SEO Forecasting: What is It & Why Does It Matter?
وبلاگ

چیست و چرا مهم است؟ » رتبه بندی ریاضی

آیا تا به حال آرزو کرده اید که یک فالگیر شوید؟

خوب، این همان چیزی است که پیش بینی سئو برای آن انجام می شود!

اما به‌جای پیش‌بینی اینکه چه کسی در بازی بزرگ بعدی برنده خواهد شد یا فال شما چه می‌گوید، پیش‌بینی سئو به پیش‌بینی اینکه مخاطبان شما چه چیزی را آنلاین جستجو می‌کنند و چگونه برای برآورده ، این نیازها آماده می‌شوند، کمک می‌کند.

در این مقاله، پیش بینی سئو و نحوه استفاده از استراتژی های بازاریابی خود را مورد بحث قرار خواهیم داد.

بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم.

1 پیش بینی سئو چیست؟

پیش‌بینی سئو، تحلیل استراتژیک و پیش‌بینی روندها، تغییرات و تحولات آینده در شیوه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است.

از تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل روند و تکنیک های مدل سازی پیش بینی برای پیش بینی تغییرات در الگوریتم های موتورهای جستجو، رفتارهای کاربر و استراتژی های رقبا استفاده می کند.

اساساً، هدف پیش‌بینی‌های سئو ارائه اطلاعات در مورد تغییرات آتی است تا کسب‌وکارها بتوانند به طور فعال استراتژی‌های سئو خود را تطبیق دهند.

2 چرا پیش بینی های سئو مهم هستند؟

یکی از دلایل اصلی اهمیت پیش بینی سئو در برنامه ریزی استراتژیک است.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما پیش‌بینی می‌کند که یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص در ماه‌های آینده محبوبیت پیدا کند، می‌توانید محتوای وب‌سایت آن را بر این اساس برای جذب ترافیک مرتبط و حفظ مزیت رقابتی آن بهینه کنید.

علاوه بر این، پیش‌بینی‌های سئو به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور مؤثر با به‌روزرسانی‌های الگوریتم سازگار شوید. الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند و بر رتبه بندی و دیده شدن وب سایت تأثیر می گذارند.

با پیش‌بینی این تغییرات، می‌توانید تاکتیک‌های سئوی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو بهینه و قابل مشاهده هستند.

برای مثال، اگر یک موتور جستجوی اصلی به‌روزرسانی آتی الگوریتم خود را اعلام کند که سازگاری با موبایل را در اولویت قرار می‌دهد، می‌توانید بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها را برای دستگاه‌های تلفن همراه برای حفظ یا بهبود رتبه‌بندی جستجو در اولویت قرار دهید.

  رقبا می توانند LSA سایت شما را هک کنند

تخصیص منابع حوزه دیگری است که در آن پیش بینی های سئو بسیار ارزشمند است. با پیش‌بینی اینکه کدام استراتژی‌های سئو احتمالاً بالاترین بازده را ایجاد می‌کنند، می‌توانید منابع آن‌ها (مانند زمان، بودجه و نیروی انسانی) را به طور مؤثرتری تخصیص دهید.

علاوه بر این، پیش‌بینی‌های سئو یک مزیت رقابتی در بازار ایجاد می‌کنند. با اطلاع از روندها و پیشرفت های سئو آینده، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و حضور آنلاین قوی داشته باشید.

3 معیارهایی برای ردیابی در پیش بینی های سئو

ما برخی از معیارهای کلیدی را برای ردیابی در پیش بینی سئو فهرست کرده ایم.

  • ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگانی را که از طریق نتایج موتور جستجوی بدون پرداخت به وب‌سایت وارد می‌شوند، اندازه‌گیری می‌کند که نمایانگر دیده شدن SEO و تعامل کاربر است.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی: نشان‌دهنده رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص است که امکان ارزیابی قابلیت مشاهده و رقابت را فراهم می‌کند.
  • نرخ کلیک (CTR): نشان دهنده درصد کلیک مخاطبان روی پیوندهای وب سایت در نتایج جستجو است که نشان دهنده اثربخشی برچسب های عنوان، توضیحات متا و قطعات جستجو است.
  • نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که اقدامات مورد نظر خود را انجام می دهند، مانند خرید یا ثبت نام.
  • نرخ بازگشت: نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که پس از مشاهده یک صفحه، وب سایت را ، می کنند که نشان دهنده ارتباط محتوا و تجربه کاربر است.

به آموزش رایگان ابزارهای SEO ما مراجعه کنید تا به شما کمک کند مهمترین معیارهای وب سایت خود را ردیابی کنید.

حالا بیایید در مورد ابزارهای مختلف پیش بینی سئو صحبت کنیم.

Google Trends به بررسی روندهای جستجو در طول زمان، مقایسه محبوبیت کلمات کلیدی و شناسایی موضوعات جستجو در حال افزایش یا کاهش کمک می کند.

بینش ارزشمندی در مورد علایق و رفتارهای مصرف کننده ارائه می دهد و به پیش بینی روندها و استفاده از فرصت های در حال ظهور کمک می کند.

با تجزیه و تحلیل محبوبیت کلمات کلیدی یا موضوعات خاص در طول زمان، می توانید روندهای مرتبط با صنعت یا جایگاه خود را شناسایی کنید.

  سئوی هدلس چیست؟ - جمعه تخته سفید

به عنوان مثال، یک شرکت تولید کفش دویدن می تواند از Google Trends برای کشف آن استفاده کند “کفش مردانه” طی چند ماه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است.

ابزارهای پیش بینی سئو - مثال Google Trends

Google Trends به شما این امکان را می دهد که محبوبیت چندین عبارت جستجو یا موضوع را به طور همزمان مقایسه کنید. می‌توانید روندها را در بین کلمات کلیدی، مارک‌ها یا موضوعات مختلف مقایسه کنید و به سنجش علاقه نسبی جستجو و شناسایی فرصت‌های رقابتی کمک کنید.

مقایسه Google Trends

4.2 کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل اطلاعاتی در مورد نحوه مشاهده یک وب سایت از جمله وضعیت نمایه سازی و عملکرد جستجو ارائه می دهد.

این داده‌ها را در مورد درخواست‌های جستجو، نمایش‌ها و نرخ کلیک ارائه می‌کند و به بهینه‌سازی دید وب‌سایت در نتایج جستجوی Google کمک می‌کند.

شما می توانید این اندازه گیری ها را در کارایی از کنسول جستجوی گوگل، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

گزارش عملکرد در کنسول جستجوی گوگل

برای مشاهده داده‌های هر کلمه کلیدی، به داده‌های QUERIES بروید.

پرس و جوها

4.3 تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

گوگل آنالیتیکس یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب قوی است که داده های ارزشمندی در مورد ترافیک وب سایت، رفتار کاربر و معیارهای تبدیل ارائه می دهد.

همانطور که در زیر نشان داده شده است به ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و نظارت بر روند ترافیک کمک می کند.

گزارش تبدیل در گوگل آنالیتیکس

5 روش های مختلف پیش بینی سئو

حالا بیایید روش هایی را که می توانید پیش بینی سئو انجام دهید بحث کنیم.

5.1 تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی روند

یکی از روش های پیش بینی سئو شامل تجزیه و تحلیل داده های تاریخی و شناسایی روندها در رفتار جستجو، محبوبیت کلمه کلیدی و عملکرد وب سایت است.

با بررسی الگوها و روندها در طول زمان، می توانید تغییرات آتی در رفتار کاربر و الگوریتم های موتورهای جستجو را پیش بینی کنید.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده‌های جستجوی تاریخی می‌تواند روندهای فصلی یا موضوعات مورد علاقه در حال ظهور را در یک صنعت یا جایگاه خاص نشان دهد، و به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های SEO خود را بر این اساس تنظیم کنید.

می‌توانید در Google Analytics بررسی کنید که ترافیک ارگانیک در سال گذشته افزایش یافته است. اگر استراتژی مشابهی داشته باشید، می‌توانید در 12 ماه آینده رشد بیشتری داشته باشید.

5.2 تحلیل رقابت

یکی دیگر از روش های پیش بینی سئو، تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبا و مقایسه عملکرد با رقبای صنعتی است.

  مواردی که در سه ماهه چهارم 2023 دوست داشتیم

با نظارت بر فعالیت رقبا، می‌توانید روندهای نوظهور را شناسایی کنید، حرکت رقبا را پیش‌بینی کنید و استراتژی‌های سئو را بر این اساس تطبیق دهید.

برای مثال، انجام یک تحلیل رقابتی می‌تواند شکاف‌ها یا فرصت‌ها را در استراتژی‌های سئوی رقبا آشکار کند، و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از نقاط ضعف یا تمایز سرمایه‌گذاری کنند.

برای تحلیل رقابتی می توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. دامنه یک وب سایت رقیب را که می خواهید ردیابی کنید وارد کنید، سپس کلیک کنید پژوهش.

Ubersuggest ابزار

این ابزار اطلاعات دقیقی مانند نمای کلی ترافیک، صفحات رتبه بندی برتر، کلمات کلیدی SEO و غیره را برای یک دامنه خاص ارائه می دهد.

5.3 یک صفحه گسترده ایجاد کنید

ایجاد یک صفحه گسترده با استفاده از Excel و Google Sheets برای پیش بینی سئو شامل سازماندهی داده ها و تجزیه و تحلیل روندها برای پیش بینی عملکرد آینده است.

معیارهای کلیدی SEO مانند ترافیک ارگانیک، رتبه بندی کلمات کلیدی، بک لینک ها و نرخ تبدیل را تعریف کنید. ستون‌هایی را برای هر معیار با سرصفحه‌هایی مانند «تاریخ»، «ترافیک ارگانیک»، «رتبه‌بندی کلمات کلیدی» و غیره ایجاد کنید.

داده های گذشته را برای هر اندازه گیری به طور دقیق و پیوسته وارد کنید. از فرمول ها استفاده کنید تا روندها و نرخ رشد را محاسبه کنید بر اساس داده های تاریخی توسعه دهید مدل های پیش بینیبا در نظر گرفتن عواملی مانند فصلی بودن و روند بازار.

مقادیر مورد انتظار برای هر اندازه گیری را به صورت دستی یا با استفاده از فرمول وارد کنید. به طور منظم صفحه گسترده را با داده های جدید به روز کنید و مدل های پیش بینی را بر اساس عملکرد واقعی اصلاح کنید.

6 نتیجه

پیش بینی آینده سئو سایت کار ساده ای نیست. اما اغلب ارزشش را دارد.

به جای سرمایه گذاری منابع در کمپین هایی که ممکن است کارساز باشند یا نباشند، می توانید از پیش بینی سئو به عنوان راهی برای کاهش این خطرات استفاده کنید.

بنابراین، توجه به پیش بینی های سئو می تواند تفاوت زیادی در موفقیت شما ایجاد کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، به ما اطلاع دهید با ارسال توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/seo-forecasting/