حجم جستجوی "دقیق" وجود ندارد
وبلاگ

حجم جستجوی “دقیق” وجود ندارد

من اغلب ویژگی های جدید مورد علاقه ام Ahrefs را پست می کنم بر. و آخرین بار ما را اعلام کردم جدیدترین اضافه شده در Keywords Explorer، شخصی به این پاسخ داد:

این اولین باری نبود که می دیدم به خاطر دقت اندازه گیری حجم جستجو از ما انتقاد می شود.

اما ضربه زننده اینجاست…

وجود دارد آن وجود ندارد به عنوان حجم جستجوی دقیق:

  • حجم ها در Google Keyword Planner دقیق نیستند.
  • “Impressions” در GSC نیز دقیق نیستند.
  • و خود اندازه گیری فقط میانگینی از داده های گذشته است.

من قبلاً یک مقاله کاملاً مفصل درباره اندازه‌گیری حجم جستجو در سال 2021 منتشر کرده‌ام. اما فکر نمی‌کنم افراد زیادی آن را خوانده باشند.

«هر چیزی که باید گفته شود قبلاً گفته شده است. اما از آنجایی که کسی گوش نمی داد، همه چیز باید تکرار می شد.

آندره ژید

بنابراین اجازه دهید از زاویه ای کاملاً جدید به این موضوع بپردازم.

اول از همه، وقتی سئوکاران درخواست می کنند حجم جستجو «دقیق» باشد، به چه معناست؟

خوب، افراد کمتر با تجربه فقط می خواهند معیارهای ابزارهای شخص ثالث با آنچه در Google Keyword Planner (GKP) می بینند مطابقت داشته باشد.

اما با تجربه ترین ها همه چیز را می دانند اسرار کثیف Google Keyword Planner:

  • ارقام گرد شده میانگین سالانه هستند.
  • سپس این میانگین ها به “برش های حجمی” اختصاص داده می شوند.
  • کلمات کلیدی با معنی مشابه اغلب با هم گروه بندی می شوند و حجم جستجوی آنها خلاصه می شود.
  PR and Content Marketing: Differences, Similarities, & More

به عبارت دیگر، اعداد حجم جستجویی که در GKP می بینید بسیار نادرست هستند. و هنگامی که SEO ها این را یاد بگیرند، دیگر از GKP به عنوان مبنایی برای دقت استفاده نمی کنند.

آنها از GSC استفاده می کنند.

خیلی خوب. بنابراین اعداد در GKP گرد و گروه بندی و گروه بندی می شوند و همه چیز. اما کنسول جستجوی گوگل (GSC) این را به شما نشان می دهد واقعی برداشت برای یک کلمه کلیدی داده شده، درست است؟

خوب، آیا می دانستید که یک ردیاب رتبه ساده می تواند به راحتی برداشت های GSC شما را آلوده کند؟

به این فکر کنید که چند “ربات” مختلف می توانند نتایج جستجو را برای یک کلمه کلیدی خاص به دست آورند و بنابراین تصوری نسبتاً نادرست از حجم جستجوی واقعی آن (محور انسان) به شما می دهند.

و علاوه بر این، برای مشاهده حجم واقعی جستجوی ماهانه، صفحه شما باید به مدت سی روز متوالی در 10 صفحه برتر قرار گیرد. و باید در سطح ملی رتبه بندی شود، فقط در صورتی که نتایج جستجو ممکن است بر اساس مکان متفاوت باشد.

علاوه بر این، من مطمئن هستم که GSC هیچ تفاوتی با سایر ابزارهای تحلیلی ندارد، به این معنا که ممکن است در “شمارش” این برداشت ها تفاوت هایی داشته باشد. منظورم این است که «کلیک‌هایی» را که می‌بینید توسط GSC گزارش شده را با فایل‌های گزارش سرور خود مقایسه کنید. شرط می بندم که اعداد جمع نمی شوند.

فکر می کنید بین انتخاب کلمه کلیدی خاصی که می خواهید برای آن رتبه بگیرید و رتبه صفحه شما در بالای گوگل برای آن چقدر طول می کشد؟

  می توانید محتوای خود را در سندیکا از دست بدهید (و چگونه از آن اجتناب کنید)

طبق تحقیقات قدیمی ما، ممکن است بین دو ماه تا یک سال طول بکشد تا یک صفحه جدید منتشر شده به بالای صفحه برسد. آیا فکر نمی کنید حجم جستجوی ماهانه برای یک کلمه کلیدی مشخص تا آن زمان تغییر کند؟

این در واقع دلیل دقیقی است که چرا پیش‌بینی حجم جستجو را به ابزار اکسپلورر کلمات کلیدی خود اضافه کردیم. از داده‌های گذشته برای پیش‌بینی آنچه که احتمالاً برای حجم جستجو در 12 ماه آینده اتفاق می‌افتد استفاده می‌کند:

آیا این درست است ؟ خیر

اما آیا به شما کمک می کند تا تحقیقات کلمات کلیدی خود را ساده کنید و تصمیمات بهتری بگیرید؟ کاملا.

بیایید یک آزمایش فکری انجام دهیم و تصور کنیم که یک ابزار SEO وجود دارد که حجم جستجوی بسیار دقیقی را برای هر کلمه کلیدی به شما می دهد. برای چه چیزی از آن استفاده می کنید؟ آیا می توانید ترافیک جستجوی خود را با استفاده از این کلمه کلیدی به طور دقیق پیش بینی کنید؟

نه!

شما نمی توانید مطمئن باشید که صفحه شما در نهایت در چه جایگاهی قرار می گیرد. امروز شماره 3، فردا شماره 5، پس فردا شماره 1 است. رتبه بندی ها بی ثبات هستند و به ندرت یک موقعیت مشخص را برای مدت زمان کافی طولانی نگه می دارید.

و حتی اگر این کار را کردید: نمی‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد نرخ کلیک (CTR) هر موقعیت در Google دریافت کنید. هر SERP منحصربه‌فرد است و Google همچنان به گسترش بیشتر و بیشتر ویژگی‌های SERP سرقت کلیک می‌کند. بنابراین حتی اگر می دانستید دقیقا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی و دقیق موقعیتی که صفحه شما در آن قرار دارد … شما هنوز نمی توانید میزان دقیق ترافیک جستجو را محاسبه کنید.

  Google on Topic Authority: نگران نباشید

و در نهایت…

صفحات برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی نمی شوند! هفت سال پیش، مطالعه‌ای را منتشر کردیم که نشان می‌داد یک صفحه معمولی که برای یک کلمه کلیدی خاص در رتبه بالایی در گوگل قرار می‌گیرد، در واقع برای حدود هزار کلمه کلیدی مرتبط دیگر رتبه می‌گیرد.

بنابراین، چه فایده ای دارد که سعی کنید کلیک های خود را از روی یک کلمه کلیدی بسنجید، در حالی که در نهایت برای هزاران نفر از آنها به طور همزمان رتبه می شوید؟

و آنچه باید از همه اینها به خاطر بسپاریم این است که…

در Ahrefs، ما مقدار زیادی زمان، تلاش و منابع صرف می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که پایگاه داده کلمات کلیدی خود از وضعیت خوبی برخوردار است، هم از نظر پوشش جستجوی موجود و هم معیارهای SEO که برای هر یک از این کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهیم.

با این حال، هیچ یک از معیارهای SEO ما “دقیق” نیستند. نه حجم جستجو و نه مشکل کلمه کلیدی، و نه پتانسیل ترافیک، شما آن را نام ببرید.

اما هیچکدام نمی توانند باشند.

آنها طوری طراحی شده اند که “دقیق جهت دار” باشند. آنها به شما یک ایده کلی از تقاضای جستجو برای یک کلمه کلیدی داده شده و اینکه آیا در مقایسه با سایر کلمات کلیدی مورد نظر شما بسیار بالاتر (یا کمتر) است، به شما می دهند.

شما نمی توانید از این معیارها برای انجام محاسبات دقیق استفاده کنید.

اما صدها هزار متخصص سئو در سراسر جهان از این معیارهای دقیق برای هدایت استراتژی های سئوی خود استفاده می کنند و دقیقاً نتایجی را که امیدوارند به دست می آورند.

منبع: https://ahrefs.com/blog/accurate-search-volume/