چگالی کلمات کلیدی چیست و چرا مهم است؟  • Yoast
وبلاگ

چگالی کلمات کلیدی چیست و چرا مهم است؟ • Yoast

Yoast SEO چگالی عبارت کلیدی یا چگالی کلمات کلیدی متن شما را بررسی می کند. اما چگالی عبارت کلیدی دقیقا چیست؟ و چرا برای سئوی شما مهم است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. علاوه بر این، در مورد آنچه می‌توانید برای بهبود چگالی کلمات کلیدی محتوای خود انجام دهید، بحث خواهیم کرد تا هنگام بررسی چگالی عبارت کلیدی افزونه، یک گلوله سبز دریافت کنید. بیا بریم!

آیا برای بررسی چگالی عبارت کلیدی در Yoast SEO یک چراغ کهربایی یا قرمز دریافت کرده اید؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم که این بررسی چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان چگالی عبارت کلیدی خود را بهبود بخشید.

عبارت کلیدی یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟

تراکم عبارت کلیدی تعداد دفعاتی است که عبارت کلیدی اصلی شما در کپی شما ظاهر می شود، نسبت به کل متن در آن صفحه. بنابراین، اگر متنی متشکل از 100 کلمه دارید و 5 تای آن عبارت اصلی شما را تشکیل می دهد، تراکم عبارت کلیدی شما 5 درصد است. ما به او زنگ می زدیم کلمه کلیدی تراکم، اما این روزها تمرکز روی عبارت جستجویی که از بیش از یک کلمه تشکیل شده است، رایج تر شده است. به همین دلیل است که ما ترجیح می دهیم آن را صدا کنیم عبارت کلیدی تراکم در Yoast SEO.

خوب است توجه داشته باشید که استفاده از عبارت کلیدی دقیق خود در تعداد معینی از اهمیت کمتری نسبت به قبل پیدا کرده است. اگرچه کپی شما هنوز باید موضوعی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید منعکس کند، گوگل در سال های اخیر تکامل یافته است. این بدان معناست که استفاده از عبارت کلیدی دقیق شما دیگر تنها راه برای نشان دادن محتوای متن شما به گوگل نیست. ما همیشه این بررسی را در افزونه خود داریم زیرا به شما می گوید که آیا متن شما هنوز در موضوع است و آیا در استفاده از عبارت کلیدی خود زیاده روی نمی کنید.

چرا این برای سئو مهم است؟

چگالی عبارات کلیدی شما برای سئو مهم است زیرا گوگل سعی می کند پرس و جوی جستجوی کاربر را با بهترین صفحه مطابقت دهد. برای تطبیق صفحات شما با یک جستار خاص، گوگل باید بفهمد که صفحه در مورد چیست. به همین دلیل است که باید از عبارت کلیدی خود، عبارتی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، در کپی خود استفاده کنید. خوشبختانه، این اغلب به طور طبیعی اتفاق می افتد. اگر می خواهید به عنوان مثال (پانکیک های گیاهی بپزید) طبقه بندی کنید، احتمالاً از این عبارت یا تغییراتی از آن در متن خود استفاده می کنید.

  10 ستون خبره برتر PPC در سال 2023 در زمین موتورهای جستجو

با این حال، اگر عبارت کلیدی خود را بیش از حد در نسخه خود تکرار کنید، خواندن آن ناخوشایند می شود. این چیزی است که باید همیشه از آن اجتناب کنید. پس از همه، شما می خواهید که کاربران کپی شما را به خوبی دوست داشته باشند و درک کنند. تراکم بالای عبارت کلیدی همچنین سیگنالی به گوگل است که ممکن است متن خود را با کلمات کلیدی پر کنید – که به آن بهینه سازی بیش از حد نیز گفته می شود. از آنجایی که گوگل دوست دارد بهترین نتایج را هم از نظر ارتباط و هم از نظر خوانایی به کاربران نشان دهد، این می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

هدف از بررسی چگالی عبارت کلیدی چیست؟

بررسی تراکم عبارت کلیدی در Yoast SEO ارزیابی می کند که آیا شما به اندازه کافی از کلمات کلیدی اصلی خود در کپی خود استفاده کرده اید یا خیر. همچنین بررسی می‌کند که آیا زیاد پیش نرفته‌اید و اغلب از عبارت کلیدی استفاده نکرده‌اید. خوب است بدانید که طول عبارت کلیدی شما در نحوه محاسبه امتیاز شما نقش دارد. اگر عبارت طولانی‌تری را انتخاب کنید، ممکن است استفاده از آن تعداد دفعات معینی در متن خود بسیار دشوارتر از استفاده از عبارت کلیدی کوتاه‌تر باشد. کنترل این را در نظر می گیرد تا خوانایی متن شما حفظ شود.

ما طول عبارت کلیدی شما را به عنوان یک عامل وزنی در هنگام محاسبه چگالی عبارت کلیدی در نظر گرفته‌ایم. این بدان معناست که برای دریافت چراغ سبز باید از عبارت کلیدی طولانی‌تر خود کمتر از عبارت کلیدی کوتاه‌تر در متن استفاده کنید. ما نه تنها به شما می گوییم که قبلاً چند بار از عبارت کلیدی خود در متن استفاده کرده اید، بلکه به شما ایده می دهیم که چند بار باید از آن استفاده کنید.

ارزیابی چگالی کلمات کلیدی در SEO Yoast
نمونه ای از بازخورد ارزیابی تراکم عبارت کلیدی در Yoast SEO

در نسخه رایگان Yoast SEO برای وردپرس، اگر تراکم عبارت کلیدی شما بین 0.5 تا 3 درصد باشد، چراغ سبز دریافت خواهید کرد. برای اینکه یک تطابق در نظر گرفته شود، همه کلمات باید در یک جمله ظاهر شوند، اما ترتیب کلمات ممکن است متفاوت باشد.

درصد ذکر شده در نظرات خود را نخواهید دید. در عوض، تعداد دقیق دفعاتی را که از عبارت کلیدی خود در متن خود استفاده کرده اید ذکر می کنیم و آن عدد را با عددی که توصیه می کنیم مقایسه می کنیم. ما معتقدیم که اعداد مطلق کار بهبود متن شما را آسان می کند.

Premium و Shopify: تشخیص فرم‌های کلمه و عبارات کلیدی مرتبط

در برخی از زبان‌ها، Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify فرم‌های مختلف کلمه عبارت کلیدی شما را تشخیص می‌دهند. مثلاً (قطار)، (تربیت شده) یا (آموزش). این بدان معنی است که Yoast SEO این تغییرات را شناسایی می کند و آنها را به عنوان اشکال عبارت کلیدی انتخابی شما در نظر می گیرد. این باعث می‌شود بتوانید به طور طبیعی در مورد موضوع خود بنویسید و کمتر نگران استفاده از عبارت کلیدی خود باشید.

  Enterprise SEO Metrics & How to Report On Your Successes

فرض کنید می خواهید در (پخت پنکیک وگان) رتبه بندی شوید. اگر بنویسید: «در اینجا یاد خواهید گرفت پختن بهترین پنکیک وگان» این به عنوان یکی از اتفاقات عبارت کلیدی شمرده می شود. همچنین اگر نوشته بودید “شیرینی فروشی آ کرپ وگان Yoast SEO Premium و برنامه Shopify ما نیز این را به عنوان عبارت کلیدی اصلی تشخیص می دهند. به همین دلیل است که حد بالایی این ابزارها کمی بالاتر است: 3.5٪ به جای 3٪.

در Premium و برنامه Shopify ما، می توانید عبارات کلیدی مرتبط را نیز وارد کنید. اینها کلمات و عبارات مربوط به عبارت کلیدواژه اصلی شما هستند، اما مترادف نیستند. هر عبارات کلیدی مرتبطی که اضافه می کنید چک تراکم عبارت کلیدی خود را دارد. بنابراین اگر تراکم عبارت کلیدی فوکوس شما خیلی زیاد است، به تمام عبارات کلیدی مرتبط نگاهی بیندازید و ببینید آیا استفاده از آنها مناسب‌تر است یا خیر.

به Premium بروید دسترسی به این ویژگی!

باز کن بسیاری از ویژگی ها و با افزونه Yoast SEO Premium به تمام دوره های SEO ما دسترسی پیدا کنید:

چگونه تراکم عبارات کلیدی خود را بهبود بخشید

اگر نمره تراکم عبارت کلیدی شما خیلی کم است، به این معنی است که به اندازه کافی واضح نیست که متن شما در مورد آن موضوع خاص است. در این مورد، شما باید از عبارت کلیدی (یا تغییرات آن) بیشتر استفاده کنید. نسخه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنچه را که در مورد آن می نویسید به وضوح بیان کرده اید. در موضوع بمانید! اگر چگالی عبارت کلیدی خیلی زیاد است، شما اغلب از عبارت کلیدی خود استفاده می کنید. متن شما احتمالاً هم برای بازدیدکنندگان وب سایت شما و هم برای Google هرزنامه به نظر می رسد.

استفاده از مترادف ها یک راه عالی برای جلوگیری از تکرار است. مترادف ها در امتیاز تراکم عبارت کلیدی شما به حساب نمی آیند، زیرا امتیاز تراکم عبارت کلیدی شما فقط استفاده فعلی شما از عبارت کلیدی را در نظر می گیرد. اگر از مترادف ها استفاده می کنید و نگران هستید که بیش از حد باشد، در اینجا یک نکته وجود دارد! نگاهی به بررسی توزیع عبارات کلیدی در Yoast SEO بیندازید. این کلمات کلیدی هدف شما را برجسته می کند و مترادف های آن در سراسر متن اگر مترادف وارد کردید، این مورد است. با مشاهده عبارات برجسته شده، می توانید تعیین کنید که آیا عبارت کلیدی شما (به هر شکلی) به اندازه کافی در متن ذکر شده است یا خیر. یک بررسی خوب برای اینکه ببینید آیا تا انتها روی موضوع می مانید یا خیر!

چرا هنگام بررسی چگالی عبارت کلیدی نمره قرمز می گیرم؟

اگر به دلیل استفاده زیاد یا ناکافی از عبارت کلیدی خود چراغ قرمز دریافت می کنید و مطمئن نیستید که چرا، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

امتیاز قرمز در بررسی چگالی عبارات کلیدی
نمونه ای از چراغ راهنمایی قرمز برای کنترل تراکم عبارات کلیدی
  • ابتدا مطمئن شوید که عبارت کلیدی کاملاً هدفمند شما در یک جمله باشد تا مطمئن شوید که در نظر گرفته شده است.
  • املای خود را بررسی کنید اگر در متن خود از (پنکیک) استفاده می کنید، اما در قسمت عبارت کلیدی فوکوس (پنکیک) نوشته اید، افزونه آن را تشخیص نمی دهد. استفاده از حروف بزرگ، مانند (Pancake) یا حتی (PANCAKE) هیچ تاثیری در تشخیص نخواهد داشت.
  • اگر تراکم عبارت کلیدی شما خیلی زیاد است، بهتر از مترادف ها استفاده کنید. مترادف عبارت کلیدی هدفمند شما در نمره کل شما حساب نمی شود، اما احتمالاً خواندن متن شما را لذت بخش تر می کند.
  • برخی از صفحه سازها در وردپرس با افزونه ما در تضاد هستند. اگر افزونه ما به دلیل صفحه ساز نتواند محتوا یا عبارت کلیدی شما را پیدا کند، نتایج به هم ریخته خواهد شد. سریعترین راه برای رد ، تضادها، اجرای بررسی تضاد است.
  • برخی از زبان های غیر لاتین و غیر مبتنی بر ایدئوگرام ممکن است به درستی محاسبه نشوند. لطفاً یک اشکال ارسال کنید تا به ما اطلاع دهید، بسیار قابل قدردانی است.
  صفحه اصلی در وردپرس چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ » رتبه بندی ریاضی

من در مورد تراکم عبارات کلیدی خود بازخوردی دریافت نمی کنم. چرا اینطور است؟

اگر بازخوردی در مورد چگالی عبارات کلیدی خود دریافت نمی کنید، چندین چیز وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • آیا عبارت کلیدی فوکوس خود را در قسمت Focus Keyphrase وارد کرده اید؟ زیرا این یک نیاز اساسی برای پلاگین برای اجرای چک است.
فیلد ورودی عبارت کلیدی را در Yoast SEO متمرکز کنید
اگر عبارت کلیدی فوکوس را در این قسمت وارد نکنید، افزونه قادر به انجام همه بررسی ها نخواهد بود.
  • بررسی چگالی عبارات کلیدی تنها زمانی انجام می شود که محتوای شما حداقل 100 کلمه باشد.
  • گاهی اوقات افزونه ما با افزونه دیگری، یکی از ویژگی های موضوع شما یا در موارد نادر، با چیزی در سرور شما تداخل دارد. به عنوان مثال، اخیراً تعداد کاربرانی با افزونه یا موضوعی که صفحه بصری یا سازنده محتوا را ارائه می دهد افزایش یافته است. این ممکن است با تجزیه و تحلیل صفحه ما سازگار نباشد.

نتیجه

اطمینان حاصل کنید که از عبارت کلیدی فوکوس به اندازه کافی در طول متن استفاده می کنید. اما در عین حال زیاده روی نکنید. شما نمی خواهید گوگل فکر کند که متن خود را با کلمات کلیدی پر می کنید. این یک تجربه کاربری عالی ارائه نمی دهد و به رتبه بندی شما آسیب می رساند.

اگر چگالی عبارت کلیدی شما خیلی کم است: عبارت کلیدی هدف خود را بیشتر در متن خود اضافه کنید. همچنین بررسی کنید که آیا متن شما در موضوع باقی می ماند، زیرا ذکر عبارت کلیدی شما به اندازه کافی آسان است. اگر امتیاز شما خیلی زیاد است، ابتدا متن خود را دوباره ارزیابی کنید. بررسی کنید آیا مکان هایی وجود دارد که بتوانید عبارت کلیدی خود را با یک مترادف جایگزین کنید. با این نکات، باید بتوانید آن چراغ سبز را برای چگالی عبارت کلیدی دریافت کنید!

به خواندن ادامه دهید: نوشتن SEO: راهنمای نهایی »

منبع: https://yoast.com/what-is-keyphrase-density-and-why-is-it-important/