چک لیست SEO برای مبتدیان • Yoast
وبلاگ

چک لیست SEO برای مبتدیان • Yoast

سئو یک چیز بزرگ است – و چه کسی چک لیست را دوست ندارد؟ در حالی که کار سئو هرگز انجام نمی شود، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به سادگی از لیست خارج شوید تا مطمئن شوید که وب سایت خود را نه تنها برای افراد بلکه برای گوگل نیز بهینه می کنید. آیا می خواهید روی سئو سایت خود کار کنید؟ این موارد را بررسی کنید تا بدانید از کجا شروع کنید.

محتوا، محتوا، محتوا!

سئو عبارت است از بهینه سازی محتوای شما به گونه ای که برای کاربران مفید باشد و بنابراین در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبطی که می خواهید رتبه بندی کنید ظاهر می شود. مطمئن شوید که اگر شخصی عبارتی را جستجو کند که شما می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، در واقع در همان صفحه اول قرار می‌گیرید. به همین دلیل است که باید روی دو چیز بسیار مهم تمرکز کنید: تحقیق کلمات کلیدی و EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار، اعتماد). بیایید کمی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه بتوانید بهینه سازی وب سایت خود را شروع کنید، ضروری است بدانید که چرا آن را بهینه می کنید. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین تجهیزات کوهنوردی هستید. شما نوار، برس، کیف و کفش می فروشید. قبل از اینکه بتوانید رتبه بندی را شروع کنید، باید به این فکر کنید که مخاطب شما از چه نوع کلماتی برای توصیف این موارد استفاده می کند. زیرا اگر محتوای خود را برای کلماتی که مخاطبان هدفتان استفاده می کنند بهینه نکنید، برای افراد مناسب قابل مشاهده نخواهید بود. این بدان معنی است که شما ممکن است ترافیک را جذب کنید، اما نه ترافیکی که می خواهید.

به عنوان مثال، اگر شخصی برای “روبان” جستجو کند و صفحه روبان کوهنوردی شما را در جایی که می خواهد درباره روبان کاغذی بیشتر بداند، پیدا کند، سایت شما را ، کرده و به جستجوی خود ادامه می دهد. این برای تعامل وب سایت بد است و منجر به رتبه بندی ضعیف می شود. در اینجا شما می خواهید بیشتر در مورد معنایی و زمینه محتوایی که می نویسید فکر کنید.

به همین دلیل است که این چک لیست سئو با تحقیق کلمات کلیدی مناسب شروع می شود. و نه، این ساده ترین کار نیست، و نه کم وقت ترین است. با این حال، اگر لیست کلمات کلیدی قوی دارید، شروع خوبی با بقیه کارهای سئوی خود دارید. و اگر واقعاً می خواهید دقیق باشید، فقط راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید.

بخور

وقتی این لیست از کلمات کلیدی را دارید، نکته بعدی در چک لیست سئو باید تمرکز بر EEAT باشد. این به معنای تجربه، تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان است. به زبان ساده، این بدان معناست که گوگل صفحات شما را بر اساس اعتبار صفحه، نویسنده و به طور کلی وب سایت قضاوت می کند. بنابراین این برای وب سایت شما چه معنایی دارد و محتوای خود را برای چه چیزی باید بررسی کنید؟

  • تجربه: محتوا باید شامل نمونه هایی از تجربه نویسنده در مورد موضوع باشد. این شامل ارائه نظرات و، به عنوان مثال، به اشتراک گذاری عکس است.
  • تخصص: به این معنی که نویسنده باید دانش و صلاحیت مناسب برای نوشتن در مورد چیزی را داشته باشد. به عنوان مثال، من می توانم در مورد این چک لیست سئو بنویسم، زیرا سال ها و سال ها در بازاریابی هستم (تجربه)، و دوره هایی را با موضوع (تخصص) گذرانده ام. این مثال نشان می‌دهد که تجربه و تخصص می‌توانند همپوشانی داشته باشند، اما لازم نیست. برای مثال، یک سرآشپز آماتور برای نوشتن در مورد دستور العمل های جدید لازم نیست حرفه ای باشد.
  • مرجعیت: آیا شما در این زمینه مرجع هستید؟ منظور از “شما”، سازنده و وب سایت است. این به این معنی است که “Yoast” ممکن است مرجع در سئو باشد، اما نویسندگان وب سایت نیز باید به نوعی دارای قدرت باشند.
  • قابلیت اطمینان: استناد به سایت های قابل اعتماد، داشتن یک ارتباط امن و پنهان نکردن محتوا در پشت دیوار تبلیغاتی است.
  7 façons d'améliorer les descriptions de produits dans votre boutique en ligne • Yoast

قبل از ایجاد محتوای جدید، محتوای قدیمی را به روز کنید

بدون محتوای خوب، رتبه بندی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو بسیار دشوار است. حتی اگر اکنون لیست خوبی از کلمات کلیدی دارید، این بدان معنا نیست که فقط باید محتوای جدید ایجاد کنید. بنابراین، مرحله بعدی در چک لیست سئو شما این است:

محتوای با پتانسیل بالا را بهبود بخشید

اگر در حال حاضر محتوای زیادی دارید، اما رتبه بندی خوبی ندارد، ممکن است بخواهید برخی از صفحات با پتانسیل بالا را به روز کنید. اینها صفحاتی هستند که پتانسیل رتبه بندی را دارند زیرا کلمات کلیدی دارای حجم بالا و رقابت کم هستند، اما هنوز اینطور نیست. از این صفحات دیدن کنید و بررسی های سئوی درون صفحه را انجام دهید. به عنوان مثال با استفاده از افزونه Yoast برای بهینه سازی محتوای خود. یک راه برای بررسی محتوای فعلی خود استفاده از اصل RID است که مخفف عبارت Retain, Improve یا Delete است:

  • Keep به این معنی است که شما محتوا را حفظ می کنید
  • بهبود یعنی باید آن را به روز کنید
  • حذف یعنی دیگر لازم نیست

به سادگی یک پیش نمایش از تمام محتوای خود را صادر کنید و آن را با R، I یا D برچسب بزنید. اکنون چک لیست دیگری خواهید داشت که فقط باید آن را دنبال کنید.

یکی از مواردی که گوگل هنگام نمایه سازی وب سایت شما به آن توجه می کند متادیتا است. داده ای است که داده های دیگر را توصیف می کند. به عبارت دیگر، اینها کلماتی هستند که محتوایی را که ایجاد کرده اید توصیف می کنند. برای مثال، توضیحات متا، خلاصه‌ای از صفحه یا پست شماست. این اغلب توسط موتورهای جستجو در قطعه نتایج جستجو استفاده می شود. بنابراین این داده بسیار مهم است! اما این فقط توضیحات متا نیست که مهم است، همچنین اضافه ، متن جایگزین به تصاویر خود را برای توصیف آنها در نظر بگیرید. این نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند، بلکه به صفحه خوان ها نیز کمک می کند. که آن را به یک پیروزی برای دسترسی تبدیل می کند.

  6 به روز رسانی تبلیغات مخاطب از Microsoft Advertising

طرح

فراداده فقط در مورد افزودن چند جزئیات نیست، بلکه در مورد چیزی بزرگتر است: طرحواره. طرحواره، در زمینه سئو، به نشانه گذاری داده های ساخت یافته ای اشاره دارد که می توانید در کد منبع صفحه اضافه کنید تا صفحات وب را از نظر زمینه ای قابل درک تر کنید تا موتورهای جستجو بتوانند بفهمند که چه نوع موجودی است. این فقط برای بهتر جلوه دادن محتوا برای کاربران نیست، بلکه واضح تر ، آن برای موتورهای جستجو است.

هنگامی که از نشانه گذاری طرحواره در وب سایت خود استفاده می کنید، اساساً روشی واضح و ساختار یافته برای شناسایی و تفسیر این موجودات در محتوای خود به موتورهای جستجو ارائه می دهید. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نه تنها عناصر تکی محتوای شما (مانند نام، مکان یا تاریخ یک شخص) را ضبط کنند، بلکه زمینه و روابط بین آن موجودیت ها را نیز درک کنند. در انجام این کار، نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به طور دقیق دسته بندی و فهرست بندی کنند، که می تواند نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد. این سطح عمیق تر از درک به موتورهای جستجو کمک می کند تا پرس و جوهای جستجوی کاربر را به مرتبط ترین محتوای سایت شما متصل کنند و دید و تعامل کاربر را بهبود بخشد.

تصاویر و ویدئو

تا به حال در مورد محتوا از نظر کلمات بسیار صحبت کرده ام. البته محتوا خیلی بیشتر از اینهاست. به تصاویر، صدا و ویدئو فکر کنید. امروزه، با استفاده بیشتر و بیشتر از هوش مصنوعی، این بدان معناست که الگوریتم‌ها می‌توانند محتوای بصری را به راحتی تشخیص داده و تفسیر کنند، به این معنی که برای SEO اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خب چکاری باید انجام بدی؟ اینجا نکاتی وجود دارد :

  1. همیشه از نام فایل های مرتبط استفاده کنید
  2. اندازه و فرمت فایل را بررسی کنید
  3. از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید
  4. زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید
  5. یک صفحه منتشر کنید و یک رونوشت به ویدیوهای خود اضافه کنید
  6. اطمینان حاصل کنید که پیوندهایی را که به صفحه مربوطه در سایت خود اشاره می کنند تعبیه کرده اید

لینک های داخلی

یکی از مواردی که نباید در چک لیست سئوی خود از دست بدهید، بررسی ساختار لینک های داخلی است. نکته این است که واقعاً به شما کمک می کند تا به موتورهای جستجو نشان دهید که سایت شما در مورد چیست. و این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا راحت تر حرکت کنند. و مهمتر از همه: صفحات شما برای ایندکس شدن نیاز به لینک دارند.

اما از کجا شروع کنیم؟ ما دوست داریم این 9 مرحله را دنبال کنیم:

  1. ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید.
  2. تصمیم بگیرید که مهمترین محتوای شما چیست.
  3. پیوندهای متنی را به مقالات خود اضافه کنید تا نشان دهید که مقالات در آن زمینه مرتبط هستند.
  4. پیوند صفحات سلسله مراتبی بنابراین صفحات والدین را به صفحات فرزند آنها پیوند دهید و بالعکس.
  5. اضافه ، یک بخش پست مرتبط را در نظر بگیرید. به این ترتیب حتی می توانید ارزش لینک بیشتری به صفحات خود بدهید.
  6. از منو یا صفحه اصلی پیوندی به صفحات مهم خود ایجاد کنید.
  7. پیوندهایی را به طبقه بندی های خود اضافه کنید.
  8. به آخرین پست های خود پیوند اضافه کنید.
  9. اضافه ، لینک به پست های محبوب را در نظر بگیرید.
  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 3 اکتبر 2023

می دانم، راه حل آسانی نیست. به همین دلیل است که من به شما پیشنهاد می‌کنم روی فهرست بزرگی که در اینجا ذکر کردم شروع کنید، اما روی چیزهای کوچک نیز کار کنید. به عنوان مثال، هر بار که مطلب جدیدی ارسال می‌کنید، حتماً لینک‌های داخلی مرتبط را در آن قرار دهید. به این ترتیب می توانید به آرامی شروع به ساختن ساختار پیوند داخلی خود کنید.

سرعت صفحه

یکی از مهمترین عواملی که بر سئو سایت شما تاثیر می گذارد سرعت صفحه است. اما سرعت صفحه دلالت دارد زیاد چیزها این نه چیز ساده ای است و نه یک معیار. این به مواردی مانند زیرساخت وب سرور شما مربوط می شود، اما برای مثال به اتصال اینترنت کاربر نیز بستگی دارد. پس چند کار ساده برای بهبود سرعت صفحه خود می توانید انجام دهید چیست؟

  1. تصاویر خود را فشرده کنید. برای مثال با squoosh یا TinyPNG. کمی کیفیت تصویر را قربانی خواهید کرد، اما سرعت بارگذاری صفحه را بهبود می بخشید.
  2. جاوا اسکریپت، CSS و HTML را کوچک کنید. شما به راحتی می توانید این کار را با استفاده از ابزار کوچک سازی آنلاین یا افزونه انجام دهید.
  3. فعال ، کش مرورگر این اطلاعات صفحه وب را در مرورگر کاربر ذخیره می کند. شما همچنین می توانید این کار را با یک افزونه وردپرس، به عنوان مثال Litespeed Cache یا WPRocket انجام دهید.

سئوی بلند مدت

من می دانم که ممکن است این چیزی نباشد که شما دوست دارید بشنوید، اما سئو یک چیز طولانی مدت است. تعمیر وب سایت و محتوای شما برای اهداف سئو نیازمند زمان و تلاش است. با این حال، خبر خوب این است که شما مجبور نیستید همه چیز را در لیست سئو خود یکباره بررسی کنید. این بدان معناست که شما به سادگی می توانید هر روز روی یکی از این موارد کار کنید و قطعاً در دراز مدت بر سئوی شما تأثیر می گذارد. چه چیزی بیشترین کمک را به شما در کار روزانه روی سئو می کند؟ خوب، من به شما توصیه می کنم از Yoast SEO برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید. اما شاید من کمی تعصب دارم. 😉

منبع: https://yoast.com/seo-checklist/