وبلاگ

نحوه رفع خطای «متاسفم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید» » رتبه ریاضی

آیا به دنبال رفع خطای «متأسفیم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید»؟

پیش‌نمایش پست‌ها یا صفحات پیش‌نویس در وردپرس بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد قبل از انتشار، نقص‌های طراحی، اجزای از دست رفته و اشتباهات املایی یا دستوری را شناسایی کنید.

اما بدون مجوزهای مناسب، نمی‌توانید پیش‌نویس‌ها را مشاهده کنید.

    خطا در پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها مجاز نیست

خوشبختانه رفع این مشکل بر خلاف بسیاری از موارد ساده است خطاهای مربوط به وردپرس. اما قبل از حل این مشکل، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که چرا هنگام پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها در وردپرس، پیام خطا را دریافت می‌کنید.

1 چرا خطای «متأسفیم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید» دریافت می‌کنید

در وردپرس، مشکل «متأسفیم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید» زمانی رخ می‌دهد که کاربری که می‌خواهد پیش‌نویس را پیش‌نمایش کند، نقش‌ها و مجوزهای کاربری متفاوتی نسبت به نویسنده دارد.

وردپرس از نام‌های بی‌معنی استفاده می‌کند تا تأیید کند که کاربر صحیح درخواستی را ارسال کرده است. Nonce یک رمز امنیتی منحصر به فرد است که توسط وردپرس تولید می شود تا تأیید کند که یک کاربر مجاز در حال انجام یک عمل خاص است.

هنگامی که یک کاربر سعی می کند پیش نویسی را در وردپرس مشاهده کند، سیستم گاه به گاه یک اعلان ایجاد می کند تا هویت او را تأیید کند و اطمینان حاصل کند که مجوزهای لازم برای دسترسی به پیش نویس را دارد.

  Comment visualiser les données Ahrefs avec ChatGPT

2 خطای «متأسفیم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید» را برطرف کنید

از روش های زیر برای رفع خطا استفاده کنید تا بتوانید به راحتی پیش نویس ها را در وردپرس مشاهده کنید.

2.1 تغییر نقش های کاربر

وردپرس دارای چندین نقش کاربری است: مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده و مشترک. هر نقش کاربر دارای قابلیت ها و مجوزهای متفاوتی است که اقدامات کاربر در سایت را تعیین می کند.

اولین قدم برای رفع خطا این است که بررسی کنید آیا نقش کاربری و مجوزهای لازم برای پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را دارید یا خیر. فقط در صورت داشتن مجوزهای لازم می توانید پیش نویس را مشاهده کنید.

2.1.1 نقش و مجوزهای کاربر در وردپرس را بررسی کنید

برای بررسی نقش کاربری و مجوزهای خود، به کاربران → همه کاربران از داشبورد وردپرس خود و به نقش اختصاص داده شده به حساب خود نگاه کنید.

نقش های کاربر را بررسی کنید

اگر نقش کاربری دارید مانند اهدا کننده و نویسندهممکن است مجوزهایی مانند انتشار پیام ها یا پیش نمایش پیش نویس ها را نداشته باشید.

شما باید به سمت یک نقش بالاتر بروید، مانند یک مدیربرای تصحیح خطا

2.1.2 تغییر نقش های کاربر

برای تغییر نقش های کاربر، روی دکمه کلیک کنید برای اصلاح پیوند نام کاربری خاص همانطور که در زیر نشان داده شده است.

تغییر نام کاربری

انتخاب کنید مدیر از نقش منوی پیمایش

یک نقش را انتخاب کنید

سپس بر روی آن کلیک کنید کاربر را به روز کنید در پایین صفحه برای ذخیره تغییرات خود.

توجه داشته باشید: دادن دسترسی ادمین به سایت وردپرس شما، کنترل کاملی بر وب سایت شما، از جمله امکان ویرایش، ایجاد یا حذف محتوا، افزونه ها، تم ها و کاربران را به شما می دهد. بنابراین، هنگام اعطای دسترسی ادمین به تیم یا سازمان خود باید مراقب باشید.

  راه های باورنکردنی برای به دست آوردن ترافیک سئو بدون رتبه بندی

2.2 شناسه پیش نمایش و ، را از URL حذف کنید

اگر به حساب کاربری وردپرس خود وارد نشده اید و سعی می کنید با استفاده از پیوند پیش نمایش به URL صفحه دسترسی پیدا کنید، ممکن است پیغام خطای «Sorry, you don’t شما مجاز به پیش نمایش پیش نویس ها نیستید» را دریافت کنید. »

برای حل مشکل باید ، را پاک کنید و شناسه پیش نمایش را از URL پست کنید.


رشته را بعد از اسلش انتهایی حذف کنید و صفحه را دوباره بارگذاری کنید.

2.3 فعال ، پیش نمایش عمومی

اگر شما مدیر هستید، نمی خواهید به هر کاربر امتیازات مدیریتی برای رفع خطا بدهید.

اما می‌توانید به سایر کاربران اجازه دهید پیش‌نویس‌ها را قبل از انتشار پیش‌نمایش کنند. شما می توانید با فعال ، گزینه پیش نمایش عمومی با استفاده از یک افزونه وردپرس مانند پیش نمایش انتشار عمومی. این افزونه به کاربران با یا بدون حساب کاربری اجازه می‌دهد پیش‌نویس‌های پست را قبل از انتشار پیش‌نمایش کنند.

برای نصب افزونه به آدرس زیر بروید افزونه ها → افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما افزونه را در نوار جستجو جستجو کنید، سپس افزونه را نصب و فعال کنید.

پلاگین پیش نمایش عمومی پست

هنگامی که افزونه را نصب و فعال کردید، به صف پست های خود برگردید و یکی از پیش نویس هایی را که می خواهید کاربران شما پیش نمایش کنند انتخاب کنید.

ویرایش پست

سپس، در زیر کار برگه، برگه را انتخاب کنید فعال ، پیش نمایش عمومی چک باکس این یک پیوند به پست پیش نویس شما ایجاد می کند. پیوند را در کلیپ بورد خود کپی کنید و با تیم خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند پیش نمایش پست را مشاهده کنند.

  Competitive keyword analysis: A step-by-step guide
فعال ، پیش نمایش عمومی در پست

این به هر کسی در تیم شما امکان می‌دهد پیش‌نویس مقاله شما را پیش‌نمایش کند، خواه حساب کاربری وردپرس داشته باشد یا نداشته باشد.

3 نتیجه

مواجه شدن با خطای «متأسفیم، شما مجوز پیش‌نمایش پیش‌نویس‌ها را ندارید» می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما رفع آن آسان است.

برای رفع خطا، مطمئن شوید که مجوزهای صحیح نقش کاربر وردپرس برای پیش نمایش پیش نویس ها را دارید. اگر نقش کاربری شما Contributor است، می توانید به Administrator یا Editor تغییر دهید. همچنین می‌توانید از افزونه Public Post Preview استفاده کنید تا به سایر کاربران اجازه دهید پیش‌نویس‌ها را بدون ارتقای نقش‌های حساب وردپرس خود مشاهده کنند.

بنابراین، آیا پست به شما در حل مشکل کمک کرد؟ به ما اطلاع دهید توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/fix-not-allowed-to-preview-drafts/