وبلاگ

چرا دسترسی مهم است (در عصر هوش مصنوعی) • Yoast

امروزه راه اندازی وبلاگ آسان است. به سادگی به ابزار انتخابی هوش مصنوعی مولد خود بروید، یک اعلان وارد کنید، و شما آماده هستید. آیا واقعا به همین سادگی است؟ اسپویلر: نه محتوای تولید شده به اندازه چیزی که خودتان نوشته اید اصلی نیست. و یک چیز دیگر وجود دارد که هوش مصنوعی آن را در نظر نمی گیرد: دسترسی.

با بیش از 100 میلیون کاربر، ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که اکثر مردم آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند. و فهمیدن دلیل آن آسان است: فقط در چند ثانیه، شما نیز می توانید یک نویسنده محتوا شوید. نیازی به استخدام افراد دیگر نیست، به این معنی که می توانید پول گرانبهای خود را برای جنبه های دیگر کسب و کار خود خرج کنید.

با این تفاوت که اینطور نیست واقعا چگونه کار می کند. کامپیوتر انسان نیست. او مخاطبان شما را مانند شما نمی شناسد. می‌توانید آن را برای افراد 18 تا 25 ساله‌ای که به بازی علاقه‌مند هستند مرتبط و مرتبط جلوه دهید، اما این متن چقدر ظریف خواهد بود؟

عکس مرد میانسالی که اسکیت برد حمل می کند و کلاهی به عقب بر سر دارد.  متن روی تصویر می گوید: چطورید دوستان من؟

به علاوه، یک چیز وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی مولد نمی توانند به شما کمک کنند: دسترسی.

مخاطبان خود را بشناسید – نه، واقعاً

آیا می دانستید 1.3 میلیارد نفر معلول هستند؟ این نشان دهنده 16 درصد از جمعیت جهان است. حداقل یک شانس وجود دارد تعداد کمی از مخاطبان شما نیز غیرفعال است. پس آیا آنها را در نظر گرفته اید؟

  درآمد اسنپ 5 درصد افزایش می یابد، اما کمتر از انتظارات وال استریت است

زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، ابزارهای هوش مصنوعی این کار را انجام ندادند. ChatGPT یک نام خانوادگی است نویسنده تعصبو ابزارهای دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها به تنوع اهمیت نمی دهند، زیرا انسان نیستند. اما تو هستی. بنابراین به من بگویید: چند نفر در بین مخاطبان شما هستند نقص بینایی دارند? چند نفر کور رنگ هستند؟ میدونی؟ و شاید مهمتر از آن، آیا برایتان مهم است؟

چرا دسترسی مهم است

یک عنوان جایگزین می تواند «چرا باید به دیگران اهمیت بدهی»، زیرا این همان چیزی است که خلاصه می شود. آیا می خواهید افراد دیگر به اطلاعات مشابه شما دسترسی داشته باشند؟ در مرحله بعد، باید تلاش کنید تا سایت، وبلاگ و محصول خود را در دسترس همه قرار دهید.

اگر این کافی نیست، به سود خود فکر کنید. کلیک های شما ترافیک شما اگر قبلاً هرگز به افراد دارای معلولیت یا کم بینایی غذا نداده اید، این بازار اساساً یک بازار دست نخورده است. به عنوان مثال به افراد کوررنگی فکر کنید که نمی توانند از محصول شما استفاده کنند. با تمرکز بر دسترسی، یک برنامه یا محصول ایجاد خواهید کرد هر ، می توانید استفاده کنید. این فوق العاده نیست؟

نمیتونی هر دو رو داشته باشی؟

من میفهمم. زمان پول است و با استفاده از ابزارهای مولد در هر دو صرفه جویی می کنید. پس امیدی نیست؟ اگر به محتوا نگاه کنیم، پاسخ این است: بله، ولی. می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای آسان ، نوشتن محتوا استفاده کنید. ولی شما باید از آنها مانند این استفاده کنید: ابزار.

  چرا سئوکاران باید برند را بسنجند؟ - جمعه تخته سفید

بیایید اینگونه به قضیه نگاه کنیم: هنگام نوشتن محتوا، هوش مصنوعی مولد در وقت شما صرفه جویی می کند. برای نوشتن یک پاراگراف مجبور نخواهید بود که موضوعات پست وبلاگ را مطرح کنید. در عوض، زمان بیشتری برای بررسی و ویرایش خواهید داشت و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای افراد دارای معلولیت آسان است. این یک برد-برد است، درست است؟

چند نکته سریع

فرض کنید یک پست وبلاگ ایجاد کرده اید. اکنون می‌خواهید مطمئن شوید که خواندن آن برای افرادی که مثلاً از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند، آسان است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • جملات خود را کوتاه نگه دارید. اگر جملات شما کوتاه باشد، دنبال ، نکته ای که می خواهید بیان کنید، آسان تر است. بین 20 تا 25 کلمه عالی است.
  • از کلمات اختصاری استفاده نکنید یا اختصارات خوانندگان صفحه نمایش آنها را مانند یک انسان نمی خوانند. حرف به حرف آنها را هجی می کنند. اگر برای کسب و کار خود می نویسید، ممکن است مشکلی نباشد زیرا اگر آن را بنویسید حرفه ای تر به نظر می رسد.
  • مطمئن شوید که تصاویر دارای متن Alt یا برچسب Alt هستند. زیرا این چیزی است که صفحه خوان ها با صدای بلند خواهند خواند. بنابراین از اطلاعات واقعی و دقیق برای توصیف تصاویر در وبلاگ و سایت خود استفاده کنید.

اگر به مشاوره بیشتری نیاز دارید، مقاله ای داریم که نحوه نوشتن متن های جایگزین خوب را توضیح می دهد. مقاله در مورد رسانه های اجتماعی است، اما اطلاعات برای سایت و وبلاگ شما نیز مفید است.

  7 conseils pour générer plus de trafic vers votre boutique Shopify avec le référencement • Yoast

خط آخر: به هوش مصنوعی قدرت زیادی ندهید

در حقیقت، مشکل ابزارهای هوش مصنوعی قدرتی است که مردم به آنها می دهند. ما قبلاً گفته ایم و باز هم می گوییم: آنها هستند ابزار. شما قرار است از آنها به نفع خود استفاده کنید، اجازه ندهید آنها مانند یک رومبا بیهوش شوند و اعتماد کنید که خانه شما را تمیز نگه می دارند.

از آنجا که دقیقاً مانند Roomba در تمیز ، گوشه ها خوب نیست (زیرا یک دایره است)، ابزارهای هوش مصنوعی مولد نمی توانند متنوع و شخصی ایجاد کنند، و محتوای قابل دسترس شما باید حداقل بخشی از کار را خودتان انجام دهید. و به ما اعتماد کنید، ارزشش را دارد!

بیشتر بخوانید: آیا با هوش مصنوعی مولد چاله خود را حفر می کنیم؟ »

منبع: https://yoast.com/why-accessibility-is-important/