وبلاگ

جستجوی زیر دامنه و زیر شاخه: 20000 کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل شده است

در محافل سئو، بحث پیرامون زیرمجموعه ها و زیر دامنه ها برای سئوی بین المللی تقریباً به اندازه زمان است. جان مولر در سال 2012 به سوالاتی در مورد این موضوع پاسخ می داد و من می دانم که قبل از آن نیز به خوبی در مورد آن بحث شده بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما در آژانس GA با رتبه بندی SE همکاری کردیم تا کشف کنیم آیا الگوهای جالبی در SERP های جهانی وجود دارد که می تواند ساختار دامنه را برای سئوی بین المللی استفاده کند.

ما بیش از 20000 کلمه کلیدی را در 15 بازار مختلف در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کردیم. از ایالات متحده گرفته تا ژاپن و بازارهای سراسر اروپا.

حداقل، ما می‌خواستیم بفهمیم که ساختارهای دامنه مختلف چقدر محبوب هستند و ساختارهای دامنه سئو بین‌المللی در SERPهای گوگل چقدر رایج است.

ما همچنین امیدوار بودیم که تجزیه و تحلیل ما ممکن است برخی از اسرار را در مورد الگوریتم و ساختار دامنه گوگل فاش کند.

خوراکی های کلیدی

  • بیش از نیمی از موقعیت های برتر گوگل توسط ccTLD ها در سطح جهانی در اختیار است.
  • ccTLD و gTLD در Google SERP همبستگی معکوس دارند
  • زیرشاخه ها دومین ساختار رایج وب سایت در بین سه موقعیت برتر هستند.
  • زیر دامنه ها تنها 3 درصد از ساختارهای دامنه در SERP ها را تشکیل می دهند و تنها در موقعیت های برتر در بازارهای چند زبانه رایج هستند.

اما ابتدا، اگر با gTLD ها، ccTLD ها، زیر دامنه ها و زیر شاخه ها آشنا نیستید، در اینجا یک بررسی اجمالی ارائه شده است.

ccTLD ها، gTLD ها، زیر دامنه ها و زیر شاخه ها چیست؟

پیشوند قبل از نام دامنه شما و جداسازی یک وب سایت به چندین وب سایت است.

  • it.example.com – ایتالیا

  • fr.example.com – فرانسه

مسیرهای درون یک دامنه که محتوای شما را بر اساس زبان یا کشور هدف سازماندهی می کند و بخشی از یک وب سایت فردی باقی می ماند.

  • example.com/it/ – ایتالیا

  • example.com/fr/ – فرانسه

gTLD ها دامنه هایی هستند که با مکان های خاصی مرتبط نیستند و معمولاً همراه با زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها برای اهداف سئو بین المللی استفاده می شوند. اما در بسیاری از موارد، یک وب سایت تنها با استفاده از gTLD .com کاربران آمریکایی را هدف قرار می دهد.

پسوندهای دامنه خاص کشور. آنها به موتورهای جستجو و کاربران سیگنال می دهند که محتوا برای یک منطقه جغرافیایی خاص مناسب است.

  • example.it – ایتالیا

  • example.fr – فرانسه

پیشوند قبل از نام دامنه شما و جداسازی یک وب سایت به چندین وب سایت است.

  • it.example.com – ایتالیا

  • fr.example.com – فرانسه

مسیرهای درون یک دامنه که محتوای شما را بر اساس زبان یا کشور هدف سازماندهی می کند و بخشی از یک وب سایت فردی باقی می ماند.

  • example.com/it/ – ایتالیا

  • example.com/fr/ – فرانسه

gTLD ها دامنه هایی هستند که با مکان های خاصی مرتبط نیستند و معمولاً همراه با زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها برای اهداف سئو بین المللی استفاده می شوند. اما در بسیاری از موارد، یک وب سایت تنها با استفاده از gTLD .com کاربران آمریکایی را هدف قرار می دهد.

چگونه ساختارهای دامنه را دسته بندی کردیم

برای این مطالعه، بیشتر ساختارهای دامنه با تعاریف بالا مطابقت دارند، اما چند ناهنجاری وجود دارد:

دایرکتوری فرعی و ccTLD مربوطه

زیر دامنه و ccTLD مربوطه

pl.victoriassecret.com/pl/


تطبیق زیر دامنه و زیر شاخه

هیچ ccTLD، زیر دامنه یا زیرپوشه مربوط به بازار مورد تجزیه و تحلیل نیست

gTLD بدون زیر دامنه یا زیر شاخه ها

دایرکتوری فرعی و ccTLD مربوطه

زیر دامنه و ccTLD مربوطه

pl.victoriassecret.com/pl/

تطبیق زیر دامنه و زیر شاخه

هیچ ccTLD، زیر دامنه یا زیرپوشه مربوط به بازار مورد تجزیه و تحلیل نیست

gTLD بدون زیر دامنه یا زیر شاخه ها

روش تحقیق

  1. ما از رتبه‌بندی SE برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده کردیم و 20000 کلمه کلیدی را در 15 بازار مختلف تجزیه و تحلیل کردیم، و تعداد دفعاتی که هر ساختار وب‌سایت در هر موقعیت Google از 1 تا 100 ظاهر می‌شود را محاسبه کردیم.
  2. ما به ccTLD ها، gTLD ها با زیر دامنه ها، gTLD ها با زیر شاخه ها، و همچنین gTLD ها بدون هیچ مدرکی از زیردامنه ها یا زیر شاخه های خاص بازار نگاه کردیم.
  3. ما ساختارهای وب سایت با استفاده از پارامترهای URL را در این مطالعه لحاظ نکردیم زیرا آنها توصیه نمی شوند.
  4. ما از کلمات کلیدی تجارت الکترونیکی تراکنش یا قصد خرید در همه زبان‌ها، با برخی تغییرات بر اساس تفاوت‌های زبانی استفاده کردیم.
  5. بازارهای تحلیل شده: AT، CH-DE، CH-FR، CH-IT، CZ، DE، ES، FR، HU، IT، JP، PL، PT، RU، SE، TR، UK، ایالات متحده
  ایلان ماسک برنامه خود را برای تبدیل X (توئیتر) به یک پلتفرم پولی فاش کرد

نتایج

ما بینش‌های کلیدی جهانی را در اینجا منتشر کرده‌ایم، اما می‌توانید تفکیک کامل نتایج را با اطلاعات بیشتر مربوط به کشور در وبلاگ ساختارهای دامنه SEO بین‌المللی آژانس GA بیابید.

بیش از نیمی از موقعیت های برتر گوگل توسط ccTLD ها در سطح جهانی در اختیار است.

ساختارهای وب سایت در 3 موقعیت ارگانیک برترساختارهای وب سایت در 3 موقعیت ارگانیک برتر

داده‌های ما نشان می‌دهد که ccTLD‌ها متداول‌ترین ساختار وب‌سایت در سه رتبه برتر هستند. این واقعاً تعجب‌آور نیست، زیرا می‌دانیم که ccTLD یکی از قوی‌ترین سیگنال‌های موقعیت مکانی است که می‌توانیم به Google ارائه دهیم.

اما آیا این بدان معناست که همیشه باید ccTLD ها را هنگام گسترش به بازارهای بین المللی جدید توصیه کنید؟ لازم نیست.

ccTLD ها هنگام هدف قرار دادن چندین منطقه دارای اشکالاتی هستند. مدیریت آنها ممکن است گران و ناکارآمد باشد، بنابراین فقط در صورتی آنها را انتخاب کنید که مطمئن هستید راه حل مناسبی برای شما هستند.

ccTLD و gTLD در Google SERP همبستگی معکوس دارند

ccTLD در مقابل gTLDccTLD در مقابل gTLD

در حالی که ccTLD ها در جایگاه های برتر رتبه بندی جهانی رایج هستند، gTLD های بدون زیر دامنه یا زیر شاخه های بازار با ccTLD ها با حرکت از جایگاه 1 به 100 همبستگی معکوس دارند.

زیرشاخه ها دومین ساختار رایج وب سایت در بین سه موقعیت برتر هستند.

برترین ساختارهای وب سایت در Google SERPبرترین ساختارهای وب سایت در Google SERP

دایرکتوری های فرعی اغلب بهترین گزینه برای برندهای بین المللی با هدف قرار دادن مناطق مختلف در نظر گرفته می شوند. تحقیقات ما این فرض را منعکس می‌کند و زیر شاخه‌ها بیش از 20 درصد از سه رتبه برتر را به خود اختصاص می‌دهند.

این واقعیت که دایرکتوری‌های فرعی حدود 20 درصد از موقعیت‌های SERP را تشکیل می‌دهند همچنین نشان می‌دهد که آنها یک انتخاب محبوب برای وب‌مسترها یا سئوکارانی هستند که ساختارهای دامنه را در سازمان یا مشتریان خود توصیه می‌کنند.

زیر دامنه ها تنها 3 درصد از ساختارهای دامنه در SERP ها را تشکیل می دهند و تنها در موقعیت های برتر در بازارهای چند زبانه رایج هستند.

زیر دامنه ها در SERP های گوگلزیر دامنه ها در SERP های گوگل

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، زیر دامنه‌ها معمولاً کودکی هستند که دوستش ندارند. البته تو میتوانست از آنها استفاده کنید، اما چرا می خواهید؟

خوب، این واقعیت که استفاده از زیردامنه ها به وضوح در سوئیس برای کلمات کلیدی زبان فرانسوی (CH-FR) و ایتالیایی (CH-IT) کاملاً موفق است، نشان می دهد که می توان از آنها به خوبی استفاده کرد.

با این حال، داده های جهانی نشان می دهد که به ندرت می توان زیر دامنه ها را هنگام تجزیه و تحلیل زبان های اصلی بازار مشاهده کرد.

  What It Is + How to Implement It in 2024

چرا رتبه بندی SE ابزار عالی برای این تحقیق بود؟

در آژانس GA، ما واقعا از کار با ابزار رتبه بندی SE لذت می بریم. بسیاری از ویژگی های عالی وجود دارد و داده ها همیشه قابل اعتماد هستند.

برای تحقیق خود، ما نیاز داشتیم که بتوانیم بیش از 1.5 میلیون موقعیت SERP را در بین 20000 کلمه کلیدی در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کنیم.

در رتبه بندی SE این کار به راحتی با استفاده از رقبای SERP برگه در حساب کاربری شما به سادگی به این صفحه در حساب رتبه بندی SE خود بروید و می توانید تمام داده های مورد نیاز برای هر کلمه کلیدی را که ردیابی می کنید تنها با یک کلیک صادر کنید.

ویژگی رقیب SERP رتبه بندی SEویژگی رقیب SERP رتبه بندی SE

به عنوان مثال، می توانید این را برای کلمه کلیدی مشاهده کنید لباس مجلسی برای خانه در پرتغال، زیرمجموعه‌ها 8 جایگاه برتر رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند و تنها رالف لورن و بنتون دارای استراتژی‌های جایگزین ccTLD و زیردامنه هستند.

این داده ها برای استراتژی سئوی بین المللی شما چه معنایی دارد؟

بینش حاصل از این داده ها نشان می دهد که ccTLD ها بیشترین شانس را برای رتبه بندی در موقعیت های برتر در گوگل دارند. اگر بتوانید در هر بازاری که هدفتان است به ccTLD ها متعهد شوید، ممکن است بهترین استراتژی دامنه برای اتخاذ شود. فقط به خاطر داشته باشید که آنها نسبت به سایر گزینه ها به منابع بیشتری برای ساخت، نگهداری و بهینه سازی نیاز دارند.

زیرمجموعه ها به وضوح بین سئوکاران و صاحبان وب سایت ها محبوب هستند، اما شواهد از بازار سوئیس نشان می دهد که زیر دامنه ها می توانند به همان اندازه مؤثر باشند. بنابراین، شاید ما نباید همیشه آنقدر سریع عمل کنیم که زیرشاخه‌ای که مدت‌هاست مورد سوء استفاده قرار گرفته است را کنار بگذاریم؟

در نهایت، هر گزینه ای که انتخاب کنید، اگر سایت شما به خوبی بهینه شده باشد، می تواند موثر باشد. همچنین ممکن است به این بستگی داشته باشد که می خواهید در چند بازار فعال باشید و برند شما در آن بازارها چه نوع آگاهی از برند دارد. بسیاری از ملاحظات دیگر در سئوی بین المللی وجود دارد که می توانید در مقاله سفید سئوی بین المللی ما بخوانید.

منبع: https://seranking.com/blog/subdomains-vs-subdirectories-research/