تعامل گوگل با Next Paint این سه شنبه به Core Web Vitals می رسد
وبلاگ

تعامل گوگل با Next Paint این سه شنبه به Core Web Vitals می رسد

این سه‌شنبه، Google با جایگزینی تاخیر ورودی اول (FID) با Interaction to Next Paint (INP) به‌عنوان معیار Core Web Vital، تغییری در معیارهای Core Web Vital ایجاد می‌کند. در 12 مارس، FID ناپدید می شود و INP جای آن را می گیرد.

لطفاً توجه داشته باشید که این ربطی به به‌روزرسانی هسته Google در مارس 2024 ندارد، به‌روزرسانی‌های اصلی و Core Web Vitals هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

در ۱۲ مارس ۲۰۲۴، Google به‌عنوان معیار اصلی Web Vitals، Delay First Input (FID) را با Interaction to Next Paint (INP) جایگزین می‌کند. خبر جایگزینی FID توسط INP جدید نیست و می دانستیم که در راه است، گوگل ما را آماده کرد و این سه شنبه این اتفاق خواهد افتاد.

تعامل با Next Paint چیست؟ به عنوان یادآوری، INP معیاری است که از داده‌های API زمان‌بندی رویداد استفاده می‌کند. پاسخگویی یک صفحه وب را ارزیابی می کند. گوگل گفت، تعاملی که باعث می‌شود صفحه‌ای پاسخگو نباشد، منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود. INP تأخیر تمام تعاملاتی را که کاربر با صفحه انجام داده است مشاهده می کند و یک مقدار واحد را گزارش می دهد که همه (یا تقریباً همه) تعاملات کمتر از آن بوده است.

گوگل مثال زیر را ارائه کرده است که پاسخگویی ضعیف یا خوب چگونه است:

بصری ورودیبصری ورودی

در سمت چپ، لکه های طولانی، دهانه آکاردئون را مسدود می کند. این باعث می شود که کاربر چندین بار کلیک کند و فکر می کند تجربه شکسته است. هنگامی که نخ اصلی به خود می رسد، ورودی های تاخیری را پردازش می کند و باعث می شود آکاردئون به طور غیر منتظره باز و بسته شود.

  استراتژی ویدیوی خود را در استراتژی وبلاگ خود ادغام کنید • Yoast

چه چیزی تغییر می کند. Google در تاریخ 12 مارس 2024، معیار FID را با معیار INP به عنوان بخشی از Core Web Vitals جایگزین خواهد کرد. کنسول جستجوی Google در اواخر امسال INP را در گزارش Core Web Vitals گنجانده است تا بتوانید شروع به اندازه‌گیری امتیازات INP جدید خود کنید.

وقتی INP در ماه مارس جایگزین FID شود، گزارش کنسول جستجوی Google نشان دادن معیارهای FID را متوقف می‌کند و از INP برای حرکت رو به جلو استفاده می‌کند.

جدول زمانی ورودی 800 x 270جدول زمانی ورودی 800 x 270
جدول زمانی برای تغییر INP

چرا ما اهمیت می دهیم. بسیاری از سئوکاران زمان زیادی را بر روی Core Web Vitals و امتیاز FID صرف کرده اند، چه خوب و چه بد. اکنون، همین سئوکاران احتمالاً تمرکز خود را از FID به INP تغییر خواهند داد. در اینجا راهنمای گوگل در مورد نحوه بهینه سازی INP است. ما زمان زیادی برای آماده شدن برای این تغییر داشتیم، گوگل حتی در اواسط سال گذشته گزارش های جدید INP را به کنسول جستجو اضافه کرد.

به طور کلی، من همچنان توصیه می کنم که در این معیارها غرق نشوید. حتی گوگل می گوید که این تنها یک جنبه است که باید در هنگام بهبود تجربه صفحه سایت خود در نظر بگیرید.

این واقعیت که گوگل به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 را همزمان با انتشار این تغییرات Core Web Vitals منتشر کرد، بسیاری از سئوکاران و صاحبان سایت را گیج می‌کند. به طور خلاصه، اگر طی چند هفته آینده کاهش شدیدی در رتبه‌بندی مشاهده کردید، احتمالاً مربوط به به‌روزرسانی هسته یا به‌روزرسانی هرزنامه است و با تغییر متریک Core Web Vitals ارتباطی ندارد.

  Follow Our Content Audit Process for 2023 (Template Included)

به طور خلاصه، با مرور وب سایت خود متوجه می شوید که واکنش گرا و سریع است یا خیر. شما همیشه به یک ابزار شخص ثالث نیاز ندارید تا این را به شما بگوید. بنابراین سایت های عالی برای کاربران خود ایجاد کنید، اما روی این امتیازات وسواس نداشته باشید. بنابراین به امتیاز INP خود نگاهی بیندازید و ببینید که آیا می خواهید به سرعت پیشرفت کنید یا خیر.

منبع: https://searchengineland.com/google-interaction-to-next-paint-coming-to-core-web-vitals-this-tuesday-438281