در 5 مارس، گوگل بهروزرسانی بزرگی را برای الگوریتمهای جستجو و سیاستهای ضد هرزنامه خود اعلام کرد. هدف آن کاهش چشمگیر ظاهر محتوایی است که صرفاً برای جذب کلیک ایجاد می شود و محتوای بیشتری را نشان می دهد که افراد مفید می دانند. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.
بهروزرسانی هسته Google مارس 2024
در اواخر فوریه، متخصصان سئو متوجه نوسانات و نوسانات گسترده در نتایج جستجوی گوگل شدند. اینها بسیار اساسی تر از پیشرفت های معمول در الگوریتم های گوگل بودند. برخی از سئوکارها مشاهده کرده اند که صفحات از فهرست ناپدید می شوند، در حالی که برخی دیگر افت ناگهانی ترافیک را تجربه کرده اند. بسیاری گمان میکردند که اینها اولین نشانههای بهروزرسانی احتمالی الگوریتم رتبهبندی جستجوی گوگل هستند – و حق با آنها بود. گوگل اکنون بهروزرسانی اصلی مارس 2024 را رسماً منتشر کرده است.
نکات کلیدی این آپدیت اصلی چیست؟
- این روی صفحات غیرضروری با UX ضعیف و همچنین صفحاتی که رباتهای موتور جستجو را بر کاربران انسانی اولویت میدهند، تأثیر میگذارد. این کار همچنین صفحاتی را که بهطور خاص برای رتبهبندی جستجوهای بسیار متمایز طراحی شدهاند، از اولویت خارج میکند.
- این نشان دهنده تغییر در نحوه شناسایی مفید بودن محتوا توسط گوگل است. گوگل دیگر از یک سیگنال واحد استفاده نمی کند یا سیستمی برای انجام این کار از این صفحه ایجاد محتوای افراد محور برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بهروزرسانی استفاده کنید. به طور خلاصه، این بهروزرسانی جدید اهمیت ایجاد محتوایی را که واقعاً به کاربران کمک میکند و به آنها اطلاع میدهد، به جای تمرکز صرفاً بر روی کسب کلیک، برجسته میکند.
- گوگل پیش بینی می کند که این به روز رسانی، همراه با تلاش های قبلی خود، محتوای بی کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو تا 40 درصد کاهش دهد.
ما معتقدیم که این بهروزرسانیها میزان محتوای کمکیفیت در جستجو را کاهش میدهد و ترافیک بیشتری را به سایتهای مفید و باکیفیت ارسال میکند. بر اساس ارزیابیهای ما، پیشبینی میکنیم که ترکیب این بهروزرسانی و تلاشهای قبلی ما مجموعاً محتوای بیکیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
این بهروزرسانی اصلی پیچیدهتر از بهروزرسانیهای اصلی معمولی است و شامل تغییراتی در چندین سیستم هستهای است. این بدان معنی است که احتمالاً نوسانات بیشتری در رتبهبندی نسبت به یک بهروزرسانی هسته معمولی وجود خواهد داشت و استقرار ممکن است تا یک ماه طول بکشد. میتوانید داشبورد وضعیت جستجوی Google را کنترل کنید تا از تکمیل بهروزرسانی مطلع شوید.
بهروزرسانی Google Anti-Spam مارس 2024
گوگل همراه با آپدیت اصلی، یک به روز رسانی ضد هرزنامه را نیز بر اساس سیاست های ضد هرزنامه جدید اضافه شده خود راه اندازی می کند. از این پس، گوگل جریمه هایی را برای سوء استفاده از دامنه های منقضی شده، مقیاس بندی محتوا و شهرت سایت اعمال می کند:
- سوء استفاده از دامنه منقضی شده: دامنه های منقضی شده را برای میزبانی محتوای با کیفیت پایین خریداری می کنید در حالی که از شهرت گذشته دامنه استفاده می کنید. به عنوان مثال، این می تواند شبیه خرید دامنه ای باشد که قبلاً توسط یک سایت پزشکی برای انتشار محتوای مرتبط با کازینو با کیفیت پایین استفاده شده است. مثال دیگر ارسال محتوای وابسته در سایتی است که قبلاً توسط یک سازمان دولتی استفاده شده است.
- سوء استفاده از محتوا در مقیاس بزرگ: زمانی است که صاحبان سایت با تولید (با یا بدون ابزار هوش مصنوعی) مقادیر زیادی محتوای غیراصلی که هیچ ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند، نتایج جستجو را دستکاری می کنند. برخی از نمونههای آن عبارتند از استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی یا خراش دادن نتایج جستجو برای ایجاد بسیاری از صفحات بدون ارزش برای کاربران، یا تولید محتوای غیر ضروری که فقط برای رتبهبندی کلمات کلیدی هدف طراحی شدهاند.
- سوء استفاده از شهرت سایت: این شامل این واقعیت است که صفحات شخص ثالث بدون اطلاع ناشر منتشر می شوند. تنها هدف آن دستکاری در رتبه بندی است. این صفحات شخص ثالث شامل تبلیغات، حمایت مالی، شریک یا سایر صفحات شخص ثالث است که هیچ ارتباطی با موضوع اصلی سایت میزبانی ندارند. به عنوان مثال، یک وب سایت پزشکی ممکن است در مورد بهترین کازینوها بنویسد، یا یک وب سایت خبری ممکن است کوپن هایی از وب سایت های شخص ثالث ارسال کند.
گوگل قبلاً شروع به حذف کامل سایت های تولید شده با هوش مصنوعی و آنهایی که تجربه کاربری ضعیف، تبلیغات تهاجمی، محتوای کپی شده و سایر مشکلات مشابه دارند، کرده است. گلن گیب حتی اشاره کرد که این سایت ها از آن زمان تحت تحریم های دستی قرار گرفته اند.
ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا Google بهروزرسانیهای ضد هرزنامه را به پایان برساند. با این حال، وب سایت هایی که از اعتبار خود سوء استفاده می کنند تا 5 می مجازات نخواهند شد و به شما زمان زیادی برای بهبود محتوای خود می دهد. این همچنین می تواند اشاره ای به یک به روز رسانی ضد هرزنامه دیگر باشد که در ماه می منتشر می شود. پس با ما همراه باشید 😉
منبع: https://seranking.com/blog/seo-news-march-2024-core-update-spam-policies/