وبلاگ

نحوه ایجاد خلاصه محتوا (با 6 قالب)

اگر می خواهید محتوای وبلاگ بیشتری منتشر کنید، باید خلاصه محتوای قوی ایجاد کنید.

خلاصه‌های محتوا اسناد ساده‌ای هستند که به نویسنده می‌گویند… درباره چه چیزی بنویسد. آنها اطلاعات و زمینه مورد نیاز نویسندگان را برای درک هدف هر مقاله ارائه می دهند، اطمینان حاصل می کنند که تمام نکات کلیدی را پوشش می دهند و یک پیش نویس با کیفیت A با کمترین دردسر می نویسند.

یک خلاصه محتوای خوب باید ساده باشد. باید اطلاعات ضروری مورد نیاز یک نویسنده را پوشش دهد بدون آنها را در اصطلاحات سئو غرق کنید یا آزادی نوشتن به روشی که فکر می کنند بهترین است را از آنها سلب کنید.

خاطرات هم باید باشند کوتاه– اینها پیش نمایش محتوا نیستند. زمان زیادی را صرف نوشتن سرفصل های پیشنهادی، توصیه نمونه هایی برای گنجاندن و انتخاب مقالات رقیب برای خواندن کنید، و ممکن است خودتان مقاله را نوشته باشید.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا قالب خلاصه محتوای ساده ما و راهنمای گام به گام تکمیل آن آمده است.

اسکرین شات از قالب خلاصه محتوا

هر خلاصه محتوا باید با عنوان کاری برای مقاله شما شروع شود.

لازم نیست عنوانی کامل و صیقلی باشد. هدف از عنوان کاری شما جلب کلیک یا برانگیختن علاقه خواننده نیست، بلکه کمک به نویسنده در نوشتن است. آن را ساده نگه دارید و ایده اصلی مقاله خود را بیان کنید.

مثال ها:

  • نحوه ایجاد خلاصه محتوا
  • تجربه ما را در BrightonSEO به اشتراک بگذارید
  • چرا معماری ابر بیش از حد ارزیابی می شود
  • خوشه بندی کلمات کلیدی با استفاده از Ahrefs

اگر در حال ایجاد محتوای سئو هستید، عنوان کاری شما باید هدف اصلی کلمه کلیدی هدف شما را منعکس کند. به عبارت دیگر، باید به محققین آنچه را که می‌خواهند بدهد: آیا این یک چگونهلیستی از ابزارها یا مجموعه ای از الگوها.

می توانید هدف کلمات کلیدی خود را با یک جستجوی سریع در گوگل بررسی کنید، اما اگر می خواهید نتایج را برای کشورهای مختلف ببینید (و مطمئن شوید که نتایج برای شما شخصی سازی نشده است)، می توانید هدف را در Ahrefs بررسی کنید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Keyword Explorer وارد کنید و به کادر نمای کلی SERP بروید. شما می توانید عناوین مقالات بالاترین رتبه را برای آن کلمه کلیدی مشاهده کنید.

در اینجا نمای کلی SERP برای کلمه کلیدی است خلاصه مطالب:

بررسی اجمالی SERP برای "خلاصه مطالب"

به فرمت های استفاده شده توسط محتوای برتر توجه کنید. اگر همه آنها زوایای مشابهی داشته باشند (مثل در این مثال، “چگونه”)، به احتمال زیاد محققان از آنها راضی خواهند بود.

  متا از 5 ابزار تبلیغاتی نسل جدید فیسبوک و اینستاگرام رونمایی کرد

(اگرچه این نباید شما را از استفاده از بهترین قضاوت و یافتن راه هایی برای متمایز شدن از رقبا باز دارد، در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهید.)

دلیلی وجود دارد که می‌خواهید این مقاله را بنویسید (در غیر این صورت، چرا وقت و هزینه را صرف ایجاد آن کنید؟).

هدف خود را با نویسنده در میان بگذارید. به آنها کمک کنید بفهمند چرا آنها چیزی می نویسند و شانس بیشتری برای رسیدن به هدف شما خواهند داشت.

مثال ها:

  • توضیح دهید که چگونه یک محتوای کوتاه ایجاد کنید.
  • تجربه خود را به عنوان حامیان کنفرانس BrightonSEO مستند کنید.
  • نظرات مدیر عامل ما را در مورد معماری ابری به اشتراک بگذارید.
  • به کاربران فعلی آموزش دهید که چگونه از ویژگی جدید گروه‌بندی کلمات کلیدی ما برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنند.

3. توصیف کنید که برای چه کسی می نویسید

لزومی ندارد که یک سند شخصی پیچیده یا یک تحلیل عمیق از سطح آگاهی و جمعیت شناسی خواننده باشد.

در عوض، جزئیاتی را به اشتراک بگذارید که به نویسنده کمک می کند زبان و سطح پیچیدگی مناسب مقاله خود را انتخاب کند، مانند:

  • سطح تجربه مخاطب از موضوع: آیا آنها مبتدی هستند که به دنبال آموزش های ساده هستند یا متخصصانی که به دنبال نکات و ترفندهای پیشرفته هستند؟
  • نقش آنها: آیا امیدوار هستید که به مهندسان نرم افزار برسید یا افراد انفرادی؟ بازاریابان محتوای جوان یا مدیران بازاریابی با تجربه؟

گاهی اوقات نتایج جستجوی موجود می تواند به شما کمک کند مخاطبان خود را محدود کنید. اگر مقالات با عملکرد برتر شامل همه باشد “برای مبتدی ها” در عنوان آنها، این احتمال وجود دارد که شما از این روش پیروی کنید.

4. موضوعات فرعی را برای گنجاندن به اشتراک بگذارید

می توانید با پیشنهاد موضوعات فرعی مهم برای گنجاندن در مقاله به ویرایشگر خود کمک کنید.

عقل سلیم یک راهنمای مفید است: برای مقاله ای در مورد خلاصه محتوا، احتمالاً می خواهید یک تعریف و یک آموزش برای ایجاد خلاصه محتوا در نظر بگیرید.

همچنین می‌توانید برای تحقیق در مورد موضوعات فرعی رویکرد مبتنی بر داده را در پیش بگیرید. من دوست دارم از Ahrefs برای این کار استفاده کنم.

با قرار دادن موضوع خود در Keyword Explorer شروع کنید و به گزارش شرایط مرتبط دسترسی پیدا کنید. انتخاب کنید همچنین طبقه بندی برای و لیستی از کلمات کلیدی اضافی را مشاهده خواهید کرد که مقالات با رتبه برتر در موضوع شما معمولاً برای آنها رتبه بندی می کنند:

اسکرین شات از "همچنین برای" زبان

در مثال بالا ما به کلمه کلیدی نگاه می کنیم خلاصه مطالب از نتایج، به نظر می رسد که مقالات با عملکرد برتر برای کلمات کلیدی مرتبط با هم رتبه بندی می شوند مدل ها و مثال ها. برای این مقاله، نویسنده ممکن است بخواهد بخشی را در این زمینه قرار دهد نمونه های مختصر محتوا.

(اسپویلر: ما این کار را انجام دادیم، آن را در زیر بررسی کنید.)

  نمودار دانش گوگل چیست؟ • Yoast

5. نحوه تناسب محصول خود را توضیح دهید

هدف از بازاریابی محتوا کمک به رشد یک کسب و کار است (در غیر این صورت، فقط … نوشتن است). با در نظر گرفتن این موضوع، از خلاصه محتوای خود برای پیشنهاد فرصت های مرتبط برای ذکر محصولات خود استفاده کنید.

زمانی که محصولات در اقلامی قرار می‌گیرند که به آن‌ها تعلق ندارند، ممکن است تجاری به نظر برسد. در عوض، روی موضوعاتی تمرکز کنید که ذکر محصول شما طبیعی است. این کاری است که ما در Ahrefs انجام می دهیم (از این رو اسکرین شات های بالا).

اگر نویسنده شما قبلاً در مورد محصولات شما متخصص نیست، با توضیح نحوه “تطابق” محصول شما با موضوع مورد نظر و توصیه ویژگی های محصول که ارزش ذکر را دارند، به آنها کمک کنید.

مثال ها:

  • ما محصول هوشمند محتوایی ارائه نمی دهیم، اما در اینجا سه ​​راه وجود دارد که داده های ما می توانند به شما در این فرآیند کمک کنند.
  • ما در کنفرانس با بسیاری از مشتریان صحبت کردیم: در اینجا نظرات اصلی آنها در مورد محصول آمده است.
  • برای این بخش در مورد خوشه بندی کلمات کلیدی، لازم است به ابزار جدید خوشه بندی در Keywords Explorer اشاره کنیم.
  • ما اخیرا میزبانی خود را از فضای ابری به یک نصب در محل منتقل کردیم.

6. راه هایی برای منحصر به فرد شدن مقاله پیشنهاد کنید

تقریباً همه مقالات باید برای جلب توجه با مقالات مشابه در یک موضوع رقابت کنند. برای کمک به برجسته‌تر شدن مقاله‌تان، می‌توانید اطلاعات منحصربه‌فردی را برای گنجاندن پیشنهاد دهید، چیزهایی که مقالات رقیب پوشش نمی‌دهند.

می‌توانید کارشناسان را برای مصاحبه یا نقل قول‌های مربوطه را توصیه کنید. شما می توانید داده ها و آمار را برای مرجع وارد کنید. حتی می توانید برخی از تجربیات و داستان های شخصی را به اشتراک بگذارید که ممکن است به خواننده در درک موضوع کمک کند.

مثال ها:

  • از HARO برای پیدا ، افرادی که مایل به اشتراک گذاری قالب خلاصه محتوای خود هستند استفاده کنید.
  • بیایید این داستان را بگوییم که چگونه از خوشه بندی کلمات کلیدی برای رتبه بندی 1200 کلمه کلیدی با یک مقاله استفاده کردم.
  • در اینجا برخی از تحقیقات در مورد هزینه های میزبانی ابری وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید.

7. جزئیات عملی را به اشتراک بگذارید

در نهایت، هر گونه جزئیات عملی ضروری را که ویرایشگر شما مفید می‌داند، درج کنید، مانند:

  • مهلت مقاله
  • منابع مفید (مانند راهنمای سبک شما)
  • ویراستاران یا داورانی که باید با آنها ارتباط برقرار کنند
  • پیوندهای داخلی به سایر مقالات مرتبط در وب سایت شما

این جزئیات را برای هر مقاله پر کنید، خلاصه خود را با ویرایشگر خود به اشتراک بگذارید و منتظر بمانید تا محتوای با کیفیت در صندوق ورودی شما ظاهر شود.

قالب های خلاصه محتوا نوشته شده توسط متخصصین

قالب خلاصه محتوای ما ساده است و یک نقطه شروع عالی برای اکثر افرادی است که به دنبال انتشار پست های بیشتر هستند. اما موقعیت‌های زیادی وجود دارد که ممکن است به جزئیات بیشتر (یا کمتر) در زمینه‌های خاص نیاز داشته باشد، مانند نوشتن محتوای غیرفنی یا ایجاد مقاله‌هایی که بخشی از یک مجموعه در حال انجام است.

  چیست و چگونه آن را برطرف کنیم » رتبه ریاضی

من از تعداد معدودی از مدیران محتوا و صاحبان آژانس‌ها خواستم که قالب‌های مختصر محتوای شخصی خود را به اشتراک بگذارند. الگوهای زیر را بررسی کنید و هر کدام را که ممکن است مفید بدانید دانلود کنید.

الگوی محتوای فنی Draft.dev

ایجاد کننده: کارل هیوز، Draft.dev

ارتباط دادن: در اینجا یک کپی تهیه کنید

کارل هیوز آژانس بازاریابی محتوای فنی Draft.dev را اداره می کند. خاطرات او حاوی مقدار زیادی جزئیات است تا به تیم بزرگی از ویراستاران کمک کند تا موضوعات بسیار فنی را پوشش دهند.

اسکرین شات قالب محتوای فنی

مدل محتوای متمرکز بر محصول Freshpaint

ایجاد کننده: مارک راجرز، رنگ تازه

ارتباط دادن: در اینجا یک کپی تهیه کنید

مارک راجرز مدیر محتوای Freshpaint است. خلاصه او بر روی محصول Freshpaint متمرکز است: او یک نمای کلی از محصول ارائه می دهد، یک الگو در مورد انطباق Freshpaint با HIPAA به اشتراک می گذارد، و توضیح می دهد که چگونه محصول با موضوع “تناسب” می شود.

تصویری از قالب محتوای متمرکز بر محصول Freshpaint

مدل ABCD توسط Fio Dossetto

ایجاد کننده: فیو دوستو، افراد محتوا

ارتباط دادن: از اینجا کپی کنید

فیو سازنده محتوا و استراتژیست محتوای اصلی است Float.com. مدل ABCD آن اطلاعات را به زبان انگلیسی ساده در چهار حوزه کلیدی به اشتراک می گذارد: مخاطب، نام تجاری، زمینه و جزئیات.

اسکرین شات قالب ABCD

چک لیست توجیهی و ویرایش متمرکز بر بازاریابی Deel

ایجاد کننده: آنجا سیمیک، Deel

ارتباط دادن: از اینجا کپی کنید

خلاصه‌های محتوای Anja Simic برای پلتفرم Deel HR کار بسیار خوبی برای اتصال هر مقاله به استراتژی بازاریابی گسترده‌تر انجام می‌دهد. خلاصه به نویسنده کمک می کند تا به مطالعات موردی، جوایز و داده های مطالعات اخیر Deel اشاره کند.

اسکرین شات از خلاصه مطالب برای Deel

مدل مخاطب، سئو، برندسازی و تبدیل شرکت Omniscient Digital

ایجاد کننده: الکس برکت، دیجیتال دانای کل

ارتباط دادن: در اینجا یک کپی تهیه کنید

Omniscient Digital یک آژانس بازاریابی محتوا است. خلاصه‌های آنها به استراتژیست‌هایشان اجازه می‌دهد تا توصیه‌های تخصصی را با ویراستاران به اشتراک بگذارند: روش‌هایی برای آوردن اطلاعات جدید به بحث، ذکر محصولات مشتری، و به طور کلی برجسته شدن در SERP.

اسکرین شات از مخاطبان، سئو، برند و مدل تبدیل Omniscient

افکار نهایی

من صدها مقاله نوشته ام و ده ها نویسنده را در طول سال ها مدیریت کرده ام. در هر دو مورد، مشکلات مربوط به کیفیت ناسازگار و بازنویسی های بی پایان معمولاً به یک چیز خلاصه می شد: ارتباط ضعیف.

خلاصه محتوا راهی ساده و سرراست برای ارائه اطلاعات دقیق به نویسندگان شما برای نوشتن مقالات عالی است. این تضمین می کند که شما و نویسنده شما درک می کنید چرا و چگونه برای ایجاد هر مقاله، حذف بسیاری از اشتباهات در منبع.

چگونه خلاصه محتوا ایجاد کنیم؟ به من اطلاع دهید ایکس یا لینکدین.

منبع: https://ahrefs.com/blog/content-briefs/