وبلاگ

شوکر – سام آلتمن در OpenAI در تغییر بزرگ مدیرعامل غایب است

سام آلتمن دیگر مدیر عامل OpenAI نیست. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، به عنوان مدیرعامل موقت این شرکت معرفی شده است. اعلامیه.

چرا آلتمن برکنار شد؟ آلتمن همیشه در ارتباطات خود با هیئت مدیره OpenAI صریح نبود، “که مانع از توانایی او در انجام مسئولیت هایش می شد.” طبق بیانیه OpenAI، هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

و بعد از؟ این شرکت گفت که OpenAI جستجو برای مدیر عامل دائمی بعدی خود را آغاز خواهد کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. بازاریابان جستجو وقتی فهمیدند آلتمن مجبور شد OpenAI را ، کند، شرکتی که ابزار هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT را که کمتر از یک سال پیش در 30 نوامبر 2022 راه‌اندازی شد، مجبور شد ، کند. این روش کار و جهت تحقیق را تغییر داده است. . این یک داستان برای تماشای هفته های آینده خواهد بود.

وضعیت ChatGPT. دارای 100 میلیون کاربر فعال است که تقریباً 90 درصد از شرکت های Fortune 500 را شامل می شود. ثبت نام های ChatGPT Plus انجام شد. در استراحت در 14 نوامبر به دلیل افزایش تقاضا، به گفته آلتمن. این به دنبال یک سری از قطع شدن ChatGPT به دلیل حملات DDoS

واکنش. در اینجا برخی از واکنش های اولیه صنعت آورده شده است:

آنچه OpenAI می گوید. این بیانیه کامل است:

هیئت مدیره OpenAI، Inc.، 501(c)(3) که به عنوان بدنه حاکم بر همه مشاغل OpenAI عمل می کند، امروز اعلام کرد که سام آلتمن از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند و هیئت مدیره را ، می کند. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری شرکت، به‌عنوان مدیرعامل موقت فعالیت می‌کند و بلافاصله اعمال می‌شود.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 29 دسامبر 2023

میرا که به مدت پنج سال عضو تیم رهبری OpenAI بود، نقش مهمی در تکامل OpenAI به یک رهبر جهانی هوش مصنوعی ایفا کرده است. او مجموعه‌ای از مهارت‌های منحصربه‌فرد، درک ارزش‌ها، عملیات و کسب‌وکارهای شرکت را به ارمغان می‌آورد و در حال حاضر تحقیقات، محصول و عملکردهای امنیتی شرکت را رهبری می‌کند. با توجه به دوره طولانی تصدی و مشارکت نزدیک او در تمام جنبه های کسب و کار، از جمله تجربه او در حاکمیت و خط مشی هوش مصنوعی، هیئت مدیره معتقد است که او به طور منحصر به فردی برای این نقش واجد شرایط است و در حالی که به طور رسمی به دنبال یک مدیرعامل دائمی است، انتقال آرام را پیش بینی می کند.

خروج آقای آلتمن به دنبال یک فرآیند بررسی مشورتی انجام شده توسط هیئت مدیره صورت می گیرد که به این نتیجه رسیده است که او همیشه در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده است و این امر مانع از توانایی او در انجام مسئولیت هایش می شود. هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

در بیانیه ای، هیئت مدیره گفت: «OpenAI عمداً برای پیشبرد مأموریت ما ساخته شده است: اطمینان از اینکه هوش عمومی مصنوعی به نفع تمام بشریت است. هیئت مدیره کاملاً متعهد به انجام این مأموریت است. ما از کمک های زیاد سام در ایجاد و رشد OpenAI سپاسگزاریم. در عین حال، ما معتقدیم که با پیشروی به رهبری جدید نیاز است. میرا به‌عنوان رئیس بخش تحقیقات، محصولات و امنیت شرکت، واجد شرایط منحصربه‌فرد برای ایفای نقش مدیرعامل موقت است. ما بیشترین اطمینان را به توانایی او برای رهبری OpenAI در این دوره انتقال داریم.

  سئوی موجودیت برند – جمعه تخته سفید

هیئت مدیره OpenAI متشکل از دانشمند ارشد OpenAI Ilya Sutskever، مدیران مستقل Adam D’Angelo، مدیرعامل Quora، کارآفرین فناوری تاشا مک کاولی و هلن تونر از مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون است.

به عنوان بخشی از این انتقال، گرگ براکمن به عنوان رئیس هیئت مدیره کناره‌گیری می‌کند و در نقش خود با شرکت باقی می‌ماند و به مدیرعامل گزارش می‌دهد.

OpenAI به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال 2015 با ماموریت اصلی اطمینان از اینکه هوش مصنوعی عمومی به نفع تمام بشریت است تاسیس شد. در سال 2019، OpenAI بازسازی کرد تا اطمینان حاصل شود که شرکت می تواند سرمایه خود را برای پیگیری این ماموریت افزایش دهد، در حالی که ماموریت، حاکمیت و نظارت غیرانتفاعی را حفظ می کند. اکثریت هیئت مدیره مستقل هستند و مدیران مستقل دارای سهام در OpenAI نیستند. اگرچه این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرده است، مسئولیت اصلی مدیریت هیئت مدیره همچنان پیشبرد مأموریت OpenAI و حفظ اصول منشور آن است.

منبع: https://searchengineland.com/sam-altman-out-at-openai-in-shocking-leadership-change-434847