برای روشن شدن این موضوع به مثالی نگاه می کنیم.

فرض کنید در حال ایجاد یک وب سایت برای یک رستوران با چندین مکان هستید. می‌توانید یک صفحه والد به نام «موقعیت‌ها» ایجاد کنید تا به‌عنوان یک مرکز برای همه صفحات مکان‌های خاص عمل کند. در صفحه «موقعیت‌ها»، می‌توانید صفحات کودک را برای هر رستوران جداگانه ایجاد کنید، مانند «نیویورک سیتی»، «لس آنجلس» و «شیکاگو». هر یک از این صفحات فرزند به صفحه «موقعیت‌ها» پیوند می‌خورد و حاوی اطلاعات دقیق‌تری درباره آن مکان خاص، مانند آدرس، ساعات کاری و منو است.

برای دیدن همه صفحات خود به ادامه مطلب بروید صفحات → همه صفحات از داشبورد وردپرس شما. وردپرس تمام صفحات فرزند فهرست شده در زیر صفحه اصلی خود را با پیشوند نمایش می دهد.

  What Is a Lead Generation Website? (And How to Build One)
نمونه ای از صفحات والدین و فرزند در وردپرس

به طور خلاصه، صفحات والد و صفحات فرزند در وردپرس به شما کمک می کنند تا محتوای وب سایت خود را سازماندهی کنید و ساختار واضحی را برای پیمایش کاربران فراهم کنید. با ایجاد صفحات والد و صفحات فرزند، می توانید یک سیستم سلسله مراتبی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را آسان می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

3 چگونه یک صفحه اصلی در وردپرس ایجاد کنیم؟

در وردپرس، هر صفحه ای می تواند یک صفحه اصلی باشد، اما شما نمی توانید آنها را تنظیم کنید. دیوانه، ها؟

صفحه اصلی با انتشار یک صفحه فرزند در زیر آن تعریف می شود. بنابراین ابتدا باید یک صفحه اصلی منتشر کنید.

برای انجام این کار، به صفحات → افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما

یک صفحه جدید اضافه کنید

عنوان و محتوای صفحه خود را اضافه کنید. پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید انتشار را فشار دهید تا صفحه خود را منتشر کنید. اگر به صفحه والدین میدان در ویژگی های صفحه این بخش به طور پیش فرض خالی است، به این معنی که صفحه در حال حاضر یک صفحه والد است.

نمونه صفحه اصلی

می توانید مراحل ذکر شده در بالا را تکرار کنید تا صفحات والدین دیگر را به وب سایت خود اضافه کنید.

هنگامی که یک صفحه والد ایجاد کردید، می توانید صفحات فرزند را اضافه کنید. برای انجام این کار، می توانید به صفحه فرزند بروید یا صفحه جدیدی ایجاد کنید.

سپس، در صفحه ویرایش، به مسیر بروید صفحه و به سمت پایین صفحه اسکرول کنید ویژگی های صفحه بخش. همانطور که در زیر نشان داده شده است، صفحه خاصی را برای تنظیم به عنوان پدر از منوی کشویی انتخاب کنید.

نمونه صفحه فرزند

پس از انجام، به روز رسانی/انتشار صفحه ی شما.

مراحل ذکر شده در بالا را برای ایجاد چندین صفحه فرزند تکرار کنید. همچنین می توانید با اختصاص یک مقدار عددی ترتیب ظاهر را تغییر دهید. برای این کار از سفارش جعبه متن در ویژگی های صفحه بخش.

  پنج نکته ای که باید در مورد بهینه سازی محتوا در سال 2023 بدانید
جعبه متن فرمان

توجه داشته باشید: اگر قادر به دیدن نیستید ویژگی های صفحه بخش، روی گزینه های صفحه نمایش در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود را فشار دهید. کادر کناری را علامت بزنید ویژگی های صفحه گزینه.

4 نحوه نمایش لیست صفحات فرزند یک صفحه والد

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نمایش فهرست صفحات فرزند صفحه اصلی مربوطه، استفاده از آن است لیست صفحات اتصال.

ابتدا افزونه را نصب و فعال کنید. برای انجام این کار، به افزونه ها → افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما افزونه Page-list را پیدا کنید، آن را مانند تصویر زیر نصب و فعال کنید.

افزونه Page-list را نصب و فعال کنید

پس از نصب و فعال سازی افزونه، صفحه اصلی را ویرایش کنید و کد کوتاه زیر را در جایی که می خواهید لیست صفحات فرزند شما نمایش داده شود، اضافه کنید.

(subpages)

اکنون می توانید صفحه خود را ذخیره کرده و پیش نمایش آن را برای یافتن صفحات فرزند مشاهده کنید. لیست تمام صفحات فرزند شما در یک لیست گلوله ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود.

فهرست صفحات فرزند در قسمت جلویی

سایر کدهای کوتاه ارائه شده توسط افزونه Page-list به شما امکان می دهد عمق را تنظیم کنید، صفحات را حذف کنید، تعداد عناصر و غیره را حذف کنید. برای جزئیات بیشتر می توانید ادامه دهید صفحه افزونه را بخوانید برای مستندات دقیق

5 نتیجه

ایجاد یک صفحه والد در وردپرس یک راه ساده اما قدرتمند برای سازماندهی محتوای وب سایت شما و بهبود ناوبری آن است. همانطور که قبلاً ذکر شد، صفحات والد به ایجاد سلسله مراتب واضحی از اطلاعات کمک می کند، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند و همچنین رتبه سئوی شما را بهبود می بخشد.

آیا شما یک ساختار سلسله مراتبی والدین-فرزند برای وب سایت خود ایجاد می کنید؟ به ما اطلاع دهید با ارسال توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/create-parent-page-in-wordpress/