ویژگی هایی که می خواهید در مورد Yoast بدانید
وبلاگ

ویژگی هایی که می خواهید در مورد Yoast بدانید

تقریباً زمان نسخه جدید وردپرس فرا رسیده است! در تاریخ 26 مارس، وردپرس 6.5 منتشر خواهد شد. بار دیگر، تیم وردپرس، متشکل از افرادی از سراسر جهان، پیشرفت‌های جدید زیادی را برای ما در نظر گرفته است. برای اینکه شما را هیجان زده کنیم، قبلاً نگاهی گذرا به ویژگی هایی که به همراه خواهد داشت انداخته ایم. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه می توانیم انتظار داشته باشیم و چگونه می توانید از این تغییرات برای بهبود وب سایت وردپرس خود پس از انتشار نسخه استفاده کنید.

نمای کلی کتابخانه فونت

نسخه بعدی شامل یک کتابخانه فونت جدید برای ویرایشگر بلوک است. این کتابخانه به شما کنترل بیشتری بر تایپوگرافی که در صفحات خود استفاده می کنید، می دهد. نکته جالب این است که به شما امکان می دهد فونت های محلی و فونت های گوگل را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. این کتابخانه با اجازه دادن به ما برای اضافه ، فونت های دلخواه خود، صرف نظر از موضوع انتخاب شده، آزادی طراحی بیشتری به شما می دهد. پس حتما آن را امتحان کنید تا بتوانید فونت های استفاده شده خود را مدیریت کنید.

اسکرین شات از کتابخانه فونت در وردپرس 6.5
از کتابخانه فونت برای مشاهده فونت های فعلی و دانلود فونت های جدید استفاده کنید

ویژگی های جدید در ویرایشگر بلوک

تغییرات زیادی در ویرایشگر بلوک ایجاد شده است، بنابراین ما در اینجا به چند مورد جالب اشاره می کنیم. ابتدا، وردپرس 6.5 به شما امکان می دهد نام بلوک های خود را در نمای لیست تغییر دهید. در حال حاضر این امکان برای بلوک‌های گروهی شما وجود دارد، اما نسخه جدید به شما امکان تغییر نام بلوک‌های جداگانه را نیز می‌دهد. به خصوص در مورد صفحات طولانی تر یا صفحاتی که از انواع مختلف بلوک تشکیل شده اند، این می تواند برای حفظ یک نمای کلی در حین کار در آن صفحه بسیار مفید باشد.

  بینگ جستجوی عمیق و سایر بهبودهای AI Copilot را راه اندازی می کند
بلوک های تصویر با افکت سایه در وردپرس 6.5
نمونه ای از افکت های سایه های مختلف روی دو تصویر

نسخه بعدی نیز چند گزینه طراحی جدید را برای ما به ارمغان می آورد. افکت drop shadow برای بلوک‌های بیشتری مانند بلوک تصویر و ستون‌ها در دسترس خواهد بود. این به شما کمک می کند به صفحات خود کمی عمق دهید، عناصر را برجسته کنید و با طراحی صفحات خود بازی کنید. یکی دیگر از ویژگی های طراحی که در انتظار ما است، کنترل بیشتر بر ظاهر بلوک های پوششی شماست. می‌توانید نسبت‌ها را تنظیم کنید و بر اساس رنگ‌های تصویری که انتخاب کرده‌اید، پوشش‌های رنگی اضافه کنید. که به شما کمک می کند واقعاً این بلوک های پوششی را برای مطابقت با ظاهر و احساس کلی وب سایت خود سفارشی کنید.

مرور کلی تجدید نظرهای سبک

اسکرین شات از ویرایش های سبک در وردپرس 6.5
بررسی اجمالی اصلاحات سبک

وردپرس 6.5 با یک بررسی سبک بهبود یافته ارائه می شود که اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات ایجاد شده در طول هر بررسی به شما نشان می دهد. به ویرایشگر بروید و بر روی Styles کلیک کنید، در آنجا گزینه ای برای نمایش نسخه های قبلی مشاهده خواهید کرد. اینها همچنین هنگام کار بر روی طراحی مدل های خود قابل دسترسی هستند. نکته جالب در مورد این پیش‌نمایش ویرایش‌ها این است که بصری‌تر از پیش‌نمایش ویرایش‌هایی است که هنگام ویرایش یک صفحه یا پست دریافت می‌کنید.

این پیش نمایش در کنار صفحه نمایش داده می شود و به شما این امکان را می دهد که طرح های قبلی را مشاهده کرده و حتی آنها را دوباره اعمال کنید. به طور کلی، استفاده از آن آسان تر و مؤثرتر به نظر می رسد زیرا فوراً تأثیر آن را در صفحه به شما نشان می دهد. بد نیست بدانید که این فقط برای تم هایی در دسترس است که از ویرایشگر بلاک استفاده می کنند.

  آموزش سئو را حتی مادر شما هم متوجه خواهد شد

API تعاملی

این نسخه همچنین دارای چیزی به نام Interactivity API است. این ویژگی چارچوبی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا در حین استفاده از بلوک‌ها، تجربه‌های تعاملی جلویی ایجاد کنند. ایده این است که تعامل با این عناصر منجر به بارگذاری صفحه جدید نمی شود و آنها را نسبت به صفحات معمولی تعاملی تر می کند. این چارچوب برای ساده سازی فرآیند بدون نیاز به استفاده از ابزارهای خارجی در نظر گرفته شده است. تیم وردپرس برای اینکه ایده ای در مورد آنچه که Interactivity API می تواند استفاده شود، یک وب سایت نمایشی WP Movies ایجاد کرده است که می توانید از آن بازدید کنید.

بهبود عملکرد و دسترسی

وردپرس 6.5 آینده شامل بسیاری از به روز رسانی های عملکرد است. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که از این موضوع به دست می‌آید، بهبود بسیار زیاد در سرعت استفاده از ویرایشگر بلاک و ویرایشگر سایت است. به‌علاوه، وب‌سایت‌های ترجمه‌شده به لطف یک کتابخانه سبک وزن، زمان بارگذاری بسیار سریع‌تری را تجربه خواهند کرد.

این نسخه جدید وردپرس همچنین با بهبودهای دسترسی متعدد (بیش از 65 به طور دقیق) همراه است. برای نام بردن از چند تغییر، اصلاحاتی در تنظیمات کنتراست، موقعیت عنصر و فوکوس مکان نما انجام شده است. وفادار ماندن به وعده وردپرس مبنی بر کار به سمت یک پلتفرم در دسترس برای همه. اگر می‌خواهید کمی عمیق‌تر به ویژگی‌های وردپرس 6.5 بپردازید، توصیه می‌کنم راهنمای فیلد آن‌ها را بررسی کنید تا با همه تغییرات این نسخه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: وردپرس 6.4: یک تجربه ساختمانی بصری تر »

منبع: https://yoast.com/wordpress-6-5/