وبلاگ

راهنمای مبتدیان برای کنسول جستجوی گوگل

همچنین ممکن است پیامی را مشاهده کنید که به شما اطلاع می‌دهد ممکن است URL در Google ظاهر شود، اما برخی مشکلات وجود دارد که باید برطرف شوند. در صورت وجود مشکل در طرحواره استفاده شده در این صفحه، می توانید اطلاعات مربوط به این خطاها را در قسمت Improvements بیابید. همچنین می‌توانید مشکلات امنیتی و گزارش‌های اقدامات دستی را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد که می‌تواند از نمایش صفحه در جستجو جلوگیری کند. در ادامه این مقاله در مورد گزارش مشکلات امنیتی و اقدامات دستی صحبت خواهیم کرد.

همچنین ممکن است پیامی دریافت کنید که به شما اطلاع می‌دهد URL در حال حاضر توسط Google ایندکس نشده است. این ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد:

  • اگر توضیحی می بینید که صفحه به دلیل خطا ایندکس نشده است، به این معنی است که توسط فایل robots.txt شما مسدود شده است، به دلیل وجود هدر noindex در کد HTML صفحه یا به دلیل درخواست مجوز HTTP. سرتیتر.

  • اگر یادداشتی می‌بینید که صفحه تا زمانی که فهرست نشده باشد نمی‌تواند در نتایج جستجو ظاهر شود، به این معنی است که Google با یک خطای نمایه‌سازی مواجه شده است، برای مثال اگر صفحه‌ای دارای کد فهرست 400 یا 500 در آخرین تلاش برای کاوش آن باشد.

  • همچنین ممکن است پیامی ببینید که نشان می‌دهد نشانی اینترنتی نسخه جایگزین صفحه دیگری است، مانند نسخه AMP یک صفحه. در این صورت نیازی به انجام کار دیگری برای رفع مشکل نیست.

اطلاعات در گزارش‌های بازرسی URL بر اساس آخرین باری است که Google صفحه را خزیده است، نه URL زنده. اگر اخیراً در صفحه‌ای تغییراتی ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید Google دوباره آن را بخزد، می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی دکمه درخواست فهرست‌سازی انجام دهید. به یاد داشته باشید، شما فقط می توانید برای 10-12 URL در یک دوره 24 ساعته درخواست نمایه سازی کنید. بنابراین، فقط یک بار برای هر URL در یک روز مشخص درخواست نمایه سازی کنید. فهرست مجدد صفحه شما ممکن است کمی طول بکشد، و ارسال چندین درخواست برای یک URL در همان روز باعث افزایش سرعت نمی شود.

  6 Tips to Make Your Press Release SEO Friendly in 2023

نتایج جستجو و کشف

گزارش نتایج جستجو به شما بینش زیادی در مورد نحوه عملکرد سایت شما در گوگل می دهد. در اینجا می‌توانید ببینید که صفحات شما چقدر در نتایج جستجو قرار می‌گیرد، چند کلیک از نتایج جستجو و میانگین موقعیت‌ها در نتایج جستجو می‌شود. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد اینکه مردم چگونه سایت شما را پیدا می‌کنند، مانند کلمات کلیدی که جستجو می‌کنند، صفحاتی که بیشترین بازدیدکننده را در هنگام جستجو دارند، و از چه نوع دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که مردم هنگام جستجوی سایت شما استفاده می‌کنند. سایت شما.

این گزارش حاوی فیلترهای عالی است که به شما کمک می‌کند تا با داده‌های متناسب با نیازتان، نگاهی بسیار دقیق به عملکرد موتور جستجوی سایت خود داشته باشید. این فیلترها می توانند به شما امکان دهند داده های خود را بر اساس تاریخ، چه بر اساس محدوده تاریخ یا یک تاریخ خاص، کاوش کنید. همچنین می‌توانید به داده‌های صفحات خاص یا دسته‌های صفحه، انواع دستگاه‌هایی که افراد هنگام جستجو استفاده می‌کنند و کشورهایی که ترافیک جستجوی شما از آن‌ها می‌آید، نگاه کنید. از فیلتر ظاهر جستجو نیز می توان برای تعیین اینکه کدام صفحات نتایج جستجوی غنی دریافت می کنند استفاده کرد. فیلتر ظاهر جستجو می‌تواند شامل چندین نوع مختلف از نتایج غنی باشد که سایت شما ممکن است واجد شرایط باشد، از جمله ویدیوها، فهرست‌های تجاری، فهرست‌های رویداد، قطعه‌های بررسی و فهرست‌های شغلی. بسیاری از انواع نتایجی که ممکن است در فیلتر ظاهر جستجو مشاهده کنید بر اساس داده های ساختار یافته در سایت شما هستند، اما همچنین ممکن است یک دسته برای صفحاتی که استانداردهای Google را برای تجربه صفحه خوب.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 9 اکتبر 2023

امکانات زیادی برای استفاده از این فیلترها وجود دارد، بنابراین اگر در کنسول جستجو تازه کار هستید، ارزش آن را دارد که کمی با آنها بازی کنید و با کارهایی که آنها می توانند انجام دهند آشنا شوید. من فقط چند مثال برای شما می زنم:

  • فرض کنید می‌خواستم بدانم کدام پست‌های وبلاگ در سایت من بیشترین ترافیک را از جستجوها در چند ماه گذشته ایجاد کرده‌اند. در صفحه نشان داده شده در زیر، دکمه جدید را در کنار فیلترهای جستجوی وب و محدوده تاریخ انتخاب می کنم. این من را به صفحه‌ای می‌برد که در آن می‌توانم فیلتری ایجاد کنم که همه URL‌هایی را که شامل «myfakesite.com/blog» هستند را نشان می‌دهد.

  • اگر متوجه شدم که سایت من در یک روز خاص افزایش غیرمعمولی در ترافیک داشته است و می‌خواستم بفهمم چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد، می‌توانم فیلتر تاریخ را به آن روز خاص تغییر دهم و به عباراتی که مردم جستجو می‌کردند نگاهی بیندازم. . بالاترین نرخ کلیک را داشت.

  • کار دیگری که ممکن است بخواهم انجام دهم این است که روی کلمات کلیدی غیر مارکی که سایت من برای آنها در نتایج جستجو ظاهر می شود تمرکز کنم. در این مورد، من می‌توانم یک فیلتر پرس و جو جدید برای حذف کلمات کلیدی با استفاده از نام شرکت یا نام محصول ایجاد کنم.

منبع: https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console