نقش سئو در ادغام و ادغام
وبلاگ

نقش سئو در ادغام و ادغام

SEO ها در طول فرآیند ادغام و اکتساب (M&A) چیزهای زیادی برای ارائه به مشاغل دارند. آنها می توانند به شناسایی اهداف اکتساب، انجام بررسی های لازم و کمک به ارزیابی و شناسایی ریسک، شناسایی فرصت های آینده، کار با تیم ها در زمینه مهاجرت وب سایت، نظارت بر پیشرفت مهاجرت و آموزش تیم های جدید در مورد بهترین شیوه ها کمک کنند.

اکتساب‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر دیده شدن جستجوی شما داشته باشند. مدت ها پیش، یکی از رقبای اصلی یک شرکت مهندسی که با آن کار می کردم، درهای خود را بسته بود. من پرسیدم که چگونه می توانم وب سایت آنها را بدست بیاورم و توانستم آن را با چند صد دلار دریافت کنم. نیازی به گفتن نیست، این منجر به تعداد قابل توجهی از سرنخ های جدید و رشد کسب و کار زمانی که ما این دو وب سایت را ادغام کردیم، شد.

بار دیگر موفق به گرفتن دامنه منقضی شده اولین شرکت HVAC در بازار محلی من شدم. آنها چندین شرکت خدماتی را در یک نام تجاری جدید ادغام کردند و اجازه دادند دامنه منقضی شود. من این سند را به وب‌سایت یک مشتری نسبتاً تازه وارد بازار هدایت کردم و برای بسیاری از عبارات کلیدی خود تقریباً یک شبه رتبه‌های برتر را کسب کرد.

اگرچه این نوع خرید برای مشاغل کوچک رایج نیست، اما برای شرکت های بزرگتر تجارت معمول است. اگر سئوی سازمانی را انجام داده اید، ممکن است در تعدادی از این ادغام ها و ادغام ها مشارکت داشته باشید.

شرکت های بزرگ بسیاری از شرکت های دیگر را خریداری می کنند. بسیاری از شرکت ها صفحات ویکی پدیا را اختصاص داده اند که شما را از تمام خریدهای خود مطلع می کنند. به عنوان مثال، آلفابت (شرکت مادر گوگل) فهرستی از 257 شرکت خریداری شده دارد.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه SEO می تواند به ادغام و اکتساب کمک کند.

هنگامی که وارد دوره انحصاری می شویم، جایی که شرکت ها اکنون فقط با یکدیگر تجارت می کنند، وقت آن است که نگاه دقیق تری بیندازیم و بررسی های لازم را انجام دهیم.

SEO ها حضور آنلاین شرکت مورد نظر و استراتژی های سئو را ارزیابی می کنند. بسیاری از مواردی که قبلاً به آنها نگاه کردیم، مانند ترافیک، رتبه بندی، بک لینک ها، پیش بینی ها و غیره، همه بررسی خواهند شد. هر عنصر مثبت یا منفی را می توان برای تعیین ارزش، پتانسیل و خطرات یک وب سایت ذکر کرد.

گزارش دیگری که ممکن است بخواهید مرور کنید، گزارش فرصت‌ها است. شما می توانید از طریق این نگاه کنید تا ببینید یک وب سایت دارای چه نوع پتانسیلی برای رتبه بندی بهتر است.

  ایده های Fospha برای باز ، رشد تجارت الکترونیک در سال 2024
از گزارش فرصت ها برای مشاهده پتانسیل سئو سایت ها استفاده کنیداز گزارش فرصت ها برای مشاهده پتانسیل سئو سایت ها استفاده کنید

کسب‌وکارها می‌توانند دامنه‌های متعددی داشته باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد در طول این فرآیند از چندین وب‌سایت مختلف بازدید کنید.

اینکه دامنه‌ها را ادغام می‌کنید به طور کلی به این بستگی دارد که لیست‌های بیشتری می‌خواهید یا یک آگهی بالقوه با رتبه بالاتر. این ممکن است تا حد زیادی به رتبه بندی فعلی شما و منابعی که برای حفظ حضور خود در وب دارید بستگی دارد. یا ممکن است یک خط مشی شرکت داشته باشید که می گوید باید ادغام شود.

بسیاری از سایت های خبری انتخاب می کنند که وب سایت های خود را در دامنه های جداگانه کار کنند. هر دو سایت ممکن است چندین بار در Google News و نتایج جستجوی ارگانیک برای مقالات مشابه یا محتوای وابسته با عبارات مشابه ظاهر شوند.

شرکت ها اغلب وب سایت های خود را برای مدتی جداگانه اجرا می کنند، اما در نهایت تمایل به ادغام آنها دارند. شما می توانید این اتفاق را در چند مرحله مشاهده کنید:

  1. شرکت خریداری شده یک برچسب “some company ،” را به دامنه فعلی اضافه می کند.
  2. دامنه کسب شده با همان برند به دامنه شرکت اصلی مهاجرت می کند.
  3. شرکت خریداری شده مجدداً برندسازی شده و بیشتر در محصول یا پیشنهاد شرکت اصلی ادغام می شود.

ما را بررسی کنید راهنمای مهاجرت‌های وب‌سایت برای دیدن آنچه برای مهاجرت موفقیت‌آمیز سایت لازم است.

برخی از اصلی‌ترین چیزهایی که می‌تواند باعث از دست رفتن ترافیک در طول مهاجرت شود، تغییر مسیر ناموفق و حذف محتوا است. در بخش بعدی نحوه بررسی آنها را به شما نشان خواهم داد.

همچنین باید مطمئن شوید که از برندهای قدیمی به نحوی پشتیبانی می کنید. گاهی اوقات این عبارات هنوز هم برای سال‌ها توسط افراد در بازار استفاده می‌شوند، و شما نمی‌خواهید این ترافیک جستجوی ارزشمند را به وب‌سایت دیگری که ممکن است به جای شما رتبه‌بندی کند، از دست بدهید!

همچنین باید مطمئن شوید که گواهی TLS شما (آنچه به HTTP اجازه کار می دهد) در همه دامنه ها کار می کند. در غیر این صورت، کاربران ممکن است خطایی دریافت کنند و به سایت جدید هدایت نشوند، حتی اگر یک تغییر مسیر در محل وجود داشته باشد.

ساده ترین راه برای بررسی ریزش های عمده این است که یک نمونه کار با دامنه قدیمی و مسیر جدید یا صفحات سایت جدید ایجاد کنید. سپس می‌توانید از گزارش Site Explorer Overview برای یافتن افت ترافیک عمده استفاده کنید و از حالت مقایسه در یکی از گزارش‌های دیگر، مانند کلمات کلیدی ارگانیک، استفاده کنید تا تعیین کنید که در کجا ممکن است ترافیک از بین رفته باشد.

  محتوای همیشه سبز توضیح داد: 2 عنصر کلیدی برای موفقیت
نمای نمونه کارها از دو وب سایت ادغام شدهنمای نمونه کارها از دو وب سایت ادغام شده

بسته به پیکربندی، ممکن است بتوانید به سادگی دامنه قدیمی را به عنوان یک رقیب در گزارش نمای کلی اضافه کنید تا نحوه انتقال را ببینید.

وب سایت ادغام شده را به عنوان یک رقیب برای بررسی افت ترافیک اضافه کنیدوب سایت ادغام شده را به عنوان یک رقیب برای بررسی افت ترافیک اضافه کنید

شما باید URL های قدیمی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تغییر مسیرها تکمیل شده اند و همه محتوا با موفقیت منتقل شده است.

برای دریافت لیستی از URL های لینک شده خود، می توانید از گزارش Top by Links در Site Explorer استفاده کنید.

گزارش Best by Links در Ahrefs Site Explorerگزارش Best by Links در Ahrefs Site Explorer

شما می توانید این لیست را به عنوان یک لیست سفارشی در حسابرسی سایت در تب منابع URL دانلود کنید. همچنین، می توانید به سادگی Backlinks را به عنوان منبع در این برگه انتخاب کنید. من تمام منابع دیگر تحلیل را برای این مورد استفاده حذف می کنم.

بیشترین URL های پیوند شده را به عنوان یک لیست URL سفارشی در حسابرسی سایت اضافه کردبیشترین URL های پیوند شده را به عنوان یک لیست URL سفارشی در حسابرسی سایت اضافه کرد

سپس تمام URL ها را با پیوندها بررسی می کنیم. در Page Explorer، می توانید جدول را به گونه ای سفارشی کنید که شامل مواردی مانند تغییر مسیر URL، کد وضعیت تغییر مسیر، URL تغییر مسیر نهایی و کد وضعیت تغییر مسیر نهایی برای دریافت نمای کلی باشد. نمای ساده همه تغییر مسیرهای فعلی.

تغییر مسیرها در Site Audit Page Explorerتغییر مسیرها در Site Audit Page Explorer

مطمئن شوید که تغییر مسیرهای شما کدهای وضعیت 301 یا 308 هستند به جای 302 یا 307 اگر در حال انجام یک حرکت دائمی هستید و می خواهید URL ها به جای وب سایت قبلی در وب سایت جدید ایندکس شوند.

همچنین باید بر تمدید دامنه های قدیمی نظارت داشته باشید. شما نمی خواهید که یک رقیب آنها را ضبط کند یا سایت را به چیزی بدتر تبدیل کند.

SEO ها همچنین می توانند به انتقال دانش و بهترین شیوه ها بین شرکت ها کمک کنند. راه های مختلفی برای تسهیل این امر وجود دارد. دیدن این بخش برای چند ایده

افکار نهایی

حتی اگر در فرآیند مهاجرت اولیه شرکت نداشتید، احتمالاً باید برخی از خریدهای اصلی شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا ارزشی روی میز باقی مانده است یا خیر. تغییر مسیرهای از دست رفته، محتوای مهاجرت نشده و غیره را بررسی کنید. در تجربه من، پاکسازی پس از این خریدهای قدیمی ارزش زیادی دارد.

اگر سوالی دارید، به من پیام دهید ایکس یا لینکدین

منبع: https://ahrefs.com/blog/seo-for-mergers-acquisitions/