می توانید محتوای خود را در سندیکا از دست بدهید (و چگونه از آن اجتناب کنید)
وبلاگ

می توانید محتوای خود را در سندیکا از دست بدهید (و چگونه از آن اجتناب کنید)

اگر محتوای سندیکایی را توزیع می کنید، وب سایت دیگری می تواند از تمام مزایای سئو آن بهره مند شود، حتی اگر متعارفان به شما اشاره کنند. بیایید ببینیم چرا این اتفاق می افتد.

سندیکای محتوا به فرآیند توزیع یا به اشتراک گذاری محتوا (مانند مقالات و پست های وبلاگ) در چندین پلت فرم یا وب سایت اشاره دارد. این ممکن است شامل بازنشر محتوا از یک منبع به منبع دیگر باشد. هدف از سندیکای محتوا افزایش دسترسی و دیده شدن محتوا با توزیع آن در کانال های مختلف است. توزیع محتوا، ترافیک را به منبع اصلی باز می گرداند. این می تواند سئو را بهبود بخشد زیرا شامل ایجاد بک لینک از سایت های دیگر است.

با این حال، مشکلی وجود دارد که می تواند شما را از بهره مندی از مزایای محتوای سندیکایی باز دارد. وقتی ناشران از متعارف سازی بین دامنه ای برای به اشتراک گذاشتن محتوای همبسته استفاده می کنند، ممکن است Google در تعیین منبع اصلی محتوا با مشکل مواجه شود.

برخلاف تگ های متعارف تحت یک دامنه، مدیریت متعارف بین دامنه برای سیستم گوگل دشوارتر است. Canonicalization همچنین طراحی شده است تا به Google سیگنال دهد که کدام یک از صفحات (تقریباً) یکسان متعارف است. از طرف دیگر، صفحات اشتراکی می توانند به طور قابل توجهی با محتوای اصلی متفاوت باشند. این امر طبقه بندی آنها را به عنوان تکراری به معنای سنتی دشوار می کند.

این می تواند منجر به سردرگمی شود که کدام نسخه از محتوا باید در SERP ها اولویت بندی شود. این باعث می‌شود که قدرت سئو و پتانسیل رتبه‌بندی محتوا نه به مالک، بلکه به یک یا چند وب‌سایت پیوندی اختصاص داده شود.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 11 سپتامبر 2023

بنابراین گوگل چه راه حلی را برای رفع این مشکل توصیه می کند؟

برای جلوگیری از سردرگمی احتمالی، Google پیشنهاد می‌کند از شریک خود بخواهید هر گونه فهرست‌بندی نسخه‌های سندیکایی را که در اختیار دارند، مسدود کند.

طبق دستورالعمل های گوگل، شرکا باید این متا تگ روبات را به مقالات شما اضافه کنند:

<meta name="Googlebot" content="noindex">

این باعث می‌شود محتوای شما در وب‌سایت‌های شریک از رتبه‌بندی در SERP و اختلال در منبع اصلی جلوگیری کند.

چه پروژه خودتان باشد و چه سایت شریکتان، بررسی تنظیمات متعارف و وجود تگ noindex در صفحات هر وب سایتی می تواند ساده باشد. به سادگی از ابزار ممیزی وب سایت SE Ranking استفاده کنید.

مرتباً به وبلاگ ما بازگردید تا از آخرین اخبار سئو مطلع شوید

منبع: https://seranking.com/blog/seo-news-syndicated-content-attribution/