وبلاگ

چگونه از سئو برای هدف قرار دادن مخاطبان خود در سراسر قیف استفاده کنید

قیف بازاریابی که به عنوان قیف فروش یا سفر مشتری نیز شناخته می شود، مسیر یا مسیری است که توسط مشتریان بالقوه طی می شود که شامل مراحلی از آگاهی اولیه از یک محصول یا خدمات تا زمان تصمیم گیری خرید است.

بسیاری از تاکتیک‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های سئو را می‌توان بدون تعریف و درک کامل سفر مشتری یا قیف بازاریابی برای کسب‌وکارها هدر داد.

من بارها آن را دیده ام و در مورد اهمیت داشتن یک برنامه سئوی تعریف شده و عینی زیاد صحبت می کنم.

مهم نیست که برند یا سازمان شما چقدر جدید یا تثبیت شده است – یا در کجا تلاش می کنید – همچنان تمرینی است که ارزش تمرین منظم را دارد.

رفتارهای مشتری تغییر می کند، رقبا تغییر می کنند و حتی سازمان شما ممکن است تغییراتی را در اهداف و مقاصد خود تجربه کند که می تواند بر قیف بازاریابی شما تأثیر بگذارد که می خواهید تلاش های خود را به آن ترسیم کنید.

مراحل قیف بازاریابی

قبل از اینکه وارد قیف هدف گذاری مخاطبان سئو شویم، اجازه دهید کمی وقت بگذارم و نحوه تعریف مراحل قیف را مرور کنم:

بالای قیف

در بالای قیف، هدف اصلی ایجاد آگاهی در مورد مخاطب هدف شما است.

مشتریان بالقوه از طریق کانال های مختلف مانند تبلیغات، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و ارجاعات دهان به دهان از برند، محصول یا خدمات شما آگاه می شوند.

به خاطر داشته باشید که این مرحله باید آموزنده و آموزنده باشد و با هدف رفع نیازهای مخاطبان به جای تبلیغ مستقیم محصولات باشد.

وسط قیف

در وسط قیف، افراد اکنون به محصول یا خدمات شما ابراز علاقه کرده اند و فعالانه به دنبال اطلاعات بیشتر هستند.

آنها می توانند این کار را با تعامل با محتوای شما به روش های ارزشمندتر، ثبت نام در خبرنامه ها، دنبال ، حساب های رسانه های اجتماعی یا کاوش در صفحات محصول در وب سایت شما انجام دهند.

  How to Make an Ad, Step by Step

در این مرحله از قیف، محتوای شما باید بر روی اطلاعات دقیق در مورد محصولات یا خدمات شما، از جمله مزایا، ویژگی‌ها و نحوه برآورده ، نیازهای مشتری خاص تمرکز کند.

پایین قیف

در مرحله آخر قیف، کاربران گزینه های خود را ارزیابی می کنند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد خرید یا عدم خرید بگیرند.

آن‌ها می‌توانند آنچه را که شما ارائه می‌دهید با خواندن بررسی‌ها و کسب اطمینان از اینکه پیشنهاد شما انتخاب مناسبی برای آنهاست، با رقبایتان مقایسه کنند.

مهم است که محتوایی را به این افراد ارائه دهید که اعتماد و وفاداری به برند شما ایجاد کند و آنها را به سمت تبدیل شدن سوق دهد و تأثیر مثبت و ماندگاری از خود به جای بگذارد.

تراز ، تلاش های سئوی خود در سراسر قیف

با هماهنگ ، استراتژی سئوی خود با هدف جستجوی کاربر در هر مرحله از قیف بازاریابی، می توانید محتوای مناسب را در زمان مناسب به مخاطبان مناسب ارائه دهید.

درک هدف جستجو

متداول ترین مقاصد جستجوی پذیرفته شده عبارتند از: اطلاعاتی، ناوبری، تجاری و معاملاتی.

سئو به طور ذاتی با درک هدف کاربر و ارائه محتوایی که نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند مرتبط است.

وقتی محتوای مناسب را در زمان نامناسب داشته باشیم یا برعکس، زمان و تلاش زیادی را صرف فرصت‌های تبدیلی می‌کنیم که ایده‌آل نیستند.

در زیر، جزئیاتی را توضیح خواهم داد که چگونه هدف جستجو بسته به مرحله قیف بازاریابی متفاوت است:

مرحله آگاهی

در بالای قیف، هدف جستجو معمولاً آموزنده است.

کاربران به دنبال اطلاعات یا پاسخ به سوالات در قالب محتوای آموزشی یا آموزنده هستند. جستجوها اغلب شامل چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه است.

برای هدف قرار دادن کاربران رده بالا، توصیه می کنم:

  • کلمات کلیدی و عبارات مرتبطی را که مخاطبان هدف شما هستند شناسایی کنید می تواند هنگام جستجوی اطلاعات مربوط به صنعت، محصولات یا خدمات شما استفاده شود. کلمات کلیدی که استفاده می کنید باید بر روی کلمات کلیدی گسترده تر و آموزنده تمرکز کنند.
  • محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب تولید کنید که به عناصر کلیدی، سوالات و علایق مخاطبان هدف شما پاسخ می دهد. این می تواند شامل پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و محتوای رسانه های اجتماعی باشد.
  • کلیدواژه هایی را هدف قرار دهید که اغلب بریده های برجسته را در نتایج جستجو ایجاد می کنند. اینها می توانند به شما کمک کنند دیده شدن بیشتری داشته باشید و قدرت خود را تثبیت کنید.
  How to Build (And Structure) an SEO Team

مرحله بررسی

همانطور که مخاطبان شما وارد مرحله بررسی می شوند، قصد آنها به سمت تجاری و معاملاتی تغییر می کند. آنها قصد دارند در یک زمان معین در مورد یک محصول یا خدمات تصمیم بگیرند و گزینه ها را ارزیابی می کنند.

برای دسترسی به جستجوگران میانی قیف، باید:

  • شروع به هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص تر و طولانی تر کنید که نشان دهنده قصد کاربر برای یادگیری بیشتر یا تصمیم گیری است. این کلمات کلیدی اغلب شامل عباراتی مانند «بهترین»، «بررسی»، «مقایسه» یا «نحوه انتخاب» هستند.
  • راهنماهای جامع، بررسی محصول و مقالات مقایسه را توسعه دهید که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد و به کاربران در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.
  • با استفاده از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان، محتوای خاص مکان ایجاد کنید برای هدایت افراد به مکان فیزیکی شما، در صورت وجود. سئوی محلی می تواند به جذب افراد به مکان شما به جای مکان رقیب نزدیک کمک کند.

مرحله تبدیل

در نهایت، به مرحله تبدیل می رسیم، جایی که کاربران قصد مرور و تراکنش دارند.

آنها می دانند که چه می خواهند و حتی ممکن است برند یا محصول خاص شما را جستجو کنند.

به کلمات کلیدی ناوبری و معاملاتی که اغلب شامل نام های تجاری، نام محصول یا عبارات مربوط به اقدام خاص مانند «خرید»، «سفارش»، «ثبت نام» یا «تماس» هستند، توجه کنید.

برای اینکه به انتهای کاربران قیف برسید، باید:

  • صفحات محصول و توضیحات خدمات را بهینه کنید برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی که نشان دهنده قصد خرید کاربر هستند، مانند “خرید”، “سفارش”، “تخفیف” یا “قیمت”.
  • از نشانه گذاری طرحواره برای ارائه اطلاعات دقیق محصول در نتایج جستجو استفاده کنیدبه کاربران امکان مقایسه و تصمیم گیری آسان تر را می دهد.
  مزایای ابزار وب مستر بینگ از گزارش IndexNow Insights جدید و بهترین گزارش‌های SEO

پاداش: ابزار ردیابی

GoogleAnalytics4

GA4 یک ابزار ردیابی است که اطلاعات جامعی در مورد ترافیک وب سایت، رفتار کاربر و تبدیل ها ارائه می دهد.

از آن برای ردیابی جایی که کاربران در سایت شما فرود می آیند، نحوه تعامل آنها با محتوای شما و مسیرهایی که قبل از تبدیل طی می کنند، استفاده کنید.

توصیه می کنیم برای اندازه گیری رویدادهای خاص، مانند شروع و پایان یک فرم، اهداف و قیف ها را تعیین کنید.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو اطلاعات ارزشمندی را برای ردیابی پرس و جوهای جستجو و عملکرد صفحه ارائه می دهد.

می‌توانید از آن برای نظارت بر کلمات کلیدی که ترافیک را به کدام صفحه‌ها هدایت می‌کنند، با استفاده از KPIهای اولیه مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و نرخ کلیک استفاده کنید.

گزارش‌های کنسول جستجو همچنین منبع ارزشمندی برای دانستن اینکه Google چگونه سایت شما را خزیده و فهرست‌بندی می‌کند و همچنین کشف هرگونه مشکل Core Web Vitals است.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

می‌توانید از ابزارهای سئو مانند Semrush، Ahrefs و Moz برای کمک به کشف و ردیابی کلمات کلیدی مخصوص سئو استفاده کنید.

همه این ابزارها به شما این امکان را می دهند که هدف یک کلمه کلیدی خاص و همچنین حجم جستجوی تخمینی و دشواری رتبه بندی کلمه کلیدی را شناسایی کنید.

نتیجه

دانستن قیف بازاریابی خود و تطبیق تمرکز بر سئو بر اساس اهداف کاربر در هر مرحله ضروری است. سئو به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

علاوه بر این، ممکن است مدتی طول بکشد تا بازده سرمایه گذاری قابل اندازه گیری (ROI) را مشاهده کنید.

هرچه بیشتر در مورد نحوه تعامل با مشتریان بالقوه بدانید، آنها را از طریق قیف حرکت دهید، و از طریق یک فرآیند بهینه سازی مداوم، می توانید تاکتیک های بیهوده ای را که نتیجه نمی دهند به حداقل برسانید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Vitalii Vodolazskyi/Shutterstock

منبع: https://www.searchenginejournal.com/how-to-use-seo-to-target-your-audience-throughout-the-funnel/497646/