مقدمه ای بر Google Tag Manager (GTM) |  سئو
وبلاگ

مقدمه ای بر Google Tag Manager (GTM) | سئو

هنگامی که سایت شما با موفقیت وصل شد، یک برگه دیگر باید URL سایتی را که وارد کرده‌اید با کادری باز کند که نشان می‌دهد به اشکال‌زدا متصل است (نگران نباشید، این کادر فقط برای شما قابل مشاهده است، نه کسی که احتمالاً وارد سیستم شده باشد. از سایت خود دیدن کنید.)

در پانل سمت چپ تب Tag Assistant، خلاصه‌ای را مشاهده می‌کنید که تمام رویدادهایی را که در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، توصیف می‌کند. حداقل، شما باید حداقل سه رویداد را در اینجا مشاهده کنید: Container Loaded، DOM Ready و Window Loaded. اگر بیش از سه رویداد را مشاهده کردید، اشکالی ندارد. اما اگر هر یک از این سه رویداد اصلی گم شده باشد، باید بررسی کنید که چرا این رویدادها گم شده اند، زیرا این نشانه آن است که چیزی باید اصلاح شود.

هنگامی که روی هر یک از رویدادهای موجود در جدول زمانی خود کلیک می کنید، همه تگ هایی را خواهید دید که در هنگام وقوع آن رویداد فعال می شوند. روی هر یک از برچسب‌ها کلیک کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد محرک‌ها، ویژگی‌ها و اینکه آیا محرک‌های مسدودکننده مرتبط با آن وجود دارد یا خیر.

هنگام کار در حالت پیش نمایش و اشکال زدایی، فقط شما می توانید اطلاعات مربوط به برچسب های خود را ببینید. با این اوصاف، فرض کنید مشکلی را پیدا کرده اید که باید به دیگران توجه کنید. می‌توانید پیش‌نمایش خود را از طریق «دستیار برچسب» با آن شخص به اشتراک بگذارید. در برگه دستیار برچسب، سه نقطه عمودی را در بالا سمت راست پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و انتخاب کنید اشتراک گذاری. از آنجا، می‌توانید برچسب‌هایی را انتخاب کنید که باید آن‌ها را اشکال‌زدایی کنید تا پیوندی قابل اشتراک‌گذاری برای ارسال به شخصی که می‌تواند به شما کمک کند، دریافت کنید.

  شکستن مرزهای برندسازی: مهار ترافیک خارج از برند برای رشد پایدار

هنگامی که همه برچسب های شما به درستی فعال شدند، ادامه دهید و آنها را منتشر کنید. از داشبورد GTM خود، را فشار دهید ارسال در گوشه سمت راست بالا و از شما خواسته می شود تغییرات خود را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، یک نام و توضیحات برای نسخه کانتینر جدید خود وارد کنید و آن را منتشر کنید.

وقتی تغییرات GTM را منتشر می کنید، نسخه جدیدی از کانتینر شما ایجاد می شود. اگر مشکلی وجود داشت و باید به نسخه قبلی کانتینر خود برگردید، به سادگی روی دکمه کلیک کنید منتشر شده در بالای داشبورد GTM، نسخه ای را که می خواهید به آن برگردید انتخاب کنید، کلیک کنید عملو سپس انتشار.

فرض کنید برچسب‌های خود را از مدیر تگ دیگری یا از برچسب‌هایی که مستقیماً در سایت خود کدگذاری شده‌اند، منتقل می‌کنید. در این مورد، گوگل توصیه می‌کند که همه برچسب‌های خود را در GTM تنظیم کنید، سپس برچسب‌های قدیمی خود را یکباره حذف کنید و ظرف GTM را با برچسب‌های جدید خود در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنید. ممکن است شکاف بسیار کمی در جمع آوری داده های خود داشته باشید، اما پس از فعال شدن برچسب های جدید شما نباید مشکلی وجود داشته باشد.

منبع: https://moz.com/blog/an-introduction-to-google-tag-manager